Mies opiskelijabileissä - Parisuhteet

janice

Ensinnäkin en tiedä tarkalleen onko tämä oikea alue, mutta modet varmaan voi siirtää jos oon väärässä. :)

Eli siis. Mieheni aloittaa syksyllä yliopisto-opiskelut ja tietojeni mukaan silloin järjestetään paljon kaikkia bileitä opiskelijoille. Pelkään jotenkin, että mies löytää bileistä jonkun paljon paremman kuin minä ja varsinkin jos tapaa sitä jotain toista useastikin.
Haluaisin kuulla, jos jollakin on kokemuksia siitä kun mies on ollut yliopistossa ja itse vasta toisen asteen koulussa. Tai jos itse olette opiskelleet yliopistossa, niin millaisia ne bileet sitten oikeastaan on?

En tiedä miksi tämä on saanut minut niin ahdistuneeksi välillä. Luotan kyllä, ettei hän siellä pettäisi. Mutta pelkään juuri sitä, että löytäisi toisen. Olen tästä mieheni kanssa puhunutkin, mutta hänhän vain sanoo ettei ole syytä huoleen.

Sivut

Kommentit (51)

blu3

Ex oli AMK:ssa ja itse olin lukiossa, ja lähes jokaisessa opiskelijabileessä ravasi mitä omassa ja lähikaupungeissa oli ja joskus kauempanakin, ja pari kertaa olin mukanakin, tosin aika tuskallista on kyllä katsella sitä perseilyä ja hillitöntä kännäämistä mitä ne 99% on. :D

Jos kundi sanoo, ettei syytä huoleen, niin keräile itsevarmuutta nyt ja usko siihen. Aika epätodennäköistä että se sieltä ketään löytää, kun ne on sellaista... Riekkumista lähinnä. Ainakin AMK:n. En sitten yliopistosta tiedä.

Mutta joo. Ehkä kannattaa vaan puhua noi pelot perusteellisesti läpi ja kehitellä sitä itsevarmuutta niin ei tarvitse tehdä asiasta isompaa kuin se on. Koska jos tuolle linjalle lähtee, niin sittenhän saisi koko ajan olla paniikissa että se löytää mistä tahansa jonkun "paremman".

janice

Tiedän, että pitäisi päästä eroon tuosta ajatuksesta. Se kuitenkin helpottaa jo paljon, ettei mies ole koskaan ollut niin kovasti alkoholin perään.

Bileetkö eivät siis ole sellaisia vain opiskelija ovat tervetulleita -tyylisiä? Olen luullut niin. :shock: Varmasti ihan kiva olisi joskus käydä siellä itsekin mukana, jotta näkisi sitten ettei varmastikaan syytä ole huoleen.

Itsetuntoni on huono, joten se heijastuu myös siihen huonoon itsevarmuuteen kuten myös itseluottamukseenkin. Minulla on aina tapana tehdä asioista aivan liian suuria. Ja itse tapahtuman jälkeen ihmettelen itsekin, miten teinkään jostakin niin suuren numeron. :oops:

blu3

Kyllä mä ainakin pääsin sinne mukaan (siis ihan baariin, en sit tiedä jos on jotain ohjelmaa ulkona kun on noita jotain rastisuunnistuksia sun muita) ja oli vielä silloinen kämppiskin, joten ei ne suljettuja ole... :) Ellei sitten ole jossain erikseen määrätyissä tiloissa?

Kyllä se itsetunto sieltä kohenee. Kysele kundiltasi jos saisit vaikka lähteä välillä mukaan tai jotain, jos se helpottaisi kun itse näkee millaista se meininki on siellä ja näkee, ettei se kundi muita siellä katsele. :)

Ka

Suurin osa yliopistokekkereistä (ainakin meillä) ovat vain oman yo-kunnan jäsenille, joten hirveän monissa bileissä tuskin pääset itse olemaan mukana. Joihinkin varmasti pääset, mutta saatat tuntea itsesi hyvinkin ulkopuoliseksi, jos muita tuttuja poikaystäväsi lisäksi bileissä ei ole.

Kuitenkin, jos mitään syytä eipäillä poikaystävää ei ole, älä sitä turhaan tee.

Itse aloitin yliopisto-opiskelun samaan aikaan silloisen poikaystäväni kanssa, tosin aloitimme eri kouluissa. Meillä juhliminen oli juuri älytöntä kännäämistä ja hillumista, niillä enemmän saunailtoja yms (myös alasti!). Molemmat oltiin ihan ok molempien menemisten kanssa, ja se oli kaikille mukavampi. Opiskelijabileissä kun kuitenkin tutustuu helposti uusiin opiskelukavereihin kenties paremmin kuin missään muualla.

janice

Enhän tietenkään haluaisi tällä asialla hirveesti miestä vaivata, juurikin tuon takia että siellä sen on helppo tutustua uusiin opiskelukavereihin.

Muistan kyllä aikoinaan, kun mies meni ensimmäistä kertaa baariin (ja kun itse olin vielä alaikäinen) niin sekin tuntui aika kamalalta. Nythän se ei enää sitten ole ollenkaan sellainen ajatus, että siellä vain pyörittäisiin naisten ympärillä. :D Ehkä mä sitten totun tuohonkin. Tuntuu vaan, että kun niitä bileitä on niin paljon niin miten käy meidän näkemistenkin kanssa kun kaukosuhteessa muutenkaan voida nähä kuin viikonloppusin. :?

blu3

Eiköhän kundi osaa priorisoida kuitenkin parisuhteen ja opiskelijabileet oikeinpäin... :) Ja jos ei osaa, niin huomauta asiasta.

Exän kanssa mulla oli kyllä vähän sitä, että ei se mitään kuunnellut mitä sanoin (jälkikäteen aina tajuaa vasta miten sokea sitä välillä korviaan myöten ihastuneena on) mutta enpä sitten lopulta jaksanut enää valittaa vaan annoin sen rellestää ja hommasin itselleni oman porukan jossa remuta. Lopulta se menikin sitten siihen, että se kinusi multa sitä aikaa itselleen enemmän kun mä olisin mieluummin ollut niiden muiden kanssa. :D

janice

Toivon vaan kovasti, että tää tilanne helpottais syksyn mittaan ja huomaisin, että olin niin väärässä ja turhaan huolissaan. Oon vaan aina ollut sellainen stressaaja ja miettijä -tyyppi, että kaikki pienet asiatkin saattaa mietityttää pitkän aikaa ennen itse tapahtumaa.
En kuitenkaan voi uskoa, että jotkut koulun bileet saisivat meidän suhteen menemään pois raiteltaan. Silti välillä tulee sellainen pelon tunne. :?

Cheana

Lainaus:
kun itse aloitin opiskeluni, aloitti silloinen poikakaverinikin samassa koulussa. olimme kuitenkin eri linjoilla, ja meillä oli ihan eri meininki. minä rellesti aina kaikissa pippaloissa ja kissanristiäisissä, mutta miestä ei kiinnostanut. hän oli mieluummin kotona, kun minä tutustuin uusiin ihmisiin. keväällä saimmekin huomata, ettei miehellä juuri ollut koululla kavereita, kun mulla niitä taas tuntui olevan roppa kaupalla.

Tuo on vähän kuin omasta suustani. Kyllä niissä bileissä todella hyvin tutustuu uusiin ihmisiin. En ole mikään epäsosiaalinen ihminen, mutta kyllä mulle niistä bileistä suurimmaksi osaksi ne parhaimmat kaverit on jääneet. Tai siis ne, joiden kanssa olen siellä ollut enemmän jutuissa ovat edelleen kavereita.
Olen myös saanut aika paljon vastakkaisen sukupuolen kavereita, minkä poikaystävä voisi kokea uhkaavana. Asiasta ollaan puhuttu ja voin vakuuttaa, ettei poikaystävälläni ole syytä huoleen. Jos toinen on luottamuksenarvoinen niin mikäs siinä, bilettäköön. Hauskaahan niissä on. :lol: Voihan niissä ehkä helpommin tulla kiusauksia sinne toisen sukupuolen suuntaan.. Itselläni ei kyllä ole siitä kokemusta. Mutta tuskin se lisää kovin paljon riskiä suhteen katkeamiseen, jos kumppani käy opiskelijabileissä verrattuna siihen, että kävisi jossain muualla, vähän vastaavassa (kuten baarissa kavereidensa kanssa.)

enkelin

opiskeluiden alussa on melkein välttämätöntä käydä noissa bileissä, että tutustuu uusiin opiskelukavereihin. ja niin, kyllä siellä yleensä tutustuu myös siihen vastakkaiseen sukupuoleen, mutta ei siitä kannata heti alkaa mitään haloota nostaan. mullakin kuuluu noihin koulukavereihin niin tyttöjä kuin poikiakin, ja yleensä puuhaillaan porukalla jotain vapaa-ajallakin. meidän ala tosin on sellainen, että täällä me naiset ollaan se vähemmistö, joten ei ole mikään ihme, että myös miehiä löytyy samasta kaveriporukasta.
kun itse aloitin opiskeluni, aloitti silloinen poikakaverinikin samassa koulussa. olimme kuitenkin eri linjoilla, ja meillä oli ihan eri meininki. minä rellesti aina kaikissa pippaloissa ja kissanristiäisissä, mutta miestä ei kiinnostanut. hän oli mieluummin kotona, kun minä tutustuin uusiin ihmisiin. keväällä saimmekin huomata, ettei miehellä juuri ollut koululla kavereita, kun mulla niitä taas tuntui olevan roppa kaupalla.

gnirom
janice
Tuntuu vaan, että kun niitä bileitä on niin paljon niin miten käy meidän näkemistenkin kanssa kun kaukosuhteessa muutenkaan voida nähä kuin viikonloppusin. :?

Itse asiassa, ainakin meillä suurin osa bileistä on arkena, viikonloppuisin noita on paljon harvemmin. On toki varmasti koulukohtaista.

Pahoittelen että joudun laittamaan nyt negatiivistakin, mutta omissa opiskelukavereissani on paljon sellaisia, joilla suhteet menneet katkolle opiskelujen alettua. Tosin monet ovat myös palanneet jonkin ajan kuluttua yhteen. Eiköhän tuo loppujen lopuksi riipu aika lailla henkilöstä, ja varsinkin jos poikaystäväsi ei oo niin viinaanmenevä, en näkisi suurempia uhkia noissa bileissä. Useammin ne päät täyteen vetäneet siellä bileissä sekoilee.

janice

gnirom, ihan hyvä vain kun saa kuulla sekä positiivisia että negatiivisia näkemyksiä asiaan. Kun itsekin sitä on ajatellut negatiivisena.

TaskuMyy, ei ole kova bilettämään. Mutta muutama vuosi sitten sellaista pelkoa oli, että hän ehkä helposti ihastuu toiseen. Ei välttämättä ihastu, mutta jotain säätöä oli. Voi toki olla, että silloin oltiin vielä nuorempia ja tyhmempiä. Niistä asioista on kuitenkin minun vaikea päästä yli ja siksi joskus hankala yrittää ymmärtää, että hän voi olla ihan vain tyttöjenkin kaveri.
Parin tytön kohdalla aiemmin kävi niin, että juttu meni enemmän sellaiseksi, mitä varatun ihmisen ei pitäisi puhua muiden kuin oman kumppaninsa kanssa.

Kepatäti

Se voi sen toisen löytää ihan yhtä hyvin kaupassa kassajonossa tai vaikka koulun ruokalassa, jos on löytääkseen. Et sie mitään sen eteen voi tehdä muuta kuin yrittää pitää siitä omasta suhteesta ja yhteisestä ajasta parasta mahdollista huolta :)

Mitä enemmän alat asiasta "panikoimaan" sitä enemmän se vaikuttaa suhteeseen negatiivisesti (esim. jos alat puuttumaan toisen menemisiin) ja se taas kasvattaa vaan sitten sen toisen löytämisen mahdollisuutta.

Luota mieheesi ja usko itseesi ja teidän suhteeseenne, se on ainut asia, mitä voit tehdä :)

Tsein

Opiskelijabileet olen ensisijaisesti kokenut sosiaalisiksi tilanteiksi joissa tutustutaan ihmisiin, ryhmäydytään, pidetään kavereiden kanssa hauskaa. Oli sekä yliopiston omia bileitä tai yhteisbileitä muiden oppilaitosten kanssa että "yleisiä" bileitä, joissa oltiin ihan normi-iltana baarissa ja kaikki muutkin olivat tervetulleita.

Sillehän ei mitään voi, jos tällaisista bileistä löytää itselleen toisen naisen. Jos on löytyäkseen, niin sitten löytyy. Eihän sille mitään voi, eikä sen pelkääminen mitään auta. Jos mies on luotettava ja rakastava, niin eipä tuo muiden matkaan lähde. Ehkä sinkuille noissa bileissä voi olla tavoitteena hauskan pitäminen vastakkaisen tai saman sukupuolen kanssa, mutta kyllä (vakavasti) seurustelevat lähinnä käyvät noissa viettämässä kivaa aikaa opiskelijakavereiden kanssa. Ainakin meillä näin.

janice

Oikeassahan te ootte, että voihan se löytyä ihan mistä muualtakin vaan. Kai sitten pelkään, että hän alkoholin vaikutuksen alaisena tekisi jotain tyhmää. Tuntuu pahalta, kun tavallaan luottaa kuitenkin mutta sitten tällaiset asiat alkavat mietityttää. :/

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat