Nuorena aloitettu suhde - Parisuhteet

Dooleys

Olemme seurustelleet poikaystäväni kanssa n. vuoden. Olemme kummatkin alle 20 vuotiata, ja minulla on ollut vain yksi pidempi suhde ennen häntä. Poikaystävälläni on taas ollut useampi suhde ennen minua ja hänen aikaisempiin suhteisiinsa kuului myös seksi, eli hänellä on ollut useita kumppaneita ennen minua. Minulla taas ei ole ollut muita kumppaneita kuin nykyinen poikaystäväni.

Viime aikoina olen alkanut tuntea ns. "vapauden kaipuuta". Rakastan poikaystävääni, mutta samalla mietin, että vietänkö koko nuoruuteni hänen kanssaan? Tuntuu ahdistavalta ajatella, että viettäisin esim. loppuelämäni hänen kanssaan ilman mitään "taukoja". Kuulostaa nyt sekavalta, mutta haluaisin kokea muitakin miehiä, tosin en pitkissä suhteissa. Tiedän, että jos olisin juoksennellut vapaana hetken, nauttinut nuoruudestani, niin silloin olisin ollut valmis sitoutumaan. Nyt mieltä kaivaa koko ajan vapauden puute.

Ihanteellisin ratkaisu olisi, että saisin tämän nykyisen poikaystäväni vielä takaisin nuoruuden juoksujeni jälkeen. Hän on oikeasti ihana. Tiedän kuitenkin, että jos nyt jättäisin poikaystäväni, hän ei ottaisi minua takaisin enää, enkä kehtaisi tyrkyttääkään. Hän kun on kokenut jo niin paljon, että ei kaipaa enää sellaista vapautta.

Onko teillä mitään omakohtaisia kokemuksia tai neuvoja? Tämä teksti saattaa kuulostaa siltä, että olisin h*oraamaan menossa, mutta kyse ei todellakaan ole siitä. Toivottavasti joku ymmärtää pointtini.

Kommentit (2)

kukkakeppi

Mulla on ehkä teoriassa vähän sama tilanne. Tai siis. Ite oon 18 ja mies 20. Hänellä takana muutama suhde enemmän kun mulla, mutta ei kummallakaan mitenkään kamalan montaa. Ollaan seurusteltu puolitoista vuotta.
Välillä alkaa ahdistaa se, että tavallaan parhaat nuoruusvuodet on toisen kanssa. Rakastan miestä tottakai täydestä sydämestä, mutta välillä olen miettinyt, että millaista olisi elää toisen miehen kanssa.
Olen kuitenkin ratkaissut asian haaveilemalla ja ihastumalla. Mies tietää, että olen ihastunut luokkakaveriini, mutta olen ollut jo niin monta vuotta, että se on lähinnä jo perustunne :) Ihastuminen on kuitenkin sen verran viatonta, että se ei ole paha asia. Ainakaan meillä, senkään takia, että mies sen tietää.
Oon joka tapauksessa yhden miehen nainen. En ikinä pettäisi tai katkaisisi suhdetta pelkästään ihastumisen takia. Tahdon olla tämän miehen kanssa loppuun asti. Onko loppu sitten kuukauden, vuoden vai kuoleman jälkeen, se jää nähtäväksi.
Dooleysille kuitenkin onnea ja toivottavasti päädyt oikeaan ratkaisuun. Hyvänä neuvona voin kehottaa puhumaan miehen kanssa. Se yleensä helpottaa paljon.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat