Kun ''kumppanilla'' on lapsia ennestään - Parisuhteet

hannii

Miehelläni on lapsi, oli puoli vuotias "satunnaisvierailija" välimatkan takia, kun tutustuimme. Ei tullut mieleenikään jättää kokeilematta suhdetta mukavan oloisen henkilön kanssa, vaikka ikää itsellä oli vasta hiukan alle 18.
Ei minusta mitään äitihahmoa tehty, toimin enemmänkin tädin roolissa kun yhdessä ollaan.
Onneksi tein päätökseni näin, nyt on loistavasti mennyt yli kolme vuotta suhteessa, lapsikin aivan ihana ja minuun täysin tottunut.

En kuitenkaan sano, että kaikille sopisi, voin myöntää suoraan etten välttämättä olisi suhdetta harkinnut, jos tuo lapsonen vakituisesti olisi mieheni kanssa elellyt. Koko päiväiseksi äidiksi ei olisi silloin ollut...

Sivut

Kommentit (47)

gnirom

joskus oli juttua vanhemman, sanotaanko nyt huomattavasti vanhemman miehen kanssa. ja hänellä oli lapsia (jopa melkein samanikäisiä kuin minä, mikä nyt täss yhteydessä on ihan OT:tä). tottakai se on vaikea tilanne ku toisesta paljastuu jotain tollaista, varsinkin nuorille ihmisille. itseäni kyllä kieltämättä mietitytti se asia, mutta ei se ollut kuitenkaan Se juttu mikä sen suhteenalun lopulta kaatoi.

kyllä mä voisin kuvitella seurustelevani miehen kanssa, jolla on jo lapsia ennestään. uusiperheitä on, miksei niitä tavallaan vois olla nuorillakin ihmisillä. tottakai pitäs miettiä tarkemmin, jos isä ois lapsensa ensisijainen huoltaja, se elämäntilanne on kuitenkin aika erilainen. mun mielestä tosirakkautta ei silti estä tollainen mitenkään.

TaskuMyy

[size=7]En osaa oikein muotoilla otsikkoa, mutta modet voivat muotoilla jos paremmin saisivat tuon.. :wink: [/size]

Pystyisitkö aloittamaan suhteen ihmisen kanssa, jolla on lapsia edellisestä suhteesta?
Olisiko lapset ehdoton ei? Jos ovat ''ei'' niin miksi?

Koska olen itse törmännyt tälläisiin miehiin, joillekka ''vieraat'' lapset on ehdoton ei. Eivät voi treffailla yh-äitejä, koska eivät pysty hyväksymään kuulemma vieraan lapsia jne jne.
Siksi kiinnostaa tietää hieman taas mitä naiset ovat mieltä..

//Edit: Ja muutama kaverikin on lähipiirissä, jotka eivät pystyisi ruveta seurustelemaan yh-isän kanssa.

TaskuMyy

Itse kanssa kuulun saman kategoriaan, ettei lapset ole este. Ne on osa ''historiaa'' eikä ''historiaa'' voi muutella :wink:
Oli juttua erään miehenkin kanssa jolla oli n. murkkuikäinen lapsi, tokihan se hieman otti hieman koville vierestä kahtoo kun toinen rääkyy ja kiukkuu ja onko joku 5v kakara, mutta kyllä siihen tottu.

Tällä hetkellä on ''juttua'' erään miehen kanssa jolla 3 lasta, enkä koe sitä esteenä.
Toki lapset rajottaa toisaalta aika paljon kaikkea, mutta ei tuo mulle silti este ole. Koska rajottaahan mullakin koira menoja jne. :roll: 8)

marika_

Mulle se jäis varmaan riippumaan siitä, että kenen luona ne lapset asuu. Hankala kuvitella, että seurustelisin miehen kanssa jonka luona lapset pääasiallisesti asuvat, koska en itsekään halua vielä lapsia. Taas jos mies olisi vain "viikonloppuvanhempi" jonka luona lapset ovat sillointällöin, saattaisi seurusteleminen tulla kyseeseen.. Varmaksi en osaa kyllä sanoa miten suhtautuisin, tuntuisihan se todella hassulta olla tässä iässä jonkun äitipuoli. Myös lasten ikä varmasti vaikuttaisi, sillä jos lapset olisivat vielä ihan pieniä, sanotaan alle 2 tai 3v, voisi jotenkin olla helpompaa, silloin tilanne ei ehkä tuntuisi niin oudolle.

riinaF

Argh, ensin meinasin todeta että täähän nyt on ihan helppo vastaus mutta ei olekaan :-k

Ku jos nyt johonkin miekkoseen alusta asti tutustuisin ja selviäis, että sillä on lapsi/lapsia niin kyllä se ois ehdoton ei. Mä en tykkää lapsista, ne on ainoastaan rasittavia, ja mä en juurikaan osaa olla lasten kanssa. Lisäksi en tahdo "jakaa" miestä suhteen alusta asti, en mä nyt sitä omistaakaan tahdo mutta lapset kuitenkin sitoo niin älyttömästi että mun ois vaikea sopeutua siihen kun kuitenkin melko itsekäs luonne olen.

Mutta sit toisaalta, kun Hepun kanssa alkoi juttua olemaan pari vuotta sitten, sen eksä oli raskaana sille enkä silloin kokenut sitä mitenkään kummoisena juttuna. No siihen vaikutti se, että Heppu kyllä puhui alusta alkaen ettei tahdo olla lapsen elämässä mitenkään mukana. Ois se voinu pelottaa, jos se ois innoissaan hehkuttanut lapsesta. Ja ehkä se ois tuntunu konkreettisemmalta sitten siinä vaiheessa, kun raskaus olis ollu pidemmällä ja ois voinu alkaa ajatukset muuttumaan.

Merilyn

"No siihen vaikutti se, että Heppu kyllä puhui alusta alkaen ettei tahdo olla lapsen elämässä mitenkään mukana. "
Mun mielestä olis kamalaa jos mun poikaystävän eksä olisi raskaana, eikä mun poikaystävä haluaisi olla missään tekemisissä lapsensa kanssa :shock:
Kyllä siinä tulisi pari kertaa mietittyä, haluaako sellaisen ihmisen kanssa ikinä omia lapsia tehdä. Ei tarvitse "innoissaan" olla, mutta vastuunkantoa nyt lähinnä tarkoitan.

Itselleni olisi varmaan aikamoinen shokki, koska pidän itseäni kuitenkin vielä melko nuorena, että olisi outoa seurustella itseään "kypsemmän" ihmisen kanssa. Olen siis 21. Mutta jos asiaan ei liittyisi mitään sotkua lapsen äidin kanssa, ja mies pystyisi lapsensa lisäksi omistautumaan minulle, voisin kyllä harkita tietysti seurustelua. Ja tuskin sitä tilannetta tulisi olemaan että lapsi olisi leikki-ikäistä vanhempi, joten siitä tuskin olisi ongelmaa, että lapsi olisi jo "liian vanha". Mutta joka tapauksessa, vakavan keskustelun paikka kyllä olisi.

Essie
riinaF
Argh, ensin meinasin todeta että täähän nyt on ihan helppo vastaus mutta ei olekaan :-k

Ku jos nyt johonkin miekkoseen alusta asti tutustuisin ja selviäis, että sillä on lapsi/lapsia niin kyllä se ois ehdoton ei. Mä en tykkää lapsista, ne on ainoastaan rasittavia, ja mä en juurikaan osaa olla lasten kanssa. Lisäksi en tahdo "jakaa" miestä suhteen alusta asti, en mä nyt sitä omistaakaan tahdo mutta lapset kuitenkin sitoo niin älyttömästi että mun ois vaikea sopeutua siihen kun kuitenkin melko itsekäs luonne olen.

Mutta sit toisaalta, kun Hepun kanssa alkoi juttua olemaan pari vuotta sitten, sen eksä oli raskaana sille enkä silloin kokenut sitä mitenkään kummoisena juttuna. No siihen vaikutti se, että Heppu kyllä puhui alusta alkaen ettei tahdo olla lapsen elämässä mitenkään mukana. Ois se voinu pelottaa, jos se ois innoissaan hehkuttanut lapsesta. Ja ehkä se ois tuntunu konkreettisemmalta sitten siinä vaiheessa, kun raskaus olis ollu pidemmällä ja ois voinu alkaa ajatukset muuttumaan.

no joh.. ei kyllä oikeen vastuullista toimintaa :"en halua olla lapsen kanssa tekemisissä"
mä en tollasen jälkee haluais olla tommosen miehen kanssa tekemisissä.

TaskuMyy

Menee hieman OT:n :oops:
Mutta en kyllä itsekkään katsoisi hyvällä jos mies ei kantaisi vastuuta teostaan. Mutta toki ainhan ei tiedä onko raskaus suunniteltu, kosto erosta tms.. :roll:

Jaeniver

En voisi tämän ikäisenä (21v.) kuvitella seurustelevani miehen kanssa jolla olisi lapsia. Haluan lapsiperheen arjen vasta ehkä kymmenen vuoden päästä. Nyt haluan olla mieheni kanssa vapaasti, ei lemmikkejä saati lapsia.

TaskuMyy
Jaeniver
En voisi tämän ikäisenä (21v.) kuvitella seurustelevani miehen kanssa jolla olisi lapsia. Haluan lapsiperheen arjen vasta ehkä kymmenen vuoden päästä. Nyt haluan olla mieheni kanssa vapaasti, ei lemmikkejä saati lapsia.

Mutta hienoo, että ihminen pystyy ''tiedostaan'' omat ajatukset ettei lähde noin vaan ns. perhe ''leikkiin'' ja tajuakki esim. puolen vuojen päästä, ettei musta olekkaan tähän!

Disaster

Mä en todellakaan osaa vastata tähän.

Mä en myöskään haluaisi mukaan vielä mihinkään lapsiperheen arkeen, mutta toisaalta.. Ihan yhtä paljon mä miehestäni välittäisin ja haluaisin elää hänen kanssaan vaikka hänellä olisi lapsi. Pieni lapsi. Joku yli kymmenenvuotiaskin olisi jo liian vaikea sulattaa. Tosin en varmaan seurustelisi muutenkaan miehen kanssa jolla voisi olla jo sen ikäinen lapsi.

riinaF
Merilyn
Mun mielestä olis kamalaa jos mun poikaystävän eksä olisi raskaana, eikä mun poikaystävä haluaisi olla missään tekemisissä lapsensa kanssa :shock:
Kyllä siinä tulisi pari kertaa mietittyä, haluaako sellaisen ihmisen kanssa ikinä omia lapsia tehdä. Ei tarvitse "innoissaan" olla, mutta vastuunkantoa nyt lähinnä tarkoitan.

No mäkään en lapsia tekis, tosin en usko että tekisin vaikka ois millanen mies :lol: En tiedä, mitä vastuunkannolla tarkoitat mutta mun mielestä ihan ok ettei mies tahdo elämäänsä lasta ja sen mukana naista, jonka kanssa on kaksi yötä viettänyt. (kyllähän se lapsen äiti pakostikin siihen elämään kuuluis myös) Kyllä Heppu tottakai ois jotain elatusmaksuja maksanu tai mitä niistä kakaroista nyt tarviikaan maksaa (?), mutta ei tahtonut olla mitenkään tekemisissä lapsen elämässä isähahmona. Tosin mä veikkaan, että viimeistään sitten kun se pentu ois syntyny niin olis kyllä mieli muuttunu, Heppu on kuitenkin ihan älyttömän lapsirakas ihminen :roll: Mutta kyllä se helpottunut oli, kun meni kesken.

TaskuMyy
Mutta en kyllä itsekkään katsoisi hyvällä jos mies ei kantaisi vastuuta teostaan. Mutta toki ainhan ei tiedä onko raskaus suunniteltu, kosto erosta tms.. :roll:

Vähän muuten ois kamalaa miehelle, jos joku muija tekis just silleen että hankkiutuu raskaaksi kun mies yrittää jättää :shock: Joo vähän OT ehkä :oops:

TaskuMyy

Riina: Serkkupoijjalle kävi sillai.
Heillä rupes suhde meneen päin mäntyä ja olivat eron kynnyksellä, niin nainen hankkiutu hetki ennen eroa paksuksi.
Epäilen hieman, että tahalteen.. mutta ei serkkupoika silti jäänyt ks. suhteeseen koska suhde ei heillä enää vain toiminut. Mutta kyllhän me naiset osataan olla kylmän julmia joskus :?

Merilyn

riinaF: No käsitin eksän eri tavalla kuin naisena, jonka kanssa hän on viettänyt kaksi yötä.
Ja mitä tarkoitat hankkiutumisella raskaaksi? Joo todellakin törkeää naiselta, jos on hankkiutumalla hankkiutunut raskaaksi(siis esim. valehdellut syövänsä pillereitä), mutta törkeäähän se etenkin olisi ollut sen lapsen kannalta. Tosin jos mies on tiennyt harrastavansa seksiä ilman ehkäisyä, niin sitä en pelkästään sen naisen syyksi laittaisi.
Mutta joka tapauksessa mun mielestä olisi kunnioitettavaa, jos alusta lähtien pystyisi edes jonkinlainen isä olemaan lapselle, vaikka sitten nähdä sitä kerran kuussa jos ei muuten ole valmis isäksi. Etenkin jos myöhemmin mieli muuttuisi ja tahtoisikin alkaa jotain sidettä lapseen muodostamaan.

riinaF

^ En tiedä tarkoititko ton kysymyksen nyt Taskikselle vai mulle, mutta siis mun mielestä toi raskaaksi hankkiutuminen on just sitä, että esim. nainen on suhteen ajan syönyt pillereitä ja sit kun mies alkaa erosta puhumaan niin sit lopetetaan pillereiden syöminen kertomatta miehelle mitään kun toivotaan, että se mies jäis ees lapsen takia suhteeseen johon ei halua jäädä

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat