Liian aikaista erota? - Parisuhteet

Bellami

Eli asiani on nyt tälläinen joka on kaivertanut mieltäni vähän aikaa ja enkä tiedä olenko vain idiootti vai liiankin järkevä.
En viittisi puhua ystävilleni tästä asiasta, koska he ei välttämättä ihan ymmärtäisi.

Noniin. En ole koskaan ollut sellainen "turha" seurustelija. Tapailen kylläkin poikia ja kokeillut vaikka mitä, mutta seurustellut vain yhden kerran kunnolla elämässäni.
Olen ollut sinkku hyvin kauan ja viihtynytkin niin. Ajattelin aina että se "oikea" kyllä tulee enkä tarvitse ketään sitä ennen.

Tapasinkin tässä muutamia kuukausia takaperin mahtavan miehen. Olimme ystäviä alussa ja tutustuimme toisiimme rauhassa ja näinpäin pois. Ystävyys kasvoi tapailuksi ja siitä seurusteluksi.
Olemme viihtyneet todella hyvin toistemme kanssa
ja tiedän että tästä tulee pitkä ja vakava suhde ajan kanssa.
Veikkaanpa että kukaan ei ole koskaan tuntenut minua niin hyvin kuin tämä mies ..

MUTTA! Ärsytykseni aihe on se että: Mies ei halua koskaan lapsia! Se on tehty hyyyvin selväksi jo aikaisessa vaiheessa. Myöskään naimisiin meneminen ei kuulu hänen ykkös suunitelmiin.

Huoleni on se, että minä haluan lapsia ... ja monta. En ehkä vielä, mutta muutaman vuoden päästä kyllä voisi jo miettiä. Varmaa se on että niitä hankin. Ja tietty naimisiin meno on ollut "unelmani". Haluan että lapset syntyy liiton sisällä.

Kysymykseni tai mietintäni on se, että uskallanko ottaa riskin ja olla tämän miehen kanssa, vaikka meillä on erilaiset tulevaisuuden suunnitelmat ja olla onnellinen ja ehkä jopa saada tämä toivomani tulevaisuus hänen kanssaan ja hyvin käy.
Tai erota katkeran monen vuoden päästä sen takia ettei hän ole muuttanut mieltään.

Vai pitäisikö minun lähteä jo nyt pois ja odottaa että josko löytäisin sellaisen ihmisen joka haluaa tismalleen samaa kuin minä ?
Olenko hullu jos edes ajattelen näitä asioita näin varhaisessa vaiheessa. Vaiko oikeasti järkeävä .. ?

En edes tiedä mitä vastauksia teiltä haen.. Ehkä vain halusin purkaa tuon harteiltani :)

Olen 22. Mies 26 ja olemme yhdessä olleet vasta puolisen vuotta.

Kommentit (7)

Jellu

Noh, kyllä munkin mies väitti seurustelun alkuvaiheissa, ettei halua naimisiin. Äkkiä se sitten mielensä muutti ja häät on kyllä suunnitelmissa joko ens tai sit seuraavana vuonna. Eli siis on se mahdollista, että kun teidän suhde syvenee ni miehen mieli muuttuu. Varsinkin, jos et painosta asialla. Mutta jos se on ihan selvästi tosissaan ja varma asiastaan, niin kyllä sun sitten kannattaa miettiä haluutko rakastua siihen ja sitten särkee sydämes/elää sen kanssa ilman asioita, joita haluut...
Tietty, kun se on jo 26, ni luulis että se tietää mitä elämältään halua.
Voithan sä sanoa sille, että 'tiiän, että tää on tosi aikasta sanoo, mut jos oot ihan varma, ettet ikinä halua lapsia/häitä niin mun ei kannata tuhlata suhun aikaa..' Voihan se olla, että teillä menis muutenkin poikki vuoden päästä, ettekä ikinä pääsis siihen pisteeseen, että tekisitte lapsia.. Kuka tietää. Mutta mun mielestä ei oo mitään järkeä seurustella, jos tietää, ettei tule olemaan sen ihmisen kanssa aina.

miru

Aika inhottava tilanne. Mutta tosiaan jos sä haluat ehottomasti lapsia ja mies ei ikinä, niin ehkä kannattais alkaa ettimään semmosta miestä jolla on ees vähä samanlaiset tulevaisuuden suunnitelmat. Voit löytää paremman,mutta sua voi myös jäädä harmittamaan jos et kato loppuun asti tämän hetkisen miehen kans.

Meillä tilanne on semmonen että aluksi molemmat puhuttiin että halutaan lapsia, mutta nyt poikaystävä on alkanu miettiin ettei ookkaan varma. Emmäkään tosiaankaan vielä haluais, mutta jossain vaiheessa luultavasti haluan ja sitte yritetään tai etin uuden miehen. En tiiä meneekö se noin sitte todellisuudessa, mutta noin ajattelen nyt.

Bellami

Niinhän voihan se olla että mieli muuttu jos kauemmin ollaan oltu yhdessä. Tai voidaanhan me erota vaikka viikon päästä! Näitä kun ei tiedä.

Ei tulisi pieneen mieleenkään alkaa painostamaan ketään. Asiat pitää tulla omalla painollaan.
Kuhan ollaan juteltu kaikista asioista ja lapset ym aiheet siinä samassa. Ja mies tietää kyllä että haluan lapsia ja näin, mutta ei ole edes olkia kohauttanut siitä.
Kai siitä pitäisi puhua joku päivä ihan "kunnolla".

Harmittaa vain kauheasti, kun mies on niin empaattinen ja sydämmellinen ihminen. Juuri sellainen rempseä ja reilu kuka sopisi täydellisesti isäksi.

EN ole siis miettinyt että hankin juuri TÄMÄN miehen kanssa lapsia ja naimisiin! Sitä on aivan liian aikaista sanoa, mutta en myöskään välttämättä halua olla suhteessa sellaisen ihmisen kanssa joka ei näitä asioita halua. hmm. Vaikeaa! :)

Jellu

Mun mielestä se on ihan ymmärrettävää, että jos tietää haluavansa lapsia ja tietää, ettei mies halua, niin miettii näitä asioita. Et tosiaan voi tietää tulisko niitä lapsia edes tehtyä just tän miehen kanssa, mutta mä ajattelisin ihan samalla tavalla. Onko järkeä olla miehen kanssa, jonka kanssa sä et voi tehdä lapsia, jos tilanne siihen pisteeseen etenis...? Mutta kun ei näitä voi tietää, miehen mieli voi muuttua, sun mieli voi muuttua.. Mitä tahansa voi käydä. Sun pitää tehä niinku susta oikeelta tuntuu :) Voithan sä tiedustella siltä mieheltä sen näkemystä varovasti... Kuhan teet selväks, ettet oo just nyt haluumassa raskautua :)

Illuusia

Jos 26 v mies ei halua lapsia nyt niin tuskin koskaan.
Itse tapailin joskus itseäni 10 v vanhempaa miestä ja
hän sanoi heti että EI KOSKAAN LAPSIA.
En tuhlaa aikaani sellaisiin miehiin sillä itse haluaisin
ainakin kolme, ja nuorena. :)
Onneksi nykyinen mieheni haluaa lapsia,
ollaan joskus leikkisästi mietitty nimiäkin jo :D

Chocolat

Mä luulen että kun on pidempään yhdessä ollut voi mielipide hyvinkin muuttua lapsista ja naimisiinmenosta ;) Mullakin monia asioita mitä en ole aikaisemmin halunnut mutta muuttanut sitten myöhemmin mieltä.

Mun mielestä ei ole mitään järkeä olla ottamatta hyvää miestä jos tästä oikeasti välittää. Mieti sitä sitten vaikka 10 vuoden kuluttua jos ette ole naimisissa eikä ole lapsia.

Emmily_

Toki on mahdollista että se mieli muuttuu, mutta mistä sitä tietää. Voihan olla ettei muutukaan. Kannattaako sitä riskiä ottaa? Tietysti taas voihan niinkin käydä että mies haluaa lapsia nuorena, mutta sitten vanhempana kun asia on ajankohtaisempi, ei enää haluakaan.. Silti jos toinen on ihan varma ettei halua lapsia, ja toinen on varma että haluaa, on mielestäni jo ihan tarpeeksi perustelua eroamiselle.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat