Riita vapaa-ajan käytöstä - Parisuhteet

zinella

Minä ja poikaystäväni olemme olleet vähän yli puoltoista vuotta yhdessä ja olemme nähneet todella usein ja olemme todella läheisiä. Ennen kuin aloimme seurustelemaan hänellä oli todella paljon kavereita ja hän oli sellainen "peluri" naisten kanssa.

Poikaystäväni ja minä olemme enimmäkseen kahdestaan ja häntä tässä noin 7kk sitten alkoi ns. ärsyttämään jos halusin että olisimme olleet minun kavereideni kanssa porukassa. Ehdotin usein, että olisimme myös hänen ystäviensä kanssa, koska viihdun heidän kanssaan hyvin, mutta hän vain sanoi etteivät hänen ystävänsä kauheasti käy enää missään. Poikaystäväni ns. hengailee vaan yhden ystävänsä kanssa.

Viime viikolla halusin mennä kavereideni kanssa bilettämään ja meninkin. Sanoin että soitellaan myöhemmin että jos sittenkin nähtäisiin myöhemmin.

Poikaystäväni soitti myöhemmin ja kuulosti vihaiselta. Lopulta hän myönsi että hänellä on tylsää eikä hänellä ole lähes ketään kavereita, kaikki ovat unohtuneet seurustelumme aikana. Hän huusi ja puhui ilkeästi aivan kun se se olisi minun syytäni. Ärsyynnyin koska hänellä olisi aikaa nähdä ystäviään ja pitää yhteyttä, koska ei ole töissä eikä opiskele.

en muista tarkalleen mitä sitten puhuimme, mutta suutuin ja loukkaannuin koska olen kannustanut häntä näkemään välillä kavereitaan, hankkimaan töitä (työkavereita), ja sitten minä saan vain kuunnella vittuilua vaikka olen yrittänyt auttaa. Suutuin helvetisti.

Olemme sopineet jo kyseisen asian ja hän sanoi myöhemmin että minun takiani hän on unohtanut kaverinsa kokonaan ja haluavansa heidät takaisin ja toivonkin sitä.

Sitten itse aiheeseen, tulipas pitkä sepustus...

Soitin äsken poikaystävälleni ja kysyin voisiko hän nähdä minua, mutta hän oli menossa tämän ainoan kaverinsa kanssa jonnekin. Kerroin että minua ärsytti (en jaksa selittää mikä) ja purin hieman senhetkistä mielentilaani. Hän vain oli töykeä ja lyhytsanainen ja minua vituttaa suunnattomasti että hän on niin töykeä, aivan kuin työntäisi minua pois koska oli kaverinsa kanssa. Hän vain sanoo no ikävää nähdään sitten illalla. Aivan kuin odottaisin häntä ja että tietysti voisin nähdä eli pitää minua itsestään selvyytenä. Jos itse puhuisin hänelle noin hän suuttuisi todella.

Eli kysymys miksi hän käyttäytyy noin, vaikka en ole tehnyt mitään enkä todellakaan ole mikään itsestäänselvyys? Sori noin pitkä sepustus, mutta oli pakko purkautua johonkin ja ajattelin että ehkä taustat vähän auttaisivat ymmärtämään tjn :roll: :D

-otsikko by sun.

Kommentit (8)

Pennsylvania

Kyllä nyt sen verran parisuhteessa pitääkin pystyä pitämään toista itsestäänselvyytenä, että voi luottaa siihen, että toinen haluaa nähdä, ellei ole muuta suunnitellut. Poikaystäväsi sanoi, että nähdään illalla, koska ilmeisesti sinä kaipasit kuuntelijaa, jolle purkaa ärtymystäsi, ja hän ajatteli täyttää paikkansa sitten, kun kaveri ei ole enää messissä. Ei kai kenestäkään ole hauskaa puhua puhelimessa jotain syvällisiä keskusteluja silloin, kun on kahdestaan jonkun kaverin kanssa jossain, ja se saa siinä sitten yksikseen odottaa puhelun loppumista ja tylsistyä kuoliaaksi. Miksi et sitten haluaisi nähdä häntä enää illalla? Kuulostaa jotenkin älyttömältä. Tuntuu, kuin yrittäisit vähän hakemalla hakea ongelmia. Ei tuo minusta ole mikään ongelma, eikä todellakaan mikään automaattinen todiste sille, että mies pitää sinua negatiivisesti itsestäänselvyytenä.

Yritä nyt, hyvä nainen, myös ymmärtää, että poikaystävääsi vissiin harmittaa, että hän on etääntynyt ystävistään. Tietenkin hän purkaa sen sinuun, jollei hänellä kerta hirveästi muita ole, ja vaikka olisikin, puolison kaiketi kuuluukin olla se lähin ihminen. Lähimmät ihmiset yleensä joutuvat ottaa itseensä liittymätöntäkin paskaa niskaansa, ei siitä tarvitse ottaa itseensä noin hirveästi. Pitäähän jokaisen jollekkin ja joillakin tavoin saada purkaa turhautumistaan.

TaskuMyy

[color=green]Hieman kyllä..ööh.. vaikeasti selitetty, mutta onhan nyt vikaa itsessäkin, kun tiuskit hänelle kun siua ärsyttää joku asia?[/color]

olematon

Noin siinä voi käydä jos on 24/7 samassa paikassa toisen kanssa ja kattoo sen naamaa päivästä toiseen. Kyl omat elämät pitää olla vaikka olis kuinka seurustelusuhteessa.... koittakaa nyt saada asia [u]puhumalla[/u] kuntoon, ilman että kumpikaan repeää huutamaan.

Illuusia

Poikaystäväsi voi olla myös hieman kateellinen sinulle, jos osaat itse pitää hauskaa ystäviesi kanssa ja hän ei. Ei ole sinun syysi. Tee selväksi miehelle ettet ole aina tavoiteltavissa. Kun huomasin että oma mieheni alkoi pitää minua aika paljon itsestäänselvyytenä, otin etäisyyttä, tein omia juttuja enkä vastaa koko ajan puhelimeen. Aluksi miestäni ärsytti, koska en muka välittänyt mutta nyt menee tosi hyvin. Kannattaa oikeasti ottaa välillä omaa aikaa. Mieheskin pitäis se tajuta.

zera

Mä pidän kyllä itsestäänselvyytenä, että poikaystävä voi nähdä silloin kun sillä on aikaa. Ja sekin pitää itsestäänselvyytenä sitä, että mä voin nähdä jos aikaa kerran on. Sitten voi erikseen sanoa, että ei halua tänään nähdä, mutta muuten oletan, että poikaystävä haluaa minut nähdä.

Poikaystäväsi ei varmastikaan halunnut keskustella sinun ongelmistasi juuri sillä hetkellä kun tapaa ystäväänsä pitkästä aikaa...

Karkkikarhu

Minäkään en nyt ihan tajunnut, mikä tuossa oli ongelmana :).

Tosin johtuu ehkä siitä, että kuulun niihin kakkiaisiin, jotka pitävät puhelintaan suurimman osan ajasta äänettömällä. Jos olen jonkun ystäväni seurassa, en todellakaan ala käydä mitään pitkällisiä keskusteluja mieheni kanssa (siis jos kyseessä on jokin normaali "ärsyttää" -asia eikä oikea kriisi/hätä), ja toisaalta, jos vietän aikaa mieheni kanssa aktiivisesti, en ala lörpötellä ystävieni kanssa puhelimessa. Asumme tosin yhdessä, joten toki saatan miehen aikanakin puhua, mutta mieluummin jutustelen kavereiden kanssa esim. toisessa huoneessa tai kävelylenkillä - ihan siksi, että langan toisessa päässä olevalla kaverillani on oikeus yksityisyyteen, enkä ala miehelleni heidän ongelmiaan selvittää, elleivät he itse niin toivo.

Tämä ei kuitenkaan johdu siitä, etten välittäisi miehestä/ystävistä, vaan päinvastoin siitä, että jos vietän aikaa jonkun kanssa, en halua jättää häntä tuohon jonkun edellä kuvaamaan ikävään tilanteeseen odottamaan, että joskus lopetan puheluni, ja toisaalta jos puhun jonkun kanssa puhelimessa, haluan omistautua sillekin keskustelulle rauhassa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat