Miesystävä ja sen äiti - Parisuhteet

Brunette

Ongelmana on melko riitainen parisuhde. Mies on 23v. ja äiti roikkuu hänessä kiinni. Äidillä ei ole ollut miesystävää vuosiin ja nyt roikkuu vain poikiensa mukana. Joka paikkaan on päästävä. Emme saa juuri hetkenkään rauhaa, kun hän lähdee kyydissämme kauppaan, minun kotiin saattomatkoille, mökille, juhliin jne. Mies ei halua pahoittaa äitinsä mieltä,vaikka asia kuulemma häiritsee häntäkin.
Mies joutuu lähestulkoon elättämään äitinsä, kun äiti on työtön. Mies asuu vielä kotona.
Tää on tosi vaikea tilanne, kun jos sanon asiasta, ei tule kuin riitaa. Emme näe kuin viikonloppuisin. ja silloinkaan ei ole aikaa. Äiti istuu kanssamme jatkuvasti ja aina on puuttumassa keskusteluihimme ja heti jos ei kuule mitä puhutaan, kysyy "mitä". Jotenkin raivostuttavaa.
:twisted: Välillä todella meinaa hermot kypsyä tähän tilanteeseen. se on jo vuosia ollut tämä. mitähän kannattais tehdä? Onko tämä väärin vai olenko vain kylmäsydäminen, kun en huolisi häntä mukaamme?

Sivut

Kommentit (24)

Tsein

No ihan ymmärrettävää, että haluaa seurustella miehen kanssa eikä miehen ja äidin. En näe mitään väärää tuntemuksissasi, päinvastoin. Jos ei ole omaa aikaa, siis ihan kahdenkeskeistä, niin miten suhteesta voi koskaan tulla mitään. Sinä tietystikään et voi asialle tehdä mitään muuta kuin keskustella poikaystäväsi kanssa. On hänen vastuullaan tehdä asialle jotain, onhan kyseessä HÄNEN äitinsä. Onkohan hänellä aikeitakaan muuttaa kotoaan pois? Työttömän äidin elättää kyllä yhteiskunta, jos poika ei sitä tee (ja miksi edes pitäisi?).

zanzibar

ehdotat yhteen muuttoa (jos siis itse haluat) tai mihen omilleen muutoa niin että et sotke äitiä kuvioon vaan kehut asian muita huviä puolia.. :)

TaskuMyy

Et ole kylmäsydämminen!
En miehkään tykkäis että ns. appivanhempi roikkus koko aika kimpussa!
Olisin varmaan siun tilanteessa ärähtäny pahasti jummalle kummalle!

Brunette

Yhteenmuuttoa on puitu jonkin verran. Se ei ole helppoa. Minä aloitin rankat opinnot uudessa koulussa ja mieheni on vakitöissä ja hänellä on autolaina. Hänellä ei jää enää rahaa mihinkään, kaikki haihtuu savuna ilmaan. Emme voi enää tehdä yhdessäkään mitään, kun hänellä ei koskaan ole rahaa..Kun kysyn menisimmekö johonkin, niin ei ole rahaa. Ja siitä tulee riitaa. eikä rahaa pahemmin siis minullakaan, kun olen opiskelija ja työnteolle ei jää aikaa.

TaskuMyy

Ja jos muutatte yhteen niin sieh et saa mtn tukia :( Jos puolisosi tulot ovat suuret..
Teidän pitäisi puhua kahden kesken miehen kanssa ja yrittää saaha se äiti tajuamaan, että pojalla on oma elämäkin elettävänä!

Brunette

Asiasta on puhuttu jo niin moneen kertaan ja se käskee mun sanoa sille äidille. Mutta en haluaisi että mulla menisi välit sen äidin kanssa. Siis eikai se mun tehtävä ole sanoa.
Ja jos joskus pääsemmekin kahdestaan lähtemään esim. mökille, niin äitillä alkaa hirveä mykkäkoulu, joka kestää monta viikkoa.. eli suuttuu, jos ei me oteta sitä mukaan. :cry:

Tsein

Miksi koet, että siun täytyy miellyttää miehen äitiä? Ei mykkäkoulukaan kai ole pahinta mitä voi tapahtua. Eikö se päinvastoin ole ihan toivottua, niin ei sitten ole tunkemassa teidän juttuihin mukaan?

TaskuMyy

Ei herran jumala!
Se ei oo siun tehtävä sanoa!
Ja toiseks, tässä tilanteessa tuo miehesi äiti käyttäytyy kyllä todella lapsellisesti! Ihan kuin 5v kakara joka ei saa tikkaria! :shock:
Antakaa hänen suuttua ja pitää mykkäkoulua! Kyllä elämä opettaa, mutta tuollai se tuhoaa poikansa!

Brunette

Olen samaa mieltä.. pojalla jaa kohta oma elämä elämättä..
ei ole helppoo kyllä, kun hän ei tahdo jättää äitiä pulaan maksamattomien laskujen ja vuokrien kanssa, ja sitten ei jää yhtään säästöön omaan elämään.
Ei auta, vaikka olen kuinka monet itkut itkenyt ja huudot huutanu. Aina sama juttu jatkuu. Äiti käy vielä poikansa kanssa saunassakin. Ei mitään rajaa eikä rauhaa.

TaskuMyy

:shock: :shock:
Ei jessus!
Poika saa kohta kyllä pahoja mielenterveysongelmia ja oma elämä rupee kuseen ja kaikki kärsii; lähimmäiset(sie), työ, kaverit jne..

Nyt sen poijjan ois vaan annettava äitisä pitää mykkäkoulua, koska sen on tajuttava että pojalla on oma elämäkin elettävänä!!

TaskuMyy

Toki ymmärrän miehesikin näkökantaa, mutta sen pitäs nyt sanoa äitillensä suoraan!
Ennenko koko elämä menee päin mäntyä, ja tuolla tyylillä ei kauaa siihen mene :(

zanzibar

äiti vaikuttaa aika manipuloivalta, kai tietää itekki että sais tukia mutta törkeesti elää lapsensa rahoilla.. tylysti vaa sossun luukulle äiti.. :)

Avani

Hmm. Luen juuri yhtä kirjaa, jossa mainitaan mm. tämänlainen äitisuhde. Eli jos sillä äidillä ei ole aviopuolisoa, hän saattaa pitää poikaansa jonkinlaisena henkisenä aviopuolison korvikkeena. Tällöin hän vaikeuttaa pojan aikuistumista ja suhteita.

Brunette

Tuntuu tosiaankin siltä, että poika on sille kuin aviomies!

Ja taas tällähetkelläkin meillä on vaan kinaa. Kun sanoin tänään taas asiasta, niin alko samantien. Viittas minun perheeni tilanteeseen (asun vielä kotona) kuinka meillä on paljon paremmin asiat! Ja että minä en ymmärrä. Kun toinen 36v. poikakaan ei saa edes minnekään lähteä, ei edes baariin kavereidensa kanssa, vaan äiti ryntää sinnekin.

SunLion

voi kauheeta :shock: tää on ihan uskomatonta....melkee ku trollaus. :lol:

nyt muuttakoon mies omillee ja hankkikoo äitee elannon töillä tai sossusta. aivan älytön kuvio.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat