Nainen juo enemmän kuin mies - Parisuhteet

pittunen_

Olemme miehen kanssa seurustelleet nyt reilut puoli vuotta, ja lähes koko sen ajan olemme käyneet pienimuotoista kädenvääntöä kummankin alkoholinkäytöstä. Suhteen alussa miehellekin maistuivat saunakaljat ja oluet kavereitten kanssa iltaa viettäessä. Itse en juonut/juo niinkään seuran vuoksi,vaan omaan vitutukseen ja pahaan oloon. Kumpikaan ei siis mikään liika-käyttäjä ole/ollut missään vaiheessa, ja ihan hauskoja ihmisiä ollaan humalassakin.

Ongelmana on vain se, että miehen mielestä käytän alkoholia liian usein, vääristä syistä. Itse en vain oikein jaksa ymmärtää, miten minun satunnaiset drinkkini vapaapäivänä tai töiden jälkeen illalla häntä häiritsevät, kun otan aina niin sievästi, ettei hän sitä minusta edes huomaisi,jos ei tietäisi. Eri pituisissa "lakoissa" ollaan juomisen suhteen oltu, pisin aika kolme kk, ja miehen puolesta alkoholin käyttö voitaisiin lopettaa vaikka kokomaan, itse en moiseen suostu,ainakaan vielä.

Kysynkin vain, onko kellään muulla tällaista? ja jos on, niin miten olette asian ratkaisseet? Vai onko meidän suhde ainut laatuaan, missä se "juopompi" osapuoli on nainen? :D
[size=9][color=red]
muokkasin otsikkoa. -Zuz[/color][/size]

Kommentit (11)

Puutarhis

Vaikka itsekin käytän toisinaan melkoisesti alkoholia, niin vitutus ja paha olo ovat lähes aina väärä syy juomiselle. Ja mielestäni on tietynlaista ongelmakäyttäytymistä , jos juo esim. kolmena työiltana viikossa drinksun tai kaksi. Siis mun mielestä raja kulkee siinä, jos ei osaa olla ilman alkoholia.
Selkeästi osaat olla ilman alkoholia, mutta mielestäni ongelmajuominen ei ole ainoastaan määrästä riippuvainen asia. Se on myös siitä, että onko se yksikin drinkki säännöllinen tapa.

Yhtä lailla lasi viiniä joka ilta on ongelmallinen tapa kuin 6-pack kaljaa joka ilta tai vaikka vain viikonlopun molempina iltoina jatkuvasti.

Minä juon mieheni kanssa ainoastaan viikonloppuisin. Myönnän kyllä, että joskus yksin ollessani otan oluen arkisinkin ihan siihen vitutukseen, vaikka se mielestäni väärä syy onkin. Saatamme vetää lärvät, ottaa yhdet oluet, juoda ruoan kanssa pullon viiniä tai olla monta viikkoa ilman. niin kauan kuin kykenee sanomaan ei ja lopettamaan koska tahansa, asiat ovat mielestäni hyvin.

Zuzannah

[color=red]löytyy useampikin keskustelu siitä, että mies juo enemmän. tämän ketjun voisi pyhittää nimenomaan sille, että mitä jos nainen juo enemmän, sillä itse en ainakaan löytänyt sellaista ketjua, jossa puhuttaisiin nimenomaan tästä. muokkaan vähän otsikkoa
-Z[/color]

inini

meidän suhteessa se olen myös minä, joka juo enemmän. "viinapäästä" tuskin on kyse vaan siitä, että mies ei vain juo niin paljon ja ottaa muutenkin kohtuudella. Ei olla kyllä mitenkään mietitty tätä haittana :D joskus hävettää myöhemmin kun poikaystävä on talutellut kotiin, kun olen ollut perseet olalla. Olen muutenkin se joka juhlii enemmän. Yleensä poikkis on mukana kaikissa juhlissa, mutta se olen minä joka pitää suhteen alkoholitasapainoa pystyssä :D Hyvä puoli tässä on se, että jos joskus satun tulleeksin haastamaan riita poikaystävän kanssa, niin hän osaa kääntää selvempänä tilanteen normaaliksi eikä itse suutu kännipäissään. Ei sillä että muuten oltaisiin kurkuissamme kiinni :lol:

k87

meillä kans se oon minä, joka on aina enemmän perseet, vaikka yhtäaikaa enimmäkseen kuppia kallistellaan :oops: en kyllä koskaan missään paavikännissä oo *koputtaa puuta*.

onko sun mies sanonu syytä miksei se tykkää sun juomisesta? vai oliko se se vääristä syistä juominen? munkin mielestä se kuulostaa vähän epäilyttävältä. etkö voi keksiä pahan olon purkamiseen jotain muuta keinoa? vaikka liikunta? ota ukko mukaan lenkille, saatte puhuttua asioista mitkä vaivaa ja muutenkin piristää, meillä ainakin piristi.

papuna

meilläkin minä olen se "juoppo".
ja miehelleni tämä on KOVA Pala :( hän kun ei juo juuri lainkaan (lonkero kerran-pari vuodessa)
hän inhoaa minua humalassa,ja on TODELLA vihainen jokaisesta ryyppyreissustani.
paljon on juteltu aiheesta,ja hän myöntää inhonsa johtuvan huolesta.hän pelkää,että minulle sattuu jotain,vaikken olekkaan pahasti mokaillut koskaan.pelko on järkeä voimakkaampaa ja saa mieheni välillä ärsyttävän nipoksi tässä asiassa.

hankalaahan se on,kun itse tekisi mieli käydä bailaamassa ja olla välillä "hölmö ja humalassa". tietäen,että toiselle sellainen aiheuttaa sielun tuskaa,ja TODELLA pahaa mieltä. mulle on ainakin vaikeaa päättää mitä kuunnella... omaa nuorta hulluuttani vai rakastavaa miestäni... pelkään,että jos "kotiruovitun" jään katkeraksi,ja alan joskus 40-vuotiaana rellestää ja elää nuoruuttani uudestaan :roll:

tässä on monen monta mutkaa,ja teilläkin mies on huolissaan!?
kannattaa myös lukea tuo "miehen juominen otta aivoon"-ketju,niin ehkä saat perspektiiviä siihen,mitä toisesta tuntuu..

meillä asia ei ole "ratkennut",vaan riita tulee aina kun haluaisin ulos :(
olkoon se sitten kerran vuodessa tai kerran kuussa... asiaa kyllä hiukan helpottaa jos olen "reissussa",eli mies ei nää minua doku-päivänä,eikä sitä seuraavana...ja jos asiasta ei myöskään jutella juurikaan (tosi aikuista toimintaa :roll: )

tyhmeliini

Ymmärrän toki jos poikaystävänne ovat huolissaan juomisestanne, vaikka juomanne määrät ei todellakaan kuulosta hurjilta. Uskokaa ravintolatyöntekijän sanaa :wink: .

En nyt lähtiskään tarttumaan siihen vaan mulla pointtina se, varsinkin tuohon papunan juttuun, että mulla kyllä napsahtais jossain vaiheessa päässä tuollainen. _Jokaisella_, AIKUISELLA ihmisellä on ihan oma päätäntävalta siihen mitä haluaa tehdä. Musta on erittäin ymmärrettävää että nuorena haluaa juhlia! Jos ei halua niin se on ihan yhtä jees, mutta jokaisen on siitä saatava päättää itse.
Ei suhde toimi niin että toinen sanelee toiselle mitä saa tehdä ja mitä ei. Kyllä se kumppani täytyy hyväksyä sellaisena kuin on.
Itse en henk. koht. jaksaisi jos "riita tulee aina kun haluaisin ulos". Jos tykkää käydä ulkona (niinkui esim. papuna?) ainakin joskus mutta sitten siitä tuleekin hirveä stressin aihe niin onhan se inhottavaa. Ei parisuhteen kuulu rajoittaa elämää tai niitä asioita joista tykkää. Olen kai hirveän mustavalkoista sorttia mutta näin ajattelen :lol: .

Jos ukko on kotona nyhjäävää sorttia niin sitten on mutta täytyy hyväksyä se jos toinen puolisko tykkää juhlia enempi.

Onneksi meillä saa tehdä kumpikin mitä tykkää, mutta ehjä juju onkin se että ollaan tarpeeks samanlaisia. Tykätään nyhjätä paljon kotona mutta jos ukko tahtoo lähteä jätkäporukalla pitkäksi viikonlopuksi reissuun ryypylle niin soronoo ja ainoa mitä multa suusta tulee on että pitäkää kivaa :D . Eihän se ole multa pois. Toimii myös toisinpäin!

Niin, ja oikeaa rakkautta on mielestäni se että antaa toisen tehdä niitä asioita mistä kukin pitää (including juhliminen mutta myös paljon muita asioita!), antaa tarpeeksi vapautta. Eihän mikään ole niin kivaa kun nähdä oma kulta innoissaan jostain asiasta, vaikka sitten siitä juhlimaan lähtemisestä.

papuna
tyhmeliini
varsinkin tuohon papunan juttuun, että mulla kyllä napsahtais jossain vaiheessa päässä tuollainen. _Jokaisella_, AIKUISELLA ihmisellä on ihan oma päätäntävalta siihen mitä haluaa tehdä. Musta on erittäin ymmärrettävää että nuorena haluaa juhlia! Jos ei halua niin se on ihan yhtä jees, mutta jokaisen on siitä saatava päättää itse.
Ei suhde toimi niin että toinen sanelee toiselle mitä saa tehdä ja mitä ei. Kyllä se kumppani täytyy hyväksyä sellaisena kuin on.
Itse en henk. koht. jaksaisi jos "riita tulee aina kun haluaisin ulos". Jos tykkää käydä ulkona (niinkui esim. papuna?).

Jos ukko on kotona nyhjäävää sorttia niin sitten on mutta täytyy hyväksyä se jos toinen puolisko tykkää juhlia enempi.

Niin, ja oikeaa rakkautta on mielestäni se että antaa toisen tehdä niitä asioita mistä kukin pitää (including juhliminen mutta myös paljon muita asioita!), antaa tarpeeksi vapautta. Eihän mikään ole niin kivaa kun nähdä oma kulta innoissaan jostain asiasta, vaikka sitten siitä juhlimaan lähtemisestä.

heh,voi kuule,on mulla napsahdellutkin :lol:
ja juuri siittä syystä,että haluan itse määrätä omista menoistani. samaisesta syystä olenkin valmis tappelemaan meno-vapaudestani. omalla tavallaan mies ymmärtääkin sen.mennä kyllä antaisi.sitä ei vaan tajua,että miksi pitää olla kännissä. kun ei ole itse koskaan ollut,niin mitenkäs sen nyt sitten herralle selität?
tosiaankin siis,mennä saisin,vaikka viikko tolkulla,mutta humala-hakuisuutta saan selittellä ihan kyllästymiseen saakka. onko jollain päivänvalon kestävä selitys sille,että pitää vetää kännit!? mulle ei ainakaan oo tullut yhtään mielee,kaikki kuulostaa jotenkin niin "sairailta".siis alkkis puheelta :?

meillä luotttoa löytyy ihan taivaisiin asti lähes kaikessa muussa,mutta humalassa en kuulemma osaa pitää huolta itsestäni(!?)
kerrottakoon nyt että "pahin" mokani on ollut narikka lapun hukkaaaminen,ja siksi takin ja laukun naulakkoon jääminen. sain ne seuraavana päivänä takaisin,ja kyydin kotiin silti hommasin yöllä... :roll:
okei,oksu on lentänyt joskus aamusta,mutta niin kai about kaikilla!?

ja kun kerran mies meillä on niin paljon alkoholia(minun kohdalla,mutt saa vetää vaikka yötä päivää) vastaan,niin ymmärrätte kai,että hänen on melkoisen helppo perustella kantansa mun juomista vastaan...
ei hän koe että pitää olla iloinen kun toinen menee varta vasten "vahingoittamaan" kehoaan.

on se kyllä nipo äijä,mutta silti rakas...
luulen ja toivon,että joku kauis päivä ukko tajuaa,miten niuho on ollut. ja jollei tajua,niin sitten riidellään ;)
jokaisessa parisuhteessa on "se yksi" iso riidan aihe,ja meillä se on tää :?
ja kuitenkin "tiedän" ettei näillä riidoilla eroo saa aikaan :wink: ei mulle ainakaan oo tullu edes mieleen että sais. jos ukko on oikein hiilenä,niin sit ollaan tas hetki iisiisti... keräillään itsekkin menofiilareita ens kertaa varten...

Veera

Meilläkin oli ennen tätä raskautta aina jatkuva kädenvääntö minun oluen ottamisesta. Mies kyllä ottaa itekki viikonloppuisin soppaa ja aikoinaan otti vielä kunnon koomakännejäkin.

Minä taas olen baarissa töissä joten viikonlopuisin ei oteta soppaa. Ja miehellä oli aina kauhea nalkutus päällä kun lähdin viikolla käymään muutamalla oluella. Siis oikeasti minun muutama olut on sen 3-5 olutta, ei siis kännejä, mies taas otti viikonloppuna persaukset olalle.
Mutta kun eihän sitä viikolla saa juoda, hyi hyi :P .

Kyllä se nyt on hiljakseen alkanut ymmärtää etten mä oo siellä räkäposkella joka kerta vaan lähinnä haluan vaan nähdä kavereita. Oon nyt raskaana ollessakin käynyt baarissa lipittelemässä alkoholittomia juomia, joten se taisi vasta nyt tajuta :) .

Famous

No tää on meillä vähän plus miinus=nolla. Itse juon oikeastaan joka vkonloppu. Niin että olen humalassa, edes pienessä ja viikollakin valittelen miten tekis mieli kaljaa..En mitään övereitä vedä, mies sitäkin omalla tavallaan rauhoittanut.
Mutta kun mies on juomassa, se lähtee todellakin käsistä! Se on sitten jalattomassa kunnossa jne. Että tää on vähän että kumpi meistä se pahempi.

pittunen_

Famous; jos minulta kysytään, niin pahempi tuossa olet sinä, koska juot noin usein, ja toisekseen, jos viikollakin jo tekee mieli ottaa niin.. :roll:

Olisikohan pienen itsetutkiskelun paikka? Itse ainakin heräsin, kun mies huomautteli juomiskertojeni/juomamäärien jatkuvasta suurentumisesta, ja pakko myöntää,olihan tuo ihan oikeassa.

Jos silloin tällöin ottaa vähän enemmän, on se pienempi paha kuin jatkuva juominen, sillä satunnaiset kännit eivät vielä viittaa alkoholiongelmaan. :?

Vierailija

Aattelin topicin vanhuudesta huolimatta vastata tänne :D

Meillä menee niin, että isäntä juo viikonloppuisin joko pe tai la ja joskus molempinakin. Yleensä on ihan kännissä, mutta hyvin harvoin menee överin puolelle. 

Minä puolestaan join aiemmin meistä kahesta aina ne pahimmat kännit. Lähes poikkeuksetta join liikaa, seurauksena mm. kaikenlainen mokailu, pettäminen, itsensä kolhiminenjne. Näin ollen en enää juokaan. En siis ollenkaan. Ei se oo helppoa ollut, mutta kun vaihtoehtoina on ero tai samaan malliin jatkaminen niin päätöstä ei tarvinnut kauaa miettiä. Raittiudesta kirjoittelen blogiakin, jos joku haluaa lukea naisnäkökulmaa alkoholiongelmasta: http://yksionliikaa.blogspot.fi/

Jos mies valittaa juomisesta, kannattaa pysähtyä ja miettiä omia juomistapojaan. Kannattaa myös miettiä, onko ehkä väheksynyt omaa juomistaan. Jos mies on oikeasti nipo, niin kannattaa tehdä selväksi, että ei jaksa turhanpäiväistä valitusta kuunnella loputtomiin. Niin ite tekisin :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat