Anteeksi antaminen ja unohtaminen - Parisuhteet

Essie

Onko teillä jotain asioita jotka olette antaneet anteeksi mutta ette tule koskaan unohtamaan? tai asioita joita ette edes kykene antamaan anteeksi? siis jota mies on sanonut esimerkiksi.

Mulla ja miehellä oli kerran riita ja se tietää ihan hyvin että mä inhoon ylikaiken sanaa H'ora ja ollaan keskusteltukki asiasta kun eräs tyttö kerran sanoi minua siksi niin kerroin sitten miehelle että jos mies sanoisi niin, niin avaisin oven ja se olisi menoa.
No tulipas sitten riita (en muista tosiaan mistä kun tästä on jo vuosi, ylikin) ja se sitten suutuspäissään lähti pois huoneesta ja mumisi/sanoi (ei siis huutanut) : "h'uora" no mä kuulin sen kyllä, huusin sitten että anteeks mitä sanoit ja lähdin pakkaamaan kamoja no se tuli heti siihen perään ja rupes hirveesti pyytää anteeks ja sanoi vaan haluavansa ärsyttää minua, kun olin kuulemma loukannut häntä(no en kyllä muista olinko!) no 100 anteekspyyntöjen jälkeen tulin siihen tulokseen että annan anteeks koska:
a) se ei todellakaan tarkoittanut (olen niin kaukana sellaisesta)
b) se katuu
c) se ei katsonut mua silmiin, eikä huutanut mulle sitä koska se ei olis ikinä kyennyt tekemään sitä niin.
d) lupasi ettei ikinä toistu (ja eipä ole toistunut, tästä on nyt yli vuosi)

Olishan se tilanne eri jos se olis kattonut mua silmiin ja huutanut sen mulle?

No en siltikään aijo unohtaa asiaa kokonaan ja kyllä se välillä kaivaa mieltä. Tänäänkin otin asian puheeksi ja kerroin miten ilkeää se häneltä oli, kun tiesi etten tykkäisi no sitten se asettautui puolustus-asemaan (joka oli muuten v'tun tyhmä temppu) ja sanoi :"Olet sinäkin tehnyt/sanonut asioita jota en kykene koskaan unohtamaan vaikka anteeksi oletkin antanut, ei ole kivaa kun puhumme nyt vain minun paskoista teoista" HAH, en ole koskaan sanonut hänelle sanaa joka satuttaisi häntä niin että tietäisin sen, joten olis vaan pitänyt päänsä kiinni. oisin oottanu siltä itkureaktiota, että se olis alkanu itkeen ja pyyteleen anteeksi.. (vaikka oliski niin tehnyt aikaisemmin) niin sen olis pitänyt mennä. eikä mitään tollasia ihme puolustautumisia, tuntuu vähän että se vähättelis tekoaan

voisitteko te unohtaa tän mun tapauksen jos olis sattunu omalle kohdallenne?
vastaavia tapauksia muilla OLISI KIVA LUKEA

Sivut

Kommentit (49)

BabyPhat

Ööh? Miksi sun pitää purkaa jotain vuoden takaisia asiota miehes kanssa, jotka "olet antanu anteeksi"? Tiekkö että se on ensinnäkin huonon riitelijän merkki ja toisekseen, ihmiset ovat ihmisiä. Inhimillisiä. Erehdyksiä sattuu kaikille ja varsinkin vihaisena ollessa sitä sanoo ties mitä vaikkei oikiasti tarkoita.. Vai kelaatko sie, että miehes pitäisi olla täydellinen ja ajatella sinusta aina kuin kauneimmasta kukkasesta -jopa silloin kun hän on sulle vihanen??? :shock:

Jos antaa anteeksi, asia pitää unohtaa! Ainakin niin, ettei sitä ota enää puheeksi! Mitä sinä haluat miehesi tekevän, jotta hän saisi sanomansa sanan OIKEESTI anteeksi? Ei kukaann loputtomiin jaksa pyydellä anteeksi, varsinkin kun tietää ettei se hyödytä mitään kun toinen ei usko ja vatvoo asiaa.. :roll: Tapahtuneesta on yli vuosi aikaa, hei nyt järki käteen nainen!

Vielä sen verran: Voisin todellakin unohtaa tapauksen omalla kohdallani, ja unohtaisinkin. Kyse on sanasta, yhdestä sanasta! ](*,) #-o

Kathry

Kyl mä suuttusin jos mua joku menis h oraks sanomaan mutta mun mielestä jos joku juttu on sattunut reilu vuosi sitten ja asia on jo sovittu ja 100x pyydetty anteeksi niin silloin se on sitten myös unohdettu.

Virkkuukoukulla vanhojen asioiden kaiveleminen ei oo koskaan hyväksi.

Essie

niin mutta olisko koskaan pitäny antaa anteekis? olisitteko te antaneet?

miksei se voinu vaan olla hiljaa kun mainitsin asiasta tänään? asettautui heti puolustusasemaan ei se taida haluta nähdä virhettään. heti tuli :"oot säki mua loukannut" Käskin sanoa yhden kerran joka olis jääny mieleen niin sanoi että ei nyt tuu mieleen eli se oli silkkaa puolustusta. Miks niin? ei taida ymmärtää vakavuutta.. v'ttu ku se mokas nyt kaiken ku rupes tollee puolusteleen, sais luvan sietää negatiivista palautetta

en ymmärrä miks se rupes puolustaan tekoaan..! olis vaan ollu hiljaa! saa vähän sellasen kuvan, että ei se ymmärrä tekonsa vakavuutta, eikä tahdo nähdä sitä.

BabyPhat
Essie

miksei se voinu vaan olla hiljaa kun mainitsin asiasta tänään? asettautui heti puolustusasemaan? ei se taida haluta nähdä virhettään. heti tuli :"oot säki mua loukannut" Käskin sanoa yhden kerran joka olis jääny mieleen niin sanoi että ei nyt tuu mieleen eli se oli silkkaa puolustusta. Miks niin? ei taida ymmärtää vakavuutta.. v'ttu ku se mokas nyt kaiken ku rupes tollee puolusteleen, sais luvan sietää negatiivista palautetta

En minä vaan voi ymmärtää tämmöistä vatvomista, ihan oikeesti! :roll:
Kyllä hän varmasti sietää negatiivista palautetta, mutta ei varmaan ymmärrä sitä, mikset sinä siedä anteeksipyyntöä. Mikä tuossa nuin loukkasi sinua?
Itse en varmasti olisi ollut hiljaa jos joku kaivelisi vuoden takaisia juttuja, kun minä hölmö olin kuvitellut, että asia olisi loppuunkäsitelty. Ja aivan varmasti sinä olet häntä loukannut myös, josset aikaisemmin niin nyt sitten viimeistään! Mikset voisi unohtaa tapausta ja keskittyä tulevaisuuteen? Miesparka on varmasti oppinut tapauksesta, eikä tee sitä toiste.

Essie
BabyPhat
Essie

miksei se voinu vaan olla hiljaa kun mainitsin asiasta tänään? asettautui heti puolustusasemaan? ei se taida haluta nähdä virhettään. heti tuli :"oot säki mua loukannut" Käskin sanoa yhden kerran joka olis jääny mieleen niin sanoi että ei nyt tuu mieleen eli se oli silkkaa puolustusta. Miks niin? ei taida ymmärtää vakavuutta.. v'ttu ku se mokas nyt kaiken ku rupes tollee puolusteleen, sais luvan sietää negatiivista palautetta

En minä vaan voi ymmärtää tämmöistä vatvomista, ihan oikeesti! :roll:
Kyllä hän varmasti sietää negatiivista palautetta, mutta ei varmaan ymmärrä sitä, mikset sinä siedä anteeksipyyntöä. Mikä tuossa nuin loukkasi sinua?
Itse en varmasti olisi ollut hiljaa jos joku kaivelisi vuoden takaisia juttuja, kun minä hölmö olin kuvitellut, että asia olisi loppuunkäsitelty. Ja aivan varmasti sinä olet häntä loukannut myös, josset aikaisemmin niin nyt sitten viimeistään! Mikset voisi unohtaa tapausta ja keskittyä tulevaisuuteen? Miesparka on varmasti oppinut tapauksesta, eikä tee sitä toiste.

no siis on se vaikea unohtaa kun oma rakas on sanonut noin ikävästi! ja siis tuntui että hän ei ota tekoaan vakavasti kun puolusteli "olet sinäkin" ja asettuu tollaseen puolustusasemaan! mun mielestä sen olis pitänyt olla vaan nöyrä! väärin häneltä tollanen puolustus

halusin tietää että olisitteko te antaneet minun tapaukseni anteeksi en halua katsoa kaikkea sormien läpi, joten siksi kysyn. En siis tiedä olisiko koskaan pitänyt antaa anteeksi, olisiko silloin pitänyt jättää hänet? olisitteko te jättäneet?
seurustelisitteko te tälläisen miehen kanssa joka on tehnyt tälläisen erehdyksen tälläisessä tilanteessa?

BabyPhat

:lol: :lol: Onko tää joku tosi huono läppä?! Mietitkö sinä ihan tosissas miehen JÄTTÄMISTÄ yhden sanan perusteella??
Voi herranjumala sentään! :oops:
Ehkä siun kannattaa miettiä tekeekö tuo suhde sinulle hyvää, meinaan että jos siä noin verisesti loukkaannut yhdestä sanasta ja mietit sitä vielä vuoden päästä, niin EHKÄ tuo ei ole ihan oikea äijä siulle!

riinaF

Essie: Sun tästä jo Höpöttelyiden puolella jo sanoikin, voisitko perustaa ihan oman ketjun jossa voisit käsitellä kaikkia oman suhteesi riitatilanteita ja muita vastaavia ja ne, jotka haluaa ottaa kantaa voisi ottaa kantaa siellä ? :) Koska esim. tämä aihe on musta mielenkiintoinen ja tästä voisi saada hyvää keskustelua aikaan yleisesti, mutta tästäkin ketjusta tulee taas vain teidän riidan läpikäymistä ja asialliset kommentit, joissa käsitellään aihetta yleisesti eikä käsitellä tätä yhtä teidän esimerkkiä, hukkuu sen toistelun alle..

Essie
riinaF
Essie: Sun tästä jo Höpöttelyiden puolella jo sanoikin, voisitko perustaa ihan oman ketjun jossa voisit käsitellä kaikkia oman suhteesi riitatilanteita ja muita vastaavia ja ne, jotka haluaa ottaa kantaa voisi ottaa kantaa siellä ? :) Koska esim. tämä aihe on musta mielenkiintoinen ja tästä voisi saada hyvää keskustelua aikaan yleisesti, mutta tästäkin ketjusta tulee taas vain teidän riidan läpikäymistä ja asialliset kommentit, joissa käsitellään aihetta yleisesti eikä käsitellä tätä yhtä teidän esimerkkiä, hukkuu sen toistelun alle..

Kuules Riina, lueppa toi mun alotusviesti. Toivon tähän muitakin tapauksia ja nimenomaan vastaavia tapauksia mutta tottakai tähän saa kommentoida minunkin tapausta, ja on kiva kun kommentoidaan.. etenkin ne joilla on kokemusta!
eli et viitsis olla noin kauheen tyly..

Essie
BabyPhat
:lol: :lol: Onko tää joku tosi huono läppä?! Mietitkö sinä ihan tosissas miehen JÄTTÄMISTÄ yhden sanan perusteella??
Voi herranjumala sentään! :oops:
Ehkä siun kannattaa miettiä tekeekö tuo suhde sinulle hyvää, meinaan että jos siä noin verisesti loukkaannut yhdestä sanasta ja mietit sitä vielä vuoden päästä, niin EHKÄ tuo ei ole ihan oikea äijä siulle!

kuules, jos lukee täältä ketjuja niin moni olis jättänyt miehensä jos olis sanonut noin, moni

lainattua :"mä näyttäisin ovea yhdenkin h'uora sanan jälkeen, vaikka kuinka pyytäisi anteeksi"
Eli siis on näitä.

BabyPhat

^^^Niin joo tämä menee OT:ksi, mutta tuo nyt on niiiiiiin mehevä juttu, että pakko siihen on tarttua :o Se oma päiväkirjajuttu olisi aika must
/säädän

Essie

niin tuskimpa tämä miltään niiden silmissä näyttää jotka ovat saaneet miehiltänsä turpaan......jotka ovat silti parisuhteessa ..... sori oli pakko.

Mutta RiinaF tähän toki saavat muutkin kirjoitella juttuja ja kai minäkin nyt sain laittaa esimerkin omasta kokemuksesta? siihen sitten kommentoi ne jotka tahtoo. kyllähän mäki saan sitten kommentoida muiden tälläsiin vastaavin tilanteisiin? voin mä toki ton mun kokemuksen tälläsestä asiasta ottaa pois nii muut saa sitte keskustella omistaan? modet, teenkö niin? koska voin kyllä.

nellas

ei pahalla mut oon samaa mieltä riinan kanssa.
tästä aiheesta ois ihan jees keskustella, jos tääl ois muidenkin parisuhteista juttua kuin vain sun ja sun vanhojen kaivelemisista. :roll:
joo sori, enää ei jaksa olla ystävällinenkään.

Essie

PISTÄKÄÄ NIITÄ OMIA TÄLLÄSIÄ TILANTEITA! HALOO! siis melkein kaikissa ketjuissahan on aloitusviestissä jokin kysymys plus oma kokemus esim "olenko raskaana, mitä teen" sitten on se selitys omasta tilanteesta ja sitten muutkin jotka pelkää olevansa raskaana voi kirjotella sinne. ihan samanlainen tääkin on. mutta voin ihan tosi ottaa ton mun omakohtasen kokemuksen aiheesta pois jos se niin hirveesti häiritsee

anteeks ku annoin aiheeseen omakohtasen kokemuksen. ei olis pitänyt.

nellas

ei se muuten kai häiritsisi mutta sä olet kertonu nää sun parisuhtees ongelmat monessa ketjussa ja viel useita kertoja kaikenlisäksi...
jooh tää on kyl aika ot-ketju...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat