Ihastuminen kaveriin - Parisuhteet

riitasointu

Erosin hiljattain poikaystävästäni, osasyynä oli se, että aloin ajatella romanttisesti erästä miesystävääni. Olen jo jonkin aikaa ajatellut, että tämän ystäväni kanssa olisi paremmin ja pohdinkin nyt sitä, pitäisikö asian eteen tehdä jotakin.

Ystäväni on rauhallisuuden ja tyyneyden perikuva, itse olen taas täydellinen vastakohta. Koen, että ymmärrämme toisiamme lähes täydellisesti ja käymme pitkiä keskusteluja aiheesta kuin aiheesta.

Erottuani poikaystävästäni näin tätä miestä heti samana päivänä, jona olimme eronneet, sillä tämä ko mies on yksi parhaista ystävistäni. Tietenkin olin kaikesta huolimatta erosta pahoilla mielin ja itkin jonkin verran. Puhuin erosta ystäväni kanssa ja hän sai minut piristymään.

Tunnen oloni käsittämättömän hyväksi tämän miehen seurassa. En kuitenkaan uskalla tehdä asian eteen mitään, sillä pelkään, että hän ei ajattele minua samalla tavalla. Hän on minulle ihmisenä liian rakas, enkä kestäisi, jos menettäisin tämän ihmisen. Toisaalta minua jäisi vaivaamaan suuresti, jos en tekisi mitään asian eteen.

Tämä mies ei todellakaan ole minulle mikään erosta toipumisen keino tai väline, vaan erittäin tärkeä ihminen, jota olen ajatellut useasti vielä ollessani suhteessa.

En tiedä, miten voisin lähestyä. Näemme viikoittain, mutta ainoastaan kaverina. Tätä miestä on tunnerintamalla vaikea lukea, en tiedä yhtään, olisiko hän kiinnostunut vaiko ei. Tuntuu hölmöltä, että alkaisin "iskeä" kaveriani, eli en osaisi käyttää häneen ns. perinteistä iskutaktiikkaa, jota voisi käyttää vaikkapa baarissa johonkin käytännössä tuntemattomaan ihmiseen.

Minua pelottaa, että joku nappaa tämän silmissäni minulle täydellisen miehen silmieni edestä. En uskalla kertoa tunteistani, ainakaan vielä. Pelkään liikaa tuhoavani ystävyyden. Miten minun kannattaisi toimia ja käyttäytyä? Mitä itse tekisitte?

Haluan tosissani tämän miehen.

Kommentit (3)

Pennsylvania

Jos sä tosissasi haluat sen miehen, silloin sun täytyy ottaa se riski, että sä vain kerrot tunteistasi hänelle. Tietysti, jos hän ei tunne samoin, saattaa lähitulevaisuudessa vallita välillänne jonkinlaista vaivaantuneisuutta, mutta uskon aika varmaksi, että se menee lopulta ohi, eli riski ystävän menettämisestä kokonaan tuskin on maailman suurin. Eikä tämmöisessä tilanteessa kuulukkaan käyttää mitään baari-iskureploja, vaan joskus keskustellessanne kahdenkesken vaan kertoa fiiliksistään. Ja mielellään ehkä luvata toiselle jo ennen tunnustusta, ettei tämän tarvitse reagoida asiaan välittömästi, vaan hän saa toki pohtia asiaa tahollaan, ja että toivot sydämesi pohjasta, ettei tämä vaikuta negatiivisesti ystävyyteenne, ja ettet vain voinut olla kertomatta.

Lois Lane

Jos teillä on yhteistä ystäväpiiriä, voithan kysyä joltain kaveriltanne "mielipidettä" tai pyytää häntä vaikka vähän urkkimaan asiaa mieheltä...

riitasointu

Joo, meillä on kyllä tosi paljon yhteisiä ystäviä. Jossain vaiheessa voisin kysyä jotakin ystävää urkkimaan, jos alkaa tuntua siltä, että mies olisi kiinnostunut.

Tiedän, että minun olisi järkevää kertoa tunteistani, mutten halua ja/tai pysty vielä. Haluaisin ensin yrittää saada hänet välittämään enemmän kuin ystävänä, en vain tiedä, miten.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat