Haluan saada suhteeni toimimaan - Parisuhteet

aapo

Liikutuin viestistäsi. Olet varmasti hieno ihminen, mutta en tiedä miten voisin sinua auttaa. Voimia ja jaksamista.

Sivut

Kommentit (17)

pikkupanda

1,5 vuotta sitten tapasin aivan ihanan ja huomaavaisen pojan. Se oli todella kiltti mua kohtaan ja sai oloni tuntemaan niin turvalliseksi seurassaan. Pian me jo seurustelimmekin, ja sitä onnea kesti vuoden verran.

Yhtenä päivänä ilman mitään ennakkomerkkejä poikaystäväni päätti ilmoittaa, ettei hänestä ole enää tähän suhteeseen eikä mihinkään muuhunkaan. Ei varmasti tarvitse kertoa, kuinka hajalla olin meidän eron jälkeen: kaikki sen kokeneet tietävät. Poika vakuutti, ettei mussa ollut mitään vikaa ja sanoi vieläpä, että tulee rakastamaan mua nyt ja aina.

Tuosta alkoi entisen poikaystäväni "uusi elämä". Se teki täyskäännöksen: jätti mut, muutti kotoa pois, aloitti säännöllisen tupakanpolton ja kännäämisen ja satunnaisen kannabiksen käytön. Mua rupesi pelottamaan koko ihminen, koska olin oppinut tuntemaan sen täysin erilaisena.

Sillä oli jotain säätöä toisen tytön kanssa, mutta joinakin iltoina/öinä se pisti mulle edelleen viestiä. Joskus se vain kyseli mun kuulumisia ja joskus se kertoi, kuinka helvetin ikävä sillä on mua. Mä yritin vain parhaani mukaan päästä yli meidän erosta ja jatkaa elämääni eteenpäin.

Reilu kolme kuukautta meidän eron jälkeen mä tunsin päässeeni taas jaloilleni ja saaneeni elämään uutta sisältöä. Sitä voittajafiilistä kesti ehkä pari viikkoa, kun eksäni päätti yhtenä iltana tulla käymään. Ensimmäinen tunti kului ihan kaverillisissa merkeissä, kun kerrottiin kuulumisia ja näin, mutta jo tunnin päästä mun eksä aloitti kamalan itkemisen ja kertoi, että rakastaa mua vieläkin ja mun jättäminen oli sen elämänsä suurin virhe.

Mä olin rehellisesti sanottuna koko ajan toivonutkin, että se tulisi takaisin mun luokse ja tajuaisi, mitä se menetti, koska meidän suhteessa ei ollut mitään ongelmia. Mutta nyt jotenkin tuntui liian myöhäiseltä, koska mä en enää ollut pitkään aikaan ajatellut, että meistä tulisi mitään. Se kuitenkin selvitti mulle niin paljon asioita, mitä itkultaan pystyi ja kyllä niistä huomasi, että se tarkoitti niitä tosissaan. Mä en enää pelännyt sitä, millaiseksi se muuttui meidän eron jälkeen, koska mä näin taas sen herkän ihmisen, jona mä opin sen tuntemaan ja johon mä silloin joskus rakastuinkin.

Se rukoili, että me voitaisiin aloittaa meidän seurustelu alusta ja mä pyysin aikaa. Aika nopeasti mulle selveni, että kyllä ne kaikki tunteet sitä kohtaan oli vieläkin tallella, koska enhän mä ikinä ollut varsinaisesti lopettanut rakastamasta sitä ihmistä. Kaikki oli hetken aikaa taas niin ihanaa ja juuri sitä, mitä mä olin kaivannutkin. Eksästä tuli taas poikaystävä, ja vähän aikaa se jaksoikin olla ihana ja mut huomioonottava.

Nyt kuukauden jälkeen ollaan tässä pisteessä, että mä taas pelkään. Mä en tiedä, välittääkö se ollenkaan musta ja onko se taas jättämässä mut. Mä pelkään niin paljon, että menetän taas elämäni rakkaimman ihmisen. Se vielä viime kuussa saattoi soittaa kesken koulupäivän vain kertoakseen, kuinka paljon rakastaa mua, mutta nykyään se ei soita, vaikka on sovittu. Siihenkin mä saan syyn kuulla jälkeenpäin ja se on yleensä, että olin liian humalassa. Se juo paljon, se polttaa paljon, se on aina menossa jossain baarissa tai jonkun kaverin luona. Sen rystyset on arvilla tappeluista. Siitä on tullut tollainen kesytön yönlapsi.

Eniten mua tässä kaikessa satuttaa se, että se ei enää halua miellyttää mua ja tehdä mun oloa hyväksi. Se on välillä tosi välinpitämätön mua kohtaan, ja jos se todella halusi mut takaisin, niin juuri näillä hetkillä sen pitäisi näyttää se, kuinka paljon se musta välittääkään.

Mä oon koko illan itkenyt näitä mun ongelmia ja toivoisin sen ottavan yhteyttä. Mutta se ei soita, ei tänäkään iltana, koska se on taas menossa jossakin. Ei mun tarvitsisi kuulla mitään ylisuloisia rakkaudenosoituksia, mulle riittäisi pelkästään se, että se toivottaisi mulle onnea huomiseen yo-kuunteluun. Onko se paljon pyydetty?

Mä haluaisin koko sydämestäni, että meidän suhde toimisi niin kuin ennen, eikä mun tarvitsisi joka hetki pelätä, että onko taas ero tulossa. Mä en enää yhtään tiedä, pitäisikö mun jatkaa tässä suhteessa, koska eihän tämä kovin onnellista parisuhdetta kuvasta, jos mä pelkään. Mikä mua eniten tässä suhteessa pitää on kuitenkin rakkaus. Rakastan sitä poikaa äärettömästi, vaikka useasti tuntuu siltä, ettei se mua.

Haluaisin vähän ulkopuolisen näkökantaa tähän ongelmaan.

pikkupanda

Mä kuolen. Mä oon ihan hajalla taas. Mun sydän on ihan tuhannen pirstaleena just, kun se oli edes jotenkin koossa.

Sain lukea galleriasta, että tämä poika oli viime yön yöpynyt jonkun tytön luona. Mulle se ei ole sanonut siitä mitään. Toivottavasti siellä ei sitten sattunut mitään.

Ja kun tänään kysyin mesessä, että ollaanhan ensi viikonloppu yhdessä, niin vastaus oli, että miten niin. Sanoin, että niinhän me sovittiin. Siihen oli vastaus, että miksi sä kysyt. Siihen sanoin, että halusin vain kuulla sun sanovan sen. Siihen sain aika töykeän vastauksen, että ei sun aina tarvitse kysyä ja sen jälkeen se lähtikin jonnekin.

Mä en kestä tätä, kun aina mulle ollaan niin ilkeitä. Mä kun yritän selvittää asioita, kun koitan saada selville, että mut varmasti halutaan jonnekin, kun koitan saada edes jotain kivaa huomionosotusta itelleni, niin saan aikaiseksi vain pahaa. Silmät kohta tippuu päästä tän itkun seurauksena. Mitä mä aina teen väärin?

Fanni

Voi ei ... :( :( :( Miten se voi olla noin ilkeä?

pikkupanda, musta tuntuu että tämä poika ei ole vielä oikeen kypsä seurusteluun. Kirjoituksesi perusteella sain semmoisen käsityksen että se on sun kanssa vain silloin ku sillä ei ole mitään muuta tekemistä. Tiedän että tämä varmasti kuulostaa kamalalta, mutta tämä asia on pakko sanoa ihan suoraan. Koska näethän itsekin, ettei tuo suhde ole ollenkaan reilu sinua kohtaan. Ymmärrän sen, että tykkäät siitä ihan sairaasti, mutta jos se todella on noin välinpitämätön ja epäkypsä, sinun on parempi ilman sitä.

Ymmärrän myös sen että olet hänestä huolissasi, jos hänellä on elämä kääntynyt alamäkeen niin että hän käyttää aineita, juo ja polttaa. Se ei kuitenkaan mitenkään johdu sinusta etkä sinä sille voi mitään. Se kuitenkin päättää itse elämästään ja niin sinunkin pitäisi päättää omastasi. Katso mikä sulle on parhaaksi.

Ja on todella ikävä kuulla, että se oli ollut jonkun toisen tytön luona. Mutta jos täytyy jotakin positiivista tästä etsiä, niin eikö olekin hyvä että sait jo nyt tietää minkälainen se on, ettei vasta sitten kun olette olleet 10 vuotta naimisissa? Jos haluat multa neuvon, niin kehotan sua jättämään tuon ketaleen. Sun täytyy tehä selväksi ettei sua kohdella noin. ok? Olen 110 % varma ettei tämä poika ole sinun kyyneleittesi arvoinen. Ikävä todella sanoa näin, mutta minusta asia on näin.

Ja pikkupanda, paljon onnea huomisiin kokeisiin :)

TaskuMyy

Vaikea on tilanne, tiedän ettei ole helppoa mutta itseäsi ajatelle (etenkin psyykkistä puolta) niin parempi ko pääsisit eteenpäin, unohtaen koko tyypin. Enemmänkin tuntuu että pilaat hyvä tulevaisuuden tuommosen ihmisen takia, koska voit löytää paremman miehen joka ei käytä mm: päihteitä, ainkaan noin rankasti :?

Fanni

Olen samaa mieltä Taskumyyn kanssa, mutta eihän sinua kukaan voi pyytää unohtamaan sitä jätkää. Eihän ketään vaan voi unohtaa sormia napsauttamalla. Palaten vielä omaan tekstiini, olen kuitenkin sitä mieltä että sinun täytyy tehdä tälle pojalle selväksi missä sun rajat menee. Koska ethän sä voi antaa sen kohdella sua noin. :S

pikkupanda

Hei kiitos viesteistä, piristi<3!

Tänään tuntuu jo vähän paremmalta, vaikka en saanut yöllä kunnolla unta. Nään poikaa seuraavan kerran ensi viikonloppuna (sovittu juttu, mutta jotenkin arveluttaa, jos se ei haluakaan mua sinne). Ajattelin sillon jutella sen, mutta pelottaa. Oon ennenkin yrittänyt, mutta se aloittaa oudon äksyilyn ja koko tilanne vain pahenee.

Niin vaikea päästää siitä irti... enhän mä tästä nykyisestä tilanteesta tykkää ja poikakin on muuttunut niin paljon. Mä oon kuitenkin kerran oppinut tuntemaan sen niin kultaisena ihmisenä, joten vaikea uskoa, että se oikeasti on tollainen. Toivon koko sydämestäni, että sillä on nyt vain joku sekopäävaihe menossa.

pikkupanda

Murr, ärsyttää... poika ei ole oma-aloitteisesti ottanut muhun yhteyttä yli viikkoon, joten ei sitä enää näytä kiinnostavan. Tänään piti nähdä, mutta enhän mä sinne viitsi mennä, kun en näköjään ole tervetullut.

Pitäisikö mun ottaa siihen taas yhteyttä ja ehdottaa tapaamista? Mä siis soitin sille viimeksi viime lauantaina ja se oli humalassa. Sitä ennen MÄ oon ollut just se, joka ottaa yhteyttä, ei jaksa enää.

Huoh, olisi kiva saada tavarat sen luota takaisin ja laittaa oikeasti ero täytäntöön. Se on mulle velkaakin yli 200 euroa, mutta tuskin se niitä ikinä maksaa.

Kunnon kusipää.

Mo

Jätä se mies. Ei tuollaista tarvitse kenenkään kuunnella! :( Hae tavarasi, vaadi rahasi ja häivy, äläkä enää koskaan ota siihen yhteyttä. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta en näe kohdallasi mitään muuta vaihtoehtoa.

Voimia päätöksentekoon, toivottavasti kaikki selviää.

pikkupanda

No eipä tarvinnut, kun se jätti mut tossa tunti sitten.

Helvetti. Oon niin heikko. Itkin puhelimessa sille kuin mikäkin pikkuvauva. Tuli niin hyväksikäytetty olo, kun se sanoi, ettei me olla edes seurusteltu viime kuukautena. Muuten vain oltu niin kuin ennen, julkisestikin ja se on kutsunut mua vanhoilla hellittelynimilläkin. Mikä kusipää! Jos toi ei ollut seurustelua, niin mitä se sitten oli?

Ei suostunut tänään edes näkemään mua, vaikka oltiin sovittu. On kuulemma jotkut bileet, ei ehdi. Rakastan tosi paljon ihmisiä, jotka pettää lupaukset.

Vihaan sitä jätkää. Oikeasti. Äsken poksahti mun saippuakupla, missä oon asunut, ja huomasin miten paska se on ollut mulle.

Huomenna menen sinne ja haen kamani. Ja jatkossa ei olla mitään ystäviä, mun ystäväpiiriin on sentään jotkut rajoitukset.

TaskuMyy

Voimia PP! Tommoset ''erot'' ei oo kivoja, eikä helppoja!
Vaikka tässä vaiheessa ei tunnu tältä, mutta parempi vaan ko piäsit eroon tommosesta paskiaisesta!

angeliina
pikkupanda

Huomenna menen sinne ja haen kamani. Ja jatkossa ei olla mitään ystäviä, mun ystäväpiiriin on sentään jotkut rajoitukset.

Noin sitä pitää! jotain oikeuksia sinullakin täytyy olla kun äijä sua noin kohtelee! Ärsyttää tossa vaan se kun hän jätti sinut vaikka sinuahan tässä on huonosti kohdeltu! no jakselemisia<3

TaskuMyy
angeliina
pikkupanda

Noin sitä pitää! jotain oikeuksia sinullakin täytyy olla kun äijä sua noin kohtelee! Ärsyttää tossa vaan se kun hän jätti sinut vaikka sinuahan tässä on huonosti kohdeltu! no jakselemisia<3

[color=red]*KOmps*[/color]

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat