alkoholi - voiko se olla syy? - Parisuhteet

candywoman

yritin löytää aiheesta keskustelua mutten oikein löytänyt..

joten siis, onko teidän mielestä alkoholi hyvä syy pettämiseen?
oli sitten kyseessä loppuun asti meneminen jonkun muun kanssa tai esim. kaverin exään sekaantuminen tai yms..?

oon aina ennen ollut sitä mieltä että kaikkea ei voi laittaa kännin piikkiin. olin oikeastaan tosi jyrkkä mielipiteissäni ja aina tuomitsin muut sellaisesta käytöksestä. mutta... sitten kun se osui omalle kohdalle niin tajusin että kännissä voi oikeasti tapahtua melkein mitä vaan, ihan asioita joita ei ikimaailmassa kuvittelisi tekevän selvinpäin.

mulla kävi tämä n.4 kk sitten. Eli olin siis baarissa tyttökavereiden kanssa. aluksi ajattelin etten juo paljon koska tiedän että olen humalassa tosi kiukutteleva, mutta jotenkin sitten erään kaverin kanssa tuli vedettyä shotti toisensa jälkeen ja pian olinkin jo räkäkännissä (tämä siis tapahtuu mulle tosi harvoin koska biletän ehkä kerran kuussa ja silloinkin otan kohtuudella). haahuilin siinä aikani ympäri baaria kunnes törmäsin kaverini exään. sitten muisti katkesi täysin ja aamulla heräsin sen idiootin vierestä. mulla ei ollut hajuakaan missä oon, mitä oon juonut, miten ylipäätänsä päädyin sen äijän sänkyyn ja kaiken lisäksi laukku ja kaikki oli kadoksissa. siinä sitten miehen kanssa hetken juteltua tajusin kuinka sekaisin olin ollut ja että tämä kaverin exä on sika koska oli käyttänyt mun huonoa tilaani hyväkseen. siinä sitten itku kurkussa tuli omaan kämppään raahauduttua.
huonoa omatuntoa vieläkin poden, vaikka tapahtuneesta on jo aika pitkä aika ja vaikka tiedän että normaalisti en tuollaista ikinä tekisi! kaverille selitin tarinan lievempänä, koska pelkäsin että menetän hänet jos kerron koko totuuden.

toisin sanoen, tuo kokemus avasi mu silmäni täysin ja sai mut oikeasti miettimään että antaisinko itse kaverille tai poikaystävälle anteeksi. olen siis sitä mieltä tänä päivänä, että alkoholi voi jossain tapauksissa olla syy.

pistäkää tänne omia kokemuksia ja/tai mielipiteitä asiasta!

Sivut

Kommentit (47)

Mustakirahvi

Kännin piikkiin. Mä taisin ottaa muutaman liikaa. Mä olin niin kännissä että en tajunnu mitä tapahtu. Niinpä niin.
Jotenkin mua raivostuttaa tuommonen selittely. Jos aikuinen ihminen [size=9](siis nyt puhun todellakin aikuisesta ihmiestä, en mistään naapurin tiina 15 wee joka pettää poikaystäväänsä yhyhy) [/size] ei pysty kontrolloimaan juomistaan ja tekemisiään, silloin täytyy vähän miettiä. Herranjumala, itsehän sitä viinaa sinne kurkkuun kaataa -> itse vastaa omien tekojensa seurauksista. Jos epäilee että saattaa tehdä liian monen Cosmopolitanin jälkeen jotakin väärää, täytyy ne cosmot jättää vain yhteen.

Sellaisen ihmisen joka pettää kumppaniaan humalapäissään täytyisi itse tajuta pyytää anteeksi, olla rehellinen ja ymmärtää erota. Jos ei erota niin miettiä suhdetta. En itse ainakaan haluaisi kenellekkään ihmiselle pahaaoloa omien tekojeni takia, ja jos näkisin että satutan jotakuta ihmistä teoillani (humalassa tai en) eroasin. Vaikka rakkaus olis tässä suhteessa suurta. Silti. Mitä jos sama toistuu uudestaan? Mielestäni ei ole reilua että toinen osapuoli joutuu miettimään että mitä jos se tälläkin kertaa eksyy jonkun toisen sänkyyn.

Mutta tämähän on minun mielipiteeni, älkää tytöt pillastuko. (:

EDIT.

Taisi mennä vähän ohi aiheen. Mutta siis joo, alkoholi ei voi olla syy. Mielestäni.

Felice200

Mäkin oon sitä mieltä ettei känniä voi pistää pettämisen syyks. Sitä paitsi humalatilassa ihminen yleensä tekee just niitä asioita mitä ihan oikeesti haluaa, kun ei oo estoja niin paljon. Voi siis olla aika huolestuttavaakin jos joku siis pettää otettuaan muutaman. Pettämiselle ei mun mielestä oo minkäänlaista puolustelua, ja omasta mielestä alkoholi on vielä kaikkein huonoin niistä. :)

candywoman

mäkin varmaan suuttuisin tosi paljon jos kuulisin että mun poikaystävä on pettänyt kännissä!

mutta siitä en ole samaa mieltä että ihminen tekee kännissä sen mikä sillä on oikeasti mielessä. miettikää nyt omalle kohdalle! varmasti jokainen teistä on joskus humalassa selittänyt outoja ihmisille. mäkin joskus teini aikoina menin sanomaan yhdelle tytölle että se on kaunis ja tosi fiksu vaikka se on oikeasti mun mielestä ihan tavallinen ja aika yksinkertainen :lol: no joo tuo nyt oli huono esimerkki mutta tyhmäkin sen tajuaa että ei kännissä aina totuuksia ladella. mä oon ainakin kertonut tosi dramatisoituja tarinoita juovuksissa ja hävennyt jälkeenpäin koska tarinat oli menneet "vähän" yli.

että tällainen pieni sivukommentti.

Tsein

Toki alkoholi voi olla syy. Eri asia, että mihin se voi olla hyväksyttävä syy.

Aika monella ihmisellä käy niin, että alkoholi muuttaa "persoonallisuutta" ja monesta ihmisestä tulee kovin seurallinen. Joku tuollainen kaverin exään sekaantuminen voi tuntua siinä huuruisessa olotilassa ihan hyväksyttävältä. Ymmärrystä löytyy. Asiat niin kovin helposti osaa järkeistää jokusen alkoholiannoksen jälkeen, vaikka selvinpäin voisi olla vähän toista mieltä.

Mutta se, että pettäisi puolisoaan ja pistäisi sen humalan piikkiin. Siihen ei löydy enää ymmärrystä. Yleensä ihminen kuitenkin tietää omat rajansa ja kuinka käyttäytyy humalassa, joten osaa kyllä ennakoida tapahtumia. Jos on pieninkään epäilys, että humalassa saattaa muuttua niin täysin, että arvot lentävät romukoppaan ja lähdetään vieraan matkaan, jos tilaisuus tulee, silloin on parempi pistää itselleen selvät rajat juomisen suhteen ja noudattaa niitä.

Mitä sitten tulee juomiseen, niin sekin on toisille kovin helppo homma, että tilanne karkaa käsistä. Lähdetään parille ja kohta ollaankin ympäripäissään ja taas on arviointikyky heikompi kuin selvinpäin. Ja eikä siinäkään mitään väärää ole. Joskus niin voi käydä jopa vahingossa. Jos sellaisen kerran seurauksena tulee tehtyä jotain typerää (ei kuitenkaan oman puolison pettämistä), niin kyllä silloin voi pistää jo alkoholin piikkiinkin asioita.

hmm... mielipiteeni taitaa olla lyhykäisyydessään se, että kyllä alkoholi voi olla syy, mutta ei sillä kaikkea voi kuitata ja saada anteeksi.

cryo

Miun mielestä alkoholi ei ole syy mihinkään hölmöilyyn. Toki ensimmäisen kerran jonkun hölmöilyn voi saada anteeksi. Mutta mikäli toistamiseen laittaa hölmöilynsä alkoholin piikkiin.. Se kertoo ainakin minulle jotain hyvin epäedullista ihmisen korvienvälistä. Viisas ja vastuuntuntoinen ihminen pystyy kyllä pysymään alkoholista erossa jos on kokemusta siitä että sen nauttimisen yhteydessä menee itseltä kontrolli.

zanzibar

musta kaikki mitä teet humalassa on ollu alitajunnasa jo ennen, eikä mikään ole humalan syy sillä ei ne aivot mihkään off tilaan mee kun juo. esim. itsestäni tulee erittäin sosiaalinen ja kerron erittäin avoimesti asioista kun juon, mutta kaikki ne asiat ovat sisälläni valmiina ainoastaa estot häviävät..

siksi en hyväksy sitä että selitellään no että ku olin humallassa ni en tienny mitä teen.. esim. jos pettää humalassa niin ei kaikki siinä suhteessa silloin oo hyvin vaikka päällepäin siltä näyttäis tai kuten aloittajan tapaus niin voi taustalla olla jotain pieniä ajatuksia siitä miltä tuntuisi kokeilla kyseistä exää, eikä se ole väärin ajatella noin sillä monestihan sitä miettii millaisia eri ihmiset ovat(enkä nyt välttämättä tarkoita seksiä)...

Mutta tärkeitä olisi hyväksyä tosiasia että näin kävi ja humala edes auttoi tilannetta mutta ei itse ole syytön asian tapahtumiseen..

Ja kaikki humala pettämiset tulisi tunnustaa, jos se johtaa eroon niin ehkä siitä oppii jotain..

TaskuMyy

[color=brown]Alkoholi ei ole mikään syy mihkään!
Ei edes pettämisee, miksi pitää juoda sitten niin perseet että menee pettämään? Mutta en antais kännisekoiluja anteeksi! [/color]

Emmily_

Ei ole ollenkaan mikään hyvä tekosyy typeryyksien tekemiselle, mutta täytyy kyllä sanoa että jos poikaystäväni pettäisi minua, olisi se ehkä hitusen helpompi antaa anteeksi jos hän olis ollut aivan ympärikännissä kuin selvinpäin.

heica

Kaikki varmaan tietää, että humalassa tekee sellaista mitä ei selvinpäin tekisi. Humalassa kuitenkin tietää mitä tekee, mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Harkintakyky heikkenee, ihminen voi tulla seurallisemmaksi tai pahaksi riidanhaastajaksi, kaikenlaista löytyy. Joten känni ei ole mikään syy pettämiselle, humala on vain "avustanut" ihmistä ja antanut rohkeutta väärälle teolle, joten ihan omasta tahdostaan ihminen myös pettää.

miru

Mä hölmöilen aina jotain omiani kännissä vaikka oisin vaan vähä juonu, mutta ei siitä koskaan kellekkään oo haittaa, itteä vaan nolottaa seuraavana päivänä.
Ei voi alkoholin piikkiin laittaa pettämistä, mutta kyllä muaki se lohduttais jos mies pettäis kännissä eikä selvinpäin.

SunLion

alkoholi voi madaltaa kynnystä, mut se ei koskaan oo syy tai oikeutus pettämiseen.

ihan sama pätee muuhunki hölmöilyyn alkoholin vaikutuksen alasena.

heica
SunLion
alkoholi voi madaltaa kynnystä, mut se ei koskaan oo syy tai oikeutus pettämiseen.

ihan sama pätee muuhunki hölmöilyyn alkoholin vaikutuksen alasena.

Näinhän se on...

musta ihminen pystyy selvinpäinkin pettämään tai tekemään muita tyhmyyksiä, jos pystyy niin tekemään humalassakin, koska humala antaa rohkasua ihmiselle tehdä jotain mitä ei ehkä pitäisi tehdä tai ei selvinpäin uskalla.

ena

Monet ihmiset tuntuu oikein kehuskelevan edellisen illan kännisekoiluilla niin kuin eivät itse olisi kuitenkaan sinäänsä mitään tehneet. Mielestäni ihan tyhmää. Itse en ikinä ole ollut niin kännissä että olisin esim pettämään kyenny. Muutenki jos juon enemmän niin haluan kyllä olla "turvallisessa" seurassa eli ettei mitään ihan tyhmää tuu tehtyä. Yleensä siirryn heti vesilinjalle, kun huomaan vähänkään menettäväni kontrollin tekemisistäni.

zera

Mun mielestä humala ei ole mikään syy pettämiselle. Kyllä sitä humalassakin tietää tekeekö väärin vai oikein. Olen ollut monta kertaa kauheessa kännissä ja tajunnut silti etten lähden poikaystävääni pettämään.Kännissä kuitenkin tulee ainakin mulle kauhea läheisyydenkaipuu, mutta jos oma poikaystävä ei ole paikalla (eli ei voi saada häneltä lämpöä) pitää vain tyytyä siihen ettei saa sitä läheisyyttä.

Toisaalta saattaisin antaa helpommin anteeksi pettämisen, jos poikaystäväni kertoisi olleensa TODELLA kännissä kuin, että oli täysin selvinpäin!

Mistake

Minäkään en antaisi kännisekoiluja anteeksi, kun itsekkään en ole pettänyt vaikka muistin olen kerran menettänyt. Ja kun olen jossain baarissa, tulee totta tosiaan läheisyyden kaipuu ja jos kultani ei ole mukana, niin turvaudun kullan kavereihin ja halin heitä :D Eikä tuo haittaa kultaani hän ei ole onneksi mustasukkaista sorttia :) En ymmärrä kyllä sellasta juomista että pitää olla niin sekaisin että seuraavana päivänä ei mitään muista.. :shock:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat