Parisuhdeväkivalta - Parisuhteet

Essie

Mielipiteitä. itse olen sitä mieltä että se ei ole sallittua. ei naiselta eikä mieheltä

[color=red]edit: otsikko by sun[/color]

Sivut

Kommentit (36)

TaskuMyy

Mikään väkivalta ei ole suvaittavaa, ei edes naisen.
Toki sen ymmärrän jos kadulla mies yrittää raiskata naista ja nainen puolustautuu esim. potkimalla. Se on eriasia, mutta muuten ei ole hyväksyttävää.

Kadafi

Tännehän tulee todennäköisesti erittäin todenmukaisia vastauksia.. voisin väittää, että suurinosa käytännössä kuitenkin pitää naisten läpsyjä ns. vähemmän vakavina kuin toisinpäin. Itse Käytännössä myös ajattelen näin, vaikka periaatteesta olen sitä mieltä kysyttäessä, ettei naisella ole sen enempää oikeuksia tämän suhteen.

TaskuMyy
.. kerran exä oli niin kännissä ko se rupes hieman nahisteleen kaverisa kaa ja menin toki typeränä siihen viereen ''nalkuttaa'', että lähetään jo kotia, kello on 04.00 ja haluun nukkuun'' niin meinas vetästä turpaan mua ja tokas; ''piä akka turpas kii''.
Siin vaiheesa tönäsin sen hankeen ja tokasin, ''anna olla vika kerta!!!''
En nyt viitsi koko jatkokeskustelua pasteta tännekin, mutta tunnuit kyllä hyväksyvän toimintasi.

TaskuMyy
Mikään väkivalta ei ole suvaittavaa, ei edes naisen.
Toki sen ymmärrän jos kadulla mies yrittää raiskata naista ja nainen puolustautuu esim. potkimalla. Se on eriasia, mutta muuten ei ole hyväksyttävää.

= Ilmeinen ristiriita?
"Kadulla ihmisiltä kysyttäessä kaikki ostavat Alkoon mennessään kuivaa viiniä, kun todellisuudessa eniten myydään puolikuivia ja makeita viinejä"

Taffel

Kummankaan väkivalta ei oo suvaittavaa,mutta jos näkisin naisen läpsäyttävän miestä niin en varmaan reagoisi. Jos taas mies läpsäyttäisi naista niin siihe tod näk reagoisin. Että kait se sitten alitajunnassa on jotenkin "hyväksyttävämpää",[size=9]vai johtuneeko se siitä että se on yleisempää?[/size] jos nainen läimäsee. Kuitenkin mielestäni sellaiset ihmiset ovat raukkoja jotka käyttävät väkivaltaa tai läpsivät. Naurettavan näköistä jos akan pitää muka läpsiä ukkoansa vaikka sen takia kun mies on vilkaissut toista naista.

Essie
Taffel
Kummankaan väkivalta ei oo suvaittavaa,mutta jos näkisin naisen läpsäyttävän miestä niin en varmaan reagoisi. Jos taas mies läpsäyttäisi naista niin siihe tod näk reagoisin. Että kait se sitten alitajunnassa on jotenkin "hyväksyttävämpää",[size=9]vai johtuneeko se siitä että se on yleisempää?[/size] jos nainen läimäsee. Kuitenkin mielestäni sellaiset ihmiset ovat raukkoja jotka käyttävät väkivaltaa tai läpsivät. Naurettavan näköistä jos akan pitää muka läpsiä ukkoansa vaikka sen takia kun mies on vilkaissut toista naista.

Nii mutta onko naisella oikeesti oikeus läppästä miestä? siis justii tuo.. naiset saa pätkiä eikä tajua että ei sekää oo miehestä kivaa.. missä tasa-arvo.

Taffel
Essie
Nii mutta onko naisella oikeesti oikeus läppästä miestä? siis justii tuo.. naiset saa pätkiä eikä tajua että ei sekää oo miehestä kivaa.. missä tasa-arvo.

Jos tuon minulle tarkoitit,niin mielestäni ei ole oikeutta sen enempää kuin miehelläkään. Ja kuten jo aiemmassa viestissäni laitoin niin aika ääliö meininkiä läpsiä; "Kuitenkin mielestäni sellaiset ihmiset ovat raukkoja jotka käyttävät väkivaltaa tai läpsivät. Naurettavan näköistä jos akan pitää muka läpsiä ukkoansa vaikka sen takia kun mies on vilkaissut toista naista." Tasa-arvo on just siellä minne sen ite määrää. Meidän suhteessa ainakaan kumpikaan ei läpsi tms ja ollaan tästä asiasta ihan samaa mieltä eli meillä tasa-arvo pelaa.

Beatriz

Parisuhteessa ei kyllä minkäänlainen väkivalta ole hyväksyttyä.

Minä hyväksyn väkivallan ehkä juuri puolustautumistilanteissa, siis jos joku käy päälle (tuntematon ihminen). Itse kyllä saattaisin vähän avokämmenellä läpsäistä (ihan reaktiona) jos joku esim. baarissa kävisi yhtäkkiä käsisksi. Mutta koskaan ei ole tarvinnut ketään lyödä, onneksi.

heica

Kyllähän se on aika tuttu juttu, että monet naiset lähtee lätkimään heti jos ukko läimäsee. Sitten jos nainen läimäsee, niin eihän se ole paha juttu, eihän se edes satu yhtä paljon kuin miehen läimäsy.. (?) Mitä väliä sillä on, kuinka paljon se sattuu. Molemmat lyö tai läimäsee, ei se musta ole sukupuolesta kiinni millon se on hyväksyttävämpää ja millon ei.

Baby-G

Mä en todellakaan hyväksy kumpaakaan.
Vaikka naiselta läppäsy ei satukkaan välttämättä niin paljoa niin silti se on väärin. End of story. Hyväksyttyä se ei ole kummaltakaan sukupuolelta.

Parhaan kaverin mutsi muuttuu välillä ihan sekopäiseksi suuttuessaan ja on löynyt/heitellyt tavaroilla/uhannut veitsellä aviomiestään, ja vaikka se koskaan mihinkään sairaalahoitoon yms. ole johtanutkaan niin täydellisesti rikkoi sekä kaverini porukoiden avioliiton sekä on aiheuttanut syvät henkiset arvet myös perheen lapsille.

TaskuMyy

Väkivalta yllyttää väkivaltaa..
Nainenko lyö niin mieskin voipi lyyä.
Kummankaan lyöminen ei oo hyväksyttävää :roll:

Itsepuolustus on sit eriasia :wink:
Esim. jos joku yrittää raiskata tms.. :?

Emmily_

Kummankin osalta tuleva henkinen ja fyysinen väkivalta on yhtä paha teko. Tosin miehen tekemänä tuo fyysinen puoli todennäköisesti aiheuttaa vakavampaa fyysistä vahinkoa.
Jos puhutaan perheväkivallasta, tässäkin suurin rooli on varmasti henkisellä eikä fyysisellä vahingolla.
Vastasin siis "ei kummankaan".

Disaster

Mun mielestä tähän keskusteluun on turha sotkea raiskaustapauksia tai muutakaan itsepuolustusta, siitä tässä ei kai ole kyse..?

Ei se kummaltakaan ole sallittua, tietenkään. Eikä pidä hyväksyä. Mutta silti, silti mä jotenkin syvällä pääni sisällä en pidä naisen avariläppäisyä ihan niin pahana kuin miehen lyöntiä. En tiedä miksi, mutta näin se vaan on. Mutta tosiaan, kumpaakaan en hyväksy.

SunLion
TaskuMyy
Kadafi: Tarkotuksetta lyöminen ja puolustaminen ON KAKSI ERIASIAA!!
ai susta on oikein käydä teoilla sanoja vastaan vai?

En hyväksy fyysistä väkivaltaa missään tilanteessa (tai korkeintaan itsepuolustuss, jossa oma tai läheisen henki on muutoin vaarassa). Mä en ymmärrä naisia jotka jää väkivaltaiseen parisuhteeseen, aina vaan uuden pieksennän jälkeen. Tai edes sen ekan.

TaskuMyy
SunLion
TaskuMyy
Kadafi: Tarkotuksetta lyöminen ja puolustaminen ON KAKSI ERIASIAA!!
ai susta on oikein käydä teoilla sanoja vastaan vai?

Öööh...kuinkas niin?
Se että toinen rupee mulle uhoileen sillä sävyllä mitä exä teki niin saan tönästä sen lumihankeen, jos nyt siihen viittaset :twisted:
Exä oli meinaan humalassa suuttuessa aika semmonen äkkiarvaamaton..

//Edit: Jos tilanne yhtäkkiä käy hankalaksi, niin yleensä ihminen AUTOMAATTISESTI puolustautuu, ei rupee miettimään mitä siinä tekisi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat