Oma aika parisuhteessa - Parisuhteet

Svenja

[size=9](En löytäny samanlaista keskustelua, mut jos sellainen on nii kertokaa vaan.)[/size]

Miten sanotte kumppanillenne kun haluatte omaa rauhaa? Kysymys on siis tarkotettu myös niille jotka ei asu yhdessä.

Tai jos toinen haluaisi nähdä, loukkaannutteko jos hän haluaisi olla yksin?

Kommentit (7)

Essie

tuota, mä ite aina sanon nätisti että haluaisin tänään olla ittekseni, tehä semmosia perusjuttuja kuten siivota tai katella jotain sarjoja, ei mun poikaystävä ainakaan oo moksiskaan sanoo vaan että okei. Sitten sovitaan joku päivä millon halutaan nähdä. Se on hirveen tärkeetä saada sitä omaa aikaa ja joskus ei ymmärrä että sitä oikeesti tarvitsee. Mä oon ruvennu ottaan ittelleni semmosia päiviä että oon vaa ittekseni enkä soittele jatkuvasti, teen semmosia omia juttuja. Oma aika tekee tosi hyvää parisuhteelle ja sitä pitää kummanki antaa :) ihan rohkeesti vaan sanomaan ja heitä vaikka siihen perään että älä vain luule että kyse olisi siitä etten haluaisi olla sun kanssa, joskus on vaan kiva tehä semmosia tyttöjuttuja ittekseen. toimii ;)

BabyPhat

Just noin kun Essia sanoi.
On älyttömän tärkeetä tuo oma aika! Oma suhteeni kaatui (muiden ongelmien lisäksi) tuohon, kun omaa aikaa ei vain ollut. Nyt huomaan sinkkuna nauttivani kaikin rinnoin tästä vapaasta ajasta... Eräs mies yrittää kovasti piirittää minua ja on koko ajan halukas näkemään, mutta sepä alkaa minua kyllä ahdistamaan, sillä haluaisin olla ihan vain itsekseni.. :?

Sanot vaan suoraan, että nyt hei haluan olla itsekseni; on sitä ja tätä tekemistä (tai lepoa) mielessä. Valehtelu ei kannata, joten älä keksi mitään, mitä et oikeasti aio tehdä. Suoran puheen luulisi kertovan viestisi selvästi poikaystävällesi. :wink:

viuhpiipore

Minä olen kanssa semmonen, että tykkään hirveesti vaan puuhailla omia juttujani yksikseni kotona. Mutta kun ollaan murun kanssa oltu yhdessä vasta sen verran vähän aikaa kuitenkin, niin silti on aina hirvee hinku viettää aikaa yhdessä. Se on jotenkin hassu tilanne, kun toisaalta haluaisi olla vaan yksin ja toisaalta on ikävä sitä toista. Ja kun käy töissä ja koulussa, niin tuntuu, että sitten kun vaan ehtii, niin haluaa viettää sen ajan kullan kanssa.

En varmaankaan loukkaantuisi jos kulta sanoisikin, että haluaa olla yksikseen. Tosin sellasta tilannetta ei ole vielä tullut niin en voi tietää. ;P
Jos itse haluan olla yksin niin sanon sen. Vaikka kyllä aina jotenkin pahoitellen, koska jotenkin tulee semmoinen surku olo, kun tietää että toinen olis halunnut olla mun kanssa koko päivän. Ei kulta siitä suutu, tietenkään, ehkä on hiukan aikaa vähän allapäin korkeintaan.

esiska

Tottakai omaakin aikaa pitää olla, alkaisi varmaan pitemmän päälle jompaa kumpaa ahdistamaan jos ei mitään voi yksikseen puuhailla :)
Kyllä kulta reilusti kysyy haittaako jos hän menee iltaa viettämään kavereiden kans ja eihän se haittaa :D tottakai hän saa mennä, koska mulla on hyvä mieli jos hänelläkin on. Yleensä sitten seuraava ilta ollaa kahdestaan, ehkä hän haluaa korvata, en tiedä mutta ihana on :D
Tai jos hän kysyy mitä minä ajattelin tehdä tänään, niin sanón kyllä jos mielessä oli koti-ilta itseni kanssa, eikä mies siitä suutu.
Siksi kai viihdytäänkin niin hyvin yhdessä kun ei kokoajan olla liimautuneita toisiimme vaan tehdää paljon myös omia juttuja. Ei seurustelu saa olla kahlitsevaa minun mielestä :)

Nyytikki

Kyllähän se oma aika on tärkeää. Meillä se saattaa joskus tarkoittaa ihan vaan sitä, että toinen on tietokoneella ja toinen lukee/katsoo telkkaria tai sitten sitä, että toinen lähtee bilettämään ja se toinen jää kotiin. Mieheke on siitä(kin) ihana, että välillä ihan sanoo, että lähde vaan kun hän ei jaksa, ihan ns. työntää minua pitämään hauskaa :) Vastaavasti minäkin sanon samoin hänelle. Joskus saatan mennä vanhemmilleni viikonlopuksi ja silloin hän saa viettää aikaa kavereidensa kanssa rauhassa, vaikka toki saisi muutenkin.

Lukretia

Oma aika on mulle erittäin tärkeää. Me eletään kaukosuhteessa, kun mies on reissuhommissa, eli siis viikot mies on muualla töissä ja minä kotona ja viikonlopuksi mies tulee yhteiseen kotiimme. Onneksi siis sitä omaa aikaa ei erikseen tarvitse ottaa, vaan arkena saan nauttia yksinolosta täysin siemauksin ihan automaattisesti. Kaukosuhde sopii mulle siis tästä syystä ihan mainiosti. Olenkin miettinyt, mitä tapahtuu sitten, kun mies lopettaa tuon työn ja tulee töihin tänne. Kai sitä vaan täytyy opetella siihen, että voi ihan hyvin lähteä jonnekin, vaikka mies olisikin kotona. Nythän se on vähän niin, että pyrin järjestämään omat menoni viikolle, jotta voin sitten viikonloppuna olla miehen kanssa.

Varietease

Oma aika on mullekin todella tärkeää, ja niin on onneksi myös miehelle. Jos haluaa olla yksin ja tehdä omia juttujaan, niin sen voi reilusti sanoa. Ei meistä ainakaan kumpikaan siitä loukkaannu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat