Kun miehellä ''ei puhdas'' historia - Parisuhteet

maddja

[color=blue]Voisitteko alkaa suhteeseen miehen kanssa jollai ei ole ns. puhdas historia.
Eli esim. hällä olisi
-rikostausta
-ulosotossa velkaa

ym.. tommosta.
Olisiko se este seurustelulle? Miksi? [/color]

Sivut

Kommentit (16)

Baby-G

Itseasiassa tällä hetkellä seurustelen. Miehellä tosi rankkoja juttuja takana, kuten nuorisokoti, köyhyys, rikollisuus, runsas alkoholinkäyttö yms. Nykyään kaikki kuitenkin ihan eri tavalla, muutti toiselle paikkakunnalle eli tänne, tekee ahkerammin töitä kuin ketään jonka tunnen, korkea moraali ja älyttömän fiksu. Aloittanut siis toisinsanoen ihan puhtaalta pöydältä.

Vaikka ne hirveitä juttuja onkin niin oon silti ihan älyttömän ylpeä. Harva jaksais kaiken tollasen kokemansa jälkeen olla noin vahva. Tää mies on niiiiiin eri luokkaa kuin ne silkkisukkasnobit joiden kanssa mä oon aikasemmin pyörinyt. Ei hermostu turhasta, ei valita mistään koskaan, tukee ja osaa ajatella loogisesti. Osaa käyttää rahaa ja hoitaa työnsä sekä koulunsa kunnolla. Ne asiat mitä miehen historiassa on ennen tapahtunut, ei vaivaa mua koska ne on tehnyt siitä sen mitä se on nyt. Aarteen.

Parasta mitä mulle (hemmotellulle porvarisuvun pikku prinsessalle) on IKINÄ tapahtunut.

[size=9]OT, mutta onko aloittaja entinen TaskuMyy? :D Hyvin samanlainen kirjoitustyyli.[/size]

riinaF

Riippuu rikoksesta, jonka takia rikosrekisterissä merkintä.. Joku näpistely nyt on niin pieni juttu, että ei se seurustelun este olisi. Esim. raiskaus ja tappo/murha olisi jo asioita, joita en sulattaisi ja pahoinpitely on vähän siinä rajoilla.. Huumerikoksetkin vähän siinä ja siinä, esim. nykyisellä säädöllähän olisi rikosrekisterissään huumeiden hallussapidosta merkintä, jos olisi jäänyt menneisyydessään siitä kiinni mutta tuo ei minua häiritse. Esim. huumeiden myynti taas voisi häiritä enemmän.

Velat.. No ensin haluaisin tietää, mistä velat on peräisin. Esim. jos mies on ollut takaajana kaverinsa lainassa ja sitä kautta joutunut ongelmiin, ei se olisi yhtä paha juttu kuin jos mies on pikavippien tai vain käsittämättömän tuhlaamisen takia veloissa. Toisaalta toi "ulosotossa" sana häiritsee, kyllähän sille velalle varmaan jotain olisi voinut tehdä tai sopia maksusuunnitelman velkojan kanssa ennen kuin ulosottovaiheeseen joutui, tuo kyllä mietityttäisi. (tosin en noista velka-asioista tajua mitään)

esiska

En näe sitä esteenä jos mies on valmis muutamaan tapansa. Ei sitä kauaa jaksais miehen rikoksia katella. Huume rikoksissa päätyy vielä vahingossa rikostoveriksi.
Niinkuin riinaF sanoi, riippuu rikoksesta. Raiskaajaa, murhaajaa, pedofiiliä en edes viitsis katsoa, onhan siinä jo itekkin vaarassa.
Nykyinen mieheni on niinkin suuri kriminaali että oli alaikäisenä jääny poliisille kiinni viinipullon kanssa :lol:

maddja

[color=blue]Itsellänihän oli jossain vaiheessa, että en voisi kuvitellakkaan esim. suhdetta pienessä mielessänikään tämmöisen kanssa jolla ei ole ns. puhdas historia.

Mutta olen nyt törmännyt erääseen mieheen [size=7](mesetetty vain)[/size], jolla hieman on erilainen historia, mitä ite toivoisin ns. unelmamieheltä.

Tullaan kyllä tosi hyvin juttuun, ja hän on ollut r.e.h.e.l.l.i.n.e.n. alusta asti, kertoi heti että on tämmönen ja tämmönen juttu taustalla. Ja toivoi että ei estäisi ystävyyttä, mutta sanoi ymmärtävänsä jos estää.

Hän haluaa muuttaa toiselle paikkakunnalle, lähteä opiskelemaan jne. Eli alottaa täysin puhtaalta pöydältä!

Enkä nyt ole ryntäämässä suhteeseen, vaan ihan ystäviä ollaan. [/color]

disturbed

Mun mies ei mikään puhdas pulmunen ole tälläkään hetkellä, mutta eipä tuo itseä haittaa. Sehän riippuu ihan omasta moraalista ja arvoista. Ja mun arvot ja moraalini poikkeaa yleisesti hyväksytystä aikatavalla.

Mä en kattoisi mennesyyttä pahana oli se lähes millainen (raiskausta esim. en anteeksi antaisi) tahansa jos on parantanut tapansa. Turha sitä on menneisyyden antaa liikoja vaikuttaa. Nykyisyys ja tulevaisuus lienee tärkeämpää?

SunLion

no tuota en kyllä. Oon ite niin täysin rehellinen ihminen että mun moraaleja vasten sotii kaikki rikkeet ja pahasti. En haluaisi muutenkaan pahis miestä jne.

Tsein

Voisin alkaa suhteeseen. Rikosrekisteriinkin voi tulla niin monenmoista juttua, etten ihan millä tahansa perusteella luokittelisi ihmistä seurusteluun kelpaamattomaksi. Ei olis ongelma, jos rekisterissä on joku "pikkujuttu" tai asia, johon on hyvä selitys.

Ulosottokin olis vielä ihan ok, jos siinä vaan on taustalla sellanen syy, mikä antaa mahdollisuuden luottaa mieheen jatkossa.

SinRuid

Riippuen rikoksesta. Pikku jutut ei haittaisi, mutta juurikin nämä lapseensekaantumiset ja raiskaukset olisivat jo iso NOU. Tappokaan ei välttämättä olisi este, riippuen taustoista.

Msuh

Uskon siihen, että ihminen voi muuttua, eikä rikosrekisteri automaattisesti tarkoita sitä etteikö olisi kykeneväinen rakastamaan. Varkaus, velkaongelmat ym. voivat liittyä ja yleensä liittyvätkin aivan johonkin muuhun kuin tunne-elämään.

Toisen ihmisen tappaminen / (lapsen) raiskaaminen ovat sitten taas sellaisia rikoksia, joita en sulata keltään, ikinä. Tuollaisen tekijöillä harvemmin on kaikki jauhot pussissa, joten jättäisin suosiolla väliin. Jos ei tuon vertaa pysty rakastamaan lähimmäistään, joksi tässä tapauksessa luokittelen kaikki saman lajin edustajat, tuskin pystyy tasapainoiseen parisuhteeseenkaan. Toki tässäkin ihmisellä on mahdollisuus muuttua pitkän prosessin tuloksena, ja voisin luottaa ettei mitään vastaavaa enää tapahdu. Mutta se menneisyys kalvaisi, oksettaisi ja puistattaisi sen verran, että nou kän duu.

cookie

Hmm, en varmaankaan voisi. Minulla on nyt jo välillä ongelmia itseni kanssa kun miehekkeellä on taustalla erittäin railakasta kännäämistä ym. typeryyksiä vaikkei rikoksista olekaan kyse. En ole absolutisti ja itsekin juon, mutta jostain syystä ne kännitoheluudet iskee kunnolla hermoon. Mietin kyllä välillä että olenkohan tekopyhä, mutta tällaisia ajatuksia herää silloin tällöin. Mutta siis en usko että rikostaustalla tai ulosotossa oleva mies kovinkaan helposti voisi luottamustani ansaita, josko koskaan.

Snaelaug

Mulla on itellä vähän sama ^
Menneisyydessä on kaikenlaista tohelointia, mut siltikään en ihan heti usko et voisin hyväksyä mieheltä ainakaan kovin rankkaa taustaa. Eli olen varmaankin aika tekopyhä.

Haluan uskoa siihen et ihminen voi tehdä parannuksen ja muuttua ns. paremmaksi ihmiseksi jos vain itse niin tahtoo. Mut esimerkiksi toisen ihmisen tappamista, lapsiin tai eläimiin sekaantumista, raiskausta tms en hyväksy, oli siitä kulunut kuinka paljon aikaa hyvänsä.

Ulosotto nyt voi mennä vielä, esimerkiksi tiedän kaksi hyvin erilaista tapausta; toisessa "uhri" joutui ehkä sinisilmäisyydellään vuosia myöhemmin maksumieheksi, toisessa taas henkilö ihan systemaattisesti laittoi itsensä oravanpyörään ja juttu paisui paisumistaan.

Eli kaikenkaikkiaan tollaset jutut on erittäin tapauskohtaisia, eikä kaikki aina ole sitä miltä näyttää, mut tähän pätee niinkuin kovin moneen muuhunkin et kohtuu kaikessa.

Emmily_

Rikos riippuu rikoksesta, ja velka ei sinällään haittaisi, mutta miettisin silti, kuinka vastuuntuntoinen ja aikuinen ihminen hän on jos on päästänyt itsensä tuonkaltaiseen tilanteeseen. Tietysti tällaiset voivat olla jotain nuoruuden hölmöilyjä, joista on jo kasvettu aikuiseksi.

olematon

Täällä on aika pitkälti esiintyny näytä nounou juttuja. ELi raiskaus, tappo tjsp ois niitä asioita mitkä sais mut kavahtamaan ja en alkais kyllä suhteeseen. Velat haluisin tietää mistä ja miksi ne on kasaantuneet ja näin. Kyllä munkin eksällä oli rikosrekisteri ja velkoja eikä ne tehnyt siitä huonoa ihmistä, siperia opettaa. Itse oli pelleillyt ja saanut ansionsa mukaan. Toki jos sama meno olisi jatkunut en olisi suhdetta aloittanut/jatkanut.

marika_

Mulle mikä tahansa vankeuteen johtanut rikos (oli kyse sitten vaikka talousrikoksesta) olis varmaan semmonen juttu, että en seurustelemaan pystyisi... "Moi äiti, tässä on mun uus linnakundi poikaystävä". Joku kaljapullon näpistäminen 16-vuotiaana, ylinopeus tms. ei taas olisi sinänsä mikään ongelma, eikä nyt välttämättä joku hiukan isompikaan juttu (esim. rattijuopumus, jos olisi kertaan jäänyt eikä kellekään mitään käynyt), varsinkin jos siitä olisi aikaa ja mies olisi selvästi virheistään oppinu.
On myös asioita, joista ei joudu vankilaan, hyvällä tuurilla selviää sakoilla, joita mun moraali ei silti millään sulattais.

Ulosotto onkin sitten melkeen pahempi juttu mun silmissä. En tiedä haluaisinko tietentahtoen työntää itseäni mukaan sellaiseen taloudelliseen ahdinkoon, varsinkin jos ulosotossa oleva summa olisi suuri ja se olisi itse omalla hölmöilyllä aiheutettu.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat