Jaatko _kaikki_ asiat kumppanisi kanssa? - Parisuhteet

Jennana

Mä en löytänyt ketjua, joka vastaisi kysymystäni täysin. Poistakaa toki jos tämä nyt on turha, mä haluaisin aiheesta silti keskustelua.

Tämä tuli mieleeni kun luin tuota "Mitä ei tarvitse kertoa?"-ketjua. Monet sanoivat jakavansa kaikki asiat kumppanin kanssa, ne turhimmatkin. Kysymys siis kuuluu että jaatteko myös kaikki salaisuudet, esimerkiksi joltain ystävältä kuullun jutun ja on ehdottomasti painotettu että sitä ei saa kertoa kenellekään. Kerrotteko te nämä?
Toinen aiheeseen liittyen tuli esille tästä "saako poikkiksen luuria katsoa"-ketjusta. Monet antavat kullan tutkia puhelinta 'kun ei se sisällä mitään'. Entä jos siellä on asioita, joita muiden kuin sinun ei pitäisi tietää? Onko se sitten lupauksen pettämistä jos sinä vain kumppanillesi kerrot kaiken? Vai kuulutteko te näihin ihmisiin jotka hylkäävät ystävänsä kun mies astuu kuvioihin = heidän asiansa eivät ole tärkeitä enää mielestäsi = ne voi tottakai jakaa sen hetkisen kumppanin kanssa ?

Tämä nimittäin itseäni häiritsee suunnattomasti. Mulla on oma elämä vaikka seurustelisin, en jaa KAIKKEA poikaystäväni kanssa. Ne salaisuudet mitä minulle kerrotaan myös pysyvät minulla. Monet äskettäin pariutuneista ystävistäni kertovat kaiken eteenpäin näille kumppaneilleen, joka suututtaa minua aivan älyttömästi. Tuntuu, ettei voi enää luottaa heihin, joka on totta. "Eihän tämä haittaa, ei poikaystäväni kerro eteenpäin. : ))" Tuttu lause ?
Tämä asia selvisi vielä niin molemmissa tapauksissa että nämä poikaystävät tulivat (eriasioista) minulle puhumaan. "No kun tuo kertoi minulle että sulla on vaikeeta, kuulin että sä teet sitä ja tätä, haluutko sä että mä autan ja kuuntelen?"

Mä haluaisin mielipiteitä että kuinka moni oikeasti jakaa _kaiken_ kumppaninsa kanssa, on epäluotettava ystäviään kohtaan. Hyväksytkö tämän, teetkö sitä jopa itse? Tietävätkö ystäväsi tämän? Jos, miten suhtautuvat? Vai onko tämä kaikkien joku pieni synkkä salaisuus joka sillointällöin paljastuu lörppien poika(tai tyttö-)ystävien takia?
Keskustelua aiheesta !
-
[size=7]Tiukkaa tekstiä ja aikamoista yleistystä mutta mua vaan nyppii tämä aihe. [/size]

Kommentit (15)

Nyytikki

Yleensä pidän ystävien salaisuudet vain omana tietonani, kerran kuitenkin kerroin, koska avokkini oli heittämässä tosi huonoa vitsiä ystävälleni erittäin arasta ja ajankohtaisesta aiheesta eikä muuten ymmärtänyt lopettaa - kerroin siis vain hänelle kun tuli sopiva rako, muuten ystäväni reaktioista olisi pian joku tai jokainen voinut päätellä jotain... se tuntui itsestänikin pahalta, että jouduin kertomaan. Onneksi todella voin häneen luottaa eikä hän siitä eteenpäin puhu. Mutta siis pääasiallisesti vain minun korviini kuuluvat jutut eivät kuulu muille kuin minulle.

Baby-G

Meillä on aika eri kaveripiirit, joten niiden asioista ei pahemmin puhuta.. Tietysti yleisellä tasolla mut ei mulla kävis mielessäkään kertoa jotain frendien salaisuuksia tai muita juttuja.. Suurimmanosan kaikista arkisista asioista, kuten koulusta ja duunista kerron.. Ja oon kyllä kertonu hyvinpaljon mun menneisyydestä ja joistain vaikeista asioista. Eksistä oon myös kertonut. Noi menneisyys-jutut on mun mielestä hänen hyvä tietääkin, ne on sellasia juttuja nimittäin että uusiutumiseen on aina mahdollisuus, ja muutenkin tuollaiset muhun vaikuttavat isot jutut.

Ei mulla oo mitään tiettyjä asioita mistä en ehdottomasti puhuis, eli melkein kaikesta pystyn kertomaan :) Eri juttu sit et haluunko. Joistain jutuista tietää ettei toista edes pahemmin kiinnostais, niin miks kertomaankaan :D

Draconella

Pystyn puhumaan miehelleni aivan kaikesta.
Lisäksi kaveripiirit niin samat että usein kun kaverit salaisuuksia kertoo,niin olemme molemmat niitä kuuntelemassa.

Tosin jos kaverit ovat jotain "tyttöjen juttuja" ainoastaan minulle kertoneet,esimerkkinä vaikka jotain hiivatulehduksista niin enpähän ala niitä miehelle selostamaan.
Eipä sellaisia kuulu kertoa eikä toista kyllä kiinnostaisikaan.

riinaF

[size=9]Mä en nyt tän hetkisestä suhdetilanteestani tiedä, mutta vastaan viime kevään perusteella kun Hepun kanssa oltiin varsinaisesti yhdessä.[/size]

En kerro miehelle kaikkea. Suurimman osan kertomatta jättämistäni jutuista jätän pois, koska sitä ei yksinkertaisesti kiinnosta esim. mitä jollekin mun kaverille kuuluu jos se ei ole koskaan tavannutkaan kyseistä kaveria. Ja jos esim. yhteinen ystävä kertoo mulle jonkun jutun ja kieltää kertomasta kellekään niin en kerro miehellekään koska se juttu ei silloin ole tarkoitettu sen korville. Arvostan kavereitani ja niiden yksityisyyttä kyllä sen verran.

Mua itseäni ärsyttää myös kaverit, joille ei uskalla kertoa oikein mitään kun pelkää että tieto leviää eteenpäin kaverin miehelle johon en välttämättä uskalla luottaa. Sitten siinä leviämisessä ei ole mitään väliä, jos kaverin mies on myös minun kaverini mutta kaveripiirissä on vain pari tällaista tapausta ja muiden miehet on kyllä sen verran etäisempiä etten haluaisi niiden kuulevan kovin hlökohtaisia juttuja minusta :roll:

tephanis

En kerro. Joissain tapauksissa olen kysynyt ihmiseltä että saanko kertoa tämän poikaystävälleni. Nämä ovat yleensä olleet sellaisia tilanteita että asia olisi hyvä tietää, ettei ala kysellä jotain siihen liittyvää keskellä kaveriporukkaa ja kaverini joutuisi kiusalliseen tilanteeseen.

Repale

Mie olen pitänyt sen linjan, että jos joku kertoo miulle jotain luottamuksellisesti, niin silloin pidän asian omana tietonani. Eli jutut eivät leviä eteenpäin edes poikaystävälleni.
Minulla on eräs kaveri, joka kertoo aina ne arkaluontoisetkin, luottamuksella kerrotut asiat avokilleen. Tämän takia en hänelle enää uskoudukaan, en nimittäin pidä hänen miehestään enkä halua tämän tietävän yksityisiä asioitani. Kun joskus hiillostin kaveriani asiasta, niin vastaus oli vain, että hänellä ja avokillaan ei ole salaisuuksia. :roll:

tephanis

Mun mielestä toi on jotenkin hassu perustelu ettei pariskunnalla ole keskenään salaisuuksia :roll: Eihän ne edes ole pariskunnan välisiä salaisuuksia, nehän on kaverin ja sun välisiä salaisuuksia, eihän niiden miehelle pitäis kuulua ollenkaan.

napalm

Jaan kaiken mieheni kanssa, mutta ihan yhtä lailla kuin jos mieheni kertoo minulle salaisuuden ja vannottaa olemaan kertomatta sitä kenellekään, en myöskään kerro ystävieni salaisuuksia eteenpäin. En laske muiden asioita tähän "kaiken" kertomiseen, kerron omia salaisuuksiani ja avaudun miehelle enemmän kuin kenellekään muulle, mutta se ei sisällä sitä, mitä ystäväni minulle kertovat. Ne ovat heidän ja minun välisiä asioita, aivan kuten minun ja mieheni asiat ovat vain meidän kahden välisiämme.

shazzer
tephanis
Mun mielestä toi on jotenkin hassu perustelu ettei pariskunnalla ole keskenään salaisuuksia :roll: Eihän ne edes ole pariskunnan välisiä salaisuuksia, nehän on kaverin ja sun välisiä salaisuuksia, eihän niiden miehelle pitäis kuulua ollenkaan.

Totta.
En kerro miehelle asioita jotka minulle joku ystäväni on kertonut luottamuksellisesti.

Beatriz

kerron kyllä kaikki minuun liittyvät jutut, siis omat asiani, mutta en juorua kavereitteni juttuja. Siis samalla linjalla oon kuin moni muukin.

Kyllä voin silti sanoa ettei meidän välillä ole salaisuuksia, koska eihän nämä kertomattta jättämäni asiat meihin liity, eikä täten ole "meidän välillä".

temelia

Mä jaan kyllä lähes kaikki OMAT asiani poikkiksen kanssa, mut en usko et sitä ees pahemmin kiinnostas mun henk. koht. kavereitteni asiat. Jos olen jotain luvannut, niin sen pidän. Yleisesti voidaan kyllä yhdessä miettiä tuttujen juttuja, mut ei mitään kahden ihmisen välisiä salaisuuksia.

Celestia

En mäkään miehelle kerro sellaisia ystävien/kavereiden juttuja jotka on mulle luottamuksellisesti kerrottu. Ne asiat on silloin mun ja ystäväni välisiä, eikä kuulu muille. Muista kavereiden kertomista jutuista mainitsen joskus, jos ne ei ole mitenkään salaisia, vaan ihan sellaisia yleisiä jotka kultaakin saattaa kiinnostaa. Tai jos on sellaisia jotka kullan olis hyvä tietää ettei tuu väärinkäsityksiä. Mutta tosiaan kaikki arkaluontoisemmat jutut ja salaisuudet pysyy vain mun ja kavereiden välisinä.

En kyllä itsekään kauheesti tykkäis jos saisin tietää että kaverini olisi kertonut poikaystävälleen jotain mun arkaluontoisempia juttuja. Sen jälkeen oisin varmaan entistä tarkempi sen suhteen että mitä asioita kerron tälle kaverille.

Omista asioistani jaan kyllä lähestulkoon kaiken miehen kanssa, usein myös kaiken ei-olennaisenkin kerron :D Oon yleensä ihan hirveä höpöttelemään kullan seurassa, puhetta vaan pulppuaa kaikesta maan ja taivaan väliltä ja joskus mietinkin että jaksaakohan se ees aina kuunnella ihan kaikkea :lol:

Chaera

Tuleehan sitä jaettua poikaystävän kanssa lähestulkoon kaikki asiat, mutta kavereiden salaisuudet tai muut vastaavat jutut, joiden kohdalla painotetaan, ettei niitä saa kertoa eteenpäin, pysyvät vain ja ainoastaan minun tietonani. Vastaavasti en myöskään puhu minun ja poikaystäväni välisistä salaisuuksista muille.

Olen muutenkin hyvin sulkeutunut ihminen, joten harvemmin tulee leviteltyä edes omia juttuja, saati sitten poikaystävän tai kavereiden kenellekään muulle. Poikaystäväni on yksi niistä harvoista ihmisistä, jolle kerron omia juttujani melkein estotta.

Varietease

Omat asiani lärpätän poikaystävälleni kyllä estottomasti (varmasti se joskus toivookin, että sensuroisin niitä vähän :lol: ), mutta en tietenkään muiden asioita hänelle kerro.

Kippu

Eei mun mielestä ihan kaikkea tarvitse tai pidä jakaa. Ehdottomasti pidän itselläni sellaiset asiat, joista on erikseen painotettu, ettei saa kertoa kenellekään. Eikä toisaalta aina tarvitse edes painottaa; jos esim. joku kaveri kertoo tosi henkilökohtaisen tai arkaluontoisen asian tai puhuu jostain vaikeasta ongelmasta, niin en mä silloin kerro edes poikaystävälleni, vaikka hän onkin mulle varmasti läheisempi kuin kukaan muu.
Niin ja tekstareita, mesekeskusteluja yms. ei mun mielestä tarvitse jakaa, jos ei halua. Ei mulla tulisi mieleenkään poikaystävän kännykkää ruveta selailemaan :O
Useimmista asioista puhutaan silti tosi avoimesti, mikä on mun mielestä hyvä juttu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat