Riitely Autossa - Parisuhteet

NeitiCroo

Hei!

Olemme seurustelleet poikaystäväni kanssa 3 vuotta. Tuossa vuosi sitten (kun hän sai ajokortin) Niin meillä oli riitaa ollut hänen kotonaan ja hän lupasi viedä minut kotiin autolla. No minä jatkoin riidan jankuttamista autossa, kyselin ja valitin ja kaikkea mitä nyt liittyy vihan purkamiseen, no hän hermostui ja huusi minulle: "Voi vee mä yritän ajaa, eli ole nyt hiljaa" ja sitten hän painoi kaasua.. :o --> säikähdin ja purskahdin itkuun.
Tätä riitaa setvittäessä hän sanoi että häntä otti niin pannuun kun rupesin autossa riitelemään, koska hän yritti keskittyä ajamiseen ja että auto ei ole oikea paikka riidellä ja hän sanoi että hän painoi kaasua koska halusi että olisimme äkkiä perillä ja pääsisi minusta eroon. No Kun tulimme kotipihaani tein minäkin typerän teon: paiskasin hänen autonovensa ihan täysillä kiinni, olin vaan niin vihanen. No hän sitten karjui kun rikon hänen autonsa. No saimme kuitenkin tämän asian sovittua. Se on nyt ruvennut kaivelemaan.. Olisiko ikinä edes pitänyt antaa hänelle anteeksi tuollaista käytöstä?

Kommentoikaa pliis. (ja mielellään rehellisesti ihan oman mielipiteenne mukaan). ja jos on jotain omia vastaavia kokemuksia niin niitä kehiin

[color=red]
edit: korjasin otsikon kirj. virheen -sun-[/color]

Sivut

Kommentit (44)

Nyytikki

Jaa rehellisesti? Minusta poikaystäväsi oli oikeassa, autolla ajaessa on parempi keskittyä siihen mitä tekee, mutta väärässä hän oli painaessaan kaasua. Osaltaan hän taisi haluta, että lopetat jauhamisen. Kuulostaa lapselliselta koko juttu, reagoitte molemmat siihen riitaan yhtä typerästi: hän painamalla lisää kaasua (voi olla vaarallista) vaikka saarnasi turvallisuudesta ja sinä paiskaamalla hänen autonsa ovea kovaa (tyhmää ja voi tulla kalliiksi). Itse asiassahan mitään ei lopulta kai tapahtunut, oli loukkaavia sanoja puolin ja toisin (sitä on joskus riitely, vaikka ei parhaimmillaan) ja molemmat fyysisesti puritte kiukkuanne (oven paiskaus, kaasun polkeminen).

Mikä asiassa siis jäi kaivelemaan ja miksi?

Tsein

Tärkempi kysymys on mielestäni se, olisiko sinulle pitänyt koskaan antaa anteeksi. Hengenvaarallista häiritä kuskia ajon aikana ja likka sen ku vaan räpättää ja yrittää viedä kuskin huomion tiestä itseensä. Onko sinulla hajuakaan, mitä maksaa esimerkiksi auton oven korjaus? Tai hautajaiset?

Sinä ansaitsit kaikki kirosanat ja huudot, vaikka tekeydyitkin välittömästi marttyyriksi. Jos jonkun pitäisi tekosiaan hävetä, se olet sinä.

Rehellinen mielipide.

riinaF

Komppaan edellisiä, Tseiniä varsinkin..

Toki poikaystävältäsi ajattelemattomasti tehty tuo kaasun painaminen ihan jo liikenneturvallisuuden nimissä, mutta en kyllä käsitä, miksi edes pohdit että eikö olisi pitänyt antaa anteeksi :-s

Jos joku mun ajaessa ryhtyisi karjumaan mulle, en kyllä kaasua painaisi vaan pikemminkin sitä viereistä poljinta ja kyseinen henkilö saisi jäädä siihen paikkaan ja kävellä kotiinsa :roll:

NeitiCroo
Nyytikki
Jaa rehellisesti? Minusta poikaystäväsi oli oikeassa, autolla ajaessa on parempi keskittyä siihen mitä tekee, mutta väärässä hän oli painaessaan kaasua. Osaltaan hän taisi haluta, että lopetat jauhamisen. Kuulostaa lapselliselta koko juttu, reagoitte molemmat siihen riitaan yhtä typerästi: hän painamalla lisää kaasua (voi olla vaarallista) vaikka saarnasi turvallisuudesta ja sinä paiskaamalla hänen autonsa ovea kovaa (tyhmää ja voi tulla kalliiksi). Itse asiassahan mitään ei lopulta kai tapahtunut, oli loukkaavia sanoja puolin ja toisin (sitä on joskus riitely, vaikka ei parhaimmillaan) ja molemmat fyysisesti puritte kiukkuanne (oven paiskaus, kaasun polkeminen).

Mikä asiassa siis jäi kaivelemaan ja miksi?

asiassa jäi kaivelemaan se että yrittikö hän saada minut hiljaiseksi painamalla kaasua? Eihän se ole oikein Jälkeenpäin kun keskustelimme asiasta hän tosin sanoi että otti vaan niin pannuun ja halusi äkkiä viedä minut kotia ja kuulemma hän on itekkin niin arka että ei tohdi kovaa ajaa (vauhti siis ei ollut kova, se tuntui vaan siltä kun hän äkkiä polkaisi) mutta toisaalta hän kyllä painoi sitä kaasua samaanaikaan kun hän kirosi? Tosin sen jälkeen hän otti normaalin vauhdin ja loppumatka menikin niin että olimme kumpikin hiljaa. Mielestäni tuo huutaminen ja kaasun painaminen samaanaikaan ei ollut minua kohtaan oikein, minä säikähdin!!
Mielestäni toista ei saisi pelotella noin!

NeitiCroo
Tsein
Tärkempi kysymys on mielestäni se, olisiko sinulle pitänyt koskaan antaa anteeksi. Hengenvaarallista häiritä kuskia ajon aikana ja likka sen ku vaan räpättää ja yrittää viedä kuskin huomion tiestä itseensä. Onko sinulla hajuakaan, mitä maksaa esimerkiksi auton oven korjaus? Tai hautajaiset?

Sinä ansaitsit kaikki kirosanat ja huudot, vaikka tekeydyitkin välittömästi marttyyriksi. Jos jonkun pitäisi tekosiaan hävetä, se olet sinä.

Rehellinen mielipide.

Laitoit että sinä ansaitsen kaikki kirosanat ja huudot mutta ansaitsinko sen kaasun polkaisunkin? häh? ja se huutaminen ja kaasunpolkaisu tapahtuivat samalla hetkellä.

NeitiCroo
ilakka
Ymmärsinkö aloitustekstistä oikein, että tämä riita sattui jo vuosi sitten? Miten vasta/vielä nyt alat murehtia asiaa suuremmin?

En pyytänyt tälläisiä vastauksia vaan MIELIPITEITÄ ASIAAN. joskus sitä jälkeenpäin tajuaa että olisiko sittenkään pitänyt antaa anteeksi. Pistä nyt toki mielipiteesi asiasta.

marika_

Rehellisesti: Ehkä ihan oikein että säikähdit, tajusitpa olla hiljaa. Kaikenlainen kuskin ärsyttäminen ajon aikana on äärettömän vaarallista (onkohan itselläsi korttia? voi olla kortittoman ainakin vaikea ymmärtää, että se ajo ihan tosissaan vaatii keskittymistä tai muuten ollaan ojassa). Ja sitäpaitsi, ei kai poikaystäväsi olisi kaasua polkaissut/huutanut jos et olisi itse ensin hänelle räpättänyt?
Huutaa ja tapella saa jokainen pariskunta niin paljon kuin haluaa, mutta autossa kuski on se herra jolle pitää antaa työrauha, oli kuinka vihainen/ärtynyt tahansa.

Molemmathan tossa väärin teki, mutta sinä vaaransit kaikkien muidenkin tielläliikkujien turvallisuuden, poikaystäväsi vain säikäytti sinut. Säikäyttäminen on aika mitätön juttu siihen nähden, mitä olisi voinut tapahtua jos riitelynne olisi vienyt hänen huomionsa tiestä ja muusta liikenteestä....

NeitiCroo
marika_
Rehellisesti: Ehkä ihan oikein että säikähdit, tajusitpa olla hiljaa. Kaikenlainen kuskin ärsyttäminen ajon aikana on äärettömän vaarallista (onkohan itselläsi korttia? voi olla kortittoman ainakin vaikea ymmärtää, että se ajo ihan tosissaan vaatii keskittymistä tai muuten ollaan ojassa). Ja sitäpaitsi, ei kai poikaystäväsi olisi kaasua polkaissut/huutanut jos et olisi itse ensin hänelle räpättänyt?
Huutaa ja tapella saa jokainen pariskunta niin paljon kuin haluaa, mutta autossa kuski on se herra jolle pitää antaa työrauha, oli kuinka vihainen/ärtynyt tahansa.

Molemmathan tossa väärin teki, mutta sinä vaaransit kaikkien muidenkin tielläliikkujien turvallisuuden, poikaystäväsi vain säikäytti sinut. Säikäyttäminen on aika mitätön juttu siihen nähden, mitä olisi voinut tapahtua jos riitelynne olisi vienyt hänen huomionsa tiestä ja muusta liikenteestä....

No oletko sitä mieltä että koko jutun kannattaisi antaa olla (siis tämän riidan) ja että jatkossa antaisin ajorauhan vaikka kuinka ärsyttäisi?

Susannna

Yhdyn kaikkiin edellisiin, NeitiCroo. Itse olen myös saanut hiljattain ajokortin, ja varsinkin jos istun uuden auton rattiin, en siedä edes radiota kovalla volumella, sillä en pysty keskittymään jos meteli on kova. En ihmettele YHTÄÄN miehesi reaktiota.
Sanoit että mietit pitäisikö antaa miehellesi anteeksi kun hän säikäytti sinut. Mutta yhtä hyvin sinä saatoit säikyttää häntä kun autossa meuhkasit ja häiritsit hänen keskittymistään. Minusta se ainakin tuntuu pelottavalta kun täytyisi samaan aikaan ajaa autoa ja keskustella jostain oikein monimutkaisesta ja alkaa tuntua ettei kumpikaan pysy hallinnassa.

Toki kaasun painaminenkin voi olla vaarallista, mutta luultavasti se oli vain ensimmäinen poikaystäväsi mieleen juolahtanut keino saada sinut hiljaiseksi ja saada keskittyminen takaisin. Hän teki mielestäni oikein, koska varmisti näin turvallisen loppumatkan.

Anna nyt vain asian olla, ja ensi kerralla jatka riitaa vasta parkkipaikalla.

marika_

^^Olen. Vaikka mies olisi tehnyt miten haljusti, pitää se purkautuminen vaan yrittää säästää siihen kun ei enää ole pyörät alla ja koittaa nieleskellä kiukkuaan matkan ajan (vaikeea, tiedän). Riitelystä ratissa kuitenkin on ihan oikeasti seurannut kolareita, ja kun siinä ei tosiaan riskeeraa pelkästään omaa, vaan myös muiden tielläliikkujien hengen.

ilakka

Mielipiteeni on se, että juttu olisi pitänyt unohtaa jo aikoja sitten.
Tai no, kyllähän tuollainen saattaa jälkensä jättää. Itsekin olen istunut kyydissä, kun riidasta suuttunut poikaystävä on painanut kaasua ehkä enemmän kun olisi ollut tarpeen. En minä sitä ole unohtanut, mutta muistan sen lähinnä ainoana kertana, jolloin olen häntä pelännyt. En mieti asiaa joka kerta kun istun hänen kyydissään. Mieleeni ei edes tullut, että kaahaaminen olisi ollut loukkaus minua kohtaan. Olin itse vähintään yhtä paljon syypää riitaan, ja kaahaaminen oli miehen tapa purkaa tunteitaan. Ei järkevä keino, mutta sen verran tehokas, ettei varmasti ajatellut minun tunteitani juuri siinä hetkessä.
Myöhemmin moinen käytös ei ole toistunut, joten miksi syyllistäisin häntä jostain vuosien takaisesta jutusta. Niinpä neuvoisin myös sinua jättämään asian sikseen. Varsinkin jos moista ei ole sattunut enää uudestaan. Omien sanojesi mukaan selvititte ja sovitte asian jo aikanaan. Tietääkö poikaystäväsi että murehdit vielä vanhoja? En tiedä sinun poikaystävästäsi, mutta oma ukkoseni (ynnä monet muut tuntemani miehet) tuskin edes muistaisivat moista sattumusta enää vuoden päästä.

NeitiCroo
ilakka
Mielipiteeni on se, että juttu olisi pitänyt unohtaa jo aikoja sitten.
Tai no, kyllähän tuollainen saattaa jälkensä jättää. Itsekin olen istunut kyydissä, kun riidasta suuttunut poikaystävä on painanut kaasua ehkä enemmän kun olisi ollut tarpeen. En minä sitä ole unohtanut, mutta muistan sen lähinnä ainoana kertana, jolloin olen häntä pelännyt. En mieti asiaa joka kerta kun istun hänen kyydissään. Mieleeni ei edes tullut, että kaahaaminen olisi ollut loukkaus minua kohtaan. Olin itse vähintään yhtä paljon syypää riitaan, ja kaahaaminen oli miehen tapa purkaa tunteitaan. Ei järkevä keino, mutta sen verran tehokas, ettei varmasti ajatellut minun tunteitani juuri siinä hetkessä.
Myöhemmin moinen käytös ei ole toistunut, joten miksi syyllistäisin häntä jostain vuosien takaisesta jutusta. Niinpä neuvoisin myös sinua jättämään asian sikseen. Varsinkin jos moista ei ole sattunut enää uudestaan. Omien sanojesi mukaan selvititte ja sovitte asian jo aikanaan. Tietääkö poikaystäväsi että murehdit vielä vanhoja? En tiedä sinun
poikaystävästäsi, mutta oma ukkoseni (ynnä monet muut tuntemani

miehet) tuskin edes muistaisivat moista sattumusta enää vuoden
päästä.

Jeps, ei tällaista ole sattunut enään.. ehkä olet oikeassa.. tuskin hän minua halusi satuttaa kun nosti kaasua (tunnepurkaus?) tai hän itse sanoi että eipä siinä vaiheessa ajatellut: "noniin nyt tuo säikähtää" otti vaan kuulemma niin paljon päästä.. en ole sanonut että murehdin koska ajattelin ensin kirjoittaa tänne ja katsoa mitä mieltä olette asiasta että kannattaako sitä enään vuoden jälkeen ottaa esille.. ja näköjään Ei

olematon

Ihan hyvä että säikähdit, niin olit sitten hiljaa. Auto ei tosiaan ole oikea paikka riidellä koska kuljettaja saattaa sitten suutuksissaan tehdä asioita hetken mielijohteesta joilla saattaa olla pitkälläkin aikavälillä vaikutuksia, esimerkiksi juuri painaa kaasua--> ylinopeus --> ulosajo. Oon mäkin autossa joskus riidellyt, eikä tosiaan ollut hauskaa kun silloinen avokki lähti sitten kaahaamaan myös hullun lailla. Ja sitten oli kiva istua loppumatka samassa pienessä tilassa ja mulkoilla toinen toistaan ja olla vaan hiljaa.
Mutt amikä tuossa on sua jäänyt kaivelemaan? Ei tuossa mun mielestä oo mitään sellaista mikä mua ois itseäni jäänyt vaivaamaan. Ei se sitä tarkoita että sun miehes olis halunnut sua satuttaa tai mitään jos se kaasua painoi kiukussaan.

esiska

Ei auto todellakaan ole oikea paikka alkaa riitelemään, ihan hyvä että mies sain sut hiljaiseksi.
Autokoulussa kerrottiin juttu jossa pariskunnalla syttyi riita kotimatkalla. He olivat vieneet tuttavansa samalla kyydillä ja jatkaneet matkaa omaan kotiin. Tämä heidän tuttava kertoi jälkeenpäin pariskunnan riidelleen todella raivoisasti koko matkan. Koskaan he eivät kotiin päässeet sillä mies ajoi vastaan tulevan rekan alle, ja rekkakuski oletti sen olevan tahallinen auton liikkeestä ja äkillisestä syöksymisestä vastaantulevan kaistalle. Pariskunta kuoli. Mutta sitä ei tiedätä tekikö mies sen tahallaan, näin oletetaan. Mutta silti riita oli pää tekijä
Kuskia ei pidä ikinä suututtaa, pitäis sen verran malttaa pitää suunsa kiinni ja odottaa että auto on tukevasti parkkiruudussa

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat