Ongelma poikaystävän kanssa (koskee au pair- vuotta) - Parisuhteet

zera

En pidä itseäni itsekkäänä jos lähden ulkomaille. En ole poikaystävääni jättämässä kokonaan vaan aikoisin palata hänen luokseen vielä takaisinkin…

Ja poikaystäväni ei myöskään olisi lopullisesti jättämässä minua vain koska ei pysty olemaan ilman seksiä, vaan haluaisi pitää taukoa. Ja kysymys kuuluikin, että pitäisikö antaa hänen harrastaa seksiä muiden kanssa toivoen vain ettei tunteet tulee mukaan kuvioon.

Ja vielä, poikaystäväni on muuten aivan ihana, rakastava ja huolehtiva. Hän on myös rehellinen kertoessaan totuuden, ettei pysty olemaan ilman seksiä vuotta, enkä näe, että silloin olisi mikään häiriö päässä… Poikaystäväni on vain aika seksinhimoinen, mutta on pystynyt ennenkin olemaan muutamia kuukausia ilman silloin kun mulla on ollut semmonen aika,etten yksinkertaisesti vaan halua. Mutta kuulemma vuotta hän ei kestäisi.

Täällä sanottiin, että ”joskus sen vain tietää, että mies on todella uskollinen” Mies ei ikinä tämän melkein kolmen vuoden aikana ole pettänyt minua enkä edes osaa kuvitella häntä pettämässä minua. Mutta minusta olisi kohtuullista suoda hänelle se, että saa tyydyttää himojaan muutenkin kuin käsin sen vuoden ajan.

Mutta niinkuin sanoin jo täällä, että jos lähden niin lähden vain muutamaksi kuukaudeksi jolloin tätä ongelmaa ei tarvitse edes pohtia.

Toki tätä keskustelua saa jatkaa ja kertokaa ihmeessä omia mielipiteitänne asiaan, vaikka ongelma onkin jo ratkaistu!

kiitos teille kommenteista! :)

Sivut

Kommentit (55)

zera

Oon suunnitellut lähteväni au pairiksi jonnekin ulkomaille. Mä haluaisin niin kovasti oppia englannin hyvin. En haluaisi jättää poikaystävääni tänne, mutta pakkohan sen on, jos päätän lähteä.

Ongelmana on siis sellainen juttu, että pitäisikö pitää taukoa seurustelussa sen ajan kun olen poissa vai yrittää vaan pitää suhdetta yllä vaikka oltaisiinkin eri maissa eikä nähtäis varmaankaan koko vuonna. Poikaystäväni on joskus sanonut, että jos lähtisi vaihtariksi hän haluaisi erota siksi aikaa, koska tietää, ettei pystyisi olemaan ilman seksiä koko vuotta. Eli pitäiskö vaan antaa sen harrastaa seksiä muiden kanssa ihan luvalla?

Tässähän on tottakai se riski, että hän ihastuukin toiseen tyttöön sillä aikaa kun olen poissa. En haluaisi pilata meidän suhdetta yhden kielitaidon parantamisvuoden takia. Mutta se kielitaitokin on niin tärkeää, enkä mä nähtävästi opi sitä koulussa! :x

Miten teidän suhteenne on käynyt, kun ootte lähtenyt vaihtariksi tai au pairiksi? Tiedän monia, jotka ovat eronneet sen vuoden aikana... :(

ena

Onko pakko mennä vuodeksi? Au pair worldissä ainaki löytyy paljo lyhempiäki au pair pestejä. Ite oltais kyllä varmaan koitettu yhdessä pysyä, mutta olisin menny vaan 3 kuukaudeksi jos en olis kouluun päässy.

zinella

Mäki haluisin lähteä. mutta kelasin just mennä vaa kesäl vaik vaa kuukaudeks. En oikee osaa neuvoo täs. mUT toisaalta oon sitämieltä että jos kuulutte yhteen ni palaatte yhteen kun tulet takaisin jos eroatte.

Eli mä ehk eroisin siks aikaa, koska jos poikaystäväsikin haluaa erota tuoksi aikaa. Oletteko puhunut yhteenpaluusta kun tulet sieltä? Älä nyt ainakaan jätä tuota vuotta väliin se on hieno kokemus luultavimmin. (itse harmittaa ku en aina pysty pitämään omaa päätäni jossain jutuissa, koska seurustelen )

Eli niin tosiaan puhu poikaystäväsi kanssa tästä vielä.

onnee !

Varietease
zera
En haluaisi pilata meidän suhdetta yhden kielitaidon parantamisvuoden takia. Mutta se kielitaitokin on niin tärkeää, enkä mä nähtävästi opi sitä koulussa! :x :(

Mun mielestäni se et ole sinä, joka suhdetta millään lailla pilaa. Vuosi ulkomailla on erittäin hyvä kokemus, ja poikaystäväsikin pitäisi se tajuta. Älä nyt vaan jätä lähtemättä, saattaa harmittaa sitten myöhemmin.

Jaeniver
SunLion
ei oo kiinni pitämisen arvonen poikaystävä.

Olen täysin samaa mieltä.

Todella törkeää, että mies ei tue sinua unelmiesi toteuttamisessa. Minusta tuollainen tuntuisi kiristämiseltä. Tyyliin: "jos lähdet vaihtariksi, on varma että petän". Minulla ei ainakaan ole käynyt tuollainen edes mielessä, kun mies aikoo nyt lähteä ulkomaille töihin joksikin aikaa.

Tsein

Samoilla linjoilla kuin SunLion ja Jaeniver. Törkeää kiristämistä. Todellakin tulee mieleen, että ei taida olla kiinnipitämisen arvoinen ihminen.

On se varmasti itsellekin helpompaa olla ja mennä, kun on sinkku. Ei tarvitse etsitä niitä paikkoja, joista pääsee pitämään toiseen yhteyttä ja potea huonoa omatuntoa, kun ei ole viikkoon muistanut ilmoitella itsestään mitään. Ei tarvi miettiä onko se toinen nyt siellä Suomessa pettänyt ja miten hän on muuttunut ihmisenä.

Suhde voi olla rasite siinä kun yrittää oppia elämästä, kielestä, kulttuurista ja toisesta maasta kaiken. Eikä tarkoita sitä, että kaikkien pitää erota, jos toinen joutuu/pääsee toiseen maahan hetkellisesti tai pidemmäksi aikaa. Jokainen tilanne on yksilöllinen.

Jos et nyt lähde, niin koskas sitten? Et koskaan.

TaskuMyy
SunLion
ei oo kiinni pitämisen arvonen poikaystävä.

Näimpä :shock:
Koska vaikak olisitten yhdessä niin aika takuuvarmasti pettäisi kerta ei kestä vuotta olla ilman seksiä :shock:
Aika itsekästä ajattelua.. :roll:

heica

Joojoo... iiik ja apua jos poikaystävä ei päästä vuodeksi ulkomaille yksin(??) Ei mullekaan ole helppoa päästää omaa miestäni pariksi vuodeksi jenkkeihin pelaamaan.

Mäkin mietin sitä, että miksi vuodeks? Jotkut nuoret lähtee kielimatkoille kuukaudeksi, ja siinäkin oppii paljon. Näin voi tehdä vaikka joka vuosi.
Säälittävää itsekkyyttä mieheltä mun mielestä se, että pitää erota koska äijjä ei pärjää vuotta ilman seksiä. Ton kuullen mä jo vähän miettisin että kuinka tosissaan se mies haluaa olla vain mun kanssa. Oonko mä sille tosiaanki niin "tärkeä" että jos ei saa seksiä niin se jättää mut...

Mutta aina se ei mene niin, että jos kumppani ei päästä sua ulkomaille yksin niin hän ei muka "ajattele parastasi". Kyllä siinä on varmaan mukana ne pelot että toinen löytää jonkun toisen, pettää tm. yhtä kauheeta. Vaikka tollanen olis kuinka epätodennäköstä, mun ei ole ainakaan helppo päästää miestäni pariksi vuodeksi toiselle puolelle maapalloa.
Jos mies todella haluaa lähteä sinne, en kiellä sitä mutta sanon kyllä suoraan mitä mieltä oon.

SudenHetki

Vaikea tilanne :/ Oma muru meinasi lähteä vaihtariksi vuodeksi. En tietenkään kieltänyt, mutta tuli surullinen olo. Lopulta hän totesi ettei halua jättää minua tänne ja ne rahat hän käytti sen sijaan erääseen kalliiseen harrastukseen, jonka hän oli halunnut pidemmän aikaa aloittaa.

Eräs tuttuni lähti opiskelemaan ulkomaille kolmen kuukauden ajaksi. Hänellä oli tietysti myös tuore seurustelusuhde meneillään ja häntä huoletti, että jos mies löytää uuden. Kuitenkin he selvisivät asiasta ja varmaan se auttoi että mies kävi yhden kerran sielä ulkomailla katsomassa tuttuani :) Jos hän voisi vierailla sinun luonasi?

Ja eräs tuttuni on nyt au pair ja hän on itse tässä välissä kerran käynyt Suomessa (johtui tosin siitä että hänellä oli valmistujaiset).

Angeline

Kannattaa tosiaan harkita sitä, että menisit vain kuukaudeksi tai pariksi ulkomaille. Minä ja poikakaveri olemme myös harkinneet vaihtoon lähtemistä, mutta minä tuskin kestäisin vuotta erossa hänestä. Ehkä sen 4 kuukautta voisi kestää. Kuitenkin suhteessa on aina kaksi ihmistä ja sen toisen mielipiteet kannattaa ottaa huomioon. Jos eroaisitte vuodeksi, niin tuntuisi aika vaikealta palata yhteen, jos tietäisi, että toisella on ollut monia muita eron aikana..

Susannna

Itse oon seurannut au pair -ilmoituksia jo kauemman aikaa, koska olen myös kiinnostunut kyseisestä kokemuksesta. Siksi ajattelinkin muistuttaa, että monet isäntäperheet tarjoavat sen vuoden aikana vähintään yhden lennon kotiin ja takaisin, esim jouluna. Monet jopa useampia.
Ja niinkuin moni on jo sanonut, miksi välttämättä se vuosi? Puoli vuotta on myös varmasti riittävä aika kielen oppimiseen.

marika_

Britteihinhän voi mennä just niin lyhyeks aikaa kun haluaa eikä miehesi olisi varmaan yhtään mahdotonta tulla sinne/sinun tänne käymään välissä (itse olen halvimmillani maksanut menopaluusta Lontooseen n. 50€). Joten jos menisit vaikka esim. 3kk:ksi ja näkisitte puolessavälissä kerran, niin ei siinä tulisi kuin kaksi 1,5kk pätkää jotka joutuisitte olemaan erossa.

Jenkkeihin taas on vähän monimutkasempaa, sinne kun ei laillisesti pääse muuta kuin järjestön kautta. Suurin osa järjestöistä vaatii sinun olevan sen 12kk (tai muuten joudut vähintään maksamaan kotimatkasi itse yms.), mutta muistaakseni EF järjestää myös kesä au pair- paikkoja tuonne Jenkkeihin, kestoa näillä muistaakseni juuri se 3kk.

Mutta jos ehdottomasti haluat vuodeksi lähteä, niin lähde! :)

Itsellä oli suunnitelmissa au pair- vuosi lukion jälkeen, mutta miehen astuttua kuvioihin muutin mieltäni ja nyt taidan lähteä vain parin kuukauden pestille ensikesänä (tai sitäseuraavana) joko Ruotsiin tai Englantiin. Mulle ei koskaan ollu erityisen tärkeetä että pääsisin just Jenkkeihin tai että pääsisin välttämättä vuodeksi, vaan lähinnä juuri se että pääsen edes johonkin vähäksi aikaa.

zera

No aloin nyt miettimään tuota vaihtoehtoa, että lähtisin vain muutamaks kuukaudeks.

Ja tuosta vielä, että poikaystäväni ei ole kiinnipitämisen arvoinen siksi, ettei pysty olemaan ilman seksiä koko vuotta... niin mä rakastan poikaystävääni ja hän on muuten todella ihana. Aika karultahan se kuulostaa, että sanoo, ettei pysty olemaan ilman seksiä, mutta osittain ymmärrän häntäkin, onhan kyseessä kokonainen vuosi. :? Kyllä hän muutaman kuukauden pystyy olemaan ilman seksiä ihan hyvin, se on koettu jo, eli tää muutaman kuukauden reissu alkoi kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta.

Kathry

Pakko viela vastata vaikka aloittaja on "lyonyt lukkoon" jo threadin. Oon jenkeissa parhaillaan aupairina, ollut reilun kuukauden. Suomessa odottaa avomies. Tulen olemaan kaikkiaan reilut kolme kuukautta taalla ja se tuntuikin maximaalisimmalta ajalta mita voisin olla poikaystavastani erossa.

Olen huomannut myos semmoisia asioita suhteestamme mitka eivat aikaisemmin ole tulleet ilmi. Olemme mm. aika mustasukkaisia toisistamme mutta luottamus on kuitenkin kummankin osalta ihan sata prosenttinen. Myos positiivisia asioita on tullut huomattua, on ollut ilo huomata karskin miehen lepertelevan puhelimessa :D (tata ei ole sattunut ennen) Ikavaani helpottaa suuresti myos host-perheen kustantama puhelin jolla saan soittaa rajattomasti Suomeen. Myos lahtoa suunnitellessa tuli mieleen etta kun arki on tassa alkanut tulemaan vuoden seurustelun ja puolen vuoden avoliiton aikana jo aika hyvin vastaan niin tama aupparointi voi antaa meille aivan uuden ja iki-ihanan alkuhuuman :D

Kuitenkin mielessa on kaynyt monesti naita "eihan sita koskaan tieda" -juttuja ym. Ja niinhan se onkin. Jos/Kun kaikki menee hyvin ja palaan takaisin mieheni luokse niin onhan kaikki sitten niin ihanaa ja ilo huomata kun toinen on jaksanut odottaa.

Poikaystavasi oli sanonut ettei vuotta pysty olemaan ilman seksia. Aika rohkeasti sanottu voisin ite jopa loukkaantua.. mutta helvetin hyvin, rehellisesti. Mutta tosiaan, lyhempiakin vaihtoehtoja aupparoinnille on.
Juttujahan on paljon jolloin suhteet on kariutunut vaihtari ja aupair vuoden/ajan aikana mutta on myos paljon ihmisia jotka katuvat loppuelamansa sita etteivat lahteneetkaan silloin kun pystyi ja kannatti!

Ei muuta kun poitsulle jutteleen ja haaveilemaan kuinka mahtavaa se olisi, ei minunkaan mieheni vastaan pistanyt kun ihan luvan kysyin ennekuin suunnittelin tarkemmin.

Seksia voi harrastaa loppuelaman, nama kuukaudet ja vuodet on kerran elamassa juttuja, Go girl go! :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat