Seksiä vielä vanhanakin? - Seksi

Lukretia

Heh, itse asiassa mulla ei ollut hajuakaan tuollaisesta dokumentista. :D Idea tuli rakkauspelin kysymyskorteista. :P

Kun musta tuntuu jotenkin ihan utopistiselta, että esim. omat isovanhemmat vielä harrastaisi seksiä. Sit kuitenkin tutkimusten mukaan iso osa iäkkäistä harrastaa tai ainakin haluaisivat edelleen harrastaa seksiä.

Mutta omalla kohdalla - mikä ettei, jos vielä haluja on. Olisihan se hienoa, jos suhteessa olisi vielä sekin puoli. Mut jos seksiä on harrastanut jo monta kymmentä vuotta, jaksaako se muka oikeasti enää kiinnostaa? :D No, sen näkee sitten. :)

Muakin aina liikuttaa, kun joku vanha pariskunta pitää toisiaan käsistä jossain kaupungilla ja välillä katsoo toisiaan hellästi. Omillakin isovanhemmilla on jotain ihan omaa huumoria, just sellaista mitä tulee, kun on kasvettu monien vuosien saatossa yhteen. :)

Kommentit (13)

Lukretia

Toivotko/uskotko, että sinulla on aktiivinen tai jonkinlainen seksielämä vielä seitsemänkymppisenäkin? Vai luuletko, että vanhemmiten seksi väistyy muiden asioiden tieltä? Miten luulet, että seksielämä säilyy tyydyttävänä vielä viidenkymmenen avioliittovuoden jälkeen?

SunLion

en oikein osaa sanoa...oon aina ollut kovin seksuaalinen tai seksistä kiinnostunut...eli en tiedä mitä esim vaihdevuodet tuovat tullessaan...mutta en näe ainakaan vielä sille estettä. Toisaalta ajatus ei mitenkään nyt innosta (vanhukset panemassa...ohho)...mutta toisaalta ei sitä itseään varmaan ällönä pidä. Ja riippuuhan tämä toki kumppanistakin..

Mariel

en ainakaan usko että tulen koskaan olemaan viittäkymmentä vuotta avioliitossa. toivoisin tosin olevani 70-vuotiaana niin hyvässä kunnossa että haluja vielä löytyy :D

pikku-elena

Yle Teemaa katsottu (Isoäiditkin tekevät sitä, la 7.7.07)? :wink:
Itse olen niin seksuaalinen ihminen, että uskoisin seksielämäni kestävän aktiivisena (tai niin aktiivisena kuin mahdollista) koko elämäni.
Tosin olen päättänyt kuolla ennen, kuin täytän 60.

Ruukkukaktus

Voisi kuvitella, että vanhempana saisi seksin veroista tyydytystä juuri tuosta suukottelusta ja läheisyydestä. En osaa ainakaan itseäni kuvitella enää 70-kymppisenä seksiä harrastamassa. Viidenkymmenen iässä kyllä hyvinkin.

Laivalla oli kerran suutelukilpailu vanhoissa kunnon lavatansseissa, joita minä ja kaverini oltiin katsomassa. Oli kirjaimellisesti tippa linssissä, kun onnelliset vanhukset pussasivat toisiaan niin rakastuneina :) jotain kauneinta.

KataTheBlondi

Mä oon päättänyt kuolla 70 v:nä, mutta jos kaikki toimii miten pitäis (mies) ja kostun niin mikä ettei. Kyllä... isoäiditkin tekevät sitä... :shock: :D

tints

Toivoisin kyllä, että olisi aktiivinen seksielämä vanhanakin.
Ja kaipa se seksielämä säilyy tyydyttävänä, jos ei kaavoihin kangistuta ja rakkautta on vielä pelissä.

lily

Jos alkaa sitä kautta miettimään tätä asiaa, että mitenkähän omien vanhempien seksielämä voi, niin alkaa oksettaa koko ajatus. Mä en itse asiassa ole koskaan ajatellut tätä asiaa omalla kohdallani. Joskus nuorempana ajattelin, että seksielämä loppuu siihen kun tulee lapsia tai viimeistään nelikymppisenä :lol:

Kyllä mä ainakin toivoisin pitkää ja viriiliä seksielämää sellaisen kumppanin kanssa, jonka tuntisin hyvin. Mummoikäisenä mä en osaa kuvitella itseäni harrastamassa seksiä, mutta silloin riittäisi hyvin se, että pappa, jonka kanssa seksielämä aikanaan oli halisi ja pussailisi.

Mä kerran kaupassa näin todella vanhan parin, joka heitti huulta ja nauroi yhdessä. Sitten pappa laittoi leivän mummon pitelemään koriin ja halasi mummoa. Mä meinasin alkaa itkemään, se oli jotenkin tosi koskettavaa. Ainakin mä päässäni mietin, että ne olivat eläneet tooosi kauan yhdessä ja edelleen vaikuttivat vastarakastuneilta. Tollasta mä toivoisin itsellenikin :D

gollum

Jos silloin vielä huvittaa, niin toivon (ja uskonkin) olevan jäljellä. Voihan se olla ettei oo kiinnostustakaan enää sillon? Kai sen tietää vasta sitten vanhempana... Jos ei sit joku täällä halua mennä isovanhempiensa puheille? :wink: Mä ainakaan :D

Ladybird

Mä haluan ainakin pitää seksielämääni yllä mahdollisimman pitkään. Toivottavasti haluja löytyy vielä pitkälle 5-kympin jälkeen. Ja ehdottomasti haluan miehen, joka säilyy myös yhtä viriilinä kuin minäkin. Tosin monet normaalit hankaluudet saattavat vaikuttaa että siihen, että se seksielämä ei enää kovin aktiivista ole (naisena vaihdevuodet ja miehellä vanhemmiten erektio-ongelmat).
Tuskin sitä seksiä muutenkaa silloin yhtä usein harrastaa mitä nuorempana, ainakin jos saman kumppanin kanssa on elänyt monta kymmentä vuotta. Monet muut asiat menevät suhteessa edelle. Luulen että vanhuksena se hellyys ja arkipäiväinen läheisyys ovat tärkeämpää kuin se intiimi kanssakäyminen. Riittää ehkä, että toinen on vaan siinä lähellä ja pitelee kädestä.
Munsta on kans tosi hellyyttävää, jos näen vanhan pariskunnan käsi kädessä ja hupsuttelevan jossakin. Haluan itsekin olla seitsemänkymmenvuotiaana mummeli, joka rakastaa syvästi miestään. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat