mustat sukat turhasta? - Parisuhteet

klipsi

mitä mieltä olette siitä, että miehenne näkevät silloin tällöin heihin ihastuneita naisia? sallitteko heidän tavata toisinaan, vai pyydättekö miestänne olemaan tapailematta tällaisia neitokaisia?

sain itse hiljattain kuulla suoraan mieheltäni parista naisesta, jotka ovat ihastuneet häneen. sulatin asian ihan hyvin, enkä nähnyt mitään syytä kieltää tapaamisia (kunhan ei nyt ihan jokaviikkoiseksi mene :lol: ). luotan mieheeni täysin, enkä mitenkään voi uskoa, että hän pettäisi minua. nyt on kuitenkin alkanut tuntua jokseenkin pahalta ajatus, että mies tapaisi toista näistä naisista. nimittäin samalla kun kuulin tästä nimenomaisesta naisesta, mies kertoi, että olisi ilman erästä (mainitsematonta) syytä kenties alkanut seurustella tämän kanssa aikoinaan. ja nyt tämä syy on mitä ilmeisemmin aikalailla historiaa. vähän jäi epäselväksi se, kauanko tuosta oli aikaa, eli en tiedä kuinka ajankohtainen tuo heitto on. edelleenkään en usko että mies pettää, vaan mielessä kummittelee ajatus siitä, että hän kokee tämän toisen naisen paremmaksi kun minä, ja tahtookin olla mielummin tämän kanssa. mies kyllä selvästi pitää minusta ja on tehnyt selväksi, että tahtoo olla minun kanssa, mutta väkisin vaan mielen perukoilla kummittelee ajatus "jos kuitenkin..." :?

meneekö tämä nyt hupsuttelun puolelle minun osaltani, vai onko minulla syytäkin olla hieman mustis? miten te suhtautuisitte vastaavassa tilanteessa? onko minulla oikeutta pyytää miestä olemaan tapailematta tällaisia naisia, kun kerran hieman kurjalta tuntuu?

Kommentit (6)

jessica-

Mielestäni olet ihan syystä hieman mustasukkainen.
Kannattaa ainakin kertoa miehellesi, että sinusta tuntuu todella kurjalta, että hän näkee tätä naista. Ehkä mies ei enää halua nähdä häntä koska ei halua sinulle pahaa mieltä :)
Ovatko he siis jotain vanhoja kavereita? Ovatko he ennen teidän seurusteluannekin pitäneet yhteyttä ja nähneet toisiaan? Jos eivät, niin minusta on outoa jos miehesi nyt yhtäkkiä tämän naisen kanssa haluaa alkaa oleilemaan.... ja minkälaisia nämä tapaamiset ovat, käyvätkö esim. ihan kahden kesken jossain?
Minua itseäni vaivaisi eniten juuri tuo että poikaystäväsi sanoi että olisi voinut ruveta seurustelemaan tämän naisen kanssa. Ja Luulisi että se nainen haluaa mieheltäsi muutakin kuin vaan olla pelkkä kaveri jos on kerta ihastunut häneen!
Aivan mahdollista, jos miehesi rupeaa viettämään aikaa tämän naisen kanssa hän sattaa ruveta miettimään juuri tuota että "minkähänlaista olisi jos olisinkin hänen kanssaan" Ja vielä enemmän mahdollista että tämä naikkonen yrittää vikitellä miestäsi itselleen, jos on kovinkin ihastunut...

liew-

Itselläni on vähän samankaltainen tilanne, mutta toisinpäin. Muutettuani uudelle paikkakunnalle miehen perässä, selvisi aika piakkoin, että työkaverini oli ihastunut minuun. Tunnustikin jossain vaiheessa kännipäissään rakkautensa mulle, mutta selvin päin vielä seuraavana päivänä kertoi tarkoittaneensa mitä sanoi. Tottakai poikkikseni oli tästä mustasukkainen - voin vain kuvitella miten mustis olisin itse ollut vastaavassa tilanteessa!

Vaikea tietysti tietää mitä toisen päässä liikkuu, mutta omalta kohdaltani en koe tätä varsinaisesti ongelmana. Kiusallista tässä on ehkä ennemminkin se, että tämä kyseinen mies välillä kommentoi jotain vihjailevaa, vaikka olen suorin sanoin kertonut, että ei kiinnosta. Kavereina tulemme ihan hyvin juttuun ja hän onkin ainoita kavereitani poikkikseni lisäksi täällä.

Poikaystävä on suhtautunut ihan hyvin. Varmaan on hieman mustasukkainen edelleen, mutta antaa mun kyllä viettää aikaa kyseisen miehen kanssa, koska (toivottavasti ainakin) tietää, ettei mulla ole mitään kiinnostusta kyseistä tyyppiä kohtaan - ei edes silloin, jos olisin sinkku.

Jotenkin kyseinen tyyppi vaikuttaa siltä, että ihastuu jokaiseen vähänkin söpöön vastaantulijaan, puhumattakaan sitten muista "ominaisuuksista", joita en vain kykenisi sietämään. Järjetön ylpeys lienee yksi näistä ja muutenkin tyyppi muistuttaa etäisesti entistä "säätöäni" (mikälie olikaan) joka ei ainakaan lisää kiinnostusta...

klipsi

kyllä tämä tapaus täytynee ottaa puheeksi kun mieheke on taas jossain välissä paikalla. epäilen vaan vahvasti, että mies ottaa asian siten, että yritän rajoittaa hänen vapautta. siinä on asia mitä hän ei voi sietää, ja hirvittää toden teolla ajatus siitä, millainen tappelu voi pahimmillaan tästä syntyä :? tarkoitus ei kuitenkaan ole kieltää kokonaan naisten tapailua, vaan tämän yhden nimenomaisen, kun se niin kurjalta tuntuu (näkevät muuten ilmeisesti juuri tällä hetkellä toisiaan :x )
no tämä nainen on ollut mieheeni ihastunut ilmeisesti joku kaksi vuotta jo, että kyllä he pitempään ovat tunteneet tai ainakin tienneet toisensa. siitä ei ole käsitystä, milloin miehellä pyöri päässä se seurustelun mahdollisuus. tämänpäiväinen tapaaminen on mitä ilmeisemmin ensimmäinen sinä aikana kun olemme seurustelleet (hiukan vajaa 4kk), että eivät he nyt ilmeisesti mitenkään jatkuvasti tapaa. kahden kesken kuitenkin.
ja nimenomaan tuo riski, että mies alkaa kuvitella itsensä ja tämän naisen seurustelemassa, kummittelee päässä. ja siitä nyt tuskin epäilystäkään, että yrittääkö tämä kävelevä kärpäspaperi iskeä mieheni. rivien välistä olen pystynyt lukemaan aika paljon, ja selvästi naiselta löytyy halua iskuyrityksiin.

no, eipä tässä kai auta kuin tarttua härkää sarvista ja jutella tänään miehen kanssa. täytyy pyytää häntä olemaan tapaamatta tätä naikkosta ainakaan ilman minun seuraa, niin ehkä mielenrauha säilyy paremmin :D

jessica-

Toi on hyvä idea, että ainakin menet mukaan kun he näkevät toisiaan. Näet vähän miten miehesi käyttäytyy tän naisen seurassa, mistä asioista juttelevat ja niin edes päin. Jos ihan kaveripohjalta tapailevat niin heitä ei pitäisi haitata se että sinäkin tulet mukaan heidän tapaamisiinsa...

kaino
klipsi
kyllä tämä tapaus täytynee ottaa puheeksi kun mieheke on taas jossain välissä paikalla. epäilen vaan vahvasti, että mies ottaa asian siten, että yritän rajoittaa hänen vapautta. siinä on asia mitä hän ei voi sietää, ja hirvittää toden teolla ajatus siitä, millainen tappelu voi pahimmillaan tästä syntyä :? tarkoitus ei kuitenkaan ole kieltää kokonaan naisten tapailua, vaan tämän yhden nimenomaisen, kun se niin kurjalta tuntuu (näkevät muuten ilmeisesti juuri tällä hetkellä toisiaan :x )

Mielestäni olisi kyllä parempi, että antaisit miehen päättää tämän tilanteen.. Et voi kieltää häneltä edes yhden tietyn naisen tapaamista. Sen sijaan voit kertoa, miltä hänen tapailunsa sinusta tuntuu ja yrittää saada hänet näkemään sinunkin näkökulmasi. Toisin sanoen mies itse pohtisi, että koska sinusta tuntuu pahalta, että hän tapaa tätä naista, hän lopettaisi sen tapailun. Koska sinun hyvinvointisi on hänelle niin tärkeää.

Tai siis.. Jos mies pyytäis mua olemaan tapaamatta jotain miehiä (kohtuuden rajoissa ja kyse ei nytkään mistään parhaasta kaverista ollut), niin lopettaisin toki, jos toiselle tulisi siitä parempi mieli.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat