Avoimessa suhteessa? - Parisuhteet

möökö

En oo avoimessa suhteessa. Nykyisen miehen kanssa se ei kyllä edes onnistuisi, enkä haluaisikaan..
Idea oli kyllä yhteen aikaan mielessä, mutta en sitten ole koskaan yrittänyt toteuttaa sitä. Mies siis oli eri.

Onko ollu vaikeata?
Kuinka päädyitte avoimeen suhteeseen?
Minkälaiset pelisäännöt teillä on?

Kommentit (8)

mmarie

Olen avoimessa suhteessa rakkaan poikaystäväni kanssa.
Minua ei juurikaan koskaan ymmärretä, eikä kukaan tuttavapiiristäni voisi edes harkita moista. Löytyykö täältä avoimessa suhteessa eläjiä?
Tahdon vain yleistä keskustelua aiheesta, saa myös kysyä jos jokin ajatuksessa askarruttaa:)

mmarie

Ainoa sääntö oikeastaa on se, että kaikesta kerrotaan. Se auttaa avoimuudessa, voi puhua ja nauraa toisen sekoiluille ja suunnitella yhdessä seuraavia. Ihastuminenkin voi kuulua kuvioon mutta se on ihan eritasoista kuin meidän rakkaus. Kumppaniin pitää pystyä luottamaan, muuten tästä ei tule mitään.
Kaikki on sallittua, flirttailusta seksiin muiden kanssa. Meidän suhteessa sillä on ajateltu enemmän minua kun kumppaniani, olen suhteellisen nuori ja tahdon kokea kaikkea uutta, saahan poikaystäväkin sitten nauttia uudenlaisista jutuista, mitä olen oppinut.
Ajoittain on vaikeaa. Aina sen asian kuuleminen on ikävää, mutta se lievenee pikkuhiljaa ja jossain vaiheessa uskon että oppii olemaan ihan onnellinenkin toisen puolesta. Tässä jutussa on kyse sen asian sulattamisesta ja sen kuulemisen aiheutuvan tunteen pureskelemisesta oikein. Järkeilystä. Siitä tulee loppuenlopuksi todella hyvä ja vahva olo ja meidän suhteelle on tehnyt todella hyvää. Kannattaa kokeilla jos kanttia löytyy!

pirate

Minusta tuntuu että avoimella suhteella tekee vain hallaa tulevaisuudelle. Jossain vaiheessa ei jaksa/halua enää kokeilla ja elää ja sekstailla muiden kanssa, vaan haluaa vain sen oman miehensä. (Todennäköisesti.) Ja siinä vaiheessa voi ruveta harmittamaan, mitä on tullut tehtyä nuorempana...

Tämä on kuitenkin vain omaa pohdintaa. En ole avoimessa suhteessa itse elänyt, joten sillä varauksella.

olematon

avoin suhde on ideana mitä mainioin, mutta luulenpa että harva siihen pystyy. Itselle kyllä sallisi varmasti kaiken, mutta miten on kun kumppanikin saisi tehdä kaikkea samaa? Mulla ainakin kaivelis toden teolla. Mä haluan ainakin "omistaa" miehen kokonaan ja samoin haluan itse omistautua sille toiselle. Ei ehkä toimis mun kohdalla tämä.

mmarie

Se tekee kyllä pahaa kuulla. Ei sille voi mitään, mutta niinkun sanoin, kyse on sen asian järkeilystä ja pureskelusta. Meillä on ainakin kokoajan sellainen mahdollisuus, että jos tuntuu jotenkin pahalta tässä avoimessa suhteessa elo, niin sen voi lopettaa.
Minä taas luulen, että tämä tekee vain hyvää tulevaisuudelle. Minun ei tarvitse ajatella sitä, ettenkö voisi elää "sinkkukausia" ja kokea kaikkea kivaa, voin tehdä sen nyt. Poikaystäväni ei rajoita minua, vaan tukee tekemään ja innostumaan (myös muissakin asioissa). Tämä on ollut haaste mihin tarttuttua ja onnistumisesta on tullut tosi hyvä ja onnellinen suhde.

Kiira

En itse pystyisi tuohon, en sitten millään. En pystyisi itse mitään tekemään, enkä antaisi miehen tehdä mitään :shock: :D

mmarie, kauanko olette olleet tällaisessa avoimessa suhteessa? Miksi teillä ylipäätänsä ON minkäänlaista suhdetta, jos samalla peuhaatte muiden kanssa?

Minusta kans jotenkin tuntuu, että tulevaisuudessa tulee olemaan ongelma, kun tuollaiseen tottuun. Mutta mistäpä sitä tietää.

marish

Kaverini kokeillut useita avoimia suhteita ja aina olen suhteen kuullut päättyvän siihen ettei se toimi hänen kohdallaan. Aina oli olkapäätä vasten itkemässä ja pahalta oli tuntunut. Annoit mmarie ymmärtää, että teillä homma toimii ja luottamus pelaa, mutta kaverillani aina avoin suhde jäi seksiin ja tunteet (luottamus ym...) jäivät ja se kalvasi kaveriani...

Ei omalla kohdallanikaan homma toimisi. Idea on mielestäni varsin mielenkiintoinen, mutta itse olen niin omistushaluinen, ettei toimisi... Elän avoliitossa ja olen siihen onnellinen ja tyytyväinen, että minulla on se yksi mies. En tarvitse enempää. En halua miesten-nielijän tai horon mainetta, koska olen tähän tyytyväinen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat