haluaisin teidän mielipiteitänne tästä tilanteestani. - Parisuhteet

marish

Itse olen opiskelija ja mieheni käy töissä. Heti kun yhteenmuutosta sovittiin, sovittiin myös pelisäännöt, että mies maksaa vuokran ja mie maksan mitä pystyn (ruokaa ym tarpeellista). Vuokranmaksussa autan kun pääsen tienaamaan oikeasti. Alussa minä itse tunsin olevani pummi, mutta mieheni minua rauhoitteli ja sanoi että maksan vuokraa kun pystyn. Minusta harvinaisen hyvät pelisäännöt. Rahapussi on kuitenkin yhteinen, kun yhdessä asutaan. Kun toisella on rahapulaa, niin toinen auttaa. Yhdessä eläminen on yhteistyötä...

Itse ajattelen, että ihminen, joka viettää enemmän aikaa kotona, automaattisestikin pesee, pyykkää, tiskaa, tekee ruokaa... Turha se on valittaa, se kuuluu elämään. Sinäkin olet vasta kotoa muuttanut, jossa sinulla on kenties ollut kaikki valmiina, porukat ovat tehneet ruuat ym. Ei sinulta oikeastaan voi ees olettaa, että olisit maailman paras kokki. Yhteenmuutto on totuttelua ja yhteisiä pelisääntöjä...

Kommentit (15)

pähkinä-

Kotitöistä maksaminen kuulostaa vähän... No, vähintään hassulta. Ei mun mielestä pidä tuntea jatkuvaa huonoa omaatutoa siitä jos toinen maksaa yhdessä eläessä enemmän, jos et huviksesi ole ilman töitä. Onhan se ihan reilua että se kotona oleva tekee kotitöitä, sillähän sitä aikaa on. Ja vastaavasti se jolla on rahaa maksaa vuokran ym... Mutta heti särähtää korvaan kun aletaan puhua maksamisesta ja korvaamisesta. Ei kuulu mun mielestä parisuhteeseen. Yhteen muuttaessa täytyy ymmärtää että silloin on lain ja kelan ja sossun silmissä elatusvelvollinen ja rahat on yhteisiä, jolloin sitä täytyy olla käytännössäkin jos sellainen tilanne sattuu eteen. Elämässä voi tulla vaikka mitä yllätyksiä, ja joskus tilanne voi olla toisinkin päin.