Pettämisen merkkejä - Parisuhteet

ssep

noh, mulla kävi silleen että mies petti eksänsä kanssa mua juuri ennen kun menimme kihloihin. Mies tekstaili jatkuvasti, meni jatkuvasti parvekkeelle puhumaan puhelimeen yö myöhään haukkui minulle eksäänsä yhtenään. Meni aina kaverilleen, jolla ei ollut nimeä kun kysyin se oli vain kaveri.
yhdessä edelleen

Sivut

Kommentit (51)

marika_

No sitten vastaa. Ellei ne muut merkit oo tosi selviä (sängyanalta löytyy vieraat alushousut tms), niin kyl mä jättäisin sikseen... jos myöhemmin selviis et oli pettämisestä kyse, niin huono tuuri sitten.

Tai siis... hmm, tarkotan vaan et vaikka nää ilmaantus missävaiheessa vaan, niin ihan oikeesti lähes kaikki täällä mainituista esimerkeistä voi liittyä ihan johonkin muuhunkin... Ja jos rupeaa epäilemään sitä toista kaikesta ja kulkemaan perässä kun hullu vainukoira, niin varmasti pilaa suhteen vaikkei mitään pettämistä oliskaan ollu.

Toki pitää pitää silmät auki, mutta joku raja sentään.

Yummy

Oon samaa mieltä, ettei yksittäiset kohdat näistä listatuista jutuista kerro mitään, mutta ehkäpä, jos suurin osa niistä on totta. Mutta ei välttämättä sittenkään. Eli ei voi sanoa, että jos mies tekee jutut X, Y ja Z, niin se tarkoittaa, että hän pettää.

Mutta kerron nyt kuitenkin, miten itse sain selville, että kumppanini petti minua. Ensiksi aloin epäillä sitä, etten koskaan saanut häneen yhteyttä. Eli jos juteltiin puhelimessa, niin hän soitti. Toinen epäilys oli, kun tämän pojan ystävät "eivät vielä tienneet hänen eronneen entisestä tyttöystävästään". Todellisuudessa hän siis ei ollutkaan eronnut. Ja viimeisenä oli viesti, jonka hän sai meidän makoillessa vierekkäin. Kun hän luki viestin, satuin huomaamaan, että sen lähettäjä oli tyttö. Silloin myös mies käänsi puhelimen niin, etten nähnyt viestiä ja kertoi sen olevan äidiltään... Mikäänhän noista ei yksinään kertonut yhtään mitään, mutta yhdistelmänä (plus muita omituisuuksia ja valheita) paljastivat minulle pojan pettävän.

Pennsylvania

Tällä kertaa komppailen marika_a kyllä ihan 100%.

Älkää suotta ajako itseänne hulluiksi turhaan. Jos huono tuuri käy, niin ei se parane siitä mihinkään, että on hermoillut ja epäillyt ja stressannut kaiken aikaa.

agarina

Marikan ja Pennsylvanian kanssa olen samoilla linjoilla. Jos mies toimii epäilyttävästi, nainen kysyy onko jotain meneillään ja mies kieltää, voi nainen joko alkaa epäillä miehen rehellisyyttä ja pahimmillaan kriisiyttää suhteen olemattomasta syystä. Nainen voi myös hyväksyä miehen vastauksen ja uskoa sitä, ja jos mies paljastuu myöhemmin valehtelijaksi, se on hänen häpeänsä eikä naisen vika. Ei ole kenenkään vika eikä syy päättää rakastaa ja luottaa. Näin minä olen asian järkeillyt, ja kyllä varsinkin pitkässä parisuhteessa voi jossain määrin tietää, kuinka rehellinen toinen on; pystyisikö mies valehtelemaan kirkkain silmin - jos pystyy, on parempi lähettääkin sellainen matkoihinsa sitten kun vale paljastuu.

Eli mun näkökulmasta tilanne on karkeasti win-win-tilanne naiselle, jos mies pettää ja valehtelee. Näinhän se ei kuitenkaan koskaan mene, koska hommassa on tunteet mukana.

Lukretia

Ei munkaan mielestä pidä ruveta vainoharhailemaan. Mutta uskon kyllä, että äkisti muuttunut käytös (tekstiviestien salailu, äkilliset epäuskottavat reissut jne.) ovat ihan aiheellinen syy epäillä pettämistä. Kai sitä ihmisellä on kuitenkin järki kädessä siinä, milloin alkaa hälytyskellot soida, ellei sitten kyse ole tosi mustasukkaisesta ihmisestä, jolle pelkkä baariin lähteminen on merkki pettämisestä.

SunLion

no mitä jos kaikki vastais kirkkain silmin ei? ja silti on miljoona merkkiä siitä että asiat ei oo kunnossa?

ei nää oo niin yksiselitteisiä juttuja..toki vainoharhasuutta pitää välttää, mutta onhan se hyvä hieman myös miettiä onko tilanne ihan normaali jne.

Jos noita asioita on ollut alusta saakka niin tuskin on kyse pettämisestä...avain onkin siinä että yleensä ne ilmaantuu yhtäkkiä pettämisen alkaessa.

marika_

Ihan vaan semmosta mietin, että jotenkin tavallaan ehkä ajaa vaan enempi mustasukkasuuteen/vainoharhasuuteen, jos alkaa tekemään tämmösiä listoja...

Suurin osa näistä voi liittyä ihan mihin vaan muuhunkin, mutta pahimmassa tapauksessa sitä rupeaa näkemään pettämistä jokapuolella jos liikaa näitä miettii...

Jos pettämistä tapahtuu, niin sitä on aina hyvin vaikea kuitenkaan havaita (koska tosiaan kaikki "yllättävät menot" yms. voi oikeestikin olla joskus yllättäviä menoja), joten ei liika asian pohtiminen auta ketään. Jos olis itellä hyvä syy epäillä (ei mikään "noku se ei anna mun lukea tekstareitaan!"), niin kysyisin suoraan, ensin mieheltä (+vaatisin selvittämään tämän syyn) ja sitten miehen kavereilta. Jos kaikilta tulisi vain kirkkain silmin "ei", eikä mitään oikeita todisteita olisi enempää, antaisin asian olla.

wow

on kyllä totta, että ei se huono omatunto kaikkia pettäjiä vaivaa! pitävät tyttö/poikaystävänsä tyytyväisinä kotona, ja sen jälkeen hyvillä mielin menevät sen "toisen" luo. mutta loppujen lopuksi se ote näilläkin sankareilla yleensä lipsuu, ja jävät kiinni..
varsinkin jos on pitkään toisen kanssa ollut, niin kyllä sen aistii ja muutoksen käyttäytymisessä huomaa. eikä merkkejä kanna katsoa läpi sormien. pettäjän kanssa eläminen ei kannata, vaikka toinen kuinka muutosta lupaisi.

Msuh

Ei ole kyllä kokemuksia petetyksi tulemisesta, enkä jaksa uskoa, että nykyisen miehen kanssa tulen sitä koskaan kokemaankaan :) Mutta eihän koskaan pidä sanoa ei koskaan. Mie kyllä aavistan niin helposti, jos joku on pielessä, joten pettämisenkin uskoisin huomaavani melko nopeasti. Jos miehellä tulisi yhtäkkiä jotain selittämättömiä menoja, voisin epäillä jotain. Äh, kyllä minä huomaisin sen vain siitä vaivautuneesta olemuksesta tms, sillä tuskin kukaan pystyy olla kumppanin seurassa niin kuin ei mitään, jos olisi joku pettämissäätö meneillään :?

heica

...mutta on niitäkin, jotka ihan innoissaan juoksee sen kakkosen/kakkosien luona ilman mitään omantunnon tuskia ja kotona ovat kuin kaikki olisi ok ja mitään salattavaa ei ole, eikä kumppani osaa epäillä yksinkertaisesti mitään.
Nää pettäjät on sitten vissiin niitä jotka eivät osaa sitoutua ja ajattelevat "se mitä ei tiedä, ei voi satuttaa".

TaskuMyy

:arrow: salaisia puheluja (eli joku soittaa niin menee muualle puhuu/ei vastaa)
:arrow: textailee yhtenään
:arrow: jos menet koneen ohi ja hra istuu koneella niin sulkee äkkiä ''ikkunan''. esim. meseikkunan, sähköposti ikkunan
:arrow: työpäivät venyvät yhtäkkii pitkiksi
:arrow: ''äkki'' lähtöjä tulee noin vaan MUKAMAS kaverille

@leXi

-kännykkä kulkee AINA mukana, jopa vessaan tai parvekkeelle röökille

-tietokoneessa on salasanat kaikelle

-jäädäänkin yllättäen baarireissun jälkeen "kaverille yöksi"

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat