Kuinka käyttäytyä hyvin - Parisuhteet

missX

Meillä tai paremminkin minulla on se ongelma, että onnistun aina valittamaan tai tulemaan pahalle tuulelle, vaikka mies olisi ihana....
Meillä on 4 vuoden suhde takana, josta 2 olemme olleet kihloissa.
Mieheni ei ole ikinä pettänyt minua, emme ole juuri tapelleet, ja hän ajattelee aina minun parasta, Kai...
Silti onnistun aina päästämään suustani jotain tyhmää, jolloin hän loukkaantuu. Jos hän on lähdössä kavereiden kanssa, onnistun aina pilaamaan molempien fiilikset, ja näissä tapauksissa yleensä oven sulkeudutta hänen perässään, tulee itku!
Itken yksin omaa tyhmyyttäni, mutta en vain osaa pitää suutani kiinni...
MIKSI!!!

Pelkään että oma itseni tuhoaa muuten niin täydellisen suhteeni!!!
Hieman sekavaa tekstiä ehkä, mutta toivottavasti joku osaa ymmärtää mitä tarkoitan. Ja osaisi auttaa !

Kommentit (9)

Miltzu

Nyt on pakko kommentoida. Aikoinani (jota en jaksa muistella sen enempää kuin on pakko), mulla oli samanlainen ongelma. E-pillerit oli osaltamaan aiheuttamassa mielialanvaihteluja ja rajuja sellaisia. Riitelin exän kanssa usein eikä exä osannut kommunikoida millään tavalla asioista. Olen jälkeenpäin tullut siihen tulokseen, että vikaa oli suhteessa; seuraavissa suhteissa exän jälkeen mitään ongelmia ei enää ole - nykyisen miehen kanssa voi jutella asioista, exän kanssa ei oikein voinut. Sinuna miettisin, voiko vikaa olla jossain muussakin. :wink:

Mistake
missX
Jos hän on lähdössä kavereiden kanssa, onnistun aina pilaamaan molempien fiilikset, ja näissä tapauksissa yleensä oven sulkeudutta hänen perässään, tulee itku!

Onko sinulle joku ongelma se että poikaystäväsi haluaa vietää aikaa ystäviensä kanssa? :? Mikset anna asian olla ja hänen mennä välillä? Mitäs yleensä päästelet sitten suustasi?

Joskus minäkin päästelen tyhmiä asioita suustani mutta onneksi poikkis on tuntenut jo minut kauan niin hän tietää etten aina ajattele mitä sanon.. :roll: Voihan toki olla niinkin että poikaystäväsi suuttuu hölmöistä asioista? Mutta siis edelleenkään emme tiedä mitä suustasi päästelet?

Msuh

Minäkin päästelen joskus hävyttömyyksiä suustani, sillä olen luonteeltani melko temperementtinen. Tätä teen erityisesti äitini ja poikaystäväni seurassa, sillä he ovat minulle kaikista läheisimmät ihmiset, joiden seurassa minun ei kauheasti tarvitse miettiä sanomisiani. Toisaalta jos jokin asia minua vaivaa, harvemmin pystyn sen pitämään omana tietonani. Kai sitä pitäisi vain pikkuhiljaa opetella hillitsemään kieltään ja esimerkiksi ajattelemaan, miltä vastaava repliikki tuntuisi itselle osoitettuna.

missX

nyt vasta pääsen taas vastailemaan, eli monesti suustani pääsee näitä sammakoita esim: naputan jostain edellisestä suhteesta, valitan alkoholinkäytöstä, rahan puutteesta napisen useasti...
Monet asiat ovat todella tyhmiä, ja tiedän sen!!
Silti en vaan osaa pitää suutani kiinni!

Toki olen myös miettinyt mahdollista eroa, ja uutta suhdetta...
Mieheni on kuitenkin loppujen lopuksi todella hyvä mies!
Hän ei petä (ainakaan tietääkseni), ei lyö, ilmoittelee menoistaan silloin kun ei ole kotona, pitää hyvänä jne.

Silti... pienet asiat aiheuttavat kränää, koska hänen mielestään tunteeni ja napinani on turhanpäiväistä. Eli jo pitkään patonut nämä kaikki itselleni vain.

Jos selkäni särkee, hän ei halua hieroa niskojani, koska se on hänen mielestään ällöttävää.
Jos olen masentunut rahan vähyydestä, ja haluaisin joskus ulos tuulettumaan, hän patistaa minua etsimään lisätöitä!

Siivous, tiskit, pyykit, laskut, kaikki ovat täysin minun harteilla. Kotityöt on kuulemma vain naisten hommia. Sen pitäisi riittää että mies käy töissä ja tuo rahat kotiin!

Eli tässä pieniä asioita, joista motkotan hänelle usein. Ja lisää vihaani vaan lisää se, että hänen mielestään minun valitukseni on turhaa ja mitätöntä napinaa, jota hän ei jaksa kuunnella.
Joskus hän on myös sanonut että entiset ovat ENTISIÄ juuri samanlaisen napinan takia.... En haluaisi olla entinen silti....

napalm

Teillä on ilmeisesti todella paha kommunikointivaje. Asioista voi puhua valittamatta tai syyttelemättä, ja tekstisi perusteella teillä on paljon puhumista. Tee lista asioista, jotka vaivaavat sinua ja mieti valmiiksi, miten esittäisit asiat niin, etteivät ne saisi miestä heti nousemaan vastahankaan. Ilmaise rauhallisesti ja selkeästi, että et jaksa yksin kaikkia kotitöitä ja sinulle tulisi huomattavasti parempi mieli, jos miehesi vaikka joskus ruoan jälkeen auttaisi tiskaamisessa. Jos pyydät häneltä hierontaa, lupaa tekeväsi sama vastapalvelukseksi. Sen lisäksi voit kertoa, että et jaksa hankkia lisätöitä, koska hoidat yksinäsi kaikki kotityöt ja se käy melkein yhdestä työstä, vaikkei siitä palkkaa saakaan. Sinun on vain nostettava kissa pöydälle ja tartuttava sitä hännästä, että asioihin saa muutosta. Kunhan muistat, että "mikset sä ikinä / voisitko säkin joskus / mua ärsyttää kun.." ei ole kovin hyvä puheenaloitus. Aloita mahdollisimman neutraalisti ja muista myös mainita, missä miehesi on tehnyt oikein ja hyvin. Ehkä hänkin sitten oppii katsomaan asioita vähän perspektiivistä, ei ole reilua jos sinä joudut käydä töissä ja tehdä kotonakin kaikki työt yksinäsi, mutta ei myöskään miehen ole kiva tulla kotiin, jossa puoliso on kokoajan niskassa kuin haukka. Miehet puolustautuvat syytöksiin ja hyökkäyksiin vastahyökkäyksillä ja silloin on ihan turha odottaa, että apua kotitöihin heruisi.

missX

Kiitos napalm!
Sä ymmärsit todella hyvin sen mitä olen tehnyt väärin, ja noi sun ohjeet on todella arvokkaita!
Olenkin nyt sitten sopinut ensi viikolle kaksi päivää vapaata, tai siis kahden keskistä aikaa! Ja olen jopa aloittanut omaa "muistilistaa" asioista joista haluan puhua!

Toivotaan parasta ja pelätään pahinta!

Vaikea tietty sanoa että voiko kaiken vielä näin pitkän ajan jälkeen muuttaa, mutta ainakin haluan yrittää!!

Kiitos vielä!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat