En pääse yli poikaystäväni entisistä suhteista - Parisuhteet

nostars

kuule tyttö, mulla oli ihan tasan samanlaista tämän suhteen alkuaikoina! pojan entiset tytöt häiritsi, varsinki kun itse oli enemmän kokematon ja pojalla kuitenkin ennen mua pitkä ja vakava suhde. ne häiritsi hirveästi ja kyselin kanssa vaikka mitä. ja ne jutut oli just alkuaikoina niinku teillä. mutta sitten aikaa kului ja kaikki ne meni ohi. kai se oli jotain omanlaista epävarmuutta, että onko parempi kuin se edellinen ja muuta. nykysin ei enää sen exät häiritse, mun kanssahan se on eikä niihin edes kummemmin pidä yhteyttä.
hitto kun ihan säikähdin kun luin ton sun jutun, että onko joku muukin yhtä neuroottinen kun minä 8)

mut kyl se menee ajan kanssa ohi.

Sivut

Kommentit (31)

minni-

mä uskoisin myös, että noi sun tunteet on ohimeneviä. kun teidän suhteeseen tulee kuukausia lisää, niin huomaat jonain päivänä, ettet ajattele enää mitään tuollaisia.

SinRuid

Kyllä ittelläkin on exät kummitelleet mielessä ja välillä se pohtiminen on ajanut kauhean ahdistuksen partaalle. Vaikka itsellä ollut Todella vilkas miesmenneisyys, ei sekään helpottanut siinä asiassa että miehellä on ollut elämää ennen minua.
Nykyään osaa jo suhtautua asiaan ja turha mustasukkaisuus on kaikonnut.
Entiset on mennyttä ja niillehän ei mitään mahda, huolehtia voi vaan nykyhetkestä.
Varo kuitenkin ettet pilaa suhdetta ajamalla miestä nurkkaan syyllistämällä entisistä, kaikilla on rajansa.
Ja - jos yhtään lohduttaa - se menee ohi. :)

Sasu

Nyt seuraa valtaisan pitkä teksti. Sori, mutta mulla on kai iso tarve avautua tästä asiasta.

Tapasin poikaystäväni suunnilleen 1,5 kuukautta sitten ja aika pian molemmista tuntui, että ollaan toistemme kanssa jäädäksemme. Ollaan siis oltu yhdessä varsin vähän aikaa, mutta lyhyestä ajastamme huolimatta olemme molemmat jo aivan sitoutuneita toisiimme.

Mulla ei ole parisuhdehistoriassani aikaisempia seurusteluja; en ole ikinä halunnut kenenkään kanssa tapailuvaihetta pidemmälle ennen nykyisen poikaystäväni tapaamista. Niinpä suhteessamme olen kokenut jatkuvasti uusia asioita niin fyysisesti, psyykkisesti kuin emotionaalisesti - alkaen itse asiassa jopa ensimmäisestä suudelmastani. Poikaystävälläni sen sijaan on ollut muutama pidempi parisuhde ja useita seksisuhteita. Olen kysellyt hänen entisistä tytöistään aika paljon, koska jostakin syystä he kummittelevat mielessäni ja haluan kuulla asioista poikaystävältäni sen sijaan että itse miettisin niitä puhki päässäni. Poikaystäväni vastailee kärsivällisesti ja rehellisesti ja sanoo, ettei kyselyni vaivaa häntä.

En tiedä, mihin pyrin yrittämällä ymmärtää, minkälaisia poikaystäväni entiset naiset ja suhteet ovat olleet; musta tuntuu jotenkin ahdistavalta, että poikaystävälläni on menneisyytensä, vaikka oikeasti en haluaisikaan olla hänen ensimmäisensä, vaan haluaisinkin hänen kaltaisensa kokeneen miehen. Kuitenkin minuun sattuu paljon, kun saan välillä mieleeni väläyksiä hänestä toisen naisen kanssa tekemässä asioita, joita hän nyt tekee minun kanssani etenkin seksiin ja muuhun fyysiseen läheisyyteen liittyen. En tiedä, olenko mustasukkainen entisille tyttöystäville. En usko niin, koska tiedän pintapuolisesti, miten ja miksi suhteet ovat päätyneet ja ettei poikaystäväni haikaile entisten perään. Jos en ole mustasukkainen, en tiedä, mitä ihmettä olen. Tunnen valtavaa tarvetta olla parempi kuin entiset tytöt - nätimpi, kiltimpi, välittävämpi, taitavampi seksuaalisesti, hoikempi, ihailtavampi... Enkä tietenkään saisi eikä minun pitäisi toivoa tai vaatia sellaista.

Olen puhunut poikaystäväni kanssa tunteistani ja hän on todella huomioonottava ja tekee asioita saadakseen minut tuntemaan itseni erityiseksi - tai siis ainakin hän tekee asioita, joita hän ei ole tehnyt kenellekään muulle naiselle tai kenenkään muun naisen kanssa. Hän on myös sanonut, ettei ole ikinä halunnut ketään yhtä paljon kuin minua ja tiedän, että hän saa elämänsä parhaita orgasmeja minun kosketuksestani; hänen mukaansa kosken häntä paremmin kuin kukaan muu koskaan - hänet itsensä mukaan lukien. Vaikka seksi on mielestäni nautittavaa sellaisenaankin varmaan kenen tahansa viehättävän ihmisen kanssa, koen sen myös tavallaan pyhäksi ja haluan kokea naimisen sijaan rakastelemista, joka kuuluu kahden toisistaan todella välittävän aikuisen parisuhteeseen. Minun toiveestani olemme pidättäytyneet yhdynnästä siihen saakka, että voimme harrastaa sitä ilman kondomia, mutta seksielämämme on muissa muodoissa aktiivinen ja saan tyydytystä siitä, että uskon hänen aidosti nauttivan kanssani enemmän kuin muiden kanssa aikaisemmin - vaikka kyse onkin taidostani eikä tunnepuolen asiasta.

Tajuan, että poikaystäväni on kanssani, koska haluaa olla kanssani eikä jonkun muun kanssa, mutta silti minuun sattuu. Olenkohan salaa vihainen hänelle siitä, ettei hän ole odottanut minua seksuaalisesti kuten minä olen häntä vai miksen pysty vain olemaan onnellinen siitä, että hän on kanssani nyt välittämättä siitä, kenen kanssa hän on aikaisemmin ollut?

angelinah
ellie_89
Tiesin jo tästä ketjusta mutta kuitenkin aloitin uuden, sillä oma tilanteeni tuntui niiiiin erilaiselta (niinhän ne aina :roll: ).

Kuitenkin: Tiedän, ettei mieheni tahdo olla missään tekemisisissä entisten seksikumppaneidensa kanssa, sillä he eivät olleet mihinkään muuhun tarkoitettuja kuin halujen tyydyttämiseen. Tiedän, että hän haluaa ja rakastaa vain minua.

Minusta mieheni kuitenkin vaikuttaa vastenmieliseltä ja seksi tuntuu usein epämiellyttävältä, sillä ajattelen häntä tekemässä samaa jonkun toisen kanssa. Selvästi joku kokematon olisi ollut minulle parempi ja välistä tuntuu, että "tyydyin" poikaystävääni (en uskonut, että olisi olemassa 18-vuotiaita kokemattomia poikia :shock: ). Alusta asti olen tuntunut olevani vangittu - en voi jättää poikaystävääni mutten voi myöskään olla täysin onnellinen hänen kanssaan.

Nyt molemmilla on huono olla. Poikaystäväni tietää, ettei hän ole tarpeeksi minulle ja minulla on paha mieli, koska vaadin häneltä enemmän. Tiedän, että ongelmani on ihan naurettava mutten voi sille mitään. En yhtään tiedä, mitä tekisin. Rakastan poikaystävääni enemmän kuin ketään mutta tällä hetkellä tuntuu, etten koskaan voi/tahdo päästä yli hänen menneisyydestään :cry: Mitä tässä oikein kannattaisi tehdä?

Täällä sama juttu! Luin muutkin viestisi ja kyllä tunnistan itseni kaikissa niissä.. Et siis painiskele yksin tuollaisten tunteiden kanssa! Mäkin ajattelin että ajan kanssa helpottaisi, mutta ei ole helpottanut.. Tai no vähän on, mutta ne pahimmat ajat olivat kuin yhtä helvettiä.. Nyt toivon, etten tietäisi hänen menneisyydestään mitään! Olisi jotenkin niin paljon helpompi elää.

ellie_89

Tiesin jo tästä ketjusta mutta kuitenkin aloitin uuden, sillä oma tilanteeni tuntui niiiiin erilaiselta (niinhän ne aina :roll: ).

Kuitenkin: Tiedän, ettei mieheni tahdo olla missään tekemisisissä entisten seksikumppaneidensa kanssa, sillä he eivät olleet mihinkään muuhun tarkoitettuja kuin halujen tyydyttämiseen. Tiedän, että hän haluaa ja rakastaa vain minua.

Minusta mieheni kuitenkin vaikuttaa vastenmieliseltä ja seksi tuntuu usein epämiellyttävältä, sillä ajattelen häntä tekemässä samaa jonkun toisen kanssa. Selvästi joku kokematon olisi ollut minulle parempi ja välistä tuntuu, että "tyydyin" poikaystävääni (en uskonut, että olisi olemassa 18-vuotiaita kokemattomia poikia :shock: ). Alusta asti olen tuntunut olevani vangittu - en voi jättää poikaystävääni mutten voi myöskään olla täysin onnellinen hänen kanssaan.

Nyt molemmilla on huono olla. Poikaystäväni tietää, ettei hän ole tarpeeksi minulle ja minulla on paha mieli, koska vaadin häneltä enemmän. Tiedän, että ongelmani on ihan naurettava mutten voi sille mitään. En yhtään tiedä, mitä tekisin. Rakastan poikaystävääni enemmän kuin ketään mutta tällä hetkellä tuntuu, etten koskaan voi/tahdo päästä yli hänen menneisyydestään :cry: Mitä tässä oikein kannattaisi tehdä?

TaskuMyy

Aika perus klisee kysymys on eka; oletko keskustellut hänen kanssaan asiasta? Että hänen entiset vaivaavat sua?
Miksi päästät ajatuksesi karkaamaan niihin toisiin naisiin?

marika_

pastean nyt omankin vastaukseni tähän;

Koita ajatella loogisesti; Mies on nyt sinun, ei kenekään entisensä kanssa. Jos hänen eksänsä vaan olisivat olleet niin kaikinpuolin ihanampia kuin sinä, niin eikö hän tällä logiikalla olisi edelleen heidän kanssaan. Kun hän nyt kuitenkin on sinun kanssasi, voidaan olettaa että sinä olet hänen mielestään se kaunein, ihanin ja yksinkertaisesti paras nainen hänelle.

Jokaisella meistä on menneisyys eikä sitä voi muuttaa. Toisen menneisyys tulee myös hyväksyä jos suhteessa aikoo olla. Poikaystäväsi ei ole edes tehnyt mitään poikeavaa, on aika normaalia että parikymppisellä miehellä on ollut jo jotain naiskuvioita. On myös aika turhaa ruveta syyllistämään poikaystävää hänen menneisyydestään tai saada hänet katumaan sitä, harva kun on elämässään vain yhden ihmisen kanssa.

Kuulostaa vähän siltä että ongelma johtuu ennenkaikkea sinun huonosta itsetunnosta - jos omaa edes jokseenkin kohtalaisen itsetunnon ei ajattele jatkuvasti olevansa mahdollisesti huonompi, rumempi tai tyhmempi kuin jotkut jo historiaa olevat naiset.

Entäs miten teillä on luottamuksen laita? Voihan tuollainen pelko kummuta myös luottamuspulasta.

Koita nyt kuitenkin vaan saada itsesi uskomaan, että mies selkeästi haluaa olla nyt sinun eikä kenekään muun kanssa, ei tähän oikein muuta ratkaisua taida olla. Myös itsetunto-ongelmia ja sitä mitä niille voisi tehdä kannattaa pohtia.

ellie_89

Olemme jutelleet asiasta jo lukemattomia kertoja ja yleensä keskustelu auttaa vähäsen (vaikka onkin pitkälti vain samojen faktojen toistoa). Luotan poikaystävääni täysin ja tiedän, ettei hän pettäisi minua. Tiedän, etteivät hänen eksänsä olleet millään tapaa ihanempia hänen mielestään, sillä hän rakastaa ja haluaa olla vain minun kanssani. En tiedä, miksi ajatukseni karkaavat hänen entisiinsä - kait tahtoisin, että hän olisi ollut kokematon ja rankaisen häntä olemalla onneton. :?

Mirve

Kerroit lukitussa ketjussa, että olet kysynyt tarkat yksityiskohdatkin poikaystäväsi entisistä seksikumppanesita jam iten/missä he seksiä harrastivat, kerroti vielä, että poikaystäväsi vielä kertoi näistä sinulle -ja aivan suoraan. Miksi halusit edes tietää? Siksikö että voit verrata itseäsi heihin.. Tottakai, jos sait tietää kaiken, rupeat vatvomaan näitä entisiä päässäsi. Mutta unohda ne ja jatka elämääsi, mies on nyt sinun kanssasi!

Oma poikaystäväni on kokeneempi kuin minä, hänellä on ollut pari vakavampaa juttua ja myös yhden illan juttuja. Olen kysynyt niistä jotakin, mutta olen saanut vain niukka sanaisia vastauksia, mistä olen ollut jälkikäteen kiitollinen. Mutta tiedän että hän rakastaa mua, ja tahtoo olla mun, eikä niiden entisten kanssa.

Et voi rankaista miestäsi siitä että hän on kokeneempi kuin sinä, samalla rankaiset häntä siitä, että hän on edes elänyt ennen sinua! Onhan sinullakin ollut elämää ennen poikaystävääsi, eikä hän rankaise sinua siitä.

Ja olen Marikan kanssa samaa mieltä...Kaikki lähtee pääsi sisältä luottasit nyt itseesi, ja siihen mieheesi, jatkaisit elämää eteenpäin, unohtaisit turhat vatvomiset.

ellie_89

En oikeastaan edes tiedä, miksi tahdoin tietää kaiken hänen entisistään. Minun oli silloin kamalan huono olla ja kaikenlaiset kysymykset, joihin sillä hetkellä kaipasin vastauksia, pyörivät päässäni. Nyt hän ei enää kerro mitään entisiinsä liittyvää ja minä tiedän olla kysymättä.

Lisäksi tiedän, ettei hän rankaise minua entisestä elämästäni, muttei siinä ole mitään rangaistavaakaan. Eniten minua loukkaa se, että odotin löytäväni jonkun, josta oikeasti välittäisin. Kuitenkin poikaystäväni kävi panemassa ensimmäistä suostuvaa tyttöä. Syytän itseäni hänen valinnoistaan ja tunnen oloni täysin arvottomaksi ja käytetyksi.

Mirve

Ethän sinä voi itseäsikään syyttää poikaystäväsi entisistä, ja miksi syyttäisit?
Et sinä ollut se joka ne valinnat teki. Älä syyttele itseäsi siitä, mille et voi mitään, tai siitä mitä poikaystäväsi on tehnyt, et voi sillekään enään mitään...

Kuinka vanhoja olette? Nuoruudessa sitä halutaa kokeilla kaikenlaista, poikaystäväsi halusi kokemuksia ja miehillä kokemusten etsimistä ei katsota samalla tavoin kuin naislla, mies on pelimies, nainen on h***a.

ellie_89

Olimme 18, kun aloimme seurustella - nyt olemme 19 ja 20.

Mutta siis: miten kauan teillä on mennyt, että olette päässeet tällaisen ongelman yli (en kait ole ainut, joka painiskelee tämän kanssa :? )?

pesukarhukissa

Mulla on vähän sama ongelma. En tunne nykyisen poikaystävän entisiä säätöjä/"tyttöystäviä" kunnolla, mutta silti olen mustasukkainen heistä.

En edes tiedä, minkä verran poikaystäväni tietää että minä tiedän hänen entisistä suhteistaan. Olen kuitenkin saanut ongittua/vakoiltua/kyylättyä esille ehkä jopa enemmän tietoja kuin poikaystäväni olettaa.

Naurettavinta tästä tekee se, että yksikään hänen aikaisemmista jutuistaan ei ole ollut millään tapaa vakava. Säätöjä, ihan lyhyitä suhteita, ihastumisia, tapailua. Ei siis mitään kovin suurta syytä olla mustasukkainen. Silti myönnän olevani ja kihisen kiukusta ja mustasukkaisuudesta, jos näen heidän esimerkiksi kommentoineen toisilleen galleriassa. Naurettavaa, mutta en mahda itselleni mitään. Pieni mustasukkaisuus on ehkä hyvästä, mutta liika on liikaa. En ole _vielä_ huolissani omasta mustasukkaisuudestani, mutta ties minkälaiseksi se tästä vielä kehittyy.

Sharon

TÄÄLÄ sama !

ollaan seurusteltu yli puoli vuotta ja vertaan itseäni ukkoni exiin jatkuvasti..
tai siis kun hänellä ei ole exinä muutakun panokavereita, jotka ovat voineet olla kuukausia messissä..
Ongelma on se että tunnen suurimman osan hänen panoistaan.. ollaan kuitenkin tunnettu jo muutama vuosi.. ja tiedän että hän harrasti kaikkien kanssa seksiä kun oli vaan mahdollisuus, ei niin väliä oliko tyttö varattu vai ei, jokainen joka vaan vähän vihjasi hänelle että oliis kiva vähän tehä jotain, niin makuuhuoneen puolelle sitten he menivät.. Tosin meidänki suhde alkoi ensin niin.. Mutta epäilyttää ettei hän tekisi enään niin kun on ennekin tehnyt..

Aivan kun hän olisi ennen yrittänyt olla vain mahdollisimman monen kanssa. Mistä tiedän että en ole vain yksi muija listaan lisää... ?! :cry: Muutamia tappelujakin tullut kyseistä asiasta..

liew-
Sasu
Tunnen valtavaa tarvetta olla parempi kuin entiset tytöt - nätimpi, kiltimpi, välittävämpi, taitavampi seksuaalisesti, hoikempi, ihailtavampi... Enkä tietenkään saisi eikä minun pitäisi toivoa tai vaatia sellaista.

Mulla on täsmälleen tätä samaa "vikaa". Itsetunto mulla on ollut todella huono ties kuinka pitkään, mutta nyt vasta tässä suhteessa olen oikeasti tajunnut (ikävä kyllä), että poikaystävälläni on ollut aikaisempia tyttöystäviä, enkä siis sittenkään voi mitenkään olla se ainoa nätti nainen maailmassa. Kenties joku aikaisemmista tytöistä onkin ollut nätimpi, mutta kun joku muu heidän kanssaan meni pieleen, piti tyytyä (vihaan tätä sanaa) tällaiseen vähän vähemmän nättiin.

Asiaa pahentaa entisestän se, etten tiedä oikeastaan mitään poikaystäväni entisistä, ja näin ollen kuvittelen heidät kenties paremmiksi ja vakavemmiksi suhteiksi kuin ne ovat olleetkaan. Poikaystäväni ei halua puhua aikaisemmista suhteistaan, vaikka itse olen yhdestä aikaisemmasta "suhteestani" (jota itse häpeän ja jonka mielelläni pyyhkisin eliniäksi pois muististani) kertonut aivan kaiken. Tämä saa minut kuvittelemaan, että poiaystäväni aiemmissa suhteissa on jotain salattavaa, vaikka todellisuudessa en usko niin enkä haluaisi edes kuvitella moista.

Olen niin äärettömän pinnallinen itseni suhteen, että haluan olla äärimmäisen kaunis, taitava ja haluttava.. Jopa siinä määrin, että muutkin miehet haluaisivat minua. Ehkä poikaystäväni tällöin haluaisikin pitää minusta kiinni, kun huomaisi, että muutkin voisivat haluta mut. Tyhmää, sillä poikaystäväni roikkuisi mussa nytkin varmaan viimeiseen asti, mutta kun ei sitä näe arjessa... Jos lähdetään kahdestaan viihteelle/jonnekin reissuun, tunnen olevani kaveri, sillä julkisilla paikoilla ei ilmeisesti voi näyttää rakastavansa toista ihmistä koko sydämestään?

Tämä on johtanut tosiaan siihen, että koen olevani huono aivan joka asiassa. Lihava, ruma, huono... Ja pyrin jatkuvasti täydellisyyteen ja se tappaa mut.

Lisäksi alkuaikoina pelkäsin olevani huono makkarin puolella - tämä onneksi on jo unohdettu tunne, vaikka tunnen vieläkin hieman epävarmuutta siitä, että poikaystäväni on kokenut sillä saralla erilaisia juttuja - joita ei välttämättä halua kokeilla enää toiste.. Näin ollen en siis koskaan saisi kokea niitä asioita hänen kanssaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat