poikaystävän paras ystävä on sen entinen tyttöystävä? - Parisuhteet

Kuukissa

miten te hyväksytte tuollaisen yhtälön? miten osaatte hyväksyä? hyväksyttekö?

mä oon valitettvasti tosi mustasukkainen luonne ja otti koville kuulla että mun poikaystävän paras ystävä onkin sen entinen tyttöystävä..

kysyin mikä niiden juttu sillon aikoinaan oli, ja mies vaan tuhahti että ei ne ollu yhessä ku kuukauden eikä se tuntunu seurustelulta, kai ne sit tajus vaan ettei seurustelu toimi, vaan ystävyys toimii paremmin.

se tyttö oli sit vaan muuttanu toisee kaupunkii ja niiden juttu oli loppunu siihe mut jatkunu ystävyytenä.. se tyttö seurustelee ja mun mies vakuutttaa että mä olen ainoa ketä se rakastaa ja ketä se haluaa.. pieni epäilys silti.. mut en kia mä taas tee kärpäsestä härkästä?

kertokaa mielipiteitä :O

Sivut

Kommentit (52)

Jellu

Noh, mä en varmaan hyväksyis sitä. Tokikin, jos sillä muijalla on poikaystävä ja niillä oli vaan kuukauden juttua ja jos se tyttö vielä asuu toisess akaupungissa ni onhan ne lieventäviä asianhaaroja :wink:

Jos ne on ollu parhaita kavereita jo ennen ku sä tulit kuvioihin, niin vaikeetahan se on kieltää niitä yhtäkkiä olemasta kavereita. Ajattele niin, että hyväksyyhän se tytön poikaystäväkin se. Ja te ootte samassa tilanteessa.

Mutta siitä huolimatta mulla olis ihan yhtä vaikeeta hyväksyä toi...

Lukretia

Mua varmaan häiritsisi eniten siinä se, että haluaisin itse olla mieheni paras ystävä niin kuin mies itse on minun paras ystäväni.

Mutta muuten tuossa tilanteessa ei mielestäni ole syytä olla mustasukkainen.

shazzer

Eihän siinä olisi mitään syytä olla mustasukkainen elleivät he anna siihen syytä.
Kuitenkin mieki olisin silti tuosta vähän mustasukkainen :roll: Riippuu niin ihmisestä

ruusu

Itse olen hyvinhyvin mustasukkainen luonne, joten ymmärrän tilanteen inhottavuuden.

Järjellä ajatellen tossa ei kuitenkaan oo mitään "pahaa". Jos sinulla on poikapuolisia kavreita, voit miettiä asiaa toisin päin. Itse ainakin käytän tätä. Esim. jos poikaystävä juttelee jonkun tytön kanssa lähekkäin baarissa, tulen hyvin mustasukkaiseksi. Sitten mietin, että jos mun kaveripoika tulisi juttelemaan mulle, niin toki oltais melko lähekkäin, ku ei baarissa muuten kuule.. En osaa selittää oikein mitä tarkoitan, toi nyt oli vaan esimerkki. Mut yritä sillee miettii toisin päin tilannetta ja luota poikaystävääsi! Hän sanoo, että sinä olet se jonka kanssa haluat seurustella ja sinun on uskottava häntä. :>

ruusu
shazzer
Eihän siinä olisi mitään syytä olla mustasukkainen elleivät he anna siihen syytä.

Näin.

Antavatko he syyn olla mustasukkainen? Halailevat tai kuiskuttelevat seurassasi tms.?

marika_

Mulle olis hirmu vaikeeta hyväksyä, että joku toinen nainen olis miehen paras kaveri, tai koska kyllä mä nyt haluan olla ainakin miehen paras naispuolinen kaveri... Kyllä miehellä saa olla se toinen paraskaveri (miespuolinen) jonka kanssa jutellaan ja tehdään poikien juttuja, mutta.. No, en tiedä, tulis vaan jotenkin semmonen olo että miksi minä en ole miehelle yhtä hyvä kaveri kuin tuo toinen nainen?

Periaatteessa (periaatteessa on aina kiva pohtia..) tuossa ei sinänsä varmaan oo mitään väärää, mutta ihan rehellisesti niin tuskinpa itse jotenkin osaisin tommosta hyväksyä...

enkelin

minä olen kahden eksäni kanssa edelleen erittäin hyvä kaveri. ensimmäisen kanssa soiteltiin pitkään eron jälkeen ja nähtiin aina välillä. se ystävyys tosin on ollut hieman jäissä noin vuoden ajan, sillä hänen tyttöystävänsä ei hyväksy minua eksäni ystäväksi. hän on tosi mustasukkainen luonne, eikä voi ymmärtää, että tulemme eksäni kanssa hyvin toimeen. seurustelimme yli kolme vuotta ja erosimme ystävinä.
toisen eksäni kanssa olen myös kaveri. jutellaan viikoittain mesessä, ja aina sillon tällöin nähdäänkin. joskus käydää jopa baarittelemassa yhdessä, eikä siinä ole mitään outoa.
tämän hetkinen paras kaverini täällä opiskelupaikkakunnalla on myös miespuolinen. tullaan erittäin hyvin toimeen, vietetään tosi usein aikaa yhdessä ja ollaan yhteydessä toisiimme päivittäin. molemmilla on pelkona, että jos toinen löytää itselleen kumppanin, niin miten käy meidän ystävyytemme. itse olen sen verran muiden tilanteita seurannut, että tuntuu, ettei kukaan nainen ainakaan hyväksyisi meidän ystävyyttämme. mutta aika näyttää, toivottavasti ystävyys saa jatkua kumppaneista huolimatta!

disturbed

Ainut asia minkä ymmärrän, että tuossa yhtälössä saattaisi tökkiä on juuri tuo, että itse haluaisi olla se paras ystävä omalle miehelleen.
Muuten aivan turhaa mustasukkaisuutta jolle ehkä kannattaisi tehdä jotakin? Ainakin jos se hiertää suhdetta.

He "seurustelivat" vain kuukauden joka ei ole aika eikä mikään ja tajusivat, että homma toimii paremmin jos ovat ystäviä. Mikä siis sua tässä mättää?
Mä en rehellisesti sanoen usko, että sulla on mitään pelättävää, en tietenkään tiedä kun en sua, sun miestä tai sitä naista tunne mutta..

Kannattaisi ehkä miehesi epäilemisen sijaan keskittyä parantamaan sitä huonoa itsetuntoasi sillä siitähän mustasukkaisuus mm johtuu.

Kuukissa

Niinpä. olen täysin samaa mieltä että täytyy vaan keskittyä luottamaan mun mieheen, ja kehittämään omaa itseluottamusta.. mut se saa toisinaan mielikuvituksen laukkaamaan kun en oo ikinä tavannu tätä tyttöä enkä hirveästi muitakaan mieheni kavereita vaikka ollaan oltu vuosi yhdessä.. mut tää nyt tietty vaikuttaa ku mies on kotoisin toisesta kaupungista kun minä. ollaan kyllä tää vuosi asusteltu täällä kun minäkin ku mies oli täällä töissä.. nyt se on kesän kotikaupungissaan töissä.. muuttaa sitten syksyllä tänne mun luo.. eli ollaan tosissamme toistemme suhteen ym. mutta sehän se pahan mielen oikeastaan teki, ku mies oli menossa ostaa lippuja ilosaareen.. sanoin et mäkin haluaisin lähteä, mut se vaan nauro ja sano että en mä sitä menoa kestäis ku ne menee poikaporukalla ja juo siellä :D ku mä oon absolutisti enkä oo sillee ennen ees käyny festareilla muutaku joillai pienemmillä päiväreissulla. blaah. nyt sit ku festarit alkaa lähestyy ni se tyttö laitto koko illan viestiä mun miehelle ja kyseli jostai festarihommista.. ne näkee siellä.. jäi kaivelee ku oisin halunnu mukaan ja sit vaan tollee menee.. ei ne kuulemma samoissa porukoissa sillee oo, näkee vaan pitkästä aikaa mut silti.. ääh.. en haluais olla tämmönen turhasta stressaaja mut kyllä se painaa. pitää vaan oppia luottamaan. ja ollaan kyllä miehen kans puhuttu näistä asioista. ja kyllä mullakin on miespuolisia "ystäviä" mutta mun kohdalla ne ainaki on semmosia että kyllä ne tietyllä tavalla on kuitenkin miehiä ja silleen.. en mä niihin kuitenkaan täysin luota tms. :D emmä tiiä.. haluaisin vaan tän mustasukkasuuden kuriin kun tunnen että mieheen voin luottaa..

se mustasukkasuus on vaan niin painava tunne tuolla sisällä.. kun edes ajattelen mitään mustasukkaisuuteen viittavaa niin sydän pomppaa kurkkuun.. :D kamalaa...

pisku

Itse olen yksi eksäni parhaista ystävistä, niin kuin olin myös ennen kolmen vuoden seurustelusuhdetta. Hänen nykyinen kumppaninsa on ollut meidän kummankin kaveri jo silloin kun me seurustelimme.

Itse en ole ikinä ollut mustasukkaista tyyppiä, mutta olen kummastuksekseni saanut todeta, että eksäni nykyinen kokee minut jollain tavalla uhkana. Yhteydenpitomme eksän kanssa on hiukan vähentynyt tämän takia, mikä harmittaa minua ajoittain paljonkin... Olemme puhuneet tästä eksän kanssa jonkun verran, minä olen todennut, etten anna nykyisen tyttöystävän asenteen vaikuttaa siihen, millaisissa väleissä me olemme. Hän on sanonut samaa ja ihmetellyt, miksi minusta pitäisi olla mustasukkainen. Ilmeisesti tämänhetkinen tyttöystävä on hiukan epävarma itsestään, onhan hän minua ja eksääni jonkin verran nuorempikin.

Tällä hetkellä tilanne on se, että yhteydenpitoa on aika harvakseltaan, mutta tämä johtuu oikeastaan enemmän siitä, että elämäntilanteemme ovat aika muuttuneet. Yhtä kaikki, minusta on hirveä sääli, jos toinen tuntee ex-tyttöystävän jotenkin häiritsevän suhdetta. Varsinkin kun tiedän, että eksäni on maailman uskollisin ja rehdein ihminen ja että minä toivon heille pelkkää hyvää.

disturbed

Saattaisi tosiaan helpottaa jos tapaisit tämän tytön ihan livenä ja tutustuisitte vähän toisiinne. Voisiko se olla mahdollista?
Luultavasti huomaat, että olit aivan turhaan huolissasi eikä tyttö ole enään se mörkö sun päässä ilman kasvoja.

Ymmärrän miehesi kannan kun ei sinua ilosaareen mukaansa huolinut jos kerran on poikaporukalla menossa ja ryyppäystäkin luvassa ja sinä et juo mutta ymmärrän kyllä myös sun pettymyksesi.
Ehdota, että menette kesällä jonnekkin muulle reissulle sitten yhdessä. Joko kahdestaan tai porukalla.

Tsein

Periaatteessa ymmärrettävää, että vähän kaihertaa. Jotkut ihmiset ovat luonnostaa mustasukkaisempia. Ja sitten taas jos kyseessä on ystävyyssuhde, niin mitä siitä sitten sukkailemaan?

Muuttaisiko asiaa mitenkään, jos eivät olisi koskaan "seurustelleet? Jos poikaystäväkään ei ole oikein pitänyt seurusteluna sitä kuukautta tämän nykyisen ystävän kanssa, niin miksi sen pitäisi häiritä. Kyllähän tyttöjä voi ystävänä olla ihan ilman mitään sen kummempaa.

Se mikä tuollaisessa voisi aiheuttaa mustasukkaisuutta on se, että ystäville voi joskus kertoa asioita ja puhua asioista, joista ei tyttöystävälle tule puhuttua. Periaattessa se voi olla aika ikävää, jos tämä tyttöpuolinen ystävä kuulee asioista poikaystävästä, joita ei itse kuule. Mutta sekin on sitten taas suhtautumisesta kiinni. Jos ystävä olisi poika, niin olisiko silloin yhtä mustasukkainen kerrotuista jutuista?

Taisi olla enemmän kysymyksiä ja omaa höpöttelyä kuin varsinaisesti "auttamista" ongelmassa. Tapa se härkänen ja pysy kärpäsissä!

antsuu

mä oon kans miettiny et mitä mieltä pitäs olla siitä, jos oma ukko on kaveria exänsä kanssa, vaikkei niillä oo ees yhteisiä lapsia tms.. meillä ovat ystäviä viiden vuoden seurustelun jälkeen ja tuntuu että se kaihertaa vieläki suhdettamme, koska tämä mieheni exä yritti kauan aikaa erottaa meitä!!! :evil:

Tsein

^Ihmiset muuttuu. Tai ainakin kasvaa ja alkaa nähdä asiat eri tavalla. Se, että exä on joskus yrittänyt erottaa teidä, mutta ei sitä enää tee, voi kertoa siitä, että hänkin on tajunnut jotain itsestään ja teidän suhteestanne. Ehkä sinunkin olisi jo aika luottaa omaan suhteeseesi miehesi kanssa ja lakata pelkäämästä (?) että exä tulee ja vie miehesi.

Aika paljon näkisin, että näissä on kyse asennoitumisesta, siitä että vaan päättää luottaa omaan puolisoonsa. Saahan sitä yksi jos toinen yrittää, (vaikka tässä ei kummassakaan esille nostetussa suhteessa kukaan yritä viedä miestä) mutta jos mies on luotettava, ei ole mitään hätää. Mustasukkaisuudella ei oikein voita mitään. Pienessä määrin se voi olla ihan hyvästä, kertoo välittämisestä, mutta ei sen pidä antaa haitata omaa suhdetta mieheen tai miehen suhdetta ystäviinsä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat