minä x ex x kaveri - miten päästä pois ihmissuhdeongelmista? - Parisuhteet

Anee

Huh, ensimmäistä kertaa pitkään aikaan tulee tänne kirjoitettua. Pää vain alkaa olla pikkuhiljaa niin sekaisin, että on vain pakko.

Niinh, jag har ett problem. Tai en, en ole ihan varma onko tuo kumpaa sukua.

Jokatapauksessa. Yleiskatsaus tilanteeseen.

Mulla meni suhde poikki reilu kuukausi sitten, kun sain tietää, että silloinen miesystäväni oli pettänyt minua yhden kaverini kanssa. Tämä kaveri sen minulle kertoi, ja sen jälkeen ollaan itseasiassa oltu enemmän tekemisissä kuin pitkiin, pitkiin aikoihin. (Miksi? Eikö mun pitäisi olla sille vihainen, kun se pilasi mun parisuhteen?)

No, tämän kuukauden ajan olen kulkenut kuin sumussa. Sinänsä kaikki asiat hoituu vallan vaivatta, samalla tavoin nauran asioille ja olen pirteä ja sillain. Muuten hyvä, mutta tuntuu vain siltä, että en oikeasti saa mitään irti iloisuudesta. Tyhjää, harmaata, mitäänsanomatonta. Hymyilevät kasvot joo, mutta niiden takana harmaata, mitäänsanomatonta massaa, josta ei ota selvää. Ei vain yksinkertaisesti tunne mitään.

No, mikäs siinä. Kaipa tietynlainen ahdistus kuuluu aina pitkän suhteen lopun tienoille.

Jäisikin vain tuohon, helpottaisi kummasti. Mutta ei.

Olen nyt tämän kaverin, sanotaan nyt vaikkapa että Tiinan kanssa hengaillut enemmänkin. Ehkä ainut ihminen, jolle olen osannut sanoa edes jotenkin, miltä minusta tämä tilanne tuntuu. Muiden kommentit erosta ovat olleet samaa luokkaa kuin rakkaiden vanhempieni. "Hyvä juttu, eipä tuo [nimi muutettu] Kristian oikein unelmavävypoika ollutkaan." Ja kuitenkin rakastin sitä ihmistä ihan hirveästi, enkä vieläkään uskalla sanoa, mitä nyt tunnen. En tiedä.

Mutta. Tämän kaverin kanssa sitten keksittiin hieno pila - väitetään ihmisille, että seurustellaan. Sen piti olla viaton läppä, mitäänsanomaton vitsi, joka ei vaikuta mitenkään kehenkään. Mutta se karkasi käsistä. Vanhemmiltani sain nyt kuulla järkyttävän saarnan siitä, kuinka pilaan elämäni ja sukuni maineen ja kaiken mahdollisen sillä, että seurustelen naisen kanssa. Kaikki Tiinan työkaverit ovat aivan varmoja, että meillä on vakava suhde, ja kaikki ovat onnittelemassa tai arvostelemassa.

Joo, mikäs siinä jos tuon olisikin kumonnut silloin kun vielä se oli helppoa. Mutta ei, naurettiin muiden reaktioille ja jatkettiin. Nyt sitten ollaan menty siihen pisteeseen, että liian viinapäissämme säädettiin vähän liikaa k-18 -juttujakin, ja sekotettiin sillä soppaa entisestään. Nyt parin päivän aikana minulle nimittäin on käynyt enemmän kuin selväksi, että Tiina ei tosiaankaan enää haluaisi pitää tuota meidän suhdettamme "vitsinä" tai "pilana". Jatkuvaa flirttailua, tekstailua, soittelua, pyytämistä sinne, kaksimielisten vitsien heittelyä ja juu. Liian selvää.

Ja mulle iski paniikki. Olen ollut koko hemmetin ajan tuossa vain vitsillä mukana. Pelkästään.

Viime yönä säädin eksän kanssa. Nyt on vielä turrempi (onko tuo sana? turta kuitenkin) olo kuin ennen, ikään kuin olisin johonkin hiljentävään pumpuliin kääritty. Kaikki näyttää tasaisen sävyttömältä, ääniä ei erota toisistaan niin kuin kuuluisi, ja rinnassa on joku viha-ahdistus-pelko-tiesvaikkamikä-möykky. Ahdistus ja turtuus alkaa olla jo pikkuhiljaa sitä luokkaa, että tekisi mieli fyysisesti piestä itseni pois siitä, ajattelemaan edes hetkeksi jotain muuta, jotain vahvaa.

Olen niin totaalisen sekaisin, että en tosiaan tiedä mitä pitäisi tehdä. Yritän hukuttaa ajatukseni juomiseen, säätämiseen muiden kanssa ja vaikka kipuunkin, kunhan vain tuntee elävänsä jotain todellista elämää, ei tällaista täysin järjetöntä moninaamaista elämää, jossa yhdelle näyttää yhdeltä, toiselle toiselta, ja on kuitenkin jotain ihan muuta mitä kumpikaan näkee.

Voi elämä, mitä ihmettä teen itseni kanssa? En halua elää näin, en todellakaan, mutten tiedä miten pääsen tästä tilanteesta poiskaan ilman että hajotan välit vanhempiini, moniin kavereihini, Tiinaan, eksään... oikeastaan lähes kaikkiin. Kaikille tullut valehdeltua enemmän kuin laki sallii, leikittyä leikkejä joita ei kannattaisi.

Mitä ihmettä tässä voi tehdä? Anteeksi, sekava viesti, jossa ei ehkä ole päätä eikä häntää, mutta ... voi luoja. Olen aivan liian hukassa.

Kommentit (4)

BabyPhat

Ensinnäkin... Mielestäni sun tekstiä on todella todella helppoa lukea, siis se on mielenkiintoinen ja "kevyt", hyvä teksti! (ei liity mihinkään, sry :D )

Sitten asiaan: Varmasti todella sekava tilanne siellä kokijan päässä, kun jo lukija pystyi eläytymään tilanteeseen niin hyvin (kun se txt oli niiin hyvin kirjotettu :P )!
Mitäs sinä tästä Tiinasta ajattelet noin niinkuin ihmisenä ylipäätään? Onko hän pahoillaan siittä sun erosta? Hän on lesbo/bi jos oikein ymmärsin? Häiritseekö se sinua?
Kyllä kuulostaa siltä erosta toipumiselta, joskin vähän rankemman kaavan kautta. Ja luulen ettei Tiinan (jos hän oli se, joka petti siua miehes kanssa) läsnäolo siulle hyvää tee. Siinä on koko ajan se henkilö, joka on tehnyt rikkeen ja vaikket sitä sillä hetkellä tiedosta, se tieto on siellä alitajunnassa jossain. Ja se tieto vahingoittaa sinua -harmaus ei katoa mihinkään.
Huhuilta katkaiset siivet lopettamalla niiden levittelyn ja sitten vain olankohauksella ja naurahduksella asiaa kysyttäessä. "Se nyt oli vaan läppä, ei siitä sen enempää ;) " Älä lähde selittelemään ja puolustelemaan, se vaikuttaisi teeskentelyltä ja kuin sinulla olisi salattavaa.

(Sitten yksi aika ikävä asia pomppasi tuolta, nimittäin siun vanhempien suvaitsemattomuus siun "lesboutta" kohtaan. Olisi varmasti erittäin ikävä tilanne, jos sie oikeesti olisit naisiin suuntautunut, eikä siuta hyväksyttäis.. :? )

Miks sie säädit eksän kanssa vielä uudestaan btw?

////Otsikko on vähän kömpelö

Anee

Juuanteeksi, otsikko tosiaan on hyvin kömpelö. Ei vain oikein saanut sitä mitenkään fiksustikaan - tai sitten en vain saanut yksinkertaisesti ajatuksia toimimaan tarpeeksi, jotta se olisi onnistunut.

Ja ei, Tiina ei ole missään kohdin ollut pahoillaan erosta. Vain ja ainoastaan siitä, että sai sekä mulle että tälle eksälleni pahan olon. Ja hän on bi, samoin kuin olen minäkin, joten sinänsä en todellakaan mitenkään ole ahdistunut moisesta tms. Tämä tilanne vain on saanut minut... aivan liian sekaisin.

Jotenkin huvittavaa, juuri juteltiin tuon Tiinan kanssa, ja nyt hän on tulossa tänne. En haluaisi, en todellakaan, ahdistaa ja pelottaakin se näkeminen. Ei hyvä h*lvetti, ei näin. Mutta nytpä sitten on - näin pian - aika katsoa totuutta silmiin ja todeta, että ei enää, ei näin.

Ja miksi säädin eksän kanssa? Roudasin hänen kamojaan meiltä uuteen kämppäänsä (asuttiin siis yhdessä ja sillain), ja jäin sitten sinne istumaan iltaa. Katsottiin leffaa ja juteltiin ja selvitettiin asioita. Ja hän sitten juotti minua mukavasti, lievä humala siinä sitten oli. En edes muista miten loppujen lopuksi päädyttiin seksiin, mutta se nyt ei liene edes pointti, onneksi. Ja kerrankin olin viisas, ja sanoin jo etukäteen, että vaikka mitä tapahtuisi, suhteeseen ei enää ole paluuta, kiitos.

Tuo, että Tiinan läsnäolo ei välttämättä tekisi hyvää... Vähän pelkään samaa. Kaikki kertautuu mielessä uudestaan ja uudestaan, enkä pääse unohtamaan tai antamaan olla. Vielä kun tämä pettäminen tapahtui niin, että minä nukuin heidän "alapuolellaan", mökin alakerrassa, kun he säätivät yläkerrassa.

Ja juu, ilmeisesti pakko lähteä tuolle vitsilinjalle. Oon vaan aina ollut niin huono vääristelemään totuutta - vaikka sinänsähän tuo on totta, minun puoleltani. Tiina vain mitä ilmeisimmin haluaisi, että seurustelu meidän välillä olisi totuus.

Mut ... Voi apua. Nyt pitäisi Tiinan kohta olla täällä. Panikoin jo valmiiksi.

BabyPhat

Mitäs jos ottaisit asiat esille Tiinan kanssa? Kertoisit sen, ettei tuo vitsihomma enää saa jatkua ja kertoisit myös millaisia fiiliksiä sinulle erosta ja koko pettämissotkusta jäi? Ikäänkuin laittaisit hänet vastuuseen teoistaan ja sitten kun ilmaa on puhdistettu, voisit katsoa mihin siun henkiset resurssit riittää -ollako jatkossa Tiinaan yhteydessä vai miten päin olisi parasta tehdä..
Jännä tosiaan, ensin Tiina loukkasi sua pahimmalla mahdollisella tavalla, sitten on lähes kuin mitään ei olisi tapahtunut, on parasta kaveria ja lopulta ihastuu? hmm.. Ehkä hän on koko ajan ollut sinuun ihastunu ja teki asian eteen jotain säätämällä miehesi kanssa, jotta saisi sut omakseen. (ehkä mä kirjotan kirjan tällä mielikuvituksella :D ) mutta hei, teorioita!

Oletko selvitellyt pettämistä entisen miehesi kanssa? Entä ovatko nämä kaksi olleet tekemisissä enempää?

kyllä olen sitä mieltä, että mikäli sie haluut jonku selvyyden asioihin, niin otat etäisyyttä Tiinaan ja muihin sua satuttaneisiin ihmisiin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat