Pelkäättekö että miehenne löytää uuden naisen työpaikaltaan? - Parisuhteet

Chocolat

Tämä on nyt aivan hullua, mieheni on menossa uuteen työpaikkaan ja pelkään jo etukäteen että jos paikka on naisia täynnä, niin mitä jos hän ihastuu siellä johonkuhun tai joku alkaa piirittämään häntä. Hän tosin on sellainen luonne ettei ihastunu helposti, minua ennen oli kuulemma ihastunut suunnilleen kerran ja siitäkin oli vuosia.

Mutta onko teillä ollut tällaisia pelkoja? Luotan kyllä häneen, mutta silti sitä olen aina pelännyt. Edellisessä työpaikassa kaikki olivat miehiä joten siitä ei ollut huolta. Tuntuu vaan tyhmältä edes ajatella tuollaisia, kun toiseen luottaa.

Mikä neuvoksi tällaisessa asiassa, kuulostaa niin lapselliselta ajatella, enkä haluaisi ajatella mutta silti pelkään, kun ne työpaikkaromanssit ovat kovin yleisiä nykyään..

Sivut

Kommentit (16)

gnirom

Tuo kuulostaa jossain määrin tutulta. Poikaystäväni on loppuvuodesta valmistumassa ja tämän jälkeen siirtymässä vakituisesti työelämään. Lähinnä pelkoni pohjautuu siihen, että olen pari vuotta poikaystävääni nuorempi ja vielä opiskeluiden parissa muutaman vuoden. Tuntuu, että työpaikalta varmasti löytyy kypsempiä ja fiksumpia naisia, ihan poikaystävän alan (korkeasti koulutettu ja arvostettu koulutus) ja tämän ikäeromme takia. Yritän kuitenkin ajatella, että kerran hän minua rakastaa tälläisenä, miksi hän vaihtaisi johonkin toiseen. Tai miksi ei alunperin olisi jo valinnut valmiiksi kypsempää ja fiksumpaa tyyppiä. Ei sitä auta kun luottaa, ei rakkaus mihinkään katoa siitä syystä että työpaikka vaihtuu tai uusia ihmisiä ilmestyy ympärille. Jos joku sitten onkin sellainen, johon poikaystävä rakastuu, täytyy vain ajatella että sehän olisi voinut tapahtua missä muualla tahansakin. Rakkaus ei kysy lupaa eikä tapahdu pyytämällä. Anna vain asian olla. Ei se murehtimalla parane. Niin minä ainakin yritän ajatella :).

olematon

Mulle ei oo kyllä tommonen ikinä tullutkaan mieleen. Tietysti kaikkeahan epäilevän mielessä pyörii, (vois pikemminkin kysyä että mitä siellä ei pyöris?).. Mutta tulee päälimmäisenä mieleen (hyvä se on mun täältä sinkkuna huudella), että onko suhteessa kaikki asiat hyvin, jos tuommoisia miettii? Mä olisin varmaan päälimmäisenä tyytyväinen, että toinen pääsee töihin ja alkaa saada palkkaa :)

Chocolat

Sitähän tässä myös että miksi ajattelen tällaisia, suhde on hyvällä mallilla vaikka välillä on kinaa. Mutta olen myös luonteeltani hieman mustasukkainen ja pelkään menettävänä niin rakkaan ihmisen. Mutta pitää vain olla ajattelematta, ja tottakai olen iloinen kun pääsee töihin että hälläkin alkaa ne arkirutiinit taas toimimaan. :)

Pennsylvania

Minusta oli sympaattista, että aloitusviestissä pelätään nimenomaan sitä, että mies ihastuu johonkuhun, ei ensisijaisesti fyysistä pettämistä, eli ihmiseen itseensä on ilmeisesti luottamus kunnossa. Siihen, että pystyisit luottamaan myös hänen tunteittensa pysyvyyteen, ei oikeen taida auttaa kuin luottaa, heittäytyä, uskoa. Sinun on vain laitettava itsesi uskomaan siihen, en usko, että siihen voi teoilla vaikuttaa. Miehen oltua työssä jonkin aikaa tilanne varmaan helpottaa, kun huomaat, että mitään ei tapahdu.

Tietenkään sitä ei voi estää, jos toinen jossain vaiheessa kuitenkin menee ja ihastuu. Sitä on kuitenkin mahdotonta säädellä, se voi tapahtua niin töissä kuin ruokakaupassakin, eihän ole mahdollista rajata kaikkia muita naisia pois toisen elämästä ja elinympäristöstä. Usein kuitenkin ihastuksetkin tulevat ja menevät, eikä vankka parisuhde niihin kaadu. Ja jos kaatuu, niin eipä sitäkään voi etukäteen arvailla, tai murehtia, ei se sen vähempää satu, vaikka siihen olisikin "varautunut".

Epäilyksesi siitä, että naiset tarkoituksenomaisesti piirittäisivät, lienee vähän turha. Pääasiallisesti naiset vastustavat varattujen miesten iskemistä (etsi vaikka kysely aiheesta täältä, vastustusprosentti oli lähellä sataa), ja lopuistakin sitten valtaosa ainakin olettaa, että varattua miestä on turha lähteä iskemään, sillä hän on varattu. Eli tuskin ihan joka työpaikkaan mahtuu yksilöä, joka tietoisesti haluaisi iskeä suhteessa olevan miehesi, ja jos sattuukin löytymään, niin mikä on todennäköisyys, että miehesi sattuisi ihastumaan juuri häneen? :)

Chocolat

Se on aivan totta, mutta tuntuu että aina on joku sellainen nainen joka haluaa pilata toisten hyvän suhteen tahallaan eikä välitä vaikka pilaisi sen..

Ehkä nyt vain olen ajattelematta sitä, ja totta varmasti se että kun on ollut siellä hetken niin nämä ajatukset loppuvat. Ja sekin hassua kun miehelläni ei ole koskaan ollut naispuolisia ystäviä, niin mitä jos niitä nyt alkaa olemaan niin mitenköhän siihen mahdan suhtautua? Olen kyllä yksi niin törppö kun ajattelen edes tällaisia. Mikä mahdollisuus siihen edes on että niin kävisi kun kuitenkin hyvä suhde..

Kiitos vastanneille :) Nyt lopetan nämä hölmöt ajatukset..

Susannna

Törpöt ajatukset ovat niiiiiiin tuttuja täälläkin. :)

Mutta mä olen myös sillä kannalla, että joka tapauksessa miehesi elämässä tulee viimeistään jossain vaiheessa olemaan muitakin naisia kuin sinä, ei pelkästään nyt siellä työpaikalla. Niinkuin Pennsylvania sanoi, sama voisi sattua missä vain, jos olisi sattuakseen. Munkin poikaystävä on koulussa eri paikkakunnalla ja voisi ihastua sielä vaikka kuinka moneen tyttöön jos vain siltä tuntuisi. Silti hermoilen enemmän jos hän juttelee pitkään jonkun tytön kanssa samalla kun minä olen vieressä. :roll:

Äh, oikeastaan allekirjoitan koko Pennsylvanian jutun, lue se vielä niin tiedät mitä mieltä oon. :D

Huoh, turha viesti, anteeksi. :D

agarina

Juujuu, kaikki törpöt ajatukset on tuttuja täälläkin. :wink:

Olen ratkaissut ongelman tuudittautumalla omaan ihanuuteeni aina rankkojen epäuskon hetkien iskiessä. Hoen itselleni, että minä olen kaunis ja ihana ja haluttava ja miehelleni Se Ainoa Oikea - eihän hän muuten tahtoisi kanssani olla. Joskus olen soittanutkin miehelle ja aloittanut puhelun sanomalla, että "nyt tuntuu rumalta ja kamalalta, voitko kehua mua ja kertoa että oon sulle maailman ainoa nainen". :lol:

Toisaalta elämänmuutoksissa on se hyväkin puoli, että niillä pystyy tekemään itsensä tarpeelliseksi toiselle. Kun itse aloittaa uudessa koulussa/työpaikassa, miestä kiinnostaa yhtäkkiä tavallista enemmän, millaista on ollut ja millaisia työtovereita on. Ja kun töissä/opiskeluissa on ensimmäiset yhteiset baari-illat jne. pippalot, on kiva viedä oma mies näytille ja olla toisesta ylpeä. Sama pätee toisinpäinkin, odotan jo ihan innolla, että pääsen näyttämään miehen uusille opiskelukavereille, millainen pimu miehellä on. :lol:

Härskisti vaan ihailemaan itse itseään ja muistuttamaan miestäkin siitä, millaisen aarteen se on saanut. :wink:

mandii

Emme käy töissä, koska opiskelemme.

En kuitenkaan pelkää miehen löytävän uutta naista ainejärjestönsä riennoista tai mistään muualtakaan. Sen verran hyvällä pohjalla on suhteemme, jotta pystymme luottamaan toisiimme.

heica

Onneksi mun mies ei työskentele lähelläkään toimistoja tms. Työpaikkaromanssit on aika kuumaa kamaa ja aika yleistä nykyään...

Miehen urheiluseurueen cheerleaderit ottaa kyllä päähän. Ne matkustelee miehien kanssa ja en yhtään ihmettele jos jokanen pimu haluais säpinää kiekkoilijan kanssa.... ahdistaa

SudenHetki

Enpä ole ikinä ajatellut, että työpaikalta hän löytäisi jonkun o.O Koulu oli sitten eri asia. Minä pääsin lukiosta aiemmin pois ja vähän pelotti jättää hänet sinne, vaikka kyllähän kaikki tiesi että hän on minun.

Joskus muru on kyllä kiusoitellut minua minun työkavereistani. "Onkos se Tomi nyt niin hyvännäköinen, kun taas mainitsit sen". Mutta se on vain sellaista leikkiä.

Taffel

Mulla ei ole käynyt edes mielessä et mies löytäis uuden naisen koulusta/töistä. Enpä ole kyllä asiaa näin nähnytkään..hmmmm... Niissä paikoissa kuitenkin ollaan ihan jonkun muun tarkoituksen takia,siis että ei töissäkään välttämättä edes kerkeä ajatella muuta kuin sitä mitä tekee ja koulussa keskitytään oppimiseen. Enemmän mua pelottais että se löytää uuden ihan vapaa-ajalla,harrastusten parissa tai kavereiden kautta. Mutta ei ainakaan tällä hetkellä vaivaa/pelota että se edes katselis muita siinä mielessä.

Estelle

En pelkää..tosin en tätä kannalta asiaa ole vielä ajatellutkaan :lol:

Itse olen todella mustasukkainen ihminen ja yritän tietoisesti hillitä mustasukkaisuuttani, koska tiedän että se on turhaa. En siis edes suostu lähtemään tälle polulle ajatuksissani. Muutenhan tässä ei kohta uskalla päästää miestä yksin kauppaankaan :lol:

Tsein

Ei oo käyny kyllä mielessäkään. En myöskään pelkää, että hän löytää uuden naisen harrastuspaikalta, huolto-asemalta, ruokakaupasta, auto-korjaamolta jne. Ei ole kovinkaan kannattavaa lähteä pelkäämään, että mies nyt uuden löytää sieltä tai täältä. Itselleen ja suhteelleen siinä vaan hallaa tekee.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat