Onko kokematon nuoriaikuinen mielestäsi "outo"? - Parisuhteet

cryo

Enpä mie sitä outona pidä kun oon ite siin tilantees. Ikää täl uroksel on jo 20v mut viel ei oo "sitä oikeaa" kohdalle tullu.

Sivut

Kommentit (73)

enkelin

ei ole mitenkää outoa. itse asiassa tunnen melko montakin sellaista ihmistä, joilla noita kokemuksia ei ennen 20-ikävuotta ole ollut, eikä välttämättä heti sen rajapyykin ylittämisen jälkeenkään. minä ja paras kaverini ollaan oltu ihan erilaisia. minä aloitin ekan vakavan suhteeni ollessani 16, ja hän ei ole vieläkään 22-vuotiaana seurustellut kertaakaan.
monet meidän ystävistämme tosin arvostelivat kovalla kädellä parhaan ystäväni toimintaa, kun hän vihdoin pääsi opiskelijaelämän makuun ja alkoi harrasteleen yhden illan juttuja. itse en tuominnut, vaikka en itse ollut niitä koskaan harrastanutkaan. minä olin ainoastaan seurustellut vakavasti monta vuotta.
mutta minä en ole sitä mieltä, että kokemattomuutta pitäisi jotenkin ihannoida. itse aloitin seksielämän 17-vuotiaana, mikä toisaalta nyt tuntuu melko nuorelta iältä. olimme molemmat toisiemme ekat, joten kokemusta kertyi opettelun myötä. enää en jaksaisi alkaa opettaan ketään ns. alkeista lähtien. mieluummin haluan kokeneemman miehen, joka tietää, mitä tekee. en kuitenkaan sano, että jos törmäisin johonkin ihanaan mieheen, joka olisi kokematon, että antaisin sen vuoksi pakit. ei tietenkään. mutta en todellakaan ihannoi kokemattomuuutta!

Sasu

Mun mielestä tuntuu jotenkin aika hurskastelevalta, kun tällaisissa yhteyksissä ihmiset usein alkavat ihastella ja ihannoida sitä, että joku on odottanut erinäisten asioiden kanssa vanhemmaksi kuin moni muu. Siis mikä siinä on hienoa ja jos se on niin hienoa, niin miksi ihastelijat eivät itse ole odottaneet (kuten useimmiten tuntuu olevan)?

Mut siis ei ole tosiaan outoa.

Beatriz

Ei ole outoa yhtään, vaan oikeasti melko yleistäkin. Itsekkin tiedän tapauksia. Luulempa, että useat sitten ajattelevat tämän olevan outoa, tai kokevat itse olevansa outoja, koska joka puolella tuodaan vain esille tätä nuoren naisen villiä ja kokenutta puolta. Mielestäni useasti media jopa hieman kannustaa tällaista kokeneisuuteen ja sängystä toiseen hyppimiseen, eikä sitten siitä tavasta poikkeavia oteta missään puheenaiheeksi :roll: (esim. nuorten naisten lehdissä :!: )

ehkä sitten olisi syytä puhua myös siitä, että tämä tosiaan EI ole outoa vaan erittäin tavallista, ettei sitten nuoret naisenalut hyppää sänkyyn ns. pakon edessä vain koska tahtovat olla "normaaleja"...

N-p_

ei oo mun mielestä yhtään outo. päinvastoin.. en tykkääkkään mistään yhdenillanjuttuja harrastelevista.. ehkä hän ei vaan oo löytänyt ketään ja silleen. munkin mies oli ekan kerran niin vasta 22 vuotiaana. en mä pidä sitä mitenkään outona!:)

minn

Itse kävin ensi kertaa treffeillä vähän ennen kuin täytin 20, ja suuteleminen, seksi ja ensimmäinen parisuhde tulivat kun olin 20. En tiedä pidänkö sitä outona, mutta silloin se oli noloa. Halusin vältellä keskusteluja asiasta ja joskus saatoin kiertää kysymykset epämääräisillä vastauksilla. Tai sitten häpesin sitä että en vielä niinkään "vanhana" ollut kaksin miehen kanssa millään tavoin. Mutta nyt ei hävetä sanoa että olin vasta 20-vuotias silloin.

Suhfeli
Nyytikki
Ei ole minusta mitenkään outoa, mutta en mitenkään "vau, hienoa että joku odottaa" -asenteellakaan ole. Kukin tekee miten lystää.

Näin.

Cara-

Ei ole outoa mutta en mä sitä hehkuttais erityisen hienonakaan asiana. Mä lähinnä arvelisin että ei ole sattunut sopivaa ihmistä ja molemminpuolista kiinnostusta kohdalle. Ja ehtiihän sitä elämässä vaikka mitä. Mä en ymmärrä avioliittoon säästämistä, mutta vakavaan parisuhteeseen säästämisen kyllä. Ei kokemuksia ole pakko hakea vain kokemusten takia.

ena

No en kyllä pidä todellakaan outona, Minulla on kavereita jotka on yli 20 ja tuossa tilanteessa. Niillä ei vaan oo oikeanlainen mies sattunu kohalle.

chifitz

Itse olin kyllä täyttänyt 18v ennenku täytin mitään noista jutuista. Enkä osannut (enkä osaa edelleenkään) pitää itseäni mitenkään outona. Oikeastaan voisin sanoa, etten edes pohtinu koko asiaa ennekuin se mies sitten osui kohdalle ja vastan sen jälkeen aloin tiedostaa että olin jo aika "vanhaksi" elänyt... Mutta en kadu eikä itseäni haittaa.

ena

Pakko sanoa että minun poikakaverin kavereista ehkä yksi kymmenenstä oli seurustellut ollessamme kahdeksantoista, eikä luku tuosta ole paljon muuttuunut tässä kahtakymmentä lähestyttäessä. Minusta miehille on todellakin yleistäkin aloittaa nuo puuhat myöhemmin, mutta toki on niitä poikkeuksiakin.

Nyt kun tarkemmin aloin ajatella niin tajusin että on mulla useampikin kaveri jotka ei esim ikinä oo kunnolla seurustelleet. Pusuja ja muuta ovat joskus saaneet mutta siihen se on sitten lopulta jäänyt. En tiiä ettivätkö sinäänsä sitä oikeaa, mutta kuitenki jonkulaista klikkiä toisen ihmisen kanssa.

Embo

On se vähän outoa...

Itse olin vielä pitkään täysi-ikäisenä seurustelematon, eikä se ollut minusta yhtään hienoa. Kyseessä ei ollut oma valintani siinä mielessä ettenkö olisi halunnut seurustella. Pidin outona sitä etten löytänyt ketään kenen kanssa seurustella.

Ei se muiden kohdalla ihmetytä minua; saa sitä olla yksin ja seurustelematon vaikka koko elämänsä. Mutta omien kokemusten siivittämänä luulen, että yli parikymppisten seurustelemattomuudessa on jotain ... ei se välttämättä oo outouttakaan, vaan esimerkiksi ujouttakin. 8)

heica
Embo
On se vähän outoa...

Ei se muiden kohdalla ihmetytä minua; saa sitä olla yksin ja seurustelematon vaikka koko elämänsä. Mutta omien kokemusten siivittämänä luulen, että yli parikymppisten seurustelemattomuudessa on jotain ... ei se välttämättä oo outouttakaan, vaan esimerkiksi ujouttakin. 8)

Parikymppisten seurustelemattomuutta pidetään nykyään outona, koska yhä useampi aloittaa seksielämän jo 14 -15 -vuoden iässä, tai ainakin ensisuudelmat on vaihdettu noina ikävuosina. Ja musta se on kerta kaikkiaan älytöntä. Hienoa että on ihmisiä jotka odottaa vaikka nyt siihen 20 ikävuoteen, että oikea sattuu kohdalle eikä hae hyväksyntää tai "elämän kokemusta" miljoonalla yhdenyönjutulla heti 16 -ikävuoden jälkeen.

Niin jos on 20 vuotiaanakin vielä kokematon, se ei tarkoita että haluaisi olla yksin ja sinkkuna koko loppu ikänsä, vaan sitä että ihminen ei säädä ja sähellä jokaisen kanssa vaan odottaa sitä oikeaa hetkeä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat