Kolmiodraama - Parisuhteet

Tsein

Oisko mitenkään mahdollista, että lähtisit hetkeksi muualle kodistasi ajattelemaan asiaa? Joskus pieni pesäerokin auttaa selvittämään niitä omia ajatuksia, kun se perusarki ei ole siinä häiritsemässä ajatustyötä. Viikko, pari esimerkiksi vanhempien luona voisi auttaa itseä ymmärtämään niitä omia tuntemuksia paremmin. Ketä tulee ikävä? Missä haluaisi oikeasti olla ja kenen kanssa?

Toki se keskustelu sen avopuolison kanssa olisi edelleen ehdottoman tärkeää. Kun avaa keskustelun sanomalla, että on ihan vakavissaan harkinnut esimerkiksi eroa ahdistuksen vuoksi, voi toinenkin ymmärtää ottaa asian sen vaatimalla vakavuudella eikä vain kohautella olkapäitään. Erolla ei tietysti pidä mennä uhkailemaan ("jos et muutu, niin lähden"), mutta omista ajatuksista ja ahdistustiloista pitää pystyä keskustelemaan avoimesti. Vaadi ymmärrystä (tai ainakin sen yritystä) ja kuuntelua!

Sivut

Kommentit (26)

Scenic

Kiitoksia ihmiset, viestinne antoivat todella ajattelunaihetta. En vielä ole päässyt mihinkään lopputulokseen, vaikka mietinkin pääni puhki. Olen jutellut avomieheni kanssa ahdistuksesta, mutta hän ei oikein kuuntele minua nykyään. Ihastukseni on ymmärtäväinen ja sanoi, että päättäisin mitä tahansa, hän ei tahdo minun katoavan elämästään. Olen entistä enemmän hämmentynyt.

TaskuMyy
Scenic
Kiitoksia ihmiset, viestinne antoivat todella ajattelunaihetta. En vielä ole päässyt mihinkään lopputulokseen, vaikka mietinkin pääni puhki. Olen jutellut avomieheni kanssa ahdistuksesta, mutta hän ei oikein kuuntele minua nykyään. Ihastukseni on ymmärtäväinen ja sanoi, että päättäisin mitä tahansa, hän ei tahdo minun katoavan elämästään. Olen entistä enemmän hämmentynyt.

Hhmm..toi on patti tilanne :?
Koska keskutellu+kuuntelu on tärkeetä parisuhteessa..
Kannattaa miettii, että jaksaaako sitten elää tuollaisessa suhteessa, jossa toinen on vähän hälläväli tyylillä :/

enkelin

yksi vaihtoehto mielestäni on sinkkuelämä! jos sua nyt jo ahdistaa nykyinen suhteesi, miksi vaihtaa sitä suoraan toiseen?
hyvähän mun on neuvoa, itse olen aikoinani sen virheen tehnyt, että melkein lennosta vaihdoin avomieheni uuteen mieheen, mikä ei siis ollut hyvä ratkaisu. lopulta ahdistuin enemmän ja enemmän, ja erosin tästä toisestakin miehestä. nyt sinkkuilua takana yli puoli vuotta, eikä seuraavaa miestä ole ihan heti näköpiirissä.

yksinkin on hyvä olla! ei miehet tästä maailmasta ihan heti lopu, vaikka jollekin pakit antaisi. :D

Antigone

Mä mietin vaan sitä, että onkohan se enää ihan pelkästään sun päätettävissä mitä seuraavaksi tapahtuu, sillä ei ole itsestään selvää, että kumppanisi pääsee yli siitä, että olet pettänyt häntä.. Sinuna kertoisin, sillä tällöin hänellä on mahdollisuus tehdä omat ratkaisunsa kaiken saatavilla olevan informaation pohjalta. Jos todella rakastat häntä et ajattele itsekkäästi, että mikä olisi sinulle parasta vaan ajattelet myös hänen parastaan.. Miltä tuntuu elää suhteessa, jossa toinen on noin epävarma?

hanne

itsellä tuli ensimmäisenä mieleen se että kannattaako viikon tuttavuuden takia lopettaa pitkä vakaa suhde, jos se nyt oli näin että viikon sisällä olet tämän toisen miehen tavannut.. ja se varmasti vaikuttaa kun mietit vaihtoehtoja että alat ns. " etsiä" syitä avomiehestäsi ja sen takia sinusta tuntuu että hän ei kuuntele, tai semmoisia tekoja etsit että valinta olisi helpompi. mutta jos et tätä toista miestä tunne niin itse miettisin sitä että voiko noin lyhyessä ajassa olla valmis luopumaan edellisestä suhteesta, mutta sekin että jos olet valmis siitä noinkin helpolla luopumaan niin kannattaako suhdetta siinä mielessä silloin jatkaa.. mutta olen samaa mieltä kuin tsein että pieni pesäero voisi tehdä hyvää, ehtisit miettiä mikä on sinulle tärkeää ja mitä haluat tulevaisuudelta.

Scenic

Olen lähiaikoina joutunut kamalaan kolmiodraamaan ja kaipiaisin nyt ulkopuolisten neuvoja ja kenties aiempia kokemuksia aiheesta!

Homman nimi on siis tämä: olen seurustellut avomieheni kanssa jo pitkään, olemme tunteneet toisemme hyvin pitkään ja meillä on vakaat tulevaisuudensuunnitelmat. Olen kuitenkin viikon sisällä tavannut erittäin mielenkiintoisen miehen, johon olen nyt hyvin ihastunut. Tapasin tämän miehen myös eräänä humalaisena iltana, ja päädyimme harrastamaan seksiä.

Olen nyt täysin neuvoton, että mitä minun pitäisi tehdä. Tämä ihastukseni tietää, että asun avoliitossa, ja hyväksyy tilanteen antaen minulle aikaa. Hän kuitenkin haluaisi vakavaan suhteeseen kanssani. Avomieheni on onnellisen tietämätön tilanteesta, vaikka meillä onkin lähiaikoina mennyt vähän huonosti.

Kiltit ihmiset, auttakaa minua!

Lisään nyt myöhemmin tähän vielä sen, että olen suht. nuori, ja siksi avomieheni ja minun loppuunsuunniteltu elämä ahdistaa hieman. En ole silti varma, uskallano ottaa hypyn tuntemattomaan, hylätä avomieheni, asuntoni ja kaiken mitä minulla on ja aloittaa suhteen tämän ihastukseni kanssa.

TaskuMyy

Kannattaa miettiä oletko varmis ''tuhoamaa'' kaiken nyt tällä hetkellä olevan toisen miehen takia? Entä jos siulla ja tällä toisella miehellä ei menekkään elämä suunnitelmien mukaan?

Sinuna unohtaisin tämän toisen miehen, ja keskittyisin tämän hetkiseen suhteeseesi..

mirilya

Mnii, nämä on yleisesti ottaen niitä tilanteita, mihin ei välttämättä ole yhtä, sitä oikeaa ratkaisua. Ihastuminen on mielestäni normaalia parisuhteen aikana, mutta te ootte kyllä käyneet jo aika pitkällä ihstuksesi kanssa.

Periaatteessa vaihtoehtoja onkin kaksi:
1) Joko jätät miehesi, hyppäät uuteen seikkailuun ja aloitat seurustelusuhteen ihastuksesi kanssa
2) Unohdat ihastuksesi (voiko sitä unohtaa niin helpolla) ja yrität miehesi kanssa.

Toisaalta ja toisaalta juttu tääkin. Mistä voit tietää, että jos unohdat ihastuksesi, että nykyinen parisuhteesi tyydyttää sinut ja voit unohtaa ihastuksesi? Toisaalta taas, jos ongelmat ovat syvällä, sinua ahistaa, ahistaa ja ahistaa, niin miksi jatkaa seurustelua? Tietenkin, jos kyseessä on ns. väliaikainen ahistus, kannattaisi odotella, josko se menisi ohi.

Toisaalta taas, jos aloitat ihastuksesi kanssa uuden suhteen, niin oletko valmis ehkä kokemaan sen, että sinulla on miestäsi ikävä ja kenties sittenkin olisi ollut parempi suhde hänen kanssaan? Pahimmassa tapauksessa voit menettää molemmat.

En osaa sen kummempaa sanoa, mutta kannattaa miettiä näitä juttuja. Tottahan se on, että ihminen ei mahda tunteilleen mitään. Tuntuisi itsensä kiusaamiselta seurutella ihmisen kanssa, joka ahistaa minua pitemmän aikaan, koko ajan.

Sen vielä sanon että kumpikaan vaihtoehto ei varmasti ole huono! Itteä vartenhan tässä eletään. Kannattaa tosin ottaa niitä miehiäkin vähän huomioon, ovathan nekin aika herkkiä eläimiä :)

Tulipas sekavaa sepustusta.

Tsein

Kukaan muu ei voi sinulle sanoa, miten sinun pitäisi toimia. Se sinun on päätettävä ihan itse.

Kannattaa pohtia mistä olet luopumassa. Onko ahdistus riittävä syy katkaista pitkä suhde, vai löytyykö suhteen katkaisulle muita perusteita (toinen mies ei ole peruste)? Ahdistus todennäköisesti on ohimenevää ja jos teet sen perusteella ratkaisun päättää tämä nykyinen suhde, saatat katua myöhemmin.

Kannattaa pohtia onko uusi mies varmasti riskin arvoinen. Kuinka hyvin tunnet hänet? Monesti alkuhuuman jälkeen sitä alkaa huomata toisessa piirteitä, joita ei ehkä pidäkään niin viehättävänä, esimerkiksi mustasukkaisuus tulee ilmi yleensä vasta myöhemmin ja voi muuttua suhdetta rasittavaksi tekijäksi.

Kannattaa pohtia olisiko sinun parempi viettää jonkin aikaa sinkkuelämää. Silloin tosin joudut luopumaan kummastakin miehestä, mutta kokemus voi olla itselle hyväksi ja jos ihan rehellisiä ollaan, niin tärkeäähän se on, että itsellä on hyvä olla. Ei voi elää omaa elämäänsä vain miellyttääkseen muita.

Suosittelen sinulle keskustelemista avomiehesi kanssa. Jos tuntuu, että et halua tunnustaa pettämistä, jätä se kertomatta. Olisi kuitenkin syytä keskustella tuosta ahdistuksesta, joka sinulla on liian suunniteltua tulevaisuutta kohtaan. Ihan pelkkä tauko (ilman toista miestä) suhteesta voi tehdä hyvää. Kun on jonkun aikaa omillaan, sitä oppii huomaamaan ne omat tunteensa ja monesti selkiytyy se mitä ihan oikeasti haluaa.

Rohkeutta päätöksentekoon!

kittapieni

hassua kuinka tutulta tilanteelta kuulostaa..
itse asuin pari vuotta avoliitossa miehen kanssa jota pidin todella parhaana minulle. Aivan kakarahan olin, kun tavattiin ja kokemukset tämän pojan kanssa tuntuivat korvaamattomilta.
Kaikki oli kai hyvin, oli oma koti, pieni perhe eläinvauvoineen ja tulevaisuus suunniteltu.
Sitten ilmestyi jostain se poika joka katsoi niin ihanasti silmiin, se poika joka kuunteli, se jota kiinnosti oikeasti.
Se poika joka sanoi että "ai sä seurustelet.. tietysti noin ihana tyttö seurustelee.. mutta jos tilanne muuttuu, niin mä odotan.."

Ja se poikahan odotti. Se odotti ne illat kun itkin että mitä mä teen ja se odotti ne illat kun sanoin että haluan olla mieheni kanssa. Se odotti ne illat kun olin sen kanssa ja ne illat kun sen jälkeen sanoin että enää ei nähdä.

Nyt on ensimmäinen kuukausi omassa kodissa menossa ja tiedän että ratkaisu oli oikea. Ikävä on kumpaakin miestä. Tämä uusi kuitekin näytti mulle, että moni asia, jota olin edellisessä arvostanu, pitäisi olla itsestäänselvää.

En tiedä, mitä tästä tulee,mutta tiedän, että jos kuukausi toisensa jälkeen aina kaipaan miestä, joka ei ole omani, ei kaikki voi olla hyvin.
Haluankin sanoa, että anna ajan vähän kulua. Paljon on ihastuksia, joiden takia ei kannata suhdetta jättää, mutta jos unohtaan ei pysty, uskalla katsoa mitä on mahdollista saada. Jos uusi mies on sen arvoinen, hän ymmärtää ja antaa áikaa.
Itse en ainakaan vain osannut päästää irti, ennen kuin näin miten voisi olla.

shazzer
Scenic
Homman nimi on siis tämä: olen seurustellut avomieheni kanssa jo pitkään, olemme tunteneet toisemme hyvin pitkään ja meillä on vakaat tulevaisuudensuunnitelmat. Olen kuitenkin viikon sisällä tavannut erittäin mielenkiintoisen miehen, johon olen nyt hyvin ihastunut. Tapasin tämän miehen myös eräänä humalaisena iltana, ja päädyimme harrastamaan seksiä.

Tämä jäi pahasti kolkuttamaan, nimittäin olet jo nykyistä avomiestäsi pettänyt, ei teillä voi kaikki olla hyvin? Koska pettäminen ei olisi käynyt mielen päälläkään muuten jos todella olisit miestäsi ajatellut ennen kuin hyppäsit sänkyyn toisen kanssa jonka olet VIIKON tuntenut.
Jos päätät että avomiehesi kanssa haluat olla, olisi todella syytä jutella hänen kanssaan.

TaskuMyy

Itellä joskus samantapanen ''ongelma'', että ihastuin silloisen mieheni(nykyään exä) parhaaseen kaveriin..
...mutta annoin tosin asian olla, en halunnut suhdetta pilata sillä, että oisin hairahtanut parhaan kaverin kanssa sänkyyn, taikka jättäny silloisen mieheni sen takia!

...mutta Shazzer:n kanssa olen samoilla linjoilla, ei ole kaikki teillä reilassa, kerta jo olet seksiä harr. toisen miehen kanssa.
Saako kysyä mikä ajoi harr. seksiä? Olitteko humalassa?

miru

Heti ensimmäisenä kerro sun miehelle pettämisestä. Jos aiot jättää sen niin sitte ei kannata enempää satuttaa kertomalla, mutta jos aiot jatkaa niin pitää kyllä kertoa. Sillä on oikeus tietää minkälaisen ihmisen kanssa seurustelee.

shazzer
miru
Heti ensimmäisenä kerro sun miehelle pettämisestä. Jos aiot jättää sen niin sitte ei kannata enempää satuttaa kertomalla, mutta jos aiot jatkaa niin pitää kyllä kertoa. Sillä on oikeus tietää minkälaisen ihmisen kanssa seurustelee.

Juuri näin

Scenic
TaskuMyy

Saako kysyä mikä ajoi harr. seksiä? Olitteko humalassa?
Scenic

Tapasin tämän miehen myös eräänä humalaisena iltana, ja päädyimme harrastamaan seksiä.

Eli siis kyllä, olimme hyvin vahvassa humalassa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat