poikaystävä ei kehu, kritisoi vain. - Parisuhteet

missjyy

Olen tottunut kehuihuin pojilta. Nykyinen poikaystäväni ei kehu ollenkaan minua, ennemminki korostaa vain huonoja puoliani. Se laskee itsetuntoani hyvin paljon.

-Yhden ainoan kerran hän on kehunut suihinottotaitojani, mutta seksissä hän sitten taas on sanonut etten ole edes hyvä.
-Mielestäni olen ihan nätti/kaunis, ja ainoan yhden kerran kännissä hän on laulanut jotain laulua missä hän on kehunut minua kauniiksi.
-Aina hän sanoo jotain kielteistä kommenttia alapään karvoituksesta, minkä YRITÄN pitää siistinä, mutta mikään ei riitä.
-AINA pojat ovat kehunut tissejäni, mutta hän vain sanoo että on ne ihan kivat.
-Hän itse aina syö kaikkia herkkuja, ja kun minä syön hän vain sanoo että tulee liikaa kaloreita, en ole todellakaan mikään lihava.

Ärsyttää, se että hän on niin suorasanainen kritiikin kohdalla, mutta kehuja ei sitten saa millään. Ainoat kehut mitkä nostavat itsetuntoani, tulevat muilta pojilta.
Kannattaako mun sanoa ihan suoraan, vai mitä teen? En jaksa enää, sitä että hän alentaa itsetuntoani. Sen jälkeen kun hän sanoi etten ole seksissä edes mikään kovin hyvä niin on poika saanut oikein kerjätä pillua. En ole sen jälkeen tehnyt minkään näköistä aloitetta sen suhteen, se oli liian suorasanaista mielestäni. Eikä todellakaan nostanut itsetuntoani sängyssä. Minua ei ole koskaan haukuttu rumaksi, kaikki ovat aina vain kehunut kauniiksi, ja käskenyt menemään malliksi johnkin, tai osallistumaan missikisoihin.

Sivut

Kommentit (21)

napalm

Pellolle tuollainen! Kohta sinulla ei ole minkäänlaista itsetuntoa tai itseluottamusta jäljellä ja sitä tuo kuvatus varmaan yrittääkin. Tuo on henkistä väkivaltaa ja selkeää manipulointia. En usko että maksaa vaivaa edes yrittää puhua, kyllä idioottikin tajuaa kuinka pahalta tuntuu jos haukkuu toista huonoksi sängyssä tai rumaksi. Selitykseksi tulee yleensä "yritän vain saada sut pysymään hyvässä kunnossa / treenaamaan vähän sänkytaitojasi". Tietysti jos jostain syystä haluat suhteeseen jäädä, niin lauo sitten ihan suoraan päin naamaa, kuinka idioottimaisia ja lapsellisia kommentteja poikaystäväsi suustaan päästää, ja kuinka paljon ne loukkaavat ja satuttavat sinua. Jos ei mene perille, ala sinäkin "ei huvita seksi kun sinulla on niin säälittävän pieni" tai "menisit lenkille, ärsyttää kun olet lihonut niin paljon". Mutta missään nimessä älä anna hänen kommenttiensa romuttaa itsetuntoasi kokonaan, maailmassa riittää tuollaisia pissapäitä, jotka käyttävät mollaamista ja halventamista aseina hallitakseen toista. Harvoin he siitä mihinkään muuttuvat vaikka kuinka yrittäisi puhua ja huutaa, koska he eivät koe tekevänsä mitään väärin.

missjyy

En haluaisi päästää irti suhteesta, en tiedä miksi. Lisäksi tuohon vielä, että jätkä pitää minua ihan tossun alla. Olen niin eriasemassa tässä suhteessa, kuin koskaan ennen. Osaa se olla ihanakin, mutta en oikein tiedä vain millä tavalla :s Seurustelemme kaukosuhteessa, ja kerran kun olin hänen luonaan, oltiin kaverin tupareissa, ja jätkä oli kännissä kuin käki, eikä huomannut minua yhtään, tai huomasi, sen verran että vähän väliä tuli sieppaamaan minut ja kinumaan seksiä. Poika sai sitten kuulla seuraavana päivänä kauhian saarnan. Huusin sille pääpunasena; " EI OLLA NÄHTY VIIKKOON JA NYT KUN NÄHTIIN NIIN SÄ OOT TAAS RÄKÄKÄNNISSÄ, NIINKU AINA. ET MITENKÄÄ HUOMIOI MUA, PAITSI KINUMALLA PILLUA VÄHÄN VÄLIÄ, MÄ EN OLE MIKÄÄ SUN HUORAS. KAIPAAN MÄ MUUNKILAIST HUOMIOO! " meijän seksielämä karahti ton jälkee aikalailla alaspäin. Ei poika ole pahemmin ehdotellu edes mitään. Eikä mua kiinnosta edes oikeen tehdä alotusta, jos kerta olen huono sängyssä. Taidan seuraavaks kun nähdään niin, jutella vähän hänen kans, tai no jutella ja jutella, huutamiseks se varmaan päätyy. :D

missjyy

En ole koskaan saanut orgasmia seksissä, joten annoin hänen ymmärtää että se on hänen pippelinsä pienuuden vika, etten saa, kun vitutti sen verran kun hän alkaa kritisoimaan seksitaitojani. Vaikkei se siitä johdu, ihan kivan kokoinen hänellä on (:

TaskuMyy

Olen ehkä vittumainen ämmä kun sanon tämän, mutta en tajua miksi tuut tänne ''purkamaan'' suhdettasi, jos et mitään ole kovin valmis tekemään. Ja ''valitat'' sitä että mies kritisoi :arrow: et ole valmis jättämään vaan haluat kestää koko aika tuota :arrow: tuut tänne ''valittaa'' :shock:
Ei mee miun jakeluun, tajuan ja ymmärrän ettei jättäminen ole helppoa mutta järkeä näet tuossa suhteessa kun toinen on täys k.u.s.i.p.ä.ä??

Repale

Minkäs ikäinen missjyy on? Koitahan miettiä, jos et oikeesti saa suhteesta niin mitään irti niin miksi roikut jätkässä. Jos muut pojat kehuvat siuta niin kovasti, niin mikset iske jotain heistä? Samaa aihetta koskevia keskusteluja on kyllä jo olemassa..

Riik-ks

Ymmärrän kyllä missjyy:n ajatuksia, ei sitä aina vaan osaa päästää irti vaikka olisikin itselle parempi.

Ja sitä paitsi, asiat voi myös yrittää sanoa vähän rakentavammin. Jos toiseen on kiintynyt, niin ei sitä suhdetta tosta noin vaan pellolle heitetä, vaikka itsekin olen tämän ajatuksen kannalla.

Voisit jutella hänen kanssaan ja jos ei asiat rupea sujumaan sen jälkeen ja kohtelu sua kohtaan parane niin siitä vaiheessa on parempi olla yksin kuin henkistä väkivaltaa harrastavan ihmisen kanssa.

missjyy

Ensinnäkin halusin kuulla mitä mieltä muut ovat, siksi tulin tänne ulisemaan suhteestani. Jos se että en haluaisi jättää häntä, tarkoittaa etten ole valmis tekemään melkein mitään, niin selvä se sitten, tän keskustelun voi varmaan unohtaa. En sano, että olisin itsekkään minkään unelmien tyttöystävä, mutta eihän kukaan ole.
Toivon että jättäminen ei ole ainoa vaihtoehto. Mutta en kyllä usko että sen pojan päähän saa mitään järkeäkään taottua, melko itsekäs miehen alku. Muistan kun viimeksi riideltiin niin saman tapaisesta asiasta, hän vain sanoi että voi luvata ettei paljon pysty muuttumaan.
Mutta antaa olla, menen ja yritän saada sen pääkoppaan jotain pientä huomaavaisuutta, jollei onnistu niin olkoon yksin.

kiitos kumminki, et jaksoitte sentään jotai vastata.

p.s olen 17 ja jätkä puoltoista vuotta vanhempi.

heica

No voi jessus sentään teille molemmille. Etkö kestä kritiikkiä kun sua on aina vain kehuttu? Esim. minä, en kehu ihmisiä kehumisen ilosta vaan vain sillon jos oikeasti tarkotan sitä. En nyt tarkoita sitäkään, että pelkästään luettelisin kaikki huonot puolet ja arvostelisin tosi jyrkästi. Ei kaikki ole sellaisia "hanipuppelikullannuppu oon kun prinsessaruusunen" -poikaystäviä. Mutta ei poikaystävällä ole siltikään mun mielestä oikeutta loukata toista ilman mitään kunnollista syytä.

Joo ja huvittaa taas joidenkin viestit täällä joissa taas kehotetaan pistämään mies pellolle kun se on semmonen "paskasikapossu joka romuttaa viattoman naisen tyhmällä käytöksellään". Onkohan missjyy tehnyt kaikkensa jotta äijjä tajuis kuinka paljon sen käytös ja arvostelu satuttaa? Vähän veikkaisin ettei jätkä jatkais tollasta käytöstä jos oikeasti tajuais miten se oikeesti vaikuttaa tyttöystävään.

ena

kerro oikeasti ihan suoraan ja kerralla kaikki mikä painaa mieltä ja pyydä miestäsiki kertomaan. Ehkä sitten pääsette johonki kompromissi ratkasuun. Turha heti sanoa että jätä tuommonen kusipää. Jos mies ei esim ennen oo seurustellu, niin ei se välttämättä tiiä miten naista pitäis kohdella jos nainenkaan ei sitä kerro. Oli meillä ainaki suhteen alussa melko paljoki kommunikointi ongelmia, ku toinen puhu mulle niinku olisin ollu joku sen miespuolisista kavereista.

napalm

En ymmärrä sellaista, että kaikki pitää yrittää väkisin korjata ja toista silitellä silkkihanskoin "josko se nyt ymmärtäisi kun hienovaraisesti vihjailen..." Joitain ihmisiä ei voi muuttaa, vaikka niitä paistaisi voissa. missjyy kun on vielä kumminkin sen verran nuori, että jos suhde on huono eikä näytä paranemisen merkkejä, niin mitä järkeä jatkaa, koska ainakin omalla kohdallani suhteen tarkoitus on jatkua hamaan tulevaisuuteen asti, jos vain hyvin käy. Tietysti jos seurustellaan "huvin vuoksi" ettei tarvitse olla yksin, niin ihan vapaasti. Minusta kritiikki ja haukkuminen ovat HIEMAN eri asioita, jos toinen sanoo "et ole kovin hyvä sängyssä", niin vastaisitteko te "kiitos rakas palautteesta, otanpa tuon ensi kerralla huomioon, että saan varmasti sinun tarpeesi tyydytettyä".

Ja kukaan ei ole muuten puhunut viattomista neidoista mitään, mutta jotkut meistä ovat niin itsekkäitä, etteivät halua joutua nyrkin ja hellan väliin vain koska "mies ei osaa kohdella naisia oikein, joten on ihan hyväksyttävää jos se vähän haukkuu ja potkii päähän". Ymmärrän kyllä, ettei suhteesta ehkä halua luopua ja haluaa yrittää kaikkensa sen eteen, mutta jos minulta kysyttäisiin mitä tekisin tuossa tilanteessa, niin ensiksi vääntäisin rautalangasta mitä mies tekee väärin ja jos ei mene perille, niin hei hei. Minä kun en halua olla loppuelämääni jonkun lapsenvahti tai opettaja. Ja vaikka toisen saisikin koulittua sellaiseksi, että se osaa ottaa muidenkin tarpeet ja halut huomioon, niin jos luonne on tällainen, niin tällaisena se myös pysyy. Oksia voi karsia, mutta runko pysyy aina samanlaisena.

Minusta on jotenkin ankeaa ajatella, että koska toinen on saanut niin paljon kehuja aina kaikilta, niin hän jotenkin ansaitsisi yhtäkkisen kritiikin ihmiseltä, jonka kuuluisi rakastaa ja tukea niin ylä- kuin alamäissä. Joo, ehkä se toinen ei voi olla kokoajan "hanipusipöö", mutta jos vaihtoehto on "oot aika ruma", niin mieluummin olisin yksin loppuelämäni. Mustavalkoista ajattelua, on olemassa kultainen keskitiekin.

tetra

Pellolle vaan sellanen pask..ianen. Mulla oli exä joka oli aina haukkumassa mua millon lapselliseksi ja millonm lihavaksi ja alempiarvoiseksi ja mun itsetunto oli hyvä kun tapasin hänet ja nyt oon yrittänyt korjailla mun huonoa itsetuntoa jo yli vuoden.

heica
napalm
En ymmärrä sellaista, että kaikki pitää yrittää väkisin korjata ja toista silitellä silkkihanskoin "josko se nyt ymmärtäisi kun hienovaraisesti vihjailen..." Joitain ihmisiä ei voi muuttaa, vaikka niitä paistaisi voissa.

Eikä kukaan ole mun mielestä tollastaväittänyt. Mun mielestä pitäisi nimenomaan sanoa asiat just ja tasan miten ne on, eikä vihjailla ja kuvitella että toinen osaa lukea rivien välistä.
Aika usein käy niin, että nainen tajuaa miehen(kin) olevan epätäydellinen, sitten itketään että mitä mä nytten teen, eikä tulisi mieleenkään puhua siitä ongelmasta omalle kumppanille.

Minusta on jotenkin ankeaa ajatella, että koska toinen on saanut niin paljon kehuja aina kaikilta, niin hän jotenkin ansaitsisi yhtäkkisen kritiikin ihmiseltä, jonka kuuluisi rakastaa ja tukea niin ylä- kuin alamäissä. Joo, ehkä se toinen ei voi olla kokoajan "hanipusipöö", mutta jos vaihtoehto on "oot aika ruma", niin mieluummin olisin yksin loppuelämäni. Mustavalkoista ajattelua, on olemassa kultainen keskitiekin.

Niimpä, mutta sitten on niitäkin pumpulissa kasvatettuja ihmisiä joita vain kehutaan, ja pienikin kritiikki melkeen kaataa koko maailman ja sitä sitten suurennellaan ja itketään.

tetra
Pellolle vaan sellanen pask..ianen.

no voi blaah

shazzer

Ensinnäkin täytyy sanoa että hyvä vaan kun tulit tänne purkautumaan asiasta joka varmasti sinua vaivaa.
Tietysti tuo jättäminen on vaikeaa kun on toiseen ehtinyt kiintyä.
Mies - tai voisinko sanoa poika on vielä niin nuori ettei ymmärrä naisten päälle vielä paljon mitään. En nyt yleistä, mutta varmaan näin on monen 17-vuotiaan kohdalla. Eikä tämä poitsu varmaan ole paljon aikaisemmin seurustellutkaan? Uskaltaisin ainakin näin väittää.. Joten takana hänellä varmasti sitä aikaa jolloin toisten poikien kanssa räjäyttelivät pommeja ja pelasivat pleikkarilla päivät pitkät. Kyllä kaikkeen oppii, kunhan ikää saa enemmän ja kokemusta. Kerro poikaystävällesi että asia todella vaivaa sinua etkä jaksa kauan jos saat vaan pelkkää kritiikkiä jotka sinua loukkaa. Jos muutosta ei tapahdu, sanoisin minäkin hyvästit.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat