Minua pidetään niin itsestään selvyytenä - Parisuhteet

Fanni

Niin, eli poikaystäväni pitää mua niin hitsin itsestään selvyytenä :? Se asuu vielä kotona ja säästää rahaa tulevaan isoon hankkeeseen ja sen takia me ei voida tehdä käytännössä yhtään mitään mihin uppoais edes vähän rahaa. Me ei käydä sitten koskaan ulkona syömässä, ei koskaan missään lomalla yhdessä. Oltiin kyllä vähän aikaa sitten yhdessä kylpylässä, jonka minä maksoin...
Puhuimme kesällä, että lähtisimme syksyllä kauniiseen Lappiin viikonlopuksi, mutta nyt ei sitten ilmeisesti lähdetäkään, kun mökit ovat niin kalliita ja bensaankin menee rahaa. Ja halpa motelli ei kelvannut! :shock:

Haluaisin viettää ihanan v-lopun poikaystäväni kanssa ihan vain kahdestaan. Se on mielestäni hyvää suhteen hoitamista, mitä meidän suhde mielestäni kyllä tarvii. Olemme olleet yhdessä 3 vuotta, ja tuntuu että elämä on koko ajan aivan samaa. :? Yleensä yritän pitää mielen iloisena enkä nipottaa ns. turhista, mutta pikkuhiljaa tämä alkaa rasittamaan jo henkisestikin. Tiedättekö mitä tarkoitan?

Olen puhunut jo kauan kihloihin menemisestä, mutta poikaystävä haluaa odottaa vielä. Hänellä on mielessään vain tämä iso "hanke" eikä sen takia pysty suunnittelemaan mitään muuta, vaikka itse ei sitä uskokaan. Tuntuu että hänen elämäänsä mahtuu tällä hetkellä vain se hitsin "oma juttu" ja mä tuun siinä sivussa. :( Oon yrittäny puhua tästä, mutta se ei tajua tai kuuntele.

Onko teillä ollut vastaavia tilanteita? Mä niin haluaisin päästä poikaystäväni kanssa eteenpäin ja tehdä hänen kanssaan yhteisiä juttuja, mutta tuntuu välillä että haluan niitä vain yksin...

Sivut

Kommentit (27)

elba

Sama juttu ollut minulla.. Ikinä ei voitu käydä missään tai tehdä mitään, ei huvita/ei oo rahaa jne.. kaikki omatkin ehdotukset hylättiin melkein ennen kuin ehti puhua loppuun asti. Yritä siinä nyt jotain järjestää ja pitää suhdetta kasassa ja virkeenä.
Puhumista asiasta olet jo kokeillut,vaiko?

Taffel
TaskuMyy
Toisin sanoen se on mammapoika?

Pöh,eihän tuossa lue mitään mehekkeen äidistä. Kannanottoni riippuu mikä hanke kyseessä ja kuinka kauan hän on jo säästänyt ja kuinka kauan oletettavasti joutuu vielä säästämään. Jos on oikeasti joku tärkeä juttu miehekkeelle,johon hän on jo kauan säästänyt ja säästö on loppusuoralla niin koittaisin vain tukea.
Mun mies on sellanen et se ottaa aina jonkun tavoitteen mitä haluaa ostaa ja alkaa sit säästää. Ei silloin kyllä varsinaisesti pihtailla,mutta eletään säästeliäästi,kyllähän sitä voi hoitaa suhdetta ja romantisoida ilman suuria summia rahaakin. Esim tuo mökki homma,onko teillä joku tutun mökki mitä voisi lainata?

Deify

Tämä hanke taitaa merkitä hänelle aika paljon? Puhu tunteistasi, kerrot suoraan että sinulla on tylsää ja haluat tehdä jotain välillä. Ei varmasti voi hänen säästönsä kiikastaa muutamasta kympistä. Toki ainahan on kaikenlaista ilmaistakin puuhaa.

Fanni

Auton se ostaa. Uuden ja sikakalliin..

Joo, me ollaan puhuttu paljon tuosta, tai pikemminkin minä olen yrittänyt. Poikaystäväni vain hermostuu ja sanoo aina ilkeästi ettei minulle koskaan riitä mikään :( Että haluan vain koko ajan jotakin lisää ja lisää enkä ole mihinkään tyytyväinen. Mutta kun asia ei ole noin!

Minua painaa sekin asia, että kun jos (ja kun) poikaystäväni ei halua tehdä minun kanssani "mitään" niin en saa tehdä "mitään" yksinkään. En esim. ikimaailmassa saa lähteä siskoni kanssa lomamatkalle ulkomaille viikoksi, enkä saa lähteä ilman häntä edes viikonloppureissulle ystäväni luokse toiseen kaupunkiin! Hän on heti niin mustasukkainen. :( Hän ei vaan ymmärrä sitä että vaikka hän onkin tyytyväinen tähän hetkiseen elämäänsä, minä en välttämättä ole..

aapo
TaskuMyy
Toisin sanoen se on mammapoika?

- Eiköhän osoiteta kaikki aloittajan poikaystävää sormella ja naureta kovaan ääneen.

Fanni
Hän ei vaan ymmärrä sitä että vaikka hän onkin tyytyväinen tähän hetkiseen elämäänsä, minä en välttämättä ole..

- No mikä ihme sinua sitten vaivaa? Kaloja on meri täynnä. Lähde pois suhteesta ja ota toinen mies joka panostaa suhteeseen enemmän rahojaan, saa isompaa liksaa tai muuta sellaista. Minustakin olisi kiva, kun kaikki aasini muuttuisivat hevosiksi, mutta niin ei vain käy.

angeliina
Fanni
Auton se ostaa. Uuden ja sikakalliin..

huokaus. juuri näin. miehet vaan ovat tuollaisia että jos autoista on kyse niin uposuus ja sikakallis tai sitten ei mitään...
kyllä itseänikin tuossa tilanteessa ottaisi päähän ja paljon.
pojille autot ovat kyllä tärkeitä, mutta jos auto menee tärkeysjärjestyksessä rakkaan edelle niin ettei suhdetta voi hoitaa kuntoon auton hankinnan takia niin se menee kyllä jo hieman liian pitkälle.

tsemppihali sinulle fanni<3 yritä vaan ahkerasti avata kultasi silmät puhumalla sille mitä tunnet ja miten haluat tosissasi viettää edes pikkuisen loman kultasi kanssa pikkuisellakin budjetilla, satonen sinne tai tänne ;')

angeliina
aapo

Fanni
Hän ei vaan ymmärrä sitä että vaikka hän onkin tyytyväinen tähän hetkiseen elämäänsä, minä en välttämättä ole..

- No mikä ihme sinua sitten vaivaa? Kaloja on meri täynnä. Lähde pois suhteesta ja ota toinen mies joka panostaa suhteeseen enemmän rahojaan, saa isompaa liksaa tai muuta sellaista. Minustakin olisi kiva, kun kaikki aasini muuttuisivat hevosiksi, mutta niin ei vain käy.

Älä nyt tyhmiä puhu! mietippäs hetki aapo, oletko koskaan rakastanut ketään? ei niin vaan voi lähteä suhteesta pois jos oikeasti rakastaa ja jos tosissaan haluaa saada suhteen toimimaan. jos haluaa sen toimimaan niin suhteesta poislähtö ei tosiaankaan saa sitä toimimaan vaan lopettaa sen kokonaan. ja minusta tuntuu että fanni oikeasti rakastaa tätä kyseistä herraa ja ei halua jättää häntä vain tämmöisen hetkisen uhmäiän takia, koska se tuskin kestää pidempää kunnes auto on hommattu?

napalm

Suosittelisin istuttamaan miehesi alas ja pitämään pienen puhuttelun. Hän voi tehdä rahoillaan ihan mitä lystää, ostaa niin ison egobuustaajan tai henkisen munan kasvattajan kuin haluaa, mutta silloin myös sinulla on oikeus tehdä ja mennä juuri niin kuin haluat. Lähde lomalle omilla rahoillasi ja jos tai kun miehesi alkaa asiasta mussuttamaan, niin voit kertoa, että tähän sinä olet säästänyt jo kauan ja tätä sinä haluat. Sinä et halua mitään typerää, kallista pimumagneettiautoa, eikä sinun tarvitse sen takia pihtailla rahan kanssa tai istua kotona yksin kädet ristissä. Kerro hänelle, että teitä on tässä suhteessa kaksi ja olet kyllästynyt hoitamaan suhdettanne yksin. Sano asiat niin kuin ne ovat, jos hän ei ymmärrä tai halua kuunnella, niin silloin on jotain muutakin pielessä kuin vain tämä iso "hanke".

yoga

Fanni: Minulla on melkeinpä sama tilanne kanssasi. Jo pidemmän aikaa on tuntunut, että poikaystävä panostaa vain ja ainoastaan tietokoneensa ja eritoten erääsen peliin.. Vielä muutama kuukausi suurin osa hänen rahoistaan meni tietokoneen uusiin osiin, peliin yms. Ottipa tuossa kesän lopulta multa lainaakin uutta osaa varten ja minä "hyvää hyvyyttäni" ja sinisilmäisyyttäni lainasin kohtalaisen suuren määrän rahaa, jolla totisesti olisi nyt käyttöä..
Tuntuu, että hänen elämänsä pyörii vain ja ainoastaan sen h*lvetin koneen ja pelin ympärillä. Tuntuu, että hän pitää minua itsestäänselvyytenä, joka tulee melkein joka perjantai, on viikonlopun ja lähtee taas sunnuntaina yms. Kuten tuossa jo aiemmin ehdotettiin, ehkä pitäisi vain ottaa mies todellakin puhutteluun, mutta tästä asiasta (ja ylipäätään) mistään puhuminen nykyään on niin räjähdysaltista, etten viittisi enää jauhaa ja nipottaa.. (anteeksi pienoinen OT. :) )

aapo
angeliina

Älä nyt tyhmiä puhu! mietippäs hetki aapo, oletko koskaan rakastanut ketään?

- Olen ymmärtänyt rakastamisen toisen tarpeiden asettamisena omien edelle, toisen ihmisen kokonaisvaltaiseen ymmärrykseen pyrkimistä ja solidaarisuutta. En näe tuossa Fannin tapauksessa rakkautta, jos miestä ei kiinnosta huomioida naisen tarpeita ja nainen yrittää egoistisesti täyttää omia tarpeitaan miehen kustannuksella. 50% avioliitoista päättyy eroon ja väittäisin tätä vain jäävuoren huipuksi korkean sosiaalisen kynnyksen takia. Jokainen tietysti tekee omat ratkaisunsa, mutta vanha totuus on, että ainoastaan itseään voi muuttaa.

Esmeralda

Myös minä seurustelen "suuren suunnittelijan" kanssa, ja joka on myös erittäin tarkka rahoistaan. onneksi meillä ei tilanne ole kuitenkaan noin vakava.
Suhteen alkuaikoina ihmettelin poikaystäväni tapaa vaatia minulta pieninkin laina takaisin, ja kaikki ostokset piti maksaa puoliksi, kun taas minä olin vähän liiankin joustava rahojeni suhteen. Muutamien keskusteluiden ja riitojenkin jälkeen olen oppinut pitämään rahoistani kiinni ja vaatimaan häneltä samaa kuin hänkin minulta.

Nyt suunnittelemme ulkomaanmatkaa jonne molemmat kerää rahaa tahoillaan. Jos hän ei saa rahojansa ensi kesäksi kerättyä, lähden matkalle siitä huolimatta- ja toisinpäin.

Ymmärrettäväähän se on että joskus silti haluaa hemmotella parisuhdetta, vaikka itse ns. kärsisi kokonaan "vahingot" (eli mm. rahojen menetyksen), mutta on se useinmiten sen arvoistakin. Saattaa saada tyynyn alle vaikka uudet alusvaatteet :)

Mutta silti paras keino on pitää omasta rahapussista kiinni samalla tavalla kuin mieskin. Jos turhauttaa ettei mies tuhlaa teihin, lakkaa sinäkin tuhlaamasta, ja sijoita itsees. Pidä vaikka hieman etäisyyttä ja osta vaatteita. :)

angeliina
aapo
angeliina

Älä nyt tyhmiä puhu! mietippäs hetki aapo, oletko koskaan rakastanut ketään?

- Olen ymmärtänyt rakastamisen toisen tarpeiden asettamisena omien edelle,

No mutta kai Fannin kulta on rakastanut häntä ennen auton hankkimis urakkaa?
no oletetaan että;
- Se on ohimenevä uhmaikä. (sehän on ohimenevää kunhan auton saa hankittua?)
- Hän haluaa näyttää Fannille onnituneensa näin suuressa hankkeessa, ja haluaa näyttää olevansa vastuuntuntoinen.
- Unohtaa ohimennen onnistumishalunsa vallassa seurustelevansa ja siksi vahingossa laiminlyö suhdettaan.

Muistetaan myös aina että;
- Meissä jokaisessa on virheitä. Joten mielestäni Fannin kuuluisi antaa anteeksi kullalleen kunhan tämä saa auton hankittua, lyön vaikka vetoa että hänen kultansa on autonhankkimisella ajatellut myös Fannia.

Esmeralda

joo, en minäkään mitään ikuista vihanpitoa ehdota, en. Mielestäni vain nallekarkkien pitäisi mennä tasan, mikään ei velvoita panostamaan yksin parisuhteeseen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat