Kärsiikö parisuhde uusioperheen arjesta? - Parisuhteet

Jellu

joo, ei mulla tollasta ongelmaa ainakaan vielä oo. mä tykkään niistä ja päinvastoin. pelkään vaan, että mun ja mun miehen oma aika jää niin vähiin, että parisuhde kärsii. ku ei oo ollu helppoo muutenkaan...

Kommentit (3)

Lukretia

Miehen sisko asuu parhaillaan miehen kanssa, jolla on kaksi suunnilleen samanikäistä lasta. Taitavat itse asiassa olla just 4 ja 6. Lapset ovat vuoroviikoin siellä isän luona. Lopputulos tästä järjestelystä on nyt se, että tämä mies etsii nyt sitten uutta asuntoa.

Suurin ongelma tässä tosin oli ehkä se, että tuo mun käly ei ole todellakaan mikään lapsirakas ihminen, ja se on kyllä näkynyt sen käytöksessä lapsia kohtaan. Ja se ei kestä sitä lasten aiheuttamaa melua ja huutoa. Ja toi vanhempi lapsista, tyttö, on kanssa just tuollainen, että jos isä lähestyy tyttöystäväänsä vaikka halatakseen, se juoksee siihen väliin huutamaan jotain "Isä, isä, ota syliin!", ja kälyni olettaa, että tyttö tekee sen tahallaan.

Mutta varmaan tollasessa tilanteessa on olennaista se, että isän uusi tyttöystävä ylipäätään tykkää lapsista. :) Ja ymmärtää, että ne lapset tulee aina ensin isälle, ei siitä huomiosta kannata alkaa kilpailla.

Taffel

ystävälläni oli sama tilanne jonkin aikaa sitten,kun miehen kaksi poikaa muutti heille (4v. ja 10v.). aluksi hänestä tuntui että lapset veivät miehen huomiota niin paljon ettei muulle jäänyt aikaa ja että lapset koittivat omia tahallaan isäänsä, esimerkiksi yhtäkkiä kukaan muu ei kelvannut tekemään mitään lasten kanssa ja isän piti nukkua lasten kanssa,eikä ystäväni saanut tulla nukkumaan samaan huoneeseen ja he eivät jättäneet isää ja ystävääni kahdestaa mihinkään. mutta kunhan ystäväni alkoi touhuta lasten kanssa ja näytti ettei hän koita viedä lapsilta isää niin pian he ottivat myös uuden äitipuolen hyvin vastaan.
eli kunhan siihen arkeen tottuu,nii kyllä luulisi kaikkien sopeutuvan ja löytävän yhteisen sävelen!

Jellu

Eli siis... Mieheni 2 lasta muuttavat meille ja pelottaa miten se vaikuttaa miedän parisuhteeseen. Ei varmaan tuu oleen helppoa, lapset ovat vasta 4 ja 6-vuotiaita.. Onko kenelläkään kokemuksia samasta? Tai vinkkejä, miten homman sais toimimaan...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat