Yhteisen ajan puute - Parisuhteet

Dinara

Heipä hei!

Yritin selata vanhoja keskusteluja läpi, mutta silmään ei sattunu juuri tätä asiaa koskevaa.

Elikkäs, ollaan poikaystävän kanssa seurusteltu melkein kaks vuotta ja molemmat opiskellaan (samassa koulussa tosin). Itse käyn opiskelujen lisäksi kahdessa eri työpaikassa töissä, joten viikot menevät aika lailla siellä. Yhteistä aikaa poikaystävän kanssa on välillä vaikeaa löytää. Itsellä olisi vapaata viikonloppuisin, mutta poikkis menee joka toinen viikonloppu kotikotiinsa ja usein kavereidensa kanssa viihteelle. (Ei siis asuta yhdessä).

No tänään hän yllätti täysin ja esitti uhkavaatimuksen: yhteistä aikaa on löydyttävä enemmän tai erotaan. :x Täytyy myöntää, etten suhtautunut siihen kovin hyvin. Raivostuin silmittömästi ja sanoin, että siitä vaan.

No, puhuimme asiasta ja yritämme jatkossa aktiivisemmin ottaa toisemme huomioon. Itsellä olo on vaan hieman hämmentynyt. Olen ylpeä siitä, että käyn töissä eikä tartte olla vanhemmilta koko ajan kinuamassa rahaa. Toisaalta onko työt hyvän suhteen arvoiset, en tiedä?

Haluaisinkin nyt kysyä arvon cosmonaisilta vinkkejä ajankäyttöön. Miten teillä riittää mahdollisten töiden ja opiskelujen ohella aikaa parisuhteelle?

Kommentit (7)

Susannna

No, mä voin ainakin omasta puolestani todeta, että se on todella turhauttavaa, jos itse haluaisi nähdä enemmän kuin se toinen osapuoli. :/ Mutta erolla uhkailu on ehkä silti hieman radikaalia... Oletteko aikaisemmin puhuneet tästä aiheesta?

Tarvitsetko todella kahta työtä elättääksesi itsesi? Eivätkö opintotuki ja yksi työ riittäisi? Mielestäni ihmissuhteet kannattaisi laittaa töiden edelle, mikäli se vain on mahdollista. Ei me täällä kuitenkaan vain opiskelua ja töitä varten eletä.

Kepatäti

Me ollaan seurusteltu kohta 4 vuotta, joista oon ollu kokoajan koulussa ja nyt reilut 2 vuotta tehnyt töitä noin 20 tuntia viikossa. Lisäksi avopuolisoni (ollaan nyt asuttu yhdessä reilut kaks vuotta) tekee kolmivuorotyötä. Tän lisäksi meillä on vuoden ikäinen koira, josta pitää luonnollisesti pitää huolta ja tällä hetkellä käyn kaks tai kolme kertaa viikossa treeneissä koiran kanssa.

Avon yö- ja iltavuoroviikoilla ei nähdä käytännössä viikolla ollenkaan ja silloinkin kun nähdään niin pitää tehdä ruokaa/siivota/käydä kaupassa yms. arkielämää. Viikonloput on ainoa aika kun avo voi nähdä kavereitaan, joten joko yleensä perjantai tai lauantai-ilta menee kavereiden kanssa (ja seuraava päivä krapulassa :roll: ), joten meillä ei siis tosiaan ole aikaa paljoa nähdä toisiamme ja sen kyllä huomaa, että ei ole aikaa parisuhteelle, mutta minkäs voit.

Yritetään kuitenkin päivittäin löytää edes se viistoista minuuttinen, jolloin voidaan istua sylikkäin ja olla lähekkäin. Itelleni eri toten tärkeää on iltaisin päästä käpertymään lähekkäin. Ei tästä sulle varmaan mitään iloa ollut, koska jos sitä aikaa ei ole niin sitten sitä ei vaan ole. Ethän sä omaksi ilokses töitä tee ja jos niitä on tehtävä elääkseen niin mun mielestä avon tehtävä on se ymmärtää, vaikka se kurjaa onkin :(

*marjis*

No aika kumma jos ei avos ymmärrä että töitähän sä teet elääkses..
Tehkää sopimus et kummatki vähentää töitä/kavereita/viihteellä käyntiä tms. ja otatte sieltä aikaa.
Niin se ei saa mennä, et sun täytyy vaan lopettaa työt. Tasapuolisuutta kehiin..

Muistan kyllä, oli kurjaa ku ukolla oli välillä iltatyöviikko vielä ku olin koulus, ei silloon paljo ehtiny nähdä sitte ku vloppuna. Ne sitten omistettiinki yhteeselle ajalle.

_Emmy
Susannna
Mielestäni ihmissuhteet kannattaisi laittaa töiden edelle, mikäli se vain on mahdollista. Ei me täällä kuitenkaan vain opiskelua ja töitä varten eletä.

Olen ehdottomasti samaa mieltä Susannnan kanssa!

Dinara

Lainaus:
:/ Mutta erolla uhkailu on ehkä silti hieman radikaalia... Oletteko aikaisemmin puhuneet tästä aiheesta?

Mulla on pääsiäisen yli aikaa miettiä, mitä kuulemma haluan tältä suhteelta. Poikaystävä sanoi suoraan, että yhteistä aikaa on löydyttävä tai sitten erotaan. Tällä hetkellä ottaa niin päähän tämä koko tilanne, että ero ei välttämättä olis kovin paha. Ollaan molemmat kesäkin eri paikkakunnilla, joten edes sillon ei nähdä.

Kepätädin vinkit oli kyllä hyviä, kiitokset niistä. :)

Sharon

aika outoo että mies uhkaa erolla, itehän hänkin oli kuitenkin siellä kotonaan ja kavereidensa kanssa viikonloput kun sinulla olisi vapaata? :shock: Itse ainakin mainitsisin siitäkin, että jos hän pystyisi yhtään joustaan niitten kanssa, niin saisitte aikaa toisillenne edes viikonloppusin.. :wink:

musta olis aika kauheeta jos ei näkis kultaa melkein koskaan, ollaan nyt meilkein joka päivä tekemisissä ja hänen inttiin menokin vähän tuppaa jännittää :cry:

Lukretia

Tuo uhkavaatimus kyllä kuulostaa ihan siltä, kuin juuri sinun olisi yksin joustettava ja mies saisi pitää sekä omat menonsa että sinut. Molempien on tehtävä suhteen eteen joustoja!

Omassa suhteessani yritän kyllä muistaa sen, että kyllä se parisuhde on kaikkein tärkein. Oon välillä ihmetellytkin, miten ihmeessä suhteensa hoitavat ne ihmiset, joilla on monta rautaa tulessa ja kumppania nähdään silloin, kun satutaan yhtä aikaa kotiin. Yritän suhteuttaa omat menoni miehen menoihin niin, että menisi mahdollisimman vähän ristiin. Välillä vaatii vähän vekslaamista, mutta yhteistä aikaa sitten onkin. Töitä teen ehkä viisi tuntia viikossa - ei vie aikaa parisuhteelta, mutta eipä tuo kyllä toisaalta rahaakaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat