Mies ei osaa puhua - Parisuhteet

Essie

Mitä jos mies ei osaa puhua.. ja sen mielestä parempi tapa on vaan kerta heitolla unohtaa ja jatkaa?
Ja itse on sitten sellainen joka kaipaa syventäviä keskusteluja.. hmm.. hankalaa

Sivut

Kommentit (40)

Essie
Susannna
Millaisista asioista on kyse silloin kun miehesi tuntuu sulkeutuvan? Vai eikö hän osaa puhua mistään?

No nyt on ollu huono kausi suhteessa. riidellään pikkuasioista kokoajan ja mä haluaisin keskustella asiasta rakentavasti että mistä tää johtuu ja mitä asialle vois tehä, koska ei tällästä pitemmän päälle oikeesti jaksa.. pelkään et tää ei lopu. jatkuu vaa. ja mun mies on sitämieltä että on parempi vaa heti unohtaa ne riidat ja jatkaa eteenpäin.. ettei piä ottaa nii vakavasti... huoh.. miks ollaan niin erimieltä tästä puhumisesta...

Susannna

Jotenkin sun täytyy tehdä selväksi että sä et pysty vain antamaan olla ja unohtaamaan. Pölyjä ei voi vain lakasta maton alle ja olla niinkuin mitään ei olis koskaan ollutkaan pielessä.
Mä itse oon huomannut, että jos asiat jätetään selvittämättä, ja yritetään vain olla niinkuin mitään riitaa ei ois ollutkaan, sisälle alkaa ihan kuin salaa kertyä katkeruutta niistä tilanteista jolloin on tuntunut, että on kohdeltu väärin eikä toinen oo mitenkään asiaa pyytänyt anteeksi tai pahoitellut. Sitten aina kun on joku asia mikä suututtaa, muistaa samalla myös ne kaikki edelliset kerrat jolloin "se teki silloinkin niin" ja "tuolloinkin se toimi niin väärin", vaikka oliskin halunnut unohtaa. Se on tosi myrkyllistä suhteelle. Kohta toisessa ei näe muuta kuin ne ikävät asiat jotka on jääneet selvittämättä.

Jutta

Mun mies on justiin samanlainen. Ja itse haluaisin kans selvittää asiat perinpohjin, koska ne jää vaivaamaan mua. Oon kertonut tämän hänellä, mutta jostain syystä ei mene perille. Voi olla että siihen on vain totuttava ja yrittää unohtaa, sillä tämä on suhteellisen yleinen piirre miehillä, joka ei uskoakseni korjaannu millään tavalla. Mitä tiikeri raidoilleen voi.

Essie
Jutta
Mun mies on justiin samanlainen. Ja itse haluaisin kans selvittää asiat perinpohjin, koska ne jää vaivaamaan mua. Oon kertonut tämän hänellä, mutta jostain syystä ei mene perille. Voi olla että siihen on vain totuttava ja yrittää unohtaa, sillä tämä on suhteellisen yleinen piirre miehillä, joka ei uskoakseni korjaannu millään tavalla. Mitä tiikeri raidoilleen voi.

aivan. ehkä ei ite ottais niitä asioita nii vakavasti, antais vaan olla.

relephant

Meillä ongelma on toisinpäin: nainen, eli minä, en osaa puhua.
Se ei vaan onnistu, vaikka kuinka tahtoisin asiat selvittää juurta jaksaen! Se helpottaisi molempia, erityisesti minua. Syyllistyn liian usein marttyyrimäiseen käytökseen, ja asiat vain patoutuvat sisälleni ja myöhemmin alkavat nakertaa joka paikasta. Katkeroidun ja katkeroidun. :?

En ole oikein varma, mitä pelkään. Mutta kai siihen sitten puhumattomuuteen voi liittyä tiettyjä pelkoja.
(Esim. että toinen ei kuuntelekaan, tai noteeraa 'valituksiasi' mitenkään rakentavasti. )

Pieniä vinkkejä ''miten pakottaa itsensä puhumaan suunsa puhtaaksi'' olisi kiva kuulla. :!:

Ainoa tapa, miten olen edes hiukan pystynyt päätäni nostamaan, on alkoholi. Mutta loppujen lopuksi se ei johda sitten muuhun kuin päättömään aukomiseen, ja tätä tahtoisin juuri välttää.

[size=9]Sori, jos hyppäsi aiheesta.[/size]

mamelukki

Joo, vinkit kelpaisivat täälläkin.
Pystyn jo jonkun verran keskustelemaan kuten tuolla jossain ketjussa jo mainitsin. Mutta ne asiat mitkä jää sisälle räjähtää aina jossain vaiheessa ulos. En pelkää puhumista ja olen aina ollut todella avoin, välillä tuntuu että kerron ihmisille liikaa itsestäni. Miehelleni en ole pystynyt koskaan avautumaan, ja asiat joista pitäisi jutella liittyvät kuitenkin meidän suhteeseen. Haluan korjata asian ja parantaa meidät suhdetta, mutta tuntuu että kaikki asiat vaan kasaantuu koko ajan päälle.

Beatriz

mua kans vähän joskus tympäsee, kun mieheltä joutuu tinkaamaan kauan aikaa, että mikä sillä on (hemmetin rapu!). Kun siitä aina ihan selvästi näkee, että nyt joku asia painaa mieltä taikka v*tuttaa. Sillon tietenkin huolestun ja haluan selvittää asian. Mies sitten sanoiki, että se ei oo tottunu puhumaan kellekkään jos joku mieltä painaa, vaan on aina vaan hautonu asioita omassa päässä, niin joutu meidän seurustelun alussa sitten tavallaan se opettelemaan.. (ei kuulu vissiin miesten tapoihin avautua miesystävilleen tunteistaan niinku naiset tekee keskenään..?) Ollaan tehtykki sopimus että kaikki puhutaan avoimesti läpi, ja aina pitää sanoa, jos joku asia painaa mieltä. Toivottavasti sitten pidetään lupauksesta kiinni. Ite kun oon sen luontonen että kerron kyllä varmasti kaiken jos joku ottaa aivoon :)

TaskuMyy
Beatriz
Kun siitä aina ihan selvästi näkee, että nyt joku asia painaa mieltä taikka v*tuttaa.

[color=green]Ootko ajatellut ettei hää osaa sanoa mikä asia vituttaa?
Koska itse törmäsin moiseen ongelmaan nykyisen kanssa, että..että.. hälle voi tulla huono päivä eli sillon kaikki ottaa hermoon, mutta joskus hää ei osaa sanoa miksi :roll:
Hää käy sen takia terapiassa, ne veikkaa et lapsuudessa tapahtunut jtn mitä hää ei ite muista :roll: [/color]

Essie
TaskuMyy
Beatriz
Kun siitä aina ihan selvästi näkee, että nyt joku asia painaa mieltä taikka v*tuttaa.

[color=green]Ootko ajatellut ettei hää osaa sanoa mikä asia vituttaa?
Koska itse törmäsin moiseen ongelmaan nykyisen kanssa, että..että.. hälle voi tulla huono päivä eli sillon kaikki ottaa hermoon, mutta joskus hää ei osaa sanoa miksi :roll:
Hää käy sen takia terapiassa, ne veikkaa et lapsuudessa tapahtunut jtn mitä hää ei ite muista :roll: [/color]

se on ärsyttävää ku vaik kuin paljon tinnittää et mikä on nii ei sano :(

TaskuMyy

Toki, toki..mutta vaikea sanoa jos ei itsekkään osaa sanoa :roll:
Eka mieh meinasin nauraa tuolle väittämälle mitä mies sano, mutta sitko näin raportin niin pijin mölyt mahassa... :roll:

Essie
TaskuMyy
Eka mieh meinasin nauraa tuolle väittämälle mitä mies sano, mutta sitko näin raportin niin pijin mölyt mahassa... :roll:

no varmasti ensin huvitti, mut varmaan tuli paha mieli ku oli naureskellu ku tuohan on vakava asia :( no mut sä tuet sitä, se on hieno asia :)

TaskuMyy
Essie
TaskuMyy

no varmasti ensin huvitti, mut varmaan tuli paha mieli ku oli naureskellu ku tuohan on vakava asia :( no mut sä tuet sitä, se on hieno asia :)

Onneks en kuitenkaan nauranut! Ett lähellä oli..
En ihmettele että mustia aukkoa lapsuudessa, sillä kasvatuksella minkä saanu :shock: :evil:

Beatriz

No kyllä se sitten loppujen lopuksi on saanu aina sanottua, kun en oo antanu periksi. Joskus ne on vaan jotain, että koulu stressaa ja sitten joskus jotain isompia asioita. Kuten sanoinki, mies ei vaan oo koskaan tottunu toiselle avautuun, vaan on yksin hakannu seinää.. Kun on muutenki ehkä vähän ujo ja harvalle avautuu. Mutta kun se nyt tietää että muhun voi luottaa ja oon kiinnostunu sen asioista niin kyllä se jo aika hyvin puhuu iliman kinaamistakin :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat