MISSÄ MENNÄÄÄN??! - Parisuhteet

zinella

Tarvitsen kipeästi apua !

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa vuoden. Alussa kaikki oli ihanaa ja vietimme kaiken aikamme yhdessä eikä välillämme ollut salaisuuksia.
Vietimme kaikki viikonloput yhdessä ja jos lähdimme johonkin menimme yhdessä. Nyt joulun jälkeen hän on ruvennut käymään baareissa enemmän(itse olen vielä alaikäinen) ja viettämään viikonloppuja enemmän kavereidensa kanssa ja niin tein minäkin. Ajattelin vaihtelun vain virkistävän. Usein kuitenkin näimme vielä illalla sen jälkeen kun olimme tavanneet kavereitammekin.
Nykyään hän tekee paljon töitä, on väsynyt ja stressaantunut emmekä kerkeä tavata niin usein. Nykyään yleensä, niinkuin tänäänkin hän tuli meille alkuillasta ja olimme meillä muutaman tunnin. Nyt hän lähti kotiin koska häntä väsytti ja hänellä on huomenna työpäivä. Joskus olemme alkuillan yhdessä ja sitten lähdemme omille teillemme, vaikka ennen vietimme koko illan yhdessä.
Nyt mutsini tuli juttelemaan kanssani, koska on huolissaan siitä, että en ole poikaystävälleni enää muuta kuin seksisuhde. Loukkaannuin, mutta aloin miettimään asiaa. Poikaystäväni kyllä on todella ihana ja sanoo rakastavansa minua ja pystymme lähes aina puhumaan asiat selviksi. Mutta emme nykyään tee lähes koskaan mitn ihmeellistä yhdessä, koska hän on väsynyt/stressaantunut eikä ole aikaa. Emme kyllä ennenkään tehneet kovin usein mitn yhdessä (siis ennen tänä "kriisiä") mutta silti minua alkoi ahdistamaan.

Soittelemme usein, näämme usein, mutta emme enää niin kauan aikaa kuin ennen, ja harvoin lähdemme minnekään, koska hänen pitää tehdä töitä. Tunnen usein olevani hänelle todella tärkeä, koska puhuu rakastavasti usein ja on valmis tekemään kompromisseja tapaamisillemme.

Miltä tämä teistä kuulostaa?
Kiitos etukäteen!

Kommentit (8)

agarina

Minusta se kuulostaa juuri sen mystisen vuoden rajapyykin ylittämiseltä. Siinä vaiheessa ainakin itse huomasin, että alkuhuuma alkoi hieman karista ja molemmat osapuolet tajusivat, että elämää on parisuhteen ulkopuolellakin - ja että elämään voi mahtua sekä toimiva parisuhde että muutakin toimintaa.

Itse annoin ajan kulua ja katsoin, mitä tapahtui. Tavallaan testasin, riittääkö rakkautta arjen tullessa kuvioihin. Ja riittihän sitä.

Kiinalaisten mukaan rakastuminen kestää korkeintaa tuhat päivää. Sitten joko lähdetään eri teille tai syvennetään tunne yhteiseksi rakastamiseksi. Minun neuvoni on, että otat ihan rauhassa, muistat hengittää ja puhut asiasta kumppanisi kanssa. Monesti ne äiditkin ajattelevat parasta mutta ilmaisevat sen vähän hassusti. Tsemppiä teille tunteen syventämiseen. :wink:

Nyytikki

Minusta kuulostaa siltä, että äitisi on väärässä. Vaikka en sitten tiedä, luulisi, että hän sitten jotain poikkeavaa on huomannut. Juttele poikaystäväsi kanssa mieltä painavista asioista ja asiat selkiintyvät varmasti. Ehkä jos hänellä on stressiä, hän ei jaksa niin keskittyä olennaiseen eli sinuun - onkohan hän edes tajunnut, että tilanne on alkanut pikkuhiljaa menemään siihen, että ette näe kunnolla? Juttele! :D

zinella

Kiitos teille molemmille<3 Olo helpottui. Joo, oon itekkin miettiny tota, mutta en vaan millään tavalla haluaisi koskaan jäädä kakkoseksi tai pelkäksi panoksi tai muulla tavalla hyväksikäytetyksi. mutta puhun tänään (taaas) poikaystävälleni.

Olisi mukava vaihtaa ajatuksia muutenkin, onko teillä sähköpostiosoitetta? :)

mirilya

Kyllähän toi kuullostaa vahvasti siltä vaan, että suhde on arkiintumassa. :P. Siinä ei ole mitään pahaa, niin vain käy jossakin välissä, että kummatki alkaa katteleen muita juttuja kuin vain toisiaan. Se on ihan normaalia minusta, olisi epänormaalimpaa että pariskunnat olisivat vuodesta toiseen vain kahdestaan erakoituneina jonnekki ja vain toistensa kanssa O_O.

Että tuskimpa sinulla on mitään hätää :).

edit: Kirjoitusvirheitä :<

Jellu

Mun kokemuksen mukaan äidit on kyllä aina oikeassa. Meidän äippä ainakin. se on niin tarkkanäköinen, että heikompaa hirvittäis. Se on aina osannu ennustaa millon mun broidii petetään tjsp. Vähän OT, mutta kyllä sitä äitiä kannattaa kuunnella.

Susannna

Musta tuo on täysin ymmärrettävä vaihe.. Itse helposti asioista stressaavana ja väsyvänä ihmisenä voin kuvitella että poikaystäväsi on töiden takia aika alavireessä. En todellakaan usko että olet hänelle pelkkä seksisuhde.

Ehdottaisin, että sopisitte etukäteen jonkun päivän milloin teette yhdessä jotain erikoista. Sellainen päivä, jolloin kummankaan ei tarvitse murehtia työjutuista tai muista stressaavista asioista, ja keskitytte vain toisiinne. Menkää jonnekin retkelle, esim mökille tai jonnekin huvipuistoon tai sitten rentoudutte kotona vaikka hyvän ruoan, saunomisen ym. merkeissä.

Silloin saisitte keskinäistä aikaa ilman painetta tulevista työjutuista ja parisuhde voisi jälleen tuntua taas molemmista paremmalta. :)

EDIT: tää taiski olla jo melko vanha juttu kun maaliskuussa on ketju aloitettu.. No, neuvo on silti voimassa. :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat