Poikaystävän ex-tyttöystävä vainoaa - Parisuhteet

susuki

Hmm, sanoisin että tämä exä on vain katkera ja mustasukkainen. Keksii syyn mistä muka ei voi arvata että olisi mustis. Mä en ainakaan jäisi vain ruikuttamaan ( niinkun itse tein ) vaan sanoisin suorat sanat sille. Itseasiassa sun poikaystäväsi varmaan pitäisi sanoa.

Mulla tällaisia kokemuksia;

Poikaystäväni oli jopa valmis lähtemään teatteriin sen exän kanssa ( olivat varanneet sen joskus kun seurustelivat ) kun me seurustelimme. Luuli ettei haittaa mua ollenkaan, vaikka pelkäsin vaan niin paljon etten vaan uskaltanut sanoa tai mtn. Kuitenki hän huomas mun ilmeestä etten halua että menee, niin ei sit mennyt. Tää exä veti hirveät kilarit ( miksi ihmeessä mun poikaystävän olis pitänyt mennä sen kanssa minnekään ? )
Hieman myöhemmin mun poikaystävä halusi pyytää tuota anteeksi siltä. ! Sillon se oli tehnyt mulle pahoja asioita ja sanoin vaan että keneltäköhän sun oikein kuuluis anteeksi pyytää. Huoh. Mutta kuitenkin, naurettavaa.

Jossain vaiheessa tämä exä meinasi huijata poikaystävääni että on raskaana, että saisi hänet takaisin. Sairasta sanon minä. Plus tämä henkilö puhui musta paskaa minkä ehti, vaikkei edes tuntenut mua. Mä en lähtenyt hommaan mukaan, annoin vaan olla. Nykyään kyllä sanon suoraan että paskiainen jos multa kysytään. Enkä halua nähdä vilaustakaan koko ihmisestä tai kuulla.
Mutta varmaan todella monet ihmiset ovat saaneet musta aivan väärän käsityksen ihan vaan tuon kamaluuden katkeruuden takia. On jotenkin väsyttävää yrittää muuttaa niitä.

Tää exä vähän niinkun kiristi tätä poikaystävääni. Jos mentiin samaan aikaan sen kanssa johonkin pippaloihin, niin se sano että ei se sitten tuu itse koska mä olen siellä. Poikaystäväni sitten valehteli mulle että tämä exä ei ole siellä, vain poikia on. Nokun minä en sitten tullut, niin tämä exähän sai sitten ihan rauhassa olla. Sinänsä tuntui pikkasen pahalta.

Tää tyttö nautti siitä kun mulle tuli paha olo. Kerran se tuli jossain bileissä lirkuttelemaan meiän viereen mun poikaystävälle ja olin vähän pienessä ja aloin itkemään. Olisin halunnut vaan sanoa sille jotain että se lopettaisi, mutta en pystynyt. Toisaalta hyvä veto, kun se tyttö lähti siitä heti. Myöhemmin se oli udellut mun tutulta että onko mulla kaikki ok kun itkin sillon. Ihan kun sitä kiinnostaisi. Joo.

Noiden samaisten bileiden jälkeisenä päivänä poikaystäväni sai tältä viestin jossa hän kertoi että minä olin pyytänyt yhtä poikaa petikaveriksi ja että tämä tyttö haluaa poikaystäväni takaisin. Tämä oli siis jtn hyvää huumoria sen mielestä. En siis ollut noin tehnyt todellakaan.
Muutenkin tää tyyppi vainos mun miestä mesessä, galleriassa, puhelimitse ...

Niin ja asun asuntolassa ( myös poikaystäväni ) ja viime syksynä poikaystäväni sai häädön sieltä pariksi viikoksi. Tuo exä sitten käytti tilaisuuden hyväksi ja tuli moikkaamaan kaveriaan joka päivä sen kahden viikon ajan. Vaikka tämä kaveri kielsi, koska hän tiesi että tyttö haluaa vaan tehdä mulle pahan olon. Mä sitten olin huoneessani todella paljon, kun en uskaltanut liikkua sieltä mihinkään. Kaveritkaan ei sillon just olleet siellä.

Sivut

Kommentit (23)

Maaria

Moni on sanonut, että miehen pitäisi vaan sanoa exälleen suorat sanat, että jättää rauhaan yms. Ei ole minun mielestä noin yksinkertaista. Jos on seurustellut jonkun kanssa, ehkä asunutkin yhdessä, rakastanut, suunnitellut tulevaisuutta jne. niin vaikka se suhde ei toimisi, niin ei sitä silti lakkaa välittämästä siitä ihmisestä ja haluaa tietää toisen kuulumiset jne. Joten ymmärrän kyllä sen, että vaikka on uusi seurustelusuhde, niin voi silti haluta pitää jonkin verran yhteyttä exään. Jos erosta ei ole kauaa, niin yhteydenpitoa voi olla paljonkin, mutta yleensä se ajan kanssa luonnostaan vähenee. Jos uusi kumppani yrittää väkisin tulla väliin ja vetää hirveät kilarit, niin luultavasti tekee vaan itselleen hallaa.

Eri asia on, jos on edelleen exään romanttisia tunteita tai jotain säpinää on edelleen meneillään. Tällaista ei tietenkään tarvitse hyväksyä, mutta tavallinen kuulumisten kyseleminen on ihan ok. Lisäksi suhteesta ja eron syistäkin on hyvä puhua, jos on jäänyt jommalle kummalle jotain hampaan koloon, niin kuin näissä ongelmatapauksissa varmaan onkin.

Raha-asiat on tietty noissa tilanteissa hieman hankalia riidan aiheita. Mutta mun mielestä uuden kumppanin ei kannata mennä niihin väliin, toki parempi olisi, että uuden kumppanin ei myöskään tarvi häiriintyä noista puheluista, vaan puhelut voi hoitaa esim. silloin kun uusi kumppani ei ole paikalla..

Jaeniver

Samaa mieltä Maarian kanssa. Tosin on minullakin miehen ex oikea piikki lihassa. Olen huomannut, että suuttuminen ja kilareiden saaminen vain vahvistaa miehen käytöstä. Tai siis jos kiellän miehen ja exän tapaamiset niin mies menee silti. Mielipiteeni heidän näkemisistään sun muista olen kyllä sanonut, mutta en minä aijo ruveta asiasta raivoamaan. Hillitty puhuminen tuntuu muutenkin menevän paremmin perille. :lol: Elän vain toivossa, että aikanaan tapailu vähenee ja hiljalleen loppuu, jos en tee asioista numeroa.

bandukka

Tosiaan, aina vaikeita juttuja nämä exät. Meillä vainoaja ei ole miehen entinen tyttöystävä vaan hänen pelkkä kaverinsa. Tämä kyseinen tyttö on ollut ihastunut minun poikaystävääni jo ennekuin me aloimme seurustella, mut mun poikkis kyll on torjunut se seukkailu ehdotukset (useita kertoja)...sanomalla että ei ole aikaa. Ja tämä kyseinen tyttö on sitten koko meidän seurustelun aijan yrittäny puskea väliin!
Minä en halua pilata heidän ystävyyttään, mutta silti joskus hieman ärsyttää. Tiedän että ei tarvitse olla mustasukkainen, mutta silti tämä kuvio saa aikaan hieman ns. eripuraa. :?

The Apple Bonkers

itselläkin vähän samanmoinen tilanne muttei kuitenkaan yhtä paha.
miehekkeen exä vaatii jotakin viittätoista euroa takaisin(onpas iso raha :roll: ).
Minusta hieman lapsellista sekin että poikaystävä olisi valmis maksamaan ne rahat mutta jotenki tyttö ei vain tule niitä hakemaan silloin kun ovat sopineet.. tämä tyttö myös soittelee poikaystävälleni muuten vain ja yrittää olla niin kaveria että. kirjoittelee mesessä ja galleriassakin jotakin "kivoja".
yhteen väliin tuo galleria juttu kuitenki meni vähän kyyläyksen puolelle ja vieraskirjassa esiintyi melko usein tämän tytön nimimerkki.
Repivät minutkin kerran mukaan yhteen typerään galleria-riitaansa.
Tämä minun mieheke sitten kerran minulle selitti kuinka laittaa tälle sitten melko ilkeäsanaisen viestin tälle tytölle jossa käskee jättämään meidät kummatkin rauhaan kunhan tämä tyttö ensin hakee ne rahansa.
Minusta tämä kuitenkaan ei ole kovin hyvä idea.
kannattaa vain olla huomaamatta ja käyttäytyä mahdollisimman väliinpitämättömästi eikä edes ajatella koko ihmistä. turhaa energiaa menee vain tuollaisten kanssa rähisemiseen :roll:

Suhfeli

Lainaus:
Miehesi voisi kasvattaa parin palleja ja sanoa exälleen suoraan, että jättää teidät rauhaan

Veit pallit suustani.

Ärsyttää sellaset lässynlässyn miehe, jotka ei uskalla sanoa suoraan jos joku ärsyttää vaan yritetään olla huomioimatta asiaa JOS se vaikka ehkä häviäisikin. Jos olisin samaisessa tilanteessa, en hyväksyisi mieheni käytöstä, vaan käskisin hänen sanoa sille exällensä suorat sanat eikä jäädä roikkumaan syyllisyyden tunnosta tai mistään tunnosta.

purplehaze

Eli homman nimi on se, että vuosi poikaystäväni ja hänen exänsä eron jälkeen, tämä muija alkaa soitella ja vaatia rahaa jostain vuokrista, puhelinlaskuista yms. joita poikaystäväni tulisi maksaa hänelle. Olemme olleet nyt reilut 5kk yhdessä ja alkaa pikkuhiljaa tympiä tuo muija kun ei se vaan ymmärrä lopettaa, vaikka "laskuista" ei ole esittää mitään mustaa valkoisella.

Poikaystäväni muutti pois heidän yhteisestä kodistaan kun ero tuli, enkä käsitä miksi hänen pistäisi maksaa nyt yli vuoden päästä jotain käsittämättömiä rästivuokria? Tuntuu, että ongelma on lähinnä mustasukkaisuus ja ex yrittää terrorisoida keinolla millä hyvänsä meidän suhdetta.

Poikaystäväni on antanut vain ympäri pyöreitä vastauksia exälleen, vaikka ei ole aikeissa maksaa mitään, koska hän ei ole velkaa mitään exälleen. Sanoi vaan, että pääsee helpommalla kun ei ala riitelemään sen kanssa, että kyllä se joskus kyllästyy vinkumaan. Ruikutus on kestänyt nyt 3 kuukautta eli melkein saman verran kuin tämä exä on tiennyt minun olemassaolosta.Tämä ex käy myös katselemassa internetissä minun kuviani galleriasta viikottain, mikä mielestäni ei ole kovin tervettä jos hän on päässyt muka yli erosta.

Onko teidän mielestä tämän exän ongelma siis raha vai mustasukkaisuus? Poikaystävääni asia ei tunnun rasittavan, mutta minua kyllä häiritsee. Miten saan sen muijan ulos elämästäni?

Olen vain onnellinen, että se muija ei asu samassa kaupungissa, muuten se varmaan tulisi koputtamaan ovelle joka ilta.

Kiira

Onpas kyllä kettumainen tilanne. Kuulostaa kyllä siltä, että kaiken tuon kiusaamisen takana on mustasukkaisuus, ei niinkään raha. Mutta mitäpä tuolle voit tehdä.. Odottaa, että ex lopettaa kiusaamisen? En oikein keksi muuta. Jos ei kerran ole osoittaa minkäänlaista "todistusaineistoa" siitä, että poikaystäväsi on hänelle velkaa, niin menisikön kotirauhan rikkomisena tai jonain jos poliisille ilmottaisi asian? En osaa varmasti sanoa yhtään mitään, mietin vain.

purplehaze

Olen miettinyt ihan samaa, mutta toivon että saisi hoidettua tämän "siististi". Toisaalta niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Yksi keino on vaan yksinkertaisesti vaihtaa puhelinnumero. Mikä on jo kertaalleen tehty, mutta se ex sai sen sitten poikaystävän kaverin kautta.

Jaeniver

No minulla ei ole tähän mitään ehdotuksia, mutta kerron omia kokemuksia.

Eli ollaan puoli vuotta miehen kanssa tunnettu. Mies erosi vuosi sitten exästään. Tämä exä ei voi sietää minua, hän vihaa minua koko sydämestään. Hän keksii kaikenlaista jäynää kokoajan minun mieleni pahoittamiseksi. Ei edes aina mitään suoranaista, mutta sellaista piilovittuilua kuitenkin. Mies on sanonut minulle, ettei pidä välittää sen tempuista. Minua vain ärsyttää, kun mies ei sano kunnolla sille naiselle, että voisi jättää minut rauhaan. Mies kun on sen exänsä kanssa niin hyvät kaverit, joten voisi jotain vähän vihjaista sille.

pieces

Kuulostaa todella rasittavalta! Vaikka ex-tytön ongelma olisi todella se raha, niin itsenäinen ihminen ei vaivaisi päätään moisella asialla kovin kauaa, mikäli on tietoinen siitä, ettei asia muutu miksikään vaikka kuinka marisisi.

Ts. Jos tuota jankuttamista on jatkunut jo noin kauan, niin luulisi että muija haluaisi jo itsekin päästä jatkamaan omaa elämäänsä sen sijaan että pommittaa ENTISTÄ avopuolisoaan edelleen jostain f**g raha-asioista. Itselleni ainakaan raha ei merkitse niin paljon, että antaisin sen hidastaa oman elämäni etenemistä eron jälkeen. Tästä voi siis päätellä, että ex-muija on edelleen aika kiinni entisessään ja (mahdollisesti tiedostamattaan) käyttää rahasotkuja vain tekosyynä kundissa roikkumiseen (?) Ei voi tietää, mutta tällainen vain tuli mieleen.

Uskon, että toi rassaa sua tosi pahasti! Luojan kiitos muija ei tosiaan asu samassa kaupungissa teidän kanssa! Tollaselle terrorisoinnille pitää kyllä tehdä loppu, ennenkun se alkaa verottamaan intoa teidän suhteesta. Tärkeintä on mun mielestä se, että kundi sanoo tytölle ihan suoraan (ja tarvittaessa vähän kylmästi) miten asiat on, ja että tästä lähin se ei kuulu teidän elämään millään tavalla eikä sen tarvii ottaa enää yhteyttä. Jos tuo ei mene jakeluun, niin uhkatkaa sitä häirinnän syytteellä :D

problems

Luulen ymmärtäväni miltä susta tuntuu. Jokunen kuukausi sitten meillä oli samankaltainen tilanne, eli ex-tyttöystävä soitteli miehelleni ja vaati tältä rahaa, muunmuassa sen vuoksi että kun he asuivat yhdessä mieheni oli jonkin aikaa työtön. Mies ei suostunut maksamaan mitään, mikä oli mielestäni aivan oikein sillä jos kerta avoliitossa asutaan, niin jos toinen jää työttömäksi, niin ei kai sitä aleta myöhemmin "ruokarahoja" takaisin perimään. Olisi ollut ostamatta ruokaa.

Noh, sitten eräänä kauniina päivänä kyseinen tyttönen soitti miehelleni ja alkoi selittämään vuoden vanhoista vesilaskuista, jotka ovat jääneet epähuomiossa maksamatta ja hänen mielestään neljänsadan euron vesilasku
kuului kokonaan mieheni maksettavaksi.Mieheni suostui lopulta maksamaan puolet. Kaikista eniten minua vitutti tässä tilanteessa se että tällä nimeltämainitsemattomalla henkilöllä tuntuu muutenkin olevan rahaa kuin roskaa, ja silti hän nosti niin jumalattoman mekkalan asiasta.

Onneksi kyseisestä akasta ei ole tuon tapahtuman jälkeen mitään kuulunut. Ja tsemppiä sulle! Eiköhän miehesikin exä jossain vaiheessa tajua, että vanhoista "laskuista" jauhaminen, ei tuo miestä yhtään häntä lähemmäksi.

Tsein

Miehesi voisi kasvattaa parin palleja ja sanoa exälleen suoraan, että jättää teidät rauhaan. Mitään velvollisuutta miehelläsi ei ole mitään maksella, joten ihan turha on sen varjolla pitää mitään yhteyttä. Ja jos ei häirintä lopu, niin sitten ilmoitus poliisille. Mitään ei luultavasti tapahdu, mutta jo pelkkä uhkaaminen voi saada exän lopettamaan temppunsa.

Kyse ei välttämättä ole mustasukkaisuudesta suoraan, mutta ehkä vanha suola janottaa tai sitten voi olla, että exä on tyytymätön omaan elämäänsä eikä ole valmis myöntämään että mies on siirtynyt elämässään eteenpäin sinun kanssasi. Kieroa ja lapsellista, mutta stoppi sille kannattaa pistää heti eikä odotella mitään tilanteen parantumista.

minni-

olen samaa mieltä tseinin kanssa. voihan olla että ex on tosiaan vähän kateellinen miehellesi, kun hän on jatkanut elämäänsä sun kanssa ja teillä menee hyvin, ja sen takia tämä ex nyt sitten ahdistelee. no, voihan se syy mikä tahansa muukin tietysti olla.

joka tapauksessa sun kannattaa ehkä vähän kovistella miestäsi tästä asiasta, jotta hän sanoisi exälleen, että lopettaa soittelun. inhottava tilanne, toivottavasti saatte kuitenkin asian hallintaan :D

purplehaze

Kiitos mielipiteistä, toisaalta kun en tunne sitä exää, on aika vaikea sanoa miten sen kanssa kannattaa menetellä ja voihan olla, että poikaystäväni tyyli hoitaa asia eli tietynlainen väliinpitämättömyys on paras vaihtoehto kyseisen tapauksen kanssa, mutta hän ei vaan voi käsittää miksi asia häiritsee minua. Yritin sanoa vaan, että se ex tuntuu olevan haamuna meidän suhteessa ja haluan vain ettei se muija pysty olemaan yhteyksissä häneen.

Yritin myös sanoa, että se olisi parasta kaikille, myös hänen exälleen, jotta hänkin pääsisi yli näistä asioista joskus. Poikakaveri sanoi sitten, että sen exä on niin ailahtelevainen ja masentunut, että täydellinen välien katkaiseminen ei tee hyvää. Sen jälkeen sanoin, että ei se voi kannatalle sitä loputtomiin, eikä sen kuulu enään eron jälkeen olla mikään "kaveri" vaan syyllisyydentunteesta.

Voi olla ystävällinen ja hienotunteinen, mutta raja silläkin. Poikakaveri sanoo vaan ettei tahdo kenellekkään pahaa, mutta ei pysty käsittämään mikä "ongelmani" on. Ongelma on se ettei jätkä tajua ettei sen exän henki riipu sitä jos ole häneen kytköksissä ja jos on, sen muijan on todellakin saatava jotain ammattiapua.

Jaeniver
purplehaze
Yritin sanoa vaan, että se ex tuntuu olevan haamuna meidän suhteessa ja haluan vain ettei se muija pysty olemaan yhteyksissä häneen.

Minulla ihan samanlaisia tuntemuksia. Tuntuu, että ex varjostaa meidän elämää. Inhottaa ajatella, että entä jos tämä tilanne jatkuu tällaisena vaikka viiden vuoden päähän, ellei jopa kymmenen. Kymmenienkin?! Tuntuu, että tässä suhteessa on välillä kolme ihmistä.

Käyttäytyisi edes kunnolla, niin voisin ehkä jotenkin sietää häntä, mutta ei. Pakko kokoajan kinuta miestäni mukaansa hänen kämpille ja laivoille ja vaikka mihin. Ruikuttaa miehelle puhelimessa ja halveeraa minua. :evil:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat