Yhden yön -jutut - Seksi

Lizzie
figaro
Tähän minulla on vain lisättävää, että uskon keski-ikäisten kuitenkin löytävän kumppaninsa kuitenkin useammin muualta kuin baareista - jos vertaa nuorempiin ihmisiin.

Niin, onneksi. Ehkä siksi asia tuntuukin nuorilta hyväksyttävältä koska kulttuuri hyväksyy nuorten villin bileyksen, mutta nelikymppisellä on yhteiskunnalta jo erilaiset odotukset. Minun mielipiteeni kohtaa tässä, kertakäyttöseksi ei vain ladyille sovi.
Miffyn mielestä se on ok, minusta se on huikentelevaista (hyvä sana muuten). Tässä moraalikäsityksemme eroaa :)

Sivut

Kommentit (145)

ziik

ei sinänsä mitään näitä yhden illan - juttuja vastaan mutta jos tapauksia on joka vkonloppu ja joka kerta eri mies/nainen niin huhhuh.lyhyesti oma mielipide.

Lumikki

Figaro: Rakkauden ja yhteyden voi tuntea ennen avioliittoa.. Ja pitääkin tuntea, koska eihän muuten toiseen ihmiseen voi sitoutua koko sydämestään.. Rakkauden ja yhteyden kautta ihminen haluaa sitoutua toiseen ihmiseen loppuelämäkseen, avioliitossa!

Lania
Dubyamoa

Sehän oiski hauskaa kun täällä olis
Yhden yöt jutut- väärin vai oikein?
Yhden yöt jutut- kivoja vai ei?
Yhden yön jutut- kuka niitä harrastaa?
Yhden yön jutut- naisten kanssa???
Yhden yön jutut varattuna?
Yhden yön jutut- pari kysymystä vaa!
Yhden yön jutut- annatteko peppuseksiä?

jne. Tajuat varmaan että jos jostain asiasta on jo keskustelua niin ihan yhtä lailla ihmiset sulle sinne vastailee sun kysymyksiin ku että aloittasit uuden topikin joka kerta jos rupeaa joku uus näkökulma asiasta mietityttään.

No niin no, musta nää ois ihan hyvin voinu olla erikseenki, periaatteessa eri asioista kuitenkin kyse.

Tai sithän vois myös tonne koota vaan yhen otsikon "E-pillerit" ja koota sen alle
"Yasmin-pillerit?"
"Meliane-pillerit, kokemuksia??"
"pillerilaatat peräkkäin"
"saako e-pillereitä terkkarilta?"
"e-pillerien käyttäjien Gallup"
"Pillereiden aloitus oikein?"
"Miten hankin pillerit?"
"Tyhmä Kysymys mutta...(pillereistä)"
"Cerazette minipillerit"
"E-pillereiden lopetus ja "ongelmat" "
"pillerit lihottanut?"
"Gallup: E-pillerit"
"Mercilon-merkkiset pillerit."
"pillerit ja kuivuneet limakalvot"
"Riittävät perusteet e-pillereiden käytön aloittamiseen?"
"Kohonneet maksa-arvot + pillerit"
"menkat pillerien syönnin aikana"
"Mitä mieltä (e-pillerit)"
"Pillereiden hankkimisesta toisesta paikasta."
"E-pillereiden reseptin uusiminen"
"Pillereistä ja vähän muustakin.."
"Ero -> pillerit pois?"
"Milloin pillereiden teho alkaa?"

Ihan vaan tosta ekalta sivulta poimiakseni, ei oikein päde toi "Tajuat varmaan että jos jostain asiasta on jo keskustelua niin ihan yhtä lailla ihmiset sulle sinne vastailee sun kysymyksiin ku että aloittasit uuden topikin joka kerta jos rupeaa joku uus näkökulma asiasta mietityttään." Kaikki noi enemmän eri aiheita kun "Yhden illan jutut - oikein vai väärin" ja "Mitä saat yhden illan jutuista?"?

Miffy

OK. Nyt selveni ainakin vähän ;) Mutta mielestäni ei kannata sanoa "yhden yön jutut ovat väärin" jos ei ole sitä mieltä, että ne todella ovat väärin. Jos siis ei vaan itse tykkää niitä harrastaa, mutta sallii ne muille, ei ehkä kannata käyttää väärin-sanaa...

Lania

Mjoo, oon harrastanu. Se vaan sattuu "huvittaan", ei sitä aina viitti öitään yksinkään viettää. Huonoo seksiä, hyvää seksiä. Ei aina huonoo eikä aina hyvää. Täytyy myöntää että oonpa sitten sen verran reilu kaveri, että jos tuntuma alkaa oleen huonoon seksiin päin niin saatan livistää paikalta :?

Ja jos on hyvää seksiä niin eihän sitä vaan kertaan tarvi jättää! Tosin kyllä asioista riippuen.

Rahel
neitokainen85

Oletko harrastanut yhden yön juttuja, siis joihin kuuluu seksiä? Miltä se tuntui, kannattiko/kaduttaako? Itse olen aina ihmetellyt, miten joku voi saada paljonkaan irti seksistä ihmisen kanssa, jota ei tunne, ja jonka kanssa ei ehdi keskustella asiasta, omista toiveista jne. Tuleeko tyydytetyksi? Ja jos taas seksi on niin upeaa, miksi tehdä se vain kerran?

Mä olen kanssa miettinyt samaa asiaa. En ole yhden yön juttuja kokeillut (vielä), hiukan kyllä kiinnostaisi ihan empiirisenä kokeena katsoa, mistä on kyse... :oops: Tuntuu vaan jotenkin hullulta. Voiko se seksi olla oikeesti hyvää yhden yön jutuissa, varsinkin jos taustalla on alkoholia ja baareilua? Ja jos seksi on huonoa, niin miksi sitten harrastaa yhden yön juttuja? Viisaammat valaiskaa....

E

En pidä yhdenyön -jutuista, ei niinkään moraalin takia vaan ylipäätänsä.
Usein niihin liittyy humalatila, seksi on huonoa, partneri outo. Seuraavana päivänä mahdollisesti morkkis, v*tutus tai vastaavaa.

Negatiiviset puolet lyö positiiviset (kaikki edellämainitut lyövät sen, että on saanut seksiä)
Mieluummin olen ilman seksiä.

(Nimim. vasta eronnut, eikä voi kuvitellakkaan seksiä ulkopuolisen ihmisen kanssa :( )

Jzzu
neitokainen85
Jzzu lukitsi keskustelun samasta aiheesta toisaalla, mitä en oikein ymmärrä. Miksi minun pitäisi lukea kahdeksan sivua aiheesta aivan eri näkökulmasta kuin kysyin??

[size=9]
[color=red]Koska aiheesta on jo keskustelua olemassa ohjasin sinutkin jo olemassa olevaan keskusteluun johon voit viestisi itse siirtää, jonka jo teitkin. Kiitos.
-Jzzu[/color][/size]

neitokainen85

Jzzu lukitsi keskustelun samasta aiheesta toisaalla, mitä en oikein ymmärrä. Miksi minun pitäisi lukea kahdeksan sivua aiheesta aivan eri näkökulmasta kuin kysyin??

Tässä kuitenkin aloitukseni, jos joku tämän lukee ja viitsii vastata :) :

Oletko harrastanut yhden yön juttuja, siis joihin kuuluu seksiä? Miltä se tuntui, kannattiko/kaduttaako? Itse olen aina ihmetellyt, miten joku voi saada paljonkaan irti seksistä ihmisen kanssa, jota ei tunne, ja jonka kanssa ei ehdi keskustella asiasta, omista toiveista jne. Tuleeko tyydytetyksi? Ja jos taas seksi on niin upeaa, miksi tehdä se vain kerran?

Miffy

Joo-o, mutta mielestäni kirjoituksessasi oli hiukan halveeraava sävy...

Mä kyllä suon yhdenyönjutut samallalailla kaikenikäisille, en vaan jotenkin osaa pitää ihmistä moraalittomana, jos harrastaa seksiä satunnaisen kumppanin kanssa, jos kumpikin tietää, missä mennään jne.

Jzzu

H**raamisella sanana viitataan uskottomuuteen, sitä se tarkoittaa kymmenessä käskyssäkin eli ei edelleenkään ole sinkkujen harrastamista yhdenillanjutuista kyse. :roll:

Eternal_Solitude

Ajattelinpa kysyä, että onko täällä muita naisia joidenka mielestä yhen yön- jutut ovat moraalisesti väärin ( ja/tai syntiä ) ? Itselläni on vahva tunne siitä, että ne ovat, ja mielummin jättäisin seksin vakavaan parisuhteeseen. En oo mikään "himouskovainen", mut tää on lähinnä vaan oma moraalinen vakaumus, en siis koe näin vain siksi että "Raamatussa lukee niin"..

figaro

Itselläni on kanta tähän asiaan selvä: Sinkuillakin on oikeus seksiin ja jos ei muutoin niin yhden yön -suhteista. Kaikilla ei kuitenkaan ole sitä vakituista petikumppania mailla eikä halmeilla :roll:

Miffy

Miksi yhdenyönjutut olisivat väärin tai "syntiä"? Mikä niissä?

Mitä pahaa yhdenyönjutuista kellekään seuraa?

Miksi seksi pitäisi säästää vakavaan parisuhteeseen?

Mitä paheksumista siinä on, jos ihminen haluaa harjoittaa seksuaalisuuttaan ja löytää kumppaneikseen vapaaehtoisia, myös seksiä haluavia ihmisiä?

Mä en siis ole sitä mieltä, etteikö ilman seksiä pärjäisi (ja tottakai pärjää, seksi ei ole ihmiselle ravinnon ja ilman kaltainen perustarve). Mutta en kyllä pysty näkemään mitään pahaa siinä, jos joku ei jaksa/viitsi/halua odottaa mitään "todellista rakkautta" seksiä harrastaakseen. Rakkautta ja läheisyyttä voi sitäpaitsi kokeihan uudenkin ihmisen kanssa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat