Haluaisin jättää poikaystäväni, mutta pelkään jääväni yksin. - Parisuhteet

kaba

Olen ollut yli kolme vuotta onnellisesti yhdessä poikaystäväni kanssa, mutta nyt tuntuu ettei kannata enää jatkaa. Rakasta poikaystävääni, mutta hän ei näe tuskaani enkä halua avautua hänelle, koska hänelle ei ikinä voisi käydä niin kuin minulle on käynyt. Olemme vaan liian erilaisia, enkä usko että hän ymmärtäisi.

Poikaystäväni uskoo yhteiseen tulevaisuuteen, eikä ymmärrä miksi en ole tyytyväinen suhteeseemme. Hän valehtelee pienissä asioissa, mutta tiedän, ettei hän ikinä pettäisi minua.

Kiukuttelen hänelle pienistä asioista ja olen kateellinen valtavasta kaveripiiristä. Kaikki pitävät hänestä. Minä rakastan häntä.

Poikaystävälläni on melkein aina jotakin hauskaa, mistä olen kateellinen ja saatan jopa yrittää tahallani pilata hänen tunnelmansa. Olen kamala tyttöystävä, enkä ymmärrä mitä hän minussa näkee. En halua enää jarruttaa hänen elämistään enkä kiusata itseäni. Haluan erota, mutta pelkään yksinjäämistä ja sitä, ettei perheen lisäksi kukaan enää todella välitä. Keneen turvaudun ilossa ja surussa? Parhaat ystävät opiskelevat kauempana, joten heistä en saa jokapäiväistä tukea ja lähellä on vain pinnallisia kavereita. Ensi vuonna muutan kuitenkin opiskelemaan ja toivon, että silloin syntyisi paljon uusia ihmissuhteita.

Tiedän olevani itsekäs paska, mutta mitä teen?

Kommentit (8)

paperikirahvi

Minusta suurin virhe parisuhteessa on kuvitella juuri noin, "ettei toinen kuitenkaan ymmärtäisi." tai "ei mikään kuitenkaan muuttuisi." Ensin täytyy puhua asioista avoimesti ja yrittää kaikkensa, ennen sitä ei anneta periksi. Tämä on vain minun mielipiteeni, mutta minusta tuo kuulostaa lähinnä itsesääliltä, eikä siltä, että haluaisit oikeasti eroon poikaystävästäsi. Jos on tunteita toista kohtaan, ero tulee olemaan vaikea. Oletko aivan varma, ettet halua yrittää keskustella poikaystäväsi kanssa tunteistasi oikein kunnolla? Puhuminen saattaa estää paljon ikäviä asioita, joten olen ehdottomasti sen kannalla. Jos poikaystäväsi on suosittu ja sosiaalinen, hän on luultavasti myös luonteeltaan joustava ja ymmärtäväinen. :wink:

Tsein

Yleensä sanoisin, että ei kannata jäädä suhteeseen vain sen takia, että pelkää jäävänsä yksin. Jos suhde ei toimi, niin turha siinä on sitkutella ja aiheuttaa pahaa mieltä kummallekin osapuolelle.

Sain kuitenkin tekstistä sen käsityksen, että suhteessa sinänsä ei ole mitään vialla. Rakkautta riittää puolin ja toisin. Vaikkei se tietysti yksistään riitä. Enemmän minusta vaikutti siltä, että aloittajalla on ongelmia oman itsensä kanssa. Siihen suuntaanko ei rakkautta riitäkään?

Pitäisi tietää vähän enemmän mitä tässä on taustalla, miksi koet, että olette liian erilaisia ja miksi et halua avautua hänelle asiasta. Tässäkin avain todennäköisesti on se keskusteleminen. Ilman sitä toimii hyvin harva ihmissuhde.

amaryllis

Nimenomaanhan siinä jää yksin, jos jättää toisen. Kyllä niitä uusia tulee, ei ehkä heti, mutta kuitenkin. Parempiko on olla onnettomana, ahdistuneena, tietää kuitenkin miten asiat on.

Susannna

Minusta sinun, kaba, kannattaisi harkita jonkinlaisella terapeutilla vierailua. On selvää, että olosi on paha koska et ole tyytyväinen siihen kuinka itse toimit suhteessasi. Minulla oli juuri samanlainen tilanne puolisen vuotta sitten. Aloin käydä perheterapeutilla, jonka avulla opin hallitsemaan omia tunteitani ja olemaan tyyyväisempi itseeni, elämään myös omaa elämääni ja viettämään aikaa myös omien ystävieni kanssa. Luulen, että samanlaisesta tuesta voisi olla myös sinulle hyötyä, ja ero voitaisiin estää.

tephanis

Kaba, jos poikaystävälläsi on laaja ystäväpiiri, miksi et voisi kysyä häneltä, jos hän voisi ottaa sinut joskus mukaansa mennessään tapaamaan porukoita? Sitä kautta voisit tutustua uusiin ihmisiin ja saada siltäkin seudulta kavereita, eikä sinun tarvitsisi riutua tuskissasi siitä että poikaystävälläsi on laaja kaveripiiri. Edellisten kirjoittajien tapaan minä kannatan myös puhumista. Jos sinusta tuntuu, ettet pystyisi puhumaan hänelle, voithan kokeilla kirjeen kirjoittamista jos se tuntuisi helpommalta. Jos todella välität poikaystävästäsi niin suosittelen ehdottomasti suhteen puolesta taistelemista. Tsemppiä tyttö, ja paljon voimahaleja sinulle! <3

kaba

Nyt on onneksi kaikki hyvin. Olin ihan kokonaan unohtanut tuon purkautumiseni ja nyt katson sitä et voi saatana. :oops: Ehkä tollainen masistelu on joskus ihan paikallaan. Taisin vähän liiotella asioita herkässä olotilassa, mutta kiitos kuitenkin kaikille tuesta.
Vielä ollaan onnellisesti yhdessä. <3

Eikö muilla ole ikinä tollasia itsesäälimasiskohtauksia?? :D

diian
kaba
Eikö muilla ole ikinä tollasia itsesäälimasiskohtauksia?? :D

Voi kaba, kyllä on! :D Jonain päivänä elämä näyttää aivan toivottomalta (eri elämän osiot ja asiat vuorottelevat, ei onneksi aina sama) ja seuraavana ei näytäkään, vaikkei mikään ole muuttunut välissä! En tiedä onko se joku vieläkin kintereillä viime voimillaan roikkuva murrosikä vai ihan naisen mielen perusominaisuus. Tai ylipäätään ihmismielen! Sitten jälkikäteen saa miettiä että mitä ihmettä mä oikein olen ajatellut.

kaba

Ihanaa et mulla on yksi kohtalotoveri. :D Voi kyllä olla, että luontaisilla naishormoneilla ja ehkäisypillereillä on osuutta noihin mun masiskohtauksiin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat