Miten saatte miehen osallistumaan kotitöihin? - Parisuhteet

memma

Niin. Eli miten ihmeessä saatte miehen osallistumaan kotitöihin?? Mulla ei auta mikään: ei itkeminen, puhuminen, huutaminan, uhkailu, ei yhtään mikään! Miten te oikein teette sen? :o

Sivut

Kommentit (45)

marjutti

täällä osallistuu ihan omatoimisesti, joskus joudun pyytämään et esim vie roskat tai siivoaa pöydän ruokailun jäliltä. tosiaan kannattaa PYYTÄÄ, kiristäminen ei auta. sillon se ei varmasti tee sen vertaa mitä ois muuten tehny.

marika_

Jos ei mikään muu onnistu, niin käänteispsykologia käyttöön - lopeta sinäkin kotityöt. Kokeilet että kauanko mies kestää kaaosta. Tai ainakin korkeintaan siivoat omat jälkesi, tiskaat omat astiasi ja peset omat pyykkisi, muttet koskekaan miehen. Kyllä miehen pitää jotenkin ymmärtää että kun on yhteinen talous niin kotityötkin on yhteisiä.

Meillä onneks mies tekee toisinaan ihan omatoimisesti ja viimeistään pyytämällä osallistuu.

marjutti

^ tuossa on hyvä neuvo, muutenki kannattaa välillä oikeen kiinnittää huomiota siihen et ei siisti kaikkia miehen sotkuja :D itellä ainaki paheena et pyörin ympäri kämppää luutu kädessä ja pyyhin pöydältä murut ym.. ja vien astiat olkkarista koneeseen.. joskus täytyy kieltää iteltä miehen jälkien siivoaminen et se muistaa tehä sitä itekki, eikä totu liian hyvälle :D

heica
memma
Niin. Eli miten ihmeessä saatte miehen osallistumaan kotitöihin?? Mulla ei auta mikään: ei itkeminen, puhuminen, huutaminan, uhkailu, ei yhtään mikään! Miten te oikein teette sen? :o

En kyllä ihmettele jos mies ei viitsi kotitöitä tehdä, jos noi ylläolevat on sun keinot suostutella se mukaan huushollin pyöritykseen.

Mä pyydän mun miestä useimmiten ihan jopa ystävällisesti auttamaan jossain siivousjutussa tai pyytämään sitä viemään roskat, tiskaamaan ja muuta semmosta. Ikinä ei ole kyllä tarvinnu kotitöistä huutaa, mäkättää, itkeä, eikä todellakaan uhkailla. Mielellään mies mua auttaa sillon kun asutaan molemmat saman katon alla. Eli kyllä se toiminta on ihan molemmista osapuolista kiinni.

Niin ja joo, jos mieheni ei pyynnöistä huolimatta eväänsäkään liikauttaisi, niin sitten kyllä antaisin kämpän mennä semmoseen kuosiin että on jo pakko siivota. Näkispähän mies siivouksen merkityksen.

Mirve

Tiskivuorot :D Toimii meillä.. Ja muutenkin jos jakaisitte vuoroja (paitsi jos mies ei ole aiemmin suostunut tekemään mitään niin...:roll: )

-Maya-

Kerran kuulin radiosta miehen antaman neuvon, että vois laittaa jokaiseen huoneeseen kylmän olutpullon ja aina, kun mies on saanu huoneen kuntoon (esim. imuroinu) niin palkkioksi saa avata pullon.. :lol:
en tiiä toimisko..
Meillä kulta kyllä tekee..mutta ei todellakaan oma-alotteisesti..saan pyytää ja pyytää ja pyytää sitä tekemään vaikka miten monta kertaa ja välillä se vähän rassaa, kun jonkin yksinkertaisen asian tekemiseen voi mennä monta päivää.. :? enkä taas ite sitten halua kaikkea tehdä miehen puolesta..

esiska

Ei kyllä asuta miehen kans yhdessä, mutta oman kämpän siivoaa kun se sitä vaatii. Eli tiettyyn pisteeseen kaaos ehtii syntyä, tiskivuori kasvaa ennenkuin siivoaa. Kuitenki pesee lattian kahden viikon välein, imuroi joskus ja tiskaa ehkä viikottain. Pyykit pesee kun kone täyttyy. Mielestäni ihan perus meininkiä miehelle. Mut jos yhessä asuttais niin itsellä tulis siivoiltua tiheämpää.
Voisit yrittää muiden ehdottamaan totaallista siivous lakkoa, vain omat pois. Tai sitten selittää vain miehelle alusta asti: kämppä yhteinen--> siivous yhteistä jne.
Ei siinä raivoaminen auta, kyllä pitäis aikuisen miehen sen verran osata olla avuksi että asunto pysyy siistinä.

kirahveli

Jos asutte yhdessä, niin molempien kuuluu tehdä osansa kotitöistä. Miksi miehesi ei halua tehdä kotitöitä, tai siis miten hän perustelee sen, ettei tee?
Parhaaksi ratkaisuksi kannatan myös sitä, että siivoat vain omat jälkesi.

Jaeniver

Hyvin tuo mies tekee kotitöitä. Itse vaan satun olemaan nopeampi toimimaan, kun mies tosiaan pyykkää vasta silloin kun puhtaita vaatteita ei enää ole jne. Itse tosin olen joissakin muissa jutuissa hitaampi, mutta mies sitten niissä tarkempi.

Pitää katsoa, että miten homma alkaa sujua, kun muutetaan virallisesti yhteen. Tähän mennessä mennyt hyvin näin.

shazzer

Meillä mies on tullut äitiinsä, eli on siisti. Tekee kyllä kotihommat silloin kun on näkyvissä tekemistä.

Marikalla oli hyvä neuvo, sitä tekemättömyyttä vois kokeilla jos ei pyynnöt ym. auta. Kaverilla se oli auttanut :D

gnirom

mä oikeastaan huolehdin automaattisesti sellasista asioista ku likasten astioiden siivoomisesta ja ylimääräsistä tavaroista jotka lojuu jossain. mut sit taas meillä mies on oma-aloitteisempi sellasen kunnon siivouksen suhteen, koska sitä häiritsee enemmän :roll: minä oon siis se jota joudutaan pyytämään :lol: mutta suostun kyllä yleensä, kunhan vain ei oo hirveä kiire just sillon :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat