Onko suhde minkään arvoinen jos ... - Parisuhteet

tydetsy

.. jos seurustelukumppani jättää sinut vaikealla hetkellä yksin?

Olin 9 viikolla raskaana, ja halusin pitää tämän lapsen (poikaystävä ei). Poikaystävän ja minun elämäntilanteista johtuen päädyin keskeytykseen, mikä oli minulle todella kova pala. Ennen keskeytystä kaikki oli poikaystävän kanssa suht ok, mutta heti seuraavana viikkona poikaystäväni käytös muuttui huomattavasti. Hän ei ensimmäisenä abortin jälkeisenä viikkona vastannut ollenkaan minulle puhelimeen, ja nämä seuraavat 4 viikkoa hän on vain tiuskinut minulle, ja ei ole halunnut nähdä normaalisti. Jos mainitsen hänelle puhelimessa siitä kun hän on minulle ilkeä, hän sanoo "lopeta tuo valittaminen tai me ei nähä huomenna". Hän myös huutaa minulle jatkuvasti kavereidensa nähden.

Kun olin "selvinnyt" abortin aiheutuneesta jälkivuodosta, halusin lähteä ottamaan muutaman oluen baariin. Muutamaan se jäikin, mutta minulle laitettiin huomaamatta tyrmäystippoja juomaani, ja pahoinpideltiin sen jälkeen. Poikaystävälleni kerrottua asiasta, hän vain tokaisi että "just" ja jätti minut yksinää itkemään hänen huoneeseensa. Vähän aikaa siinä yksinään oltuani minun oli pakko päästä hänen syliinsä, joten ryntäsin vaan olohuoneeseen ja menin hänen syliinsä ja purskahin taas täyteen itkuun. Hän ei edes pitäny minusta kiinni! Olen sanonut hänelle että hänen pitäisi tukea minua silloin kun minulla on vaikeaa, ja hän on samaa mieltä. Miksi silti tämmöinen käytös ??

Olen ollut todella väsynyt tästä keskeytyksestä johtuen, haluaisin että poikaystäväni tukisi minua mutta hän vain pahentaa oloani entisestään. Mikään ei tunnu enää miltään, ei maistu ruoka, ei jaksa tehdä mitään. Haluaisi vaan nukkua koko ajan.

Olen niin yksin.

Ja selvennykseksi: olemme seurustelleet vuoden verran

Sivut

Kommentit (24)

Puutarhis
tydetsy
Olen sanonut hänelle että hänen pitäisi tukea minua silloin kun minulla on vaikeaa, ja hän on samaa mieltä. Miksi silti tämmöinen käytös ??

Minä haluaisin esittää isomman kysymyksen. Miksi olet tuollaisen miehen kanssa :cry: ? Siinä taisi samassa tulla vastakseni suhteen arvoon.

Minusta kenenkään ei pitäisi tehdä toisen painostuksesta aborttia. Kuitenkin niin rankan asian läpikäynnin jälkeen poikaystäväsi tulisi olla tukenasi ja turvanasi, mikäli rakastaa sinua oikeasti. Mun mielestä hänen käytöksensä vain osoittaa enemmänkin sitä, että hän on tajunnut, ettei välitäkään sinusta niin paljoa kuin on luullut.

Minä suosittelisin lähtemään tuosta suhteesta pois. Rankoista asioista selviämiseksi tarvitset apua ja tukea, etkä paskaa poikaystävän suusta/käytöksestä.

Tsemppiä sinulle!

tydetsy

Kiitos, kun edes joku viitsii vaivautua vastaamaan.

Ei hän minua siihen painostanut. Ihan oman valinnan tein, en olisi pystynyt kasvattamaan lasta näin nuorena, kun opiskelut on kesken ja muuutenkin itsenäistyminen vasta alkanut.

Ja vastaus sinun kysymykseesi; koska rakastan tätä miestä..

Tää tilanne on niin sydäntä särkevä.

Tsein

Tekis taas mieli kiroilla. Miten voi olla noi typerä ihminen ja olla välittämättä yhtään itsestään? Se, että rakastat, ei riitä syyksi jäädä toisen henkiseksi nyrkkeilysäkiksi. Jos puheista huolimatta mitään edistystä ei ole tapahtunut, lähde nyt hyvä ihminen jo pois tuon paskiaisen luota. Sinulla on kohta vaikea masennus ja toista ei siltikään kiinnosta. Mitähän tuossa pitäisi tapahtua, että tajuaisit itse lähteä?

Suhteen arvo: Tasan NOLLA.

heica

Mä kyllä tiedän, että suhteesta on vaikea lähteä jos toista rakastaa, mutta siitä kannattaa lähteä, jos toinen ei arvosta sua lainkaan (huomioonottaen; arvostaa sua samassa mittakaavassa kuin sinä häntä). Kyllä mulla menisi jo tuplasti yli hilseen, jos tekisin jonkun ison päätöksen ensin meidän suhteemme vuoksi (vaikka nyt se abortti) ja sen jälkeen mies vain tiuskisi ja olisi tosi kylmä, kiittämätön ja kunnioittamaton. Eihän sen niin pidä mennä, että toinen tekee suhteen eteen ja myös uhraa asioita sen eteen, ja sitten toinen ei ole valmis edes pikkurilliä liikauttamaan vaan käyttäytyy suhteessa toista kohtaan tosi epäkunnioittavasti.

Tosta abortista ja siihen painostamisesta (mistä nyt ei kyllä ollut edes kyse), niin on tyhmää painostaa tai jäädä painostuksen alaiseksi. Ei kaikesta voi syyttä toista, jos itelläänsäkin on toistaseks vielä aivotknin pään sisällä. Ja jos mies sanoo mielipiteensä lapsesta tai abortista harvinaisen yksinkertaisesti "en halua lasta, minusta sinun pitäisi tehdä abortti", se ei ole painostamista. Ei nyt kenenkään tarvitse olla väenpakolla muksun isä/äiti vain koska toinen haluaa pitää lapsen. Jos taas nainen haluaisi pitää lapsen, hänen olisi varmaan täytynyt päättä että joko "mies tai lapsi", mutta luulisi nyt että jo suhteen alkuvaiheessa tietää toisen mielipiteen lapsen hankkimisesta ja sitten myös eläisi sen ihmisen kanssa mukaan lukien hänen mielipiteensä. Eli, mies olisi se ykkönen eikä edes lapsi siirtäisi häntä kakkoseksi.

tydetsy

"Tekis taas mieli kiroilla. Miten voi olla noi typerä ihminen ja olla välittämättä yhtään itsestään? Se, että rakastat, ei riitä syyksi jäädä toisen henkiseksi nyrkkeilysäkiksi. Jos puheista huolimatta mitään edistystä ei ole tapahtunut, lähde nyt hyvä ihminen jo pois tuon paskiaisen luota. Sinulla on kohta vaikea masennus ja toista ei siltikään kiinnosta. Mitähän tuossa pitäisi tapahtua, että tajuaisit itse lähteä?"

Tottahan tuo on mut en silti lähtisi luokittelemaan itseäni typeräks tällä perusteella. Jo ns. "henkisesti hyvin voivalle" ihmiselle saattaa tehdä todella vaikeaa lähteä suhteesta jos oikeesti välittää. Minulle vielä enemmän kun yritän toipua kahdesta vakavasta asiasta parhaillaan, mitä olen yksin pääni sisässä miettinyt jo monta monta viikkoa kun ei ole ollut ihmistä kenelle puhua.

ääh..

tydetsy

Yleisestikin ottaen olen välillä semmoinen etten osaa ajatella järjellä vaan tunteilla.

Tässä tilanteessa vaikeampaa käyttäytyä järkevästi kun on suru aika menossa.

Tsein

Minun mielipiteeni on se, että tuo mies ei kyllä helpotakaan yhtään millään tavalla sinun omia ongelmiasi ja niiden ratkaisemista. Hän lisää sinulle ainoastaan uuden miettittävän, miehen joka ei välitä paskan vertaa. Minusta tuo on vain typerää, eikä siinä mitä, saa ihminen olla typerä. En vaan tajua, kun selvästi itsekin tiedät, että tuossa on niin paljon pahaa, niin miten voit edes rakkaudella perustella jäämistä. Ihan mahdottomiin asioihin ei tarvitse rakkaudenkaan takia venyä. Sie myyt itsesti todella halvalla hinnalla ihmiselle, joka ei arvosta sinua pätkääkään.

tydetsy

Se on kyllä iha totta että ei helpota tilannetta mitenkään. Sen takia tänne kirjottelin ja kysyn mielipidettä, iha siinäki nähde onko mitään enää tehtävissä jotta tilanteet kääntyis toisin. Kumminkin on muuten hyvä suhde ollu, lukuunottamatta tätä.

pirutar

Oon tosi pahoillani tilanteestasi..Oot joutunu kokeen tosi rankkoja asioita ja varsinkin nyt tarvitsisit jonku, jolle puhua.
Samoilla linjoilla oon muiden kanssa siitä, että sun poikaystäväs ei oo sun arvoinen. Voihan mahdollista olla, että myös sun poikaystävään sattuu toi päätös. Mutta se ei silti missään tapauksessa oikeuta kohteleen sua noin välinpitämättömästi. Lähteminen on varmasti vaikeeta, mutta et sä tee mitään miehellä, joka ei susta välitä. Sä ansaitset miehen, joka todella rakastaa sua ja jonka tukeen ja turvaan sä voit luottaa kaikissa tilanteissa. Ja nyt sä tarvitset oikeasti jonku ihmisen, joka pitää susta huolta...toivottavasti sulla on joku, jolle voit puhua ja joka auttaa sua selviytymään tästä. Paljon voimia!

Repale

Tosi inhottava tilanne. Tiedän kyllä omasta kokemuksestani, että vaikka suhde olisi lähestulkoon pelkkää pas*aa niin toisen jättäminen voi tuntua maailman vaikeimmalta asialta jos rakastaa.
Oletko yrittänyt ihan rauhassa keskustella poikaystäväsi kanssa siitä miksi hänen käytöksensä siuta kohtaan on muuttunut? Tiedostaako hän edes itse muuttuneensa? Voihan olla, että kaikesta huolimatta abortti tuntuu pahalta tai ainankin jollain tasolla vaivaa poikaystävääsi.Itse ainankin suosittelisin puhumista, puhumista ja vielä puhumista.
Oletko harkinnut että kävisit itse puhumassa jonkun ammattilaisen kanssa kun siulla on takana noinkin rankka kokemus kuin abortti? Monet joutuvat turvautumaan ulkopuoliseen apuun silä abortin tekeminen saattaa aiheuttaa pitkäaikaistakin masennusta ja alakuloa. Ihan vain muutamakin käynti saattaisi helpottaa oloasi ja selvittää ajatuksiasi. Jaksamisia!

tydetsy

Kiitos paljon näistä.

Ammattiauttajalla en ole käynyt, mutta neuvolassa olen käynyt parikin kertaa juttelemassa. Minulla ei oikein ole semmosta ihmistä kenen kanssa puhua. Tai ihmisiä on vaikka kuinka, mutta tää asia on jotenkin vaan semmonen että haluaisin keskustella nimenomaan poikaystäväni kanssa. Ollaan keskusteltu pariin otteeseenkin poikaystävän kanssa tästä asiasta, ja hän kyllä tiedostaa että on välillä aika tyhmä mua kohtaan. Sama silti jatkuu. Olen kysynyt häneltä myös että miltä tämä abortti hänestä tuntui, mutta hän on perus suomalainen mies joka ei puhu :D eli hänestä ei saa mitään irti. Poikaystäväni äiti sanoi minulle näin: "Hän otti koko abortin tosi raskaasti eikä osaa käsitellä sitä asiaa. Mä huomaan siitä että hän ei olisi halunnut edes että teet aborttia". En tiedä olivatko he keskustelleet asiasta vai oliko poikaystäväni äiti tehnyt vain oman johtopäätöksen hänen käyttäytymisestään. Välillä minusta tuntuu siltä että poikaystäväni tavallaan syyllistäisi minua abortista, vaikkei hän kumminkaan itse olisi halunnut pitää lasta. Ajattelen näin koska käytös muuttui heti seuraavana päivänä sen abortin jälkeen, ja hän on ollut minulle ilkeä.

En haluaisi heittää suhdetta hukkaan tämän asian takia koska tosiaan aikasemmin on mennyt todella hyvin. Ehkä tämä on vain vaikea vaihe? Toisaalta, en tiedä pystynkö seurustelemaan ihmisen kanssa joka ei tue minua kun minulle tulee vaikeeta :cry: Olisi kyllä ihan mielenkiintoistakin kuulla poikaystäväni ajatukset/tunnetilat abortista ja sen jälkeen. Mutta miten minä saan mieheni puhumaan? En halua kumminkaan painostaa.

zera

Herranjumala, jätä se!! Ei tossa ole mitään syytä jäädä suhteeseen, ei edes rakkaus riitä pelastamaan tota suhdetta. Se on mun mielipide. Sun pitää arvostaa itteäs sen verran et jätät sen ja etsit itselles jonku joka oikeesti välittää. Onhan se vaikeeta jättää joku jota rakastaa, mutta kun näkee, että tää toinen osapuoli ei sua arvosta niinkuin pitäis.

lady_luck

Samaa toitotan minäkin. Maailmasta löytyy myös niitä ihania, kannustavia ja oikeasti naista kunnioittavia miehiä, ja tuo sun nykyinen ei todellakaan ole mitään näistä! Arvostat itseäsi enemmän tulevaisuudessa, jos nyt osaat tehdä oikean ratkaisun ja pistää ton äijän mäkeen!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat