Suuri ikäero - Parisuhteet

Rattle_girl

No itse kuitenkin ainakin hyväksyn tuon suhteen.

Sivut

Kommentit (103)

Rattle_girl

Itselläni ja miehelläni on 17-vuotta ikäeroa.
Eikä ikäero ole meidän suhdettamme haitannut millään lailla. Olemme kiinnostuneita samoista asioista ja tulevaisuuden suunnitelmat ovat molemmilla samanlaiset. Olemme seurustelleet pian pari vuotta.
Ja vanhemmat hyväksyvät suhteemme.
EI minun mielestä tuossakaan ole mitään vikaa/ongelmia, jos vanhemmat hyväksyvät että nuori seurustelee noinkin iäkkään miehen kanssa.

Tsein
Rattle_girl
Mutta minä "hyväksyisin" tuon suhteen. Koska tyttö on yli 16-vuotias eli saa laillisesti olla seksuaalisessa yhteydessä vanhempien kanssa. Ja jos tytön vanhemmat hyväksyvät suhteen, nini ei siinä mielestäni ole mitään väärää.

Suomessahan ei välttämättä saisi oikeuden mukaan. Suojaikärajassa kun on se lisäys, että jos vanhempi osapuoli on vanhempaan rinnastettavassa asemassa, on ikäraja 18 (yleinen suojaikäraja 16v.). Tietysti se jää sitten oikeuden tai mahdollisesti syyttäjän tulkittavaksi onko tilanne tällainen. Käsittääkseni pitäisi asua yhteisessä taloudessa ainakin.

En pitäisi oikeellisuuden ja hyveellisyyden mittapuuna sitäkään, mitä jonkun vanhemmat ovat mieltä asiasta. Periaatteessa sillon pitäisi hyväksyä monia muitakin asioita, vain sillä perusteella, että vanhemmat sen hyväksyvät.

Oma moraalintaju ja eettinen näkemys on tuollaista suhdetta vastaan ja se on se minkä mukaan minä, ja tietysti jokainen, asian tuomitsen tai hyväksyn. Tässä tapauksessa siis tuomitsen.

Rattle_girl

Jos tyttäreni olisi yli 16-vuotias kun toisi näytille niin hyväksyisin.
Mikäli myös miehen vnahemmat hyväksyisivät heidän ikäeronsa.
Koska jos ajattelen itseä niin vanhempani hyväksyivät ikäeromme aikanaan , niin miksi en itse hyväksyisi tyttäreni ikäeroa?

TaskuMyy

Tuolla gallupissa näytti olevan galluppi puolisoiden ikäeroista, mutta ko moni ei käy siellä ja haluisin ihan peruskeskustelua, niin ajattelin pistää tänne :)
[size=9](Ps, modet saa sulkea jos siltä tuntuu)[/size]

Katson just Dr.Philiä ja siinä on ikäerosta..
46v mies jolla on 17,5v ''tyttöystävä''.
He ovat olleet n.1vuojen yhdessä.
Mitä mieltä olette noin suuresta ikäerosta?

[size=9]Marimma// Vähäsen sörkin otsikkoa paremmaks :)[/size]

Rattle_girl

Mutta minä "hyväksyisin" tuon suhteen. Koska tyttö on yli 16-vuotias eli saa laillisesti olla seksuaalisessa yhteydessä vanhempien kanssa. Ja jos tytön vanhemmat hyväksyvät suhteen, nini ei siinä mielestäni ole mitään väärää.

TaskuMyy

Tsein:n kanssa samaa mieltä!
17v likka tuskimpa osaa varmaksi sanoa, että haluaa/jaksaa elää yli 40v miehen kanssa miehen kuolemaan saakkaa?
Tämäkin on niin ristiriitasta, mutta olen sanonu aina: asetappa oma lapsesi samaan asemaan; hyväksytkö että tyttäresi tuo ''poikaystävänsä'' näytille ja ks. ''poika'' onkin yli 40v ja tyttösi on teini-ikäinen??

TaskuMyy

En itsekkään hyväksyis tuommosta suhdetta!
Koska kuitenki tyttö ei ole henkisesti yli 40v tasolla! Ja ei nähnyt maailmaa yhtä paljon kuin mies.
Tosin tiedän ihan arkielämässä vastaavanlaisen tapauksen, tyttö oli 16v ja mies 43v kun alkoivat suhteeseen.. :shock: Itse kieltämättä järkytyin! Jopa taisin mainita, että aika h*lvetin sairasta ja se ukko kuulostaa ihan perwerssiltä, jos ei oman ikästä seuraa saa/ei kelpaa! :shock:

Tsein

En pysty kuvittelemaan asioita, jotka olisivat yhteisiä 46- ja 17-vuotiaille ja joista he voisivat keskustella. Kykenen ymmärtämään, että seksi voi sujua ja olla mukavaa, mutta ne muut parisuhteen osa-alueet eivät voi olla aivan täysin kohdallaan tuollaisessa suhteessa. Kyllä olisi järkytys, jos oma pikkusisko esimerkiksi esittelisi ensimmäisen poikaystävänsä ja tämä olisikin joku 4kymppinen mies. Sisko on puolestaan on teini-ikäinen.

Eipä tuollaisesta ikäerosta tulee mieleen muuta kuin, että vanhmepi osapuoli tykkää nuoresta "lihasta" ja nuorempi hakee itselleen uutta vanhempaa.

pittunen_

En hyväksyisi tuollaista ainakaan omalta ala-ikäiseltä tyttäreltäni. (Enkä muuten sen puoleen pojaltakaan, jos teini-ikäinen poikani päättäis tuoda nelikymmpisen tyttöystävän näytille :lol: )

Johtuu osittain tää mun skeptisyys varmaan siitäkin, että itse kokeilin tommoisia muutaman vuoden ikäerosuhteita siinä 15-16 ikäisenä, eivätkä toimineet, vaikka ikäeroa ei ollut kuin se muutama vuosi. Mielenkiinnonkohteet ja tulevaisuuden suunnitelmat ja elämäntilanteet yleensäkin on niin erilaiset. Nyt seurustelen itseäni reilun kuusi vuotta vanhemman miehen kanssa (minä kohta 19, mies 25) ja en edes yritä väittää,etteikö sitä ikäeroa huomaisi vaikkei sitä tuon enempää olekkaan. Joten en osaa kuvitella mitä muuta yhteistä tuon ikäisellä parilla voisi olla keskenään kuin ehkä jo tuo mainittu seksuaalinen vetovoima. :roll:

Yezzi

En hyväksyisi tuollaista ikäeroa tuon ikäiseltä.
En hyväksyisi sellaistakaan että tyttö olisi vaikka 15 ja "poika" 25. Mutta jos tilanne olisi että tyttö on 20 ja mies 30 en näkisi siinä mitään pahaa.
Minun mielestänikään nuorella (mahd. teini ikäiselle) ja huomattavasti vanhemmalla ei juurikaan ole mitään yhteistä. Minua alkaisi jo lähinnä ihmetyttämään mitä 25 vuotias mies näkee "pikkutytössä"...

TaskuMyy
marimma
Sörkin otsikkoon ton suuri ikäero, tässä kun mennään ihan eri kuvioissa kun noissa muissa ja tästä varmaan helähtää keskusteluakin :)

Hyvä, hyvä :)

JJEMMY

Oon ite 17v enkä vois ikimaailmassa kuvitella seurustelevani 4kymppisen miehen kanssa :shock:

Ikinä en oo seurustellut omaikäiseni kanssa mutta kyllä miullakin maksimi on 22-23v, niinkin suuri ikäero on jo aika paha (siis miun mielestä miulle) mutta eihän sille rakkaudelle aina mitään voi. 3 vuotta vanhemman kanssa seurustelin vakavasti ja se toimikin loistavasti.

Jos oma tyttäreni joskus toisi teini-ikäisenä MIEHEN näytille ni sais tämä mies kyllä ison potkun persuuksille. Enkä siis tarkota mitän parikymppistä miestä vaan ihan maailmaa nähnyttä.

Tiedän tapauksen jossa 16v ja 24v seurustelevat. Vanhempi osapuoli on siis mies ja hänellä on jo lapsiakin. Ja tuo suhde menee miulta jo yli hilseen.

främling
Rattle_girl

Mikäli myös miehen vnahemmat hyväksyisivät heidän ikäeronsa.

No jos tähän aloittajan mainitsemaan ikäeroon katsotaan niin ei kai tuolla miehen vanhempien hyväksymisellä ole mitään väliä, sillä eikö 43 vuotias ole jo aika itsenäinen ja omiin päätöksiin kykenevä? Onhan se ilkeää saada suvun vihat niskoilleen, mutta luulen että pienin murhe ja huoli tässä miehen vanhemmilla on jos poikansa tyttöystävä on 16 vuotias.

Itse saattaisin kyllä tuomita tällaisen. Jos eroa olisi vain kymmenisen vuotta, tai tyttö olisi jo selvästi aikuinen ja maailmaa nähnyt niin voisin harkita, mutta tuollainen melkein 30 vuoden ikäero menee kyllä itselläni jo yli.

Tosin tiedän tällaisen pariskunnan, missä nainen oli 30 ja mies 60 vuotias. Olisi voinut olettaa että mies heittää veivinsä, mutta nainen kuoli sairaskohtaukseen ja miehelle jäi näin ollen kolme pientä lasta huollettavakseen plus kaksi alaikäistä mutta jo omillaan toimeen tulevaa. Ei oo joillain helppoa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat