Kumppanin rohkaisu - Parisuhteet

Nyytikki

Muutamia keskustelua avittavia kysymyksiä, tarkoitus ei ole kuitenkaan mitään gallupia tehdä :)
Millä tavoin sinä rohkaiset ja autat kumppaniasi ja kuinka hän sinua? Oli kyse sitten epävarmuudesta perunan keittämisessä tai vaatteen valitsemisessa, autatteko toisianne? Rohkaisetko kumppaniasi tarkoituksella, entä hän sinua? Mitä konkreettisesti olet tehnyt/teet hänen rohkaisemisekseen ja auttamisekseen? Millä tavoin koet toisen rohkaisemisen?

Minä pyrin rohkaisemaan avomiestäni aika usein ihan tarkoituksella mutta toki myös spontaanisti. Esimerkiksi juuri kehuin ennen hänen englanninesitelmäänsä tarkoituksella sitä, miten hyvin hän puhuu englantia, kun tiedän hänen jännittävän sitä esittämistä. Autoin myös hänen englannin esitelmänsä tekemisessä keskellä yötä ja seuraavana aamuna.
Olen sanonut hänelle sitä tarkoittaen, että hän saa aina kysyä minulta apua koulutöihin ja muihin asioihin, jos hän haluaa. Kerron myös usein hänelle kuinka hyvältä hän minusta näyttää. Hän kehuu minua myös usein ja tarjoaa apuaan, jos sitä tarvitsen. Hän myös monesti palauttaa minut maanpinnalle, jos murehdin liikoja.

Kommentit (4)

tata

Mies jaksaa kannustaa ja tsempata mua. Mä yritän parhaani mukaan tehdä saman hänelle. Yhtenä esimerkkinä kerron miten hyvältä hän näyttää jos pohtii vaatetustaan (hämmentävää, mies kamppailee vaateongelman kanssa :lol: ) ja kehun taitoa saada mut ymmärtämään asiat vaikka heitänkin kynää seinään. Muutenkin kerron miten tekee mut onnelliseks yms. Pienillä asioilla ja sanoilla molemmin päin :)

esiska

Mulla on aikas kätevä ja osaava mies, joten harvoin menee mikään pahasti pieleen. Jossain tilanteessa kun hän laittaa ruokaa, saattaa miettiä onkohan se hyvää. Kehun tietenki reilusti kun se lähes aina on hyvää ruokaa ja jos ei niin vihjaan toki miten tulis vielä parempi. En siis tyrmää häntä huonona kokkina vaan annan vihjeen.
Hänellä on paljon pikkutietoa, niistä jaksan huomautella, kiva kun pientä tietoa löytyy asiasta kuin asiasta vaikkei lukemisesta ole välittäny ikinä (lukiota ym. ei ole käyny, ammattikorkea tausta)
Joskus jonkin rakentaminen (tekee puu/metallitöitä) menee huonosti, niin silloin mietimme yhessä tilannetta. Sanon ettei hän huono ole, virheitä sattuu. Odotan että tilanne rauhoittuu ja kehun häntä. Sitten alan kysellä miten pitäisi tehä ja kuinka sais korjattua...siinä miehelle itellekin selviää tilanne ja saan kehuja tuesta :)
Ymmärrän hänen kantaa, en sääli mutta palautan asiat oikeille raiteille. Esim jos mies sanoo ettei hänestä ole mihinkään, alan luetella mitä hän on saanu aikaan ja käsken miettiä uudelleen, silloin takuulla miestä hymyilyttää

jozz

Meillä on molemminpuolista tsemppaamista ja kehumista, arjen asioissa, ulkonäössä ja muussakin. Esim itse suoritan kohta yhden musiikkitutkinnon ja jännitän sitä hirveästi, ja mies jaksaa rohkaista aina siitä ja kehua mua, ja että en mä sitä pysty mokaamaan jne. Ja hän kun on nyt intissä niin saan olla usein se lohduttaja/rohkaisija, kun siellä meinaa pää hajoilla... joskus rohkaisen vaikkapa hieronnalla, joskus kirjeellä johon kirjoittelen kaikkea mukavaa, joskus ihan keskustelun aikana yritän saada hänelle paremman olon puhumalla vaikka siitä kaikesta hyvästä, mitä hän on mulle armeijasta sanonut, mutta siinä mielentilassa unohtanut.

Meillä on usein niin, että mies osaa just palauttaa maa pinnalle ja rauhoittaa, mä taas oon se joka etsii asioista hyviä puolia ja yrittää ajatella positiivisesti. Hyvä tiimi ;)

TaskuMyy

Kyllä ite pyrin toista tsemppaamaan mahd. paljon asioisssa. Esim. työnhakemisessa CV:n teossa jne jne.
Kaikin mahd. tavoin, sitä se kumppanuus on. Pitää tukea ja auttaa toista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat