Mitäs tehdä "en tiijä" miehelle? - Parisuhteet

nassukkapa

elikkäs ollaan oltu pian vuosi yhdessä ja alusta asti mies on ollu todella ihana, mutta... (tämä kuuluisa mutta.. :)) aina kun kysyy jotain niin vastaus on "en tiijä".
Haetko rakas minut töistä illalla, kun sataa vettä? -"en tiijä"
Vietkö mut huomenna äipän luona käymään, kun en viitsisi kassien ja koiran kanssa bussilla mennä? -"en tiijä"
No miksi et tiedä? -"en tiijä"
No tiedätkö iltapäivällä? -"en tiijä" ...ilmoittelen...

Raivostuttavaa.. Ja kun kysyy onko jotain mielen päällä, niin ei ole (varmaan ainoa kysymys mihin ei vastaa "en tiijä")...

Onko neuvoja miten sais tällaisen ihanan tapauksen avautumaan??

Kommentit (13)

FeCo

Uh, mä kärsin usein samasta asiasta poikaystäväni kanssa. Minä olen lähes aina se joka saa tehdä päätökset. Se on niin raivostuttavaa, aina vastaus kun jotain kysyy; entiiä, päätä sinä. Niin mutta mä kysyin sun mielipidettä!!!! Luoja, sit kun aina on se joka päättää ja vie eteenpäin niin olo tuntuu tyrannilta :D

Toinen vastaus vaihtoehto: jos sinä haluat niin tehdään näin ja näin. mistä siitä sit tietää haluaako se toinen ihan oikeesti tehdä niin vai vaan mun mieliksi :?

nassukkapa

niinpä.. miehet varmaan kuvittelee, että ne on mieliksi kun antavat naisten päättää kaikesta.
sitte ku me päätetään, niin ei passaa tai valitetaan kavereille (meidän selän takana), että ei saa päättää mistään tai ei pääse sinne minne ite haluaa. :/ p*rseestä..

SunLion

keskustele sen kans...kysy miks se vastaa niin..eikö sitä kiinnosta asiat vai onko se ujo sanoon mielipiteensä.

ihmettelen vaan et ootte seurustellu noinki kauan jos mies ei tiiä mistää mittää :D ite en jaksais.

nassukkapa
SunLion
keskustele sen kans...kysy miks se vastaa niin..eikö sitä kiinnosta asiat vai onko se ujo sanoon mielipiteensä.

ihmettelen vaan et ootte seurustellu noinki kauan jos mies ei tiiä mistää mittää :D ite en jaksais.

no se kyllä oli tosi ujo alussa, mut enää ei yhtään. :) ...missään muodossa.. ;)

kyllä sitä jaksaa.. jos tekisin listan tän miehen hyvistä ja huonoista puolista, niin plussia ois enmmän. :)

siis uskomatonta miten noinki "pieni" asia, pari sanaa, "en tiijä", voi ärsyttää niin paljon. xD

Taica
nassukkapa
elikkäs ollaan oltu pian vuosi yhdessä ja alusta asti mies on ollu todella ihana, mutta... (tämä kuuluisa mutta.. :)) aina kun kysyy jotain niin vastaus on "en tiijä".
Haetko rakas minut töistä illalla, kun sataa vettä? -"en tiijä"
Vietkö mut huomenna äipän luona käymään, kun en viitsisi kassien ja koiran kanssa bussilla mennä? -"en tiijä"
No miksi et tiedä? -"en tiijä"
No tiedätkö iltapäivällä? -"en tiijä" ...ilmoittelen...

Raivostuttavaa.. Ja kun kysyy onko jotain mielen päällä, niin ei ole (varmaan ainoa kysymys mihin ei vastaa "en tiijä")...

Onko neuvoja miten sais tällaisen ihanan tapauksen avautumaan??

Nyt on pakko kysyy, et kuin näissä esimerkeissä sit käy? Eli käveletkö sateessa töistä kotiin ym. vai onks tää just sitä, ku mies haluu vaan miellyttää ja antaa sun päättää ja määrätä?

Angelika

Sun täytyy ottaa ohjat käsiin ja sanoa miehelle, mitä haluat, kun kysymysten muodossa se näköjään onnistu.

Siispä
"Hae minut töistä, kun illalla sataa vettä."
"Vie minut huomenna äipän luona käymään" jne.

Kyllä luulis miehen osaavan vastata, kun muutaman kerran sanot mitä sen täytyy tehdä.

miepa

meillä on poikaystävän kanssa hiukan sama tilanne, ero on vain siin että minä olen se joka ei koskaan tiedä mitään ja poikaystävä joutuu tekemään ne kaikki päätökset. ja olen tietty saanut myös kuulla asiasta, ja tiedän että se on raivostuttavaa, en itsekkään jaksaisi sellaista.

en tiedä mikä siinä on, mutta se tietäminen tuntuu joskus niin vaikealta. itselleni on usein ihan sama että mitä tehdään/syödään, tai minne mennään, koska nähdään tai mitä yleensä tapahtuu, joten tuntuisi hölmöltä ehdottaa jotain millä ei kuitenkaan ole itselle niin hirveästi merkitystä, jos toinen ei vaikka sitten pidäkkään ajatuksesta. jos joku tajuaa :roll:
luulen että se johtuu osaksi siitä että olen liian kiltti tms, ja haluan aina ehkä miellyttää muita, joten se "päätä sää" on jäänyt jotenkin niin päälle etten saa sitä enää pois.

tosin, tilanne on toki muuttunut parempaan itse asiassa ihan vastikään. olemme seurustelleet siis puolitoistavuotta, ja vasta nyt olen alkanut ilmaista itseäni muutenkin paremmin. kai se on jotain arkuutta/ujoutta, ettei osaa tai uskalla olla oma itsensä edes niin tutussa ja turvallisessa seurassa.

en tiedä onko tästä mitään hyötyä sinulle, mutta minun tietämättömyyteni takana luulisin ainakin olevan juuri tuo ujous, ja liika kiltteys sekä jollain tavalla myös pelko siitä että toinen ei pidäkään ajatuksistani.
teen mielelläni kiltisti niin kuin muut sanoo :oops:

Taffel

Miepan teksti kerto jo aika paljon. Aina ei vaan jaksa päättää sellaisista asoista joila ei ole silleen itselle väliä. Esim jos toinen kysyy et mitä syödään,nii saatan sanoa etä "en tiiä" tai "ihan sama",koska oikeesti mulle on ihan sama,kun ruoka kuitenkin on hyvää! ja toisaalta jos mies kysyy että"voitko hakea minut kotiin illalla vai tulenko kaverin kyydillä?" niin saatan sanoa että en tiiä,koska en halua luvata,jos vaikka tuleekin jotain hauskaa tekemistä. Tietty ei toista saa pulaan jättää,mutta tuossa ko tilanteessa olisi kyyti kuitenkin kotiin. Ei ehkä ollut apua tästä,mutta halusin vain että ymmärrät että ei se välinpitämättömyyttä tms välttämättä ole..

enkelin

minä olin kans ekassa suhteessani se "en tiijä"- ihminen. en ollut mikään erityisen ujo tämän mieheni seurassa, mutta ajattelin usein, että en jaksa miettiä, mitä haluan, joten annan miehen tehdä päätöksen. tai sitten en oikeasti tiennyt, tai vaikka oisin tiennytkin, halusin antaa miehen päättää, jos se oikeasti halusi toista juttua enemmän kuin toista. no tämä johti meillä kans pieniin riitoihin. tämä ongelma tuli tosin pinnalle vasta usean vuoden seurustelun jälkeen, kun mies lopulta kyllästyi asenteeseeni. sen jälkeen hän usein sanoi, että sinä päätät, minä en sano enää mitään. ja sitten jouduin oikeasti miettimään ja tekemään päätöksen. aluksi tämä oli todella hankalaa, mutta vähitellen opin tekemään jotain päätöksiä.

nykyään kun olen sinkku, olen oppinut, että minun pitää miettiä nimenomaan, mitä minä haluan, eikä enää olla vain joo joo- ihminen! nykyään saatankin sanoa aika vahvasti omat mielipiteeni, ellei asia koske jotain sellaista juttua, mistä en oikeasti tiedä yhtikäs mitään. jos minulta kysytään, minkä leffan haluan nähdä illalla, tiedän heti ilmoittaa vastauksen. mutta jos minulta kysytään, minne raflaan haluaisit syömään, en osaa vastata, koska en ole juuri käynyt paikallisissa rafloissa, enkä ole ottanut selvää, millaista ruokaa missäkin on. siksi en osaa vastata.

ihmisen pitäisi oppia tuntemaan itsensä, ja tietää, mitä itse haluaa. itse olen vähitellen oppimassa noin viiden joo joo- vuoden jälkeen.

Elbou
Angelika
Sun täytyy ottaa ohjat käsiin ja sanoa miehelle, mitä haluat, kun kysymysten muodossa se näköjään onnistu.

Siispä
"Hae minut töistä, kun illalla sataa vettä."
"Vie minut huomenna äipän luona käymään" jne.

Kyllä luulis miehen osaavan vastata, kun muutaman kerran sanot mitä sen täytyy tehdä.

Olen samaa mieltä.

Jos et kuitenkaan ole käskeväistä sorttia, keskustele miehesi kanssa vakavasti, pieni säikähdys voisi auttaa miestä antipassivoitumaan. :D

heica

Onko sun mies herkkä mies? :D nojoo.. mut vastaa kuitenkin.

Itelläni on, ja myöskin tosi kiltti. Ei rupee ikinä riitaa haastamaan, tekee paljon vain miellyttääkseen mua. Sitten on taas niitä päiviä kun mies on etäinen, siis todella etäinen. Vastaa pelkkää "en tiedä" vastausta, ja kun kysyn että miks sen pitää olla noin vaikee, "en tiiä".
Sitten se sanoo myös "en tiiä" jos sen pitäisi vastata että "ei". Mutta kun se ei osaa vastata että ei jos on pienikin mahdollisuus että loukkaannun. Todella rasittavaa mutta jotenkin omalla tavalla ihanaa... ja muutenkin koko mies on aivan ihana.

Älä rupee käskyttämään sitä tai latelemaan sääntöjä, koska se ei autavaan yleensä ajaa tommosen miehen kokonaan pois. Pikemminkin anna miehelle varmuus siitä hän voi avautua sulle ja puhua lähes kaikesta maan ja taivaan väliltä. Kun jaksat olla kärsivällinen niin se palkitaan! Oma mies on jo avautunut mulle miljoonasti ja on tosi tunteikas muutenkin kun nyt tietää että me voidaan yhessä puhua ihan mistä vaan. Se poissulkee myös nuo jokapäiväset "en tiiä"- vastaukset.
vielä on niitäkin päiviä kun mies ei (muka) tiedä mitään enkä minä tiedä miehestä mitään, mutta niihin on totuttu...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat