Mies, joka välittää ? - Parisuhteet

marika_

Ei se musta oo niin mustavalkosta, ettei kaveri koskaan mene kumppanin edelle. Tai jos jokapäivä on kasi vaihtoehtoa; nähdä kavereita tai olla sen puolikkaan kanssa, niin tällöinhän tuo kumppanin pistäminen kaverien edelle aina ja joka tilanteessa, tarkoittaisi sitä, että joka ainoa päivä näkisi vain sitä kumppaniaan.
Ja kyllä musta kaveri joka tarvitsee tukea ja olkapäätä, menee myös kumppanin ohitse ellei sitten tälläkin ole jotain vastaavaa kriisiä päällä.

Vaikka oma mies on mulle tärkein ja rakkain, niin tärkeitä ja rakkaita ovat myös läheisimmät ystäväni (jotka olen lisäksi tuntenut paljon miestä pidempään), eikä se että nyt statuksena onkin sinkun sijaan avovaimo, saa muuttaa meidän ystävyyttä.

Eli mä en näkis alotusviestin kaltasessa tilanteessa sinänsä mitään suurempaa aihetta kriisiin. Tietysti jos aloittajaa liikaa ahdistaa tai suhteessa ei ole muutenkaan aina niin hyvä olla, niin sitten asia erikseen. Mutta ei mistään poikienilloista kannata ottaa nokkiinsa.

Kommentit (11)

lumityttö

Onko mahdotonta löytää mies, jolle sinä olet yhtä tärkeä kuin hänen kaverinsa?
Onko mahdotonta, että voisitte tavata lähes joka päivä, ja mies oikein haluaisi nähdä sinua.

Minusta vähän tuntuu, että tämä minun ja poikaystäväni kolmen vuoden suhde hiipuu pikku hiljaa. Suhteemme alussa poikaystäväni halusi olla aina viikonloputkin minun kanssani, vaikka olimmekin aika paljon hänen kaveriensa seurassa ryyppäämässä. Hän otti minut silti aina hyvin huomioon.

Nykyään tilanne on toinen. Tuntuu, että hän oikein karttaa niitä tilanteita, että olemme yhdessä viettämässä iltaa. Ja, jos olemme jossain, hän ei huomioi minua yhtään :/

Pakko myöntää, että on vika minussakin hieman, koska yleensä jossain vaiheessa iltaa, jos olen juonut liikaa, alan valittamaan joistain turhista asioista hänelle ja ehkä hän sitä pelkää eikä halua minua mukaan mihinkään.

Mutta onko semmoinen suhdekaan ihan terve, että aina kuljetaan erikseen ja viikonloputkin tyyliin käydään eri baareissa?
Eikö ole mahdollista löytää sellaista kumppania, joka haluaisi näyttää tunteensa ja kulkea mukanani :(

P.s Minä kyllä rakastan poikaystävääni, mutta en tiedä onko tämä enää mitenkään korjattavissa. Minä haluan suhteelta niin paljon enemmän. Mutta en tiedä, kykeneekö hän siihen.

Karkkikarhu

On mahdollista, on jopa sellaisia miehiä, joita saa tsempittää lähtemään joskus johonkin itsekseen/omien kavereidensa kanssa :).

Tuosta vaan tulee mieleen sangen tylsä neuvo - keksisittekö mitään mukavaa tekemistä yhdessä selvin päin tai vain parin lasillisen siivittämänä? Usein laskuhumalassa tunnelma muuttuu vähän tympeäksi, ja kierre on valmis.

Jos poikaystäväsi ei koskaan halua tehdä mitään ilman viinaa, tai jos se tuntuu kuolettavan tylsältä ajatukselta, sekin ehkä kertoo suhteesta jotain?

Ily

Sellaisia miehiä, jotka todella välittää ja haluaa asettaa sinut etusijalle elämässään löytyy kyllä. Ihan varmasti. Absolutely. :D

[ot]
Huonossa suhteessa on turha roikkua, ainakaan jos ei tee enää 100% mieli olla toisen rinnalla päivästä toiseen. Kokemuksen mukaan suhteessa alamäki lähtee siitä päivästä (ja kokee loppunsa ennemmin tai myöhemmin), kun jompi kumpi päättää, ettei halua/jaksa antaa suhteelleen kaikkea, eikä se ole tärkeä asia, eikä kumppani ole se, mitä eniten maailmassa haluaa. Toki se on valitettava asia, ja useimpien avioerojen takana on varmasti molempien/jomman kumman päätös siitä, ettei päätetä yhä uudestaan kulkea samaa tietä, vaan hakeudutaan eri reitille.
[/ot]

Ennen kuin suhde todella hiipuu, voi tehdä parhaansa ja voitavansa, keskustella, järjestää erityisesti yhteistä aikaa tms. mutta aina kuitenkin muistaa, että suhde on kahden kauppa, ja toista ei voi pakottaa haluamaan suhdetta (enää). Sen enempää ei voi antaa kun pystyy, ja jos miehesi hakeutuu seurastasi pois, eikä arvosta sinua kumppanina sen vertaa että haluaisi viettää aikaa (muutakin kuin baariaikaa) kahdestaan, suosittelen seuranvaihtoa sinullekin..Koskaan ei ole liian myöhäistä.

lumityttö
Karkkikarhu
On mahdollista, on jopa sellaisia miehiä, joita saa tsempittää lähtemään joskus johonkin itsekseen/omien kavereidensa kanssa :).

Tuosta vaan tulee mieleen sangen tylsä neuvo - keksisittekö mitään mukavaa tekemistä yhdessä selvin päin tai vain parin lasillisen siivittämänä? Usein laskuhumalassa tunnelma muuttuu vähän tympeäksi, ja kierre on valmis.

Jos poikaystäväsi ei koskaan halua tehdä mitään ilman viinaa, tai jos se tuntuu kuolettavan tylsältä ajatukselta, sekin ehkä kertoo suhteesta jotain?

Selvinpäin ollessamme yhdessä meillä on kyllä todella mukavaa, ja kyllä me suurimman osan ajasta olemmekin selvin päin. Laskuhumalassa ne riidat yleensä alkavat minun osaltani, kun tunnen itseni niin yksinäiseksi 8)

Ja kyllä siis poikaystäväni haluaa tehdä moniakin asioita ilman viinaa. Ei hän oikeastaan itse siitä niin tykkääkkään, mutta sitten jos he kaveriporukalla jonnekin menevät niin siellä on aina sellaisia ihmisiä, jotka juovat.

Tällä hetkellä minusta taas tuntuu, että meillä menisi vähän paremmin.. Minä taidan itse olla vain niin kiintynyt poikaystävääni ja haluaisin tosissani viettää hänen kanssaan aikaa joka päivä. Hän vain itse haluaa nähdä kavereitaankin, kun kaikki hänen kaverinsa ovat melkein sinkkuja.. Minulla ei niitä kavereita taas niin paljon ole, joten se vituttaa, kun poikaystäväni lähtee kavereidensa kanssa ja minä joudun jäämään kotiin, koska ei ole ketään kenen luo mennä.....

Sledge
lumityttö
Onko mahdotonta, että voisitte tavata lähes joka päivä, ja mies oikein haluaisi nähdä sinua.

Minusta vähän tuntuu, että tämä minun ja poikaystäväni kolmen vuoden suhde hiipuu pikku hiljaa. Suhteemme alussa poikaystäväni halusi olla aina viikonloputkin minun kanssani, vaikka olimmekin aika paljon hänen kaveriensa seurassa ryyppäämässä. Hän otti minut silti aina hyvin huomioon.

Nykyään tilanne on toinen. Tuntuu, että hän oikein karttaa niitä tilanteita, että olemme yhdessä viettämässä iltaa. Ja, jos olemme jossain, hän ei huomioi minua yhtään :/

Pakko myöntää, että on vika minussakin hieman, koska yleensä jossain vaiheessa iltaa, jos olen juonut liikaa, alan valittamaan joistain turhista asioista hänelle ja ehkä hän sitä pelkää eikä halua minua mukaan mihinkään.

Mutta onko semmoinen suhdekaan ihan terve, että aina kuljetaan erikseen ja viikonloputkin tyyliin käydään eri baareissa?
Eikö ole mahdollista löytää sellaista kumppania, joka haluaisi näyttää tunteensa ja kulkea mukanani :(

P.s Minä kyllä rakastan poikaystävääni, mutta en tiedä onko tämä enää mitenkään korjattavissa. Minä haluan suhteelta niin paljon enemmän. Mutta en tiedä, kykeneekö hän siihen.

Noh eikö se ollut jo pieni vihje, että hän jätti kaikki kaverinsa ja vietti kaiken aikansa sun seurassa alkuihastuksen huumassa? Nyt kun hullaantumisvaihe on ohi niin ja kavereiden seura kelpaa antaa enemmän hupia sä jäät helposti kakkoseksi. Johan toi alkukin viittasi siihen, ettei kyseinen henkilö välttämättä halua tehdä töitä ihmissuhteiden ylläpitämiseksi.

miru

Ihan normaalia suhteen arkistumista mun mielestä. Aluksihan aina halutaan olla tiiviisti yhessä ja huomioidaan toista paremmin, myöhemmin alkaa taas kiinnostaan kaveritki enemmän. Jos sun mies haluaa olla kavereittensa kans välillä ilman sua, niin mun mielestä se on ihan ymmärrettävää.
Asutteko yhessä? tai miten usein näätte muuten?

lumityttö

Ei asuta yhdessä vaan kumpikin asuu vielä ihan porukoittensa luona. Usein poikaystäväni on meillä yötä. Arkisin ehkä pari yötä ja viikonloppusin yleensä.. Nykyään vähän vähemmän 8)

Lizzzer

Minunkin mielestäni tuo kuulostaa aika normaalilta suhteen arkistumiselta, että alkuhuuma alkaa kaikota ja arki tulee eteen. En kuitenkaan kehota yhtään pidempään jatkamaan suhdetta jos sinusta tuntuu, että nuo asiat häiritsevät niin paljon, koska tosiaan sellaisiakin miehiä on olemassa jotka taas haluaisi olla kumppanin kanssa jatkuvasti eikä meinaa päästä sinua kavereidesi luokse.

relephant

Sledgen lausahdus: ''Johan toi alkukin viittasi siihen, ettei kyseinen henkilö välttämättä halua tehdä töitä ihmissuhteiden ylläpitämiseksi.''
Pisti kyllä mutkin miettimään!
Tämän keskustelun 'aihe' on nimittäin todella tutunkuuloista.
[size=9]Eikä tuommoinen mies olisi pahitteeksi yhtään.[/size]

Itse olen kuitenki 100% sitä mieltä, että eivät ne kaverit saisi missään tilanteessa mennä kumppanin ohi. En tarkoita, etteikö niitä saisi/pitäisi koskaan nähdä/huomioida, vaan aina palvoa sitä omaa kultaansa kotosalla [size=9](vaikka miksei, hehe)[/size], mutta kyllä se oma muru tulee ottaan aina huomioon.

Exälläni ja mulla oli vähän sama vika. Tai siis exälläni, että ne kaverit olivat menossa ohitseni, sanoi hän mitä sanoi. En kyllä tiedä, johtuiko se siitä arjen tulosta vaan ihan hänen luonteesta ja halusta miellyttää kaikkia. Huonoin tuloksin hän sen kuitenkin teki, varsinkin kun kavereiden kanssa piti lähteä lätkimään aina silloin kun oli juuri riidelty/kun olisin todella tarvinnut olkapäätä.
Ehkä hänkin sitten oli vain laiska...8)

Teidän kannattaisi puhua suhteestanne ja siitä, että mitä haluatte.
Turhaan teidän on pakottaa suhdettanne toimimaan, jos se ei oikeasti vai n toimi. Ja niinkuin Lizzzer sanoi ^ Kyllä on olemassa sellaisiakin miehiä, jotka tahtovat olla kumppanin kanssa jatkuvasti. Eli sellaisia, jotka olisivat ehkä sinulle 'sopivampia'.

MyFace

Hmm.. meillä taas on käynyt niin päin, että olen syrjäyttänyt poikaystävän kaverit, eikä hän enää juuri koskaan tapaile heitä... :P

mouna
lumityttö

Ei ole mahdotonta.

Oma poikaystäväni pitää mua tärkeämpänä, kuin hänen kaveriansa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat