kaukorakas VS poikaystävä - Parisuhteet

Reza

en tiiä onko aihe jo mennyt, kun kirjoittamisestas on jo aikaa vähän, mutta aattelin sen kertoo että ite tutustuin netin kautta yhteen ihanaan mieheen (sillon kun tutustuin häneen hän oli muka ihana)... juttelimme vuoden ja olimme ihan innoissamme toisistamme ja meillä toimi kaikki! mutta sitten kun me näimme niin oltiin vaan hiljaa suurimman osan ajasta, ja mies vielä tuumasi jossain vaiheessa että ompa TYLSÄÄ. hän ei ollut koskaan sanonut niin vuoden aikana. Eli et voi tietää esim. sitäkään miten ranskis "toimii" live-elämässä. hänkin voi olla todellinen tylsistys tai mikä vaan, koska tuossa omassa jutussani huomasin, että vaikka kuinka ihana toinen onkin netin välityksellä tms. hän voi olla ihan erilainen livenä....vaikka sitä saattaa olla hankala uskoa....
voin kyllä kuvitella myös miten paljon sua vaivaa se ranskalainen ja tuntees sitä kohtaan..ja varmasti kaikki ajatukset että jäätkö sittenki jostain ihanasta paitsi jos et tapaa häntä. mut tuossa tilanteessa ajattelisin järjellä. en tunteella...

Sivut

Kommentit (16)

Beltane

Olen saanut keitettyä ympärilleni todellisen saippuaoopperan enkä keksi itse järkevää ratkaisua. Tulen kuitenkin pian hulluksi, joten tarvitsen nopeasti neuvoja!! -_-

Tässä siis tilanne: Noin vuosi sitten tapasin netissä ihanan ranskalaisen pojan, ja rakastuin pika vauhdilla. sisäinen romantikko kun olen, olin valmis lentämään Ranskaan vaikka heti mutta kuukaudet kuluivat ja tilanne pysyi viikottaisen juttelun tasolla. Sitä mukaa kuin henkinen läheisyys ja rakkaus poikaan kasvoi, kasvoi myös oma tarpeeni fyysiseen läheisyyteen(seksi ja halailut) mitä en tietenkään voinut saada. No sitten marraskuun aikoihin meillä tuli noin kuukauden parin tauko aktiiviseen jutteluun, ja heräsin muka hetkeksi; "en voi kiduttaa itseäni haavemaailmassa ja antaa oikean elämän mennä ohi, häntä ei kiinnosta kuin ystävyys ja sillä selvä". Pian löysinkin upean miesystävän yökerhosta ja olemme seurustelleet 3kk.

Lähes heti kun aloin seurustella, alkoi kuitenkin ranskalainen jälleen jutella, ja tällä kertaa löysimme taas yhteisen sävelen, suunnittelimme jo viikon tapaamisen kesäksi Ranskassa. Olin aivan innoissani, ja koska suhde poikaystävääni oli kestänyt vasta n. viikon ja ranskalaiseen taas vuoden, ei sillä hetkellä tuntunut vaikealta ajatella että jättäisin hänet sitten ennen kesää. Mutta kuinkas kävikään; vaikka kuinka olen yrittänyt alitajuisesti pitää tunteet erossa seurustelustani, olen alkamassa ihastua poikaystävääni toden teolla. Hänessä ei ole mitään vikaa vaikka kuinka etsin! Samaan aikaan ranskalainen (pojat eivät tiedä toisistaan) alkaa olla todella innostunut tulostani!

Mitä siis teen ja kumpaa loukkaan? :( Tietysti voin mennä Ranskaan ja valehdella poikaystävälle että menen sinne ystävän kanssa, mutta siinä on hurjasti riskejä enkä voisi todistaa millään että joku oli mukana. Tai sitten perun Ranskaan menon ja jään biitsille poikaystäväni kanssa. Ranskalainen oli paljon ennen ja rakastan häntä yhä, mutta toisaalta onko typerää riskeerata toimiva seurustelusuhde kaukorakkauden takia?
Pyydän pikaisia neuvoja, pääni räjähtää pian.

PS: Tämänhetkinen, kämäinen pikku suunnitelmani on käydä kerran siellä h*lvetin Ranskassa jotta saan jotain rauhaa aivoilleni ja jatkaa seurustelua normaalisti Suomessa. Käytännössä vain tosi hankala toteuttaa... ja toivoton? En halua olla täysi ämmä, päinvastoin koitan olla satuttamatta kumpaakaan jos mahdollista.

k87

no aika varmasti jompaakumpaa satutat.

jos haluat selvitä "helpommalla" niin ota suomalainen. jos kerran oot jo kovaa vauhtia ihastumassa, niin mikset vaan anna mennä ja samalla jätät sen ranskalaisen kokonaan pois kuvioista?

Piperr

Mutta et siis koskaan ole tavannut oikeesti tuota ranskalaista? Mä olen itse tietyissä rajoissa realisti, joten mun mielestä tuossa piilee tietty riski.. Koska faktahan kuitenkin on, että tietokoneen välityksellä ihminen voi olla täysin erilainen kuin mitä oikeasti.. ja usein onkin.
Itse olin ihan vaan nettituttavia yhden kundin (tosin ihan suomalaisen, asuikin vielä ihan lähellä) kanssa yli vuoden verran ennen kuin vasta tapasimme. Olin hetkittäin ollut tosi ihastunut kundiin, koska vaikutti niin herttaiselta ja huumorintajuiselta jne. Tällä hetkellä me ollaan yhä ihan väleissä, käydään kahvilla välillä ja törmätään baarissa ym, mut ei meidän välillä ole mitään kemiaa. Vaikka kuinka ihanalta se vaikutti mesen välityksellä, niin kyllä mä voisin sanoa vähän pettyneeni, kun oikeasti tavattiin. Vaikka hyvä kaverihan se edelleen on.. :)

Kannattaa siis vähän koittaa punnita mahdollisia riskejä, jos tosiaan siis olisi mahdollista, että menettäisit poikaystäväsi. Ja ennen kaikkea - mitä ajattelit sun ja tän ranskalaisen tapaamisesta seuraavan? Hyvää miestä voi olla vaikea löytää, älä siis liian helposti luovu siitä suomalaisestakaan ;)

Daicy

Vaikka lähtisitkin ranskaan tapaamaan ihastustasi, et voi tietää toimisiko suhteenne tosielämässä. Lisäksi välimatka on melkoinen, joten jossain vaiheessa ongelmia tulisi kuitenkin, kun ikävöit häntä täällä Suomessa.

Tilanteesi on hankala, enkä oikein osaa sanoa kumman kanssa sinun kannattaisi jatkaa, pohdi asiaa realistisesti, punniten hyvät ja huonot puolet, eiköhän se ratkaisu sieltä löydy. Ainahan voit odottaa hetkisen ja tunnustella tilannetta, kesään on vielä kuitenkin parisen kuukautta. :)

Pennsylvania

Jätä ranskis, jos suomalaisessa ei kerta ole mitään vikaa. Lähisuhde on melko poikkeuksetta kaukosuhdetta helpompi, ja ranskiksen tunnet vain netin välityksellä -> et kovin hyvin. Suomalaisen tunnet valmiiksi, tiedät varmaksi hänen olevan hyvä mies, hän on lähellä. Aika selkeää minusta.

Toisaalta voisit myös kertoa tilanteen molemmille ja katsoa, viitsisikö jompikumpi sua enää katsella sen jälkeen.

Liliana

Kinkkinen tilanne, mutta uskon että poikaystävän valitseminen tulee pidemmän päälle helpommaksi, jos kerta ei hänessäkään mitään "vikaa" ole :). Ranskalaisessa miinuksena on tietysti se ettei voi kommunikoida omalla äidinkielellä, välimatka on pitkä ja tapaaminen käy kukkarolle, kulttuurierot ym. Etkä ole edes vielä tunne koko tyyppiä oikeasti joten itse en ehkä ottaisi riskiä. Tekisin varmaankin niin että jättäisin juttelua ranskalaisen kanssa vähemmälle, niin ei tarvitsisi taistella tunteiden kanssa.

N-p_

mun mielestä sun kannattai "valita" toi suomalainen.. vaikka sun tunteet kuinka suuria siihen ranskalaiseen oliskin..

Mieti nyt jos meet sinne Ranskaan ja ihastut siihen ihan hirveesti.. Sä kaipaisit sitä ihan kauheesti, ja ei siitä suhteesta todennäkösesti mitään tulis kun se asuu toisessa maassa. Ei kannata olla elämättä omaa elämäänsä sen takia että näkisit sitä ranskalaista suunilleen 1 kerran vuodessa :/ löydät varmasti täältä suomesta jonkun yhtä rakkaan.. Ja Vaikuttahan toi sun suomalainenmiehes tosi hyvältä..

Kannattaa ehkä rupee vähentämään juttelua sen ranskalaisen kaa.. Niin ehkä sun tunteetkin vähenee.. tai sitten tietenki voit mennä sinne ranskaan salaa jos se on sullen niin tärkeää, mutta onhan se väärin ja ei ehkä kannattais, sul tulis viel huono omatunto.. mutta periaattees et tunne sitä ja mieti jos se on ihan erillainen kun luulit :S

Tops

Niin kuin joku jo tuolla sanoikin, älä ikinä luota "täysillä" nettituttavuuksiin, vaikka olisit vuosia hänet "tuntenut".

Jos päätät lähteä ranskaan vastassasi voi kentällä olla jokin aivan muu ihminen, kuin minkä sinä "tunnet" tai kentällä ei välttämättä ole yhtää ketään vastassa! Tai sitte siellä todellakin on tämä ihana ihminen vastassa, mutta mielestäni tässä jutussa ei ole kovin järkeä.
Olet katsellut ruohoa aidan toiselta puolelta, miksi hyppäisit vielä aidan toiselle puolelle hetkeksi, jos aidan tällä puolella sinulla kuitenkin jo on valmiina "täydellinen" nurmikko?

Laurau

teet mitä teet, ratkaise tilanteesi pian.
on itsekästä pitää kiinni molemmista, sillä tulet satuttamaan jompaakumpaa pian todella pahasti (kun tilanne jommalle kummalla tai molemmille selviää).

TaskuMyy
Jellu
Valitse se suomalainen, huomattavasti varmempi vaihtoehto.

Ei välttämättä parempi valinta, mutta hän on lähempänä! Ja koskaan ei voi tietää mimmonen ketju se toinen on.. ja varsinkin ko näätte harvoin(?)

tata

Kyllä mäkin sen suomalaisen pitäsin. Ihan vaan senkin takia, ettei tiedä miten paljon pystyy näkemään jos ottais sen ranskalaisen :roll: Ja sit nuo muut syyt mitä on lueteltu :)

jn-

Tohon on vaikee vastata.... Ite en oo koskaan ollu sellasessa tilanteessa etten ois osannu valita kahen miehen väliltä, aina on jompikumpi ollu se johon olen syvemmin ihastunu/rakastunu,
mutta aina on tosin kummatkin ollu ihan suomalaisia ja asunu suomessa....

Jos kumminkin jo ihan seurustelette tän suomalaisen kanssa ja aikoisit tuon "kämäisen pikku suunitelmasi :) " mukaan mennä käymään vaan kerran siellä ranskassa ja jatkaa sitten seurustelua suomessa, niin eikös tuo ole jo pettämistä? Eikä nyt ole tarkoitus millään lailla moralisoida, mutta siltähän tuo kuulostaa. Et varmaan itse kumminkaan haluaisi, että tämä suomalainen poikaystäväsi lähtisi ulkomaille jonkun toisen naisen luo...

Sanot kumminkin että yhä rakastat tätä ranskalaista, joten tosi vaikee tilanne sulla....

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat