Mitä voin tehdä kun ahdistaa? - Parisuhteet

Mime

Minulla on sellainen vaikea tilanne etten rakasta poikakaveriani enää ja minun pitäisi jättää mutten uskalla. Pelkään satuttavani häntä jättämällä, varsinkin kun olen ihan äskettäin käynyt tutustumassa hänen sukulaisiinsa jne... ja esittänyt olevani niin onnellinen kuin vain voin olla. Hän puhuu yhteen muuttamisesta, häistä ja yhteisistä lapsista. Minua pelottaa ja ahdistaa kun hän suunnittelee yhteistä tulevaisuutta ja itse kuitenkin tiedän ettei se koskaan saa toteutua. Harkitsin itsemurhaakin kun oikein paljon ahditsi, mutta siitä tunteesta pääsin ylitse ja olen nyt miettinyt parasta keinoa lopettaa tämä kidutus.

Kommentit (7)

Msuh

Kyllä ihmisen pitää olla sen verran itsekäs, että ajattelee välillä omaakin napaansa. Et ehkä tällä hetkellä satuta poikakaveriasi, mutta itseäsi kylläkin. Ymmärrän, ettet halua satuttaa ihmistä, josta kenties hieman vielä välitätkin, mutta joskus sellaista on vain pakko tehdä. Ajattele se vaikka sillä tavalla, että asian pitkittäminen tuntuu pojasta loppujen lopuksi pahemmalta, kuin se, että kertoisit asiasta heti. Pakko sanoa tähän jotain niinkin kliseistä kuin "kerran se vain kirpaisee". Parhaimmassa tapauksessa pääsette molemmat pian jaloillenne, jatkamaan elämää :)

glitter_

Tuossa tilanteessa ei sitten muuta vaihtoehtoa taida olla kuin että sun pitää vaan uskaltaa. Tottakai se sattuu kun toinen jättää, mutta ei sun kannata todellakaan jatkaa ton asian salaamista. Sun pitää vain rohkeasti kertoa miten asiat on nyt.

marika_

Jos olet varma, että tunteet on nyt kuollu ja kuopattu lopullisesti, niin eipä siinä sitten muuta vaihtoehtoa ole kuin jättää toinen.. Yhteen jääminen tekisi vaan hallaa molemmille.

Voihan toi olla aika isku jos toinen on ihan rakastunu ja luulee kaiken olevan hyvin, joten siksi negatiivisista tunteistakin kannattaisi puhua heti kun niitä ilmenee ja kun eroaikeet eivät ole ihan selviä, se saattaisi hiukan valmistaa toista siihen mitä ehkä tuleman pitää.. Mutta älä nyt turhaan rupea hommaa pitkittämään, vaan koita ilmaista asia mahdollisimman nätisti - kuitenkin niin suoraan ettei poikaystävälle jää epäselväksi, ettet häntä enää takaisin ota.

Emiliaaa

Mulla tuli samanlaisia tuntemuksia edellisessä suhteessa ja lopulta olin siinä pisteessä että jätin eksäni... Eikä ollut kyllä itselläkään helppo jättää kun tiesi miten toinen joutuu kärsimään, mutta sekin olisi kai ollut väärin jäädä suhteeseen vaikkei tuntenut enää kunnolla rakastavansa. Nykyään ollaan hyviä kavereita eksän kanssa. :)

xaz

mä joskus siskollein purkauduin (kirjeitse, kun en pystynyt asiasta puhumaan ääneen) et oon niin pahasti ihastunu toiseen mieheen (wap-mies) ja se mieski minuun ja että mitä ihmettä mää teen Exän kanssa, niin sisko ihan suoraan sano et mun pitää jättää Ex, et mää teen sille vaan karhun palveluksen jos jatkan sen kanssa. Meni siinä toista vuotta, kun muka yritin vielä olla kunnolla siinä suhteessa, mut loppupeleissä tein sen vaikeen siirron ja jätin Exän.

Ametisti

Olen ollut itse samanlaisessa tilanteessa. Noin puoli vuotta roikuin suhteessa ja toivoin itsekseni, että tämä jättäisi minut. Sitten jossain vaiheessa tajusin, että ei tämä ole oikein minua eikä sitä toistakaan kohtaan. Jättäminen oli ihan kauheaa suoraan sanottuna. Toinen oli ihan pirstaleina, mutta ei auttanut, ei tuntunut enään hyvältä siinä suhteessa. Itkin kaksi päivää ja siihen se jäikin. Olen todella helpottunut, että en roikkunut suhteessa sen enempää.
Joskus vaan täytyy olla niin 'itsekäs' ja jättää toinen, jos ei todellakaan tunnu hyvältä suhteessa. Täytyy vaan uskaltaa sanoa toiselle, miltä itsestä tuntuu.
Jaksamisia!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat