Erossa toisesta jo pitkään - Parisuhteet

famos

Mites mä tämän tilanteen oikeen sitten selitäisin.
Olen vankilaleski. Rakastan yli kaiken avopuolisoani, mutta käy vähän raskaaksi se että hän istuu tuomiota. Olen lähes puoli vuotta pysynyt tämän miehen rinnalla uskollisena, mutta murheellisena. Enää ei olekkaan kauaa kun hän jo tulee kotiin, mutta ongelma on tämä:

-ensimmäiseksi: Olen alkanut vierastamaan häntä ja hän minua, näemme niin harvoin (kun käyn häntä tapaamassa). Miten saan takaisin nämä villit rakastumisen ajat? Olemme kuin puolitutut tätänykyään kun näämme kasvotusten! Ja meidän suhde on aina ollut siitä paras, että olemme hyvin avoimia ja suorasanaisia olleet toisillemme. Emme enää.

-toiseksi: Voiko tällaisen ajan jälkeen palata entiseen? Miten vältän mustasukkaisuuden pahat puolet? Ja tälläkertaa en edes tarkoita miestäni vaan itseäni! Hän kyllä on kultainen ja luottaa minuun, mutta kun on niin paljon ollut erossa toisesta niin minun vaistot ainakin kokevat tarvetta suojella "omaisuuttani" ??? :oops:

Tarvitsen kiperästi muiden mielipiteitä ja olisi kiva kuulla jos jollakulla on samankaltaisia kokemuksia (ja jollei nyt ihan "kivensisäisiä", niin erossa toisesta voi olla vaikka matkustellessa tai muutossa??? miten ihmiset pärjäävät ilman että pitkän eron muutokset ihmisissä, mustasukkaisuus ja turhat riidat tukahduttaisivat suhteen?)

jälkeenpäin lisättyä:
_istumisen syyt olivat ainoastaan nuorempana (n.2v sitten) tehdyt varkaudet. 2 autovarkautta. En itsekkään ymmärrä miten noin iso kakku siitä, mutta suomen laki on kova... Hän ei ole pelottava eikä todellakaa mitenkään sekaantunut huumeisiin tai väkivaltaan. Hän on ollut sen takia niin kauan vapaalla,(tai tuomio astui voimaan niin myöhään) koska hän on osoittanut valtiolle että tekee töitä ja on muutenkin kunnollinen. Lykkäystä saa aina, mutta ei tuomion peruutettua. En kyllä pidä tuollaisesta käyttäytymisestä, mutta olen ollut kuulemma niin suuri tuki ja sen takia hän ei ole meidän yhdessäolon aikana tehnyt mitään onneksi väärää..

Kommentit (5)

marika_

Pitkästäkin (voisi olla huomattavasti pidempikin kuin puoli vuotta, monet ovat esimerkiksi vuoden vaihdossa toisella puolen maapalloa) erosta selviää kyllä jos vaan tahto ja rakkaus riittää. Voihan se yhteiselon opettelu hiukan taas ottaa aikaansa, mutta varmasti se lähtee sujumaan jos tunteet on edelleen olemassa ja molemmat haluaa yrittää. Hyvään parisuhteeseen kuuluu kuitenkin olennaisena osana luottamus, jonka ei tulisi muodostua ongelmaksi vaikkei toista voi jatkuvasti vahtiakaan. Jos taas erossaolon jälkeen tuntuu että on ikäänkuin kasvanut yli toisesta tai ei voi mitenkään luottaa, niin kenties sitten sitä vain on väärän kumppanin kanssa

Ennemmin mulle tuossa muodostuis ongelmaksi se, että toinen on ollu vankilassa (ihan näin vastaten otsikon kysymykseen). Mun olis huomattavan vaikea enää suhtautua mieheeni, jos hän olisi tehnyt vankilaan asti johtaneen rikoksen. Olet ilmeisesti kuitenkin varsin sinut tämän asian kanssa sinänsä, vai luuletko että se kuitenkin olisi yksi sinua häiritsevä tekijä joka vaikeuttaa luottamusta?

BabyPhat

famos, miksi siun mies sitten joutui lusimaan? Itselläkin se riippuisi niin paljon syystä miksi sinne joutuisi.. Kuitenkin puoli vuotta linnassa viittaisi johonkin vähän isompaan rikkeeseen?

Kathry

Olin kaks kuukautta jenkeissä ja mies Suomessa. Oli se jännittävää kun nähtiin sen jälkeen, ihan kuin oltas rakastunu uudestaan.

Varmasti täysin eri asia joku linnareissu, siinä on enemmän pelissä:
Tuomio, minkälainen tulevaisuus? ehkä päihteitä kuvioissa taikka väkivaltaisuutta, parantaako hän tapansa? ja niin edelleen. Luulisin ettei normi kaukosuhdetta voi verrata linnassa istumiseen. Siellä tapahtuu niin paljon asioitakin jotka voi muuttaa ihmistä ja tuskin kukaan on ihan entisellään puolen vuoden lusimisen jälkeen, ainakaan ihan heti. Ja jos minun mieheni istuisi kiven sisällä niin pelkäisin niin maan prkleesti hänen tulevaisuuden ja myös itseni puolesta. Ehkä oon vaan liian mustavalkonen.

Tarkotus ei oo mitenkään pelotella mutta tosiasioita on ihan turha kieltää. Ehkä nämä tapaamiset ei ole niin helppoja, varsinkaan jos ei pääse kunnolla juttelemaan ja katsomaan toista (mihin tarvii aikaa) sitten kun teillä on omaa oikeaa aikaa ja oma oikea paikka saattaa vielä roihahtaa liekki tuleen kun pääsette kunnolla tutustumaan uudestaan, mikä voi olla jopa aika sensaatiomaista.

marya

Et maininnut mistä syystä miehesi on vankilassa, mutta itse en luultavasti voisi enää jatkaa sellaisen kanssa... Olisi jotenkin turvaton olo "linnakundin" kanssa, kun toi puolivuotta haiskahtaa vielä vähän isommalta rikkeeltä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat