poikaystävä kyllästyy arkeen ja minuun...? - Parisuhteet

{nenni}

Eli olemme seurustelleet poikaystäväni kanssa nyt 3 vuotta ja seitsemän kuukautta... Muutimme yhteen kesäkuun alusta, eli ihan äskettäin. ja vuoden määräaikainen vuokrasopimus allekirjoitettiin. Mielestäni meillä on mennyt hyvin, pientä kinastelua tietysti silloin tällöin, mutta tämä kuuluu asiaan. Tilanne yhteenmuuton jälkeen ei juuri muuttunut paljoa, koska asuimme ennen tätä jo epävirallisesti yhdessä. Nyt poikaystäväni oli viikonlopun juomassa ja ei juuri ottanut yhteyttä minuun, eikä myöskään ilmestynyt yöksi kotiin. (pettämässä hän ei ole ollut koska ei ole sellainen ihminen joka voisi pettää). Kotiin tultuaan aloin kyselemään miksi on kohdellut minua niin paskasti.. poikaystäväni alkoi itkeä ja kertoi että suhteemme olisi muka jotenkin kuihtunut.. ja että haluaisi aikaa ja tilaa miettiä, kokeilla elämää ilman minua. Itkettiin sitten molemmat yhdessä. Sanoin että en en ymmärrä sitä. Poikaystäväni ei ole koskaan puhunut tuollaisesta ja vasta torstaina ennen tätä viikonloppua hän teki minulle kynttiläillallisen ja vietimme ihanaa aikaa yhdessä.. joten minulle tälläinen tuli täytenä yllätyksenä.. Tämän keskustelun jälkeen hän lähti. ja ei taas tullut yöksi kotiin. Minä en kyennyt kuin itkemään. Seuraavana iltana tuli kotiin ja keskusteltiin taas. Nyt hieman eritavalla. Hän ihmetteli kun en ole vihainen ja olevinaan takerrun liikaa! Sanoin että minulla on halua korjata tilanne. Kaikilla pareilla on ylämäkiä ja alamäkiä, mutta niistä voi päästä yli. Kun sanon että rakastan häntä, hän vastaa että tiedän (yleensä vastaa aina niin minäkin sinua). Ja kun kysyn häneltä miten voi olla yht´äkkiä tuollainen, vastaa että ei ole aikaisemmin uskaltanut. Eniten ihmetyttää miksi hän muutti kanssani yhteen ja valmistaa kynttiläillallisia yms... Rakastan tätä miestä eniten maailmassa, mutta samalla tämä mies satuttaa minua eniten. viime yö nukuttiin vierekkäin, mutta hän ei päästä lähelleen. Koko ajan toivon että hän tulisi kotiin ja pyytäisi anteeksi ja sanoisi että yritetään tosissaan, mutta joudun pettymään... Miten joku voi tehdä tuollaista? Harmittaa vielä se että asumme tosiaan kalliissa asunnossa, vuokra yli 600 euroa ja se vuoden määräaikainen vuokrasopimus.. ei sellaista summaa voi kukaan yksin maksaa.. Olisin teidän neuvoja ja kokemuksia vailla nyt.. Kipeästi.. Jatkanko yrittämistä vai pitäisikö antaa olla ja odottaa että hän tekee seuraavan siirron, oli se sitten mikä tahansa? Jotenkin vain tuntuu että en vain voi antaa asian olla.

Sivut

Kommentit (26)

Jellu

Toi kyllä kauhean paljon kuulostaa siltä, että se olisi voinukin pettää... Aika epäilyttävää, jos et tiedä missä se yönsä on viettänyt. Ja ehdottomasti lähet ite ja jätät sen makseleen sitä vuokraa... Teillä on varmaan Saton kämppä? Mäkin muistan riitojen aikaan pelänneeni, että jos ero tulee ni mitäs sitten sen vuokran kaa ku kämppä oli vaan mun nimissäkin.. Onneks ei tullut mitään eroa... Voihan niiltä kysyä, että jos tilanne muuttuu niin paljon ettette asu enää yhessä ni jos ne joustais..

Älä ainakaan takerru siihen mieheen äläkä piruuttaskaan kysy siltä mitään. Kyllä routa porsaan kotiin ajaa... Toivottavasti.

Taffel

Hmmm..no voihan se vaan olla että te ootte ollu liikaa yhdessä? jos kerran olette asuneet jo ennen yhteen muuttoa epävirallisesti yhdessä.. Ja en usko että mies pettää sua,jos se kerran ei oo sen tapainen,en ainakaan itse tuosta tekstistäsi sellaista mielikuvaa saanut.
Anna sille aikaa ja tilaa. onko sulla mahdollisuutta olla edes pari yötä jossain muualla? Ois hyvä jos mies sais olla rauhassa ja yksin teidän kämpillä,kun jos se on jossai kaverilla yötä niin ei ehkä pysty miettimään asioita. Ja silloin mies huomais että sä et roiku siinä ja annat sen miettiä rauhassa ilman että sen tarvii miettiä että sä ahdistat sitä päättämään. Koita jaksaa!

Edit. Ja niin tuosta vuokra asunnostanne. Monet vuokranantajat kyllä suostuvat purkamaan sopimuksen esim silleen että maksaa vielä muutaman kuukauden vuokran(tai niin monen että saa hommattua uuden vuokralaisen). Esim kaverilla oli vuoden soppari mutta joutui muuttamaan,niin kertoi tilanteen vuokranantajalle ja sopivat että heti kun saa uuden vuokralaisen niin sopimus raukeaa.

ena

Hei! Minullaki on ollu vähän samantapanen tilanne, mutta ei asuta yhdessä tai mitään. Poikakaveri sano ihan yhtä äkkiä että minä en oo sille tärkeä tai se ei tiiä oonko. Pari viikkoa ennen sitä oli puhunu jotain kihloistaki. Nyt ollaan pari viikkoa normaalisti yhdessä oltu, mutta ei oo kyllä minusta selvitetty asiaa kunnolla. Heti ku koitan kysyä aiheesta jotain, niin mies menee vaikeaksi ja sivuuttaa aiheen. Koko ajan pelkään että se tuosta vaan jättää minut. Seki sano että ei oo aiemmin uskaltanu puhua aiheesta.

Emmily_

Mäkään en usko että se pettämässä ainakaan on ollut. (Mistäs minä tiedän, mutta uskon kun sanot että tunnet hänet tarpeeksi hyvin). Ehkä kannattaa antaa tilanteen jäähtyä vähän aikaa ja olla vaikka ihan vaan viikkokin erossa, ja voitte molemmat miettiä rauhassa asioita. Ehkä sun poikaystävää vain jotenkin ahdistaa, kun se on tajunnut miten "vakava" teidän juttu on, vaikka haluaakin sun kanssa olla. Ja luulen että se ahdistus siitä helpottaa kun hän huomaa ettet ole häntä mihinkään painostamassa, vaan kaikki valinnat on omia. :) Tsemppiä!

{nenni}

Kiitos kaikille vastauksista!

Viime yön poikaystäväni nukkui sohvalla. Kun juteltiin hän sanoi ettei tiedä onko tunteita minua kohtaan enää. Tuntuu tosi pahalta, koska itse rakastaa toista täydestä sydämestään. Ei olla vielä pystytty keskustelemaan käytännön asioista kuten asunnosta yms. Enkä toisaalta haluaisikaan, koska toivon vaan koko ajan että hän tulisi toisiin ajatuksiin. Olen tosi maassa nyt. :cry:

mamelukki

Jaksamisia Nennille! kyllä kaikki vielä kääntyy parhain päin.
Asutko kaukana vanhemmistasi? Jos menisit muutamaksi päiväksi heidän luokseen ja miettisit itse asioita sekä antaisit miehesi niitä rauhassa. Olette kuitenkin ollut jo aika pitkään yhdessä, niin kumma jos yhdessä viikonlopussa tunteet lopahtaa mieheltä.
Muistele käyttäytyikö hän jotenkin oudosti ennen kuin sinä viikonloppuna lähti kotoa. Miksi hän ei ilmoittanut missä oli ja ettei tule kotiin yöksi?
Itselläni kävi seurustelun alku puolella niin että mies ei sitten tullutkaan yöksi kotiin ja olin aivan maassa koko päivän töissä. <-- Miten iloinen riita siitä syntyikään.

{nenni}

Kyllä hän on viime kuukauden ajan ollut joka viikonloppu kavereidensa kanssa menossa, mutta toisaalta on nyt ollut kaikenlaista menoakin... Kyllä hän on silti aina aikaisemmin ilmoittanut missä on ja miten menee. On pakko hakea sairaslomaakin nyt, en ole pystynyt muuta tekemään kuin itkemään... Hän sanoi eilen että tämä olis joku hänen oma kriisinsä... että haluaa kokea muutakin elämässään.. sattuu tollainen. ja kun vielä asunto ja kaikki.... Koska meillä on mennyt mielestäni hyvin ja rakastan häntä paljon, en ole edes miettinyt elämää ilman häntä. Koko reilun kolmen ja puolen vuoden ajan elämä on pyörinyt tiiviisti meidän ympärillä ja perustunut siihen että seurustellaan. poikakaverin suku on myös tullut minulle melko läheiseksi. Olen hänen serkkunsa lapsen kummikin... On vaikeaa miettiä mitä nyt....

Jellu

oottekos te kuin nuoria? Jos poikaystävälläs ei oo ollu kauheesti muita suhteita ni jos se sitten niitä halua kokea :(

Etkö oikeasti tiedä missä se yönsä on viettäny? Ootko edes kysyny?

Toi on kyl kauheeta... Jaksamisia!

leijonatyttö

Jaksamisia sulle Nenni! Kuulostaa kauhealta tuo tilanne :(
Minäkin mietin samaa kuin Jellu.. Jos poikaystävälläsi ei ole ollut ennen sinua muita naisia, niin hän nyt sitten haluaisi kokeilla muitakin.
Itekin pelkään et mulle tulee joskus käymään niin mut toivottavasti ei käy. Siis olen poikaystäväni ensimmäinen.
Eiköhän kaikki loppujen lopuksi käänny parhain päin :)

{nenni}

niin poikaystävä on 20 vuotta... kai se on joku kahenkympin kriisi sitten.. Paskamainen temppu vaan kun ei sitä ennen muuttoa ajatellut tai suutaan avannut...
Ja kyllä tiedän missä hän yönsä silloin vietti... Kävin sunnuntaina hänet sieltä hakemassa ja ihan sisältä asti.. siellä oli poikaystäväni, yksi kaverinsa ja kolme tyttöä.... tuntui silloinkin tosi loukkaavalta! Poikaystävä kertoi että oli siellä koska olit hyvät jatkot ja kaverit.... :/ mut oikeesti jos hän kaipaa ainaista ryyppäykstä ja irtosuhteita, niin kyllä pitää olla tyhmä... pilata elämänsä sitten tuolla tavalla...
olen nyt äidin luona pari yötä ja annan poikakaverin olla omissa oloissaan... välillä tuntuu että helpottaa.. surua on, mutta se on muuttumassa vihaksi...

Jellu

No, hyvä, että oot äitis luona. Eikä ehkä kannata pitää siihen poikaan yhteyttä. Aika lapselliseltahan toi kuulostaa, mutta sellasiahan ne parikymppiset pojat tahtoo olla. Eikö ole mitään mahdollisuutta, että jotain olis ehkä tapahtunu sen pojan ja jonku niitten tytön välillä?

Taica

Taas sanon tämän, minkä olen sanonut täälä usein: Mun mies ei oo yhtään, ei pätkääkään pettämis tyyppiä. Se on maailman kiltein ihminen, täydellinen isä lapsellemme, hellä ihana aivan mahtava mies. Mutta, vaikka kukaan ei ikinä hänestä voisi mitään tällaista uskoa, niin hän on pettänyt, jäänyt siitä kiinni ja syyttänyt jopa minua teostaan ja myöhemmin myöntänyt tehneensä pahan virheen. Eli kyllä se täydellisen ihana luotettava hellä kiltti mieskin voi "sortua". Usein yhtäkkinen halu "lentää" on merkki joko pettämisestä tai siitä, että suhde lähenee loppuaan, ellei molemmat ala äkkiä panostamaan suhteeseen 100%:sesti. Eli jos miehes ei ala panostaan teidän suhteeseen ni se on valitettavasti ohi. Ei taida kahenkympin kriisejä olla erityisesti, kun ne kriisit tulee sit myöhemmällä iällä, ku vanheneminen pelottaa.

Eli sano miehelles, et jos se haluu pelastaa suhteen ni noi muualla yöpymiset ainakin loppuu välittömästi ja hänen pitää alkaa panostaa sinuun, eikä juhlimiseen. Anna hänelle vaikka kahden viikon tauko, jonka aikana hän miettii haluaako jatkaa vai erota. Jos hän haluaa sinut jättää niin hänen pitää myös asunnon vuokrasopimuksen purku hoitaa, kun hän kerran itse myöntää, että on ajatellut tätä jo pidempään, muttei ole vaan saanu sitä sulle sanottua. Hän siis huijas sut sitoutuun kalliiseen asuntoon.

Ja jos hän haluaa jatkaa niin teette yhteiset säännöt siitä, miten saatte suhteenne elvytettyä ja siitä mitä saa ja ei saa tehdä. Molempien kannat pitää huomioida, mutta jos sinä et kertakaikkiaan halua, että hän on öitä poissa ni jos hän ei siihen pysty sitoutumaan niin silloin hän ei ole valmis olemaan kanssasi vaan tulee satuttamaan sinua jatkossakin. Ja silloin suhteen on päätyttävä. Et voi seurustella ikuisesti ihmisen kanssa joka tahallisesti sua satuttaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat