Liikaa ikäeroa? - Parisuhteet

Mistake

En luottaisi nettituttavuuksiin.. On outoa että hän on kiinnostunut noin nuoresta kuin 16 vuotiaasta ja ei varmaan ole ikinä nähnyt sinua. Ja onhan tuo laitontakin. Mutta seksiä älä hänelle anna jos näätte :D Kuulostaa meinaa dorkalta kuka kerää panoja hyih!

Mulla on yksi tuttu joka kans lesottaa kaikille tyyliin et "koht on 50 täynnä", en vaan voi ymmärtää tollasta! :roll: Onneks en oo pannu ku kolmea, ihan tarpeeksi monta enemmän kuin yksi :D

Sivut

Kommentit (30)

Mariposa

Näin yleensä käsittääkseni ajatellaan:

On epäilyttävää, jos ikäeroa on huikeasti ja siis nimenomaan siten, että naisen ikä alkaa esimerkiksi ykkösellä ja miehen ikä lähentelee jo kolmeakymppiä.

Toimin itse tietenkin täysin päinvastoin. Eli olin 18, kun tapasin miehen, joka oli juuri täyttänyt 30. Nyt olen 23 ja olemme olleet vuoden verran naimisissa ja mukavasti menee.

En silti missään tapauksessa tarkoita, että oma esimerkkini olisi hyvä malli toimia. Yritin vain tuoda esille, että aina ei välttämättä ole kyse mistään hyväksikäytöstä ja pelkästä hetkellisestä seksin saamisesta. Tervettä maalaisjärkeä käyttämällä löytyy yleensä ne parhaat ratkaisut. Jos hetkenkin verran jokin asia toisessa tuntuu epäilyttävältä tai ristiriitaiselta, unohtaisin koko tyypin välittömästi. Miehiä kyllä riittää maailmassa.

Kurai

Niin eli kysyin semmosta että voiko suhde toimia,kun itse olen pian 16v. ja ihastukseni on 23v.? Kaiken huipuksi olen tavannut tyypin netissä ja välillä hänen pervot juttunsa saavat minut ajattelemaan että hän haluaa vain sitä yhtä ja olenkin puhut hänen kanssaan asiasta ja tyyppi vakuuttaa että ikäero ei haittaa ja jutusta voisi tulla jopa vakavaa,eikä hän ole vain panojen perässä.. Toisaalta hänen panolukunsa on n.50 joka taas puhuu hieman vastaan..Hän ei kuulemma ikinä ole ennen seurustellut minun ikäisen kanssa.. Hän ei ole mikään kauhea "renttu" tms. vaan ihan kunnollinen,yliopistossa oleva tyyppi..emme ole vielä tavanneet,mutta se on suunnitteilla.. Mitä mieltä olette?

coquelicot

Ikäeronne on mun mielestäni aika suuri, etenkin kun itse olet vielä alaikäinen, ja jos sulla itselläsikin on jo tässä vaiheessa epäilyksiä tyypin suhteen niin se on jo aika vahva varoitusmerkki.

Toivottavasti olet seurannut viime aikoina mediassa ollutta keskustelua alaikäisten seksuaalisesta hyväksikäytöstä, jossa kontakti otetaan useimmiten netin välityksellä. Sanot, että ette ole vielä edes tavanneet: mä ainakin kokisin "pervot jutut" tosi häiritsevinä, jos ne tulisi semmoiselta tyypiltä, jota en ole koskaan tavannut.

Jos aiot kuitenkin tavata tuon tyypin niin muista sopia tapaaminen julkiselle paikalle, älä lähde sen mukaan ja pyydä vaikka kaveria soittamaan sovittuun aikaan (esim. tapaamisenne kestettyä puoli tuntia) niin sä pääset tarvittaessa lähtemään sujuvasti paikalta.

Mä olen melkein varma, että kyseessä on joku hyväksikäyttäjä. Mä voin tietysti olla väärässäkin ja toivottavasti niin on mutta ei se yliopistossa opiskelu kenestäkään juuri sen kunnollisempaa tee (kokemusta on). Jos ryhdyt suhteeseen tuon kanssa niin älä anna painostaa itseäsi mihinkään. Jos tyyppi oikeasti tykkää susta se jaksaa odottaa lähikontaktiin pääsyä (seksistä puhumattakaan) kuukausitolkulla eikä panot/seksi ole se ainoa puheenaihe.

kis22

Mun mielestä ikäero on suuri vastakun se menee yli 20 vuoden. Kokemuksella.

Ja kaikki suhteet eivät ole aina hyväksikäyttöä, vaikka kyseessä olisi alaikäinen... Potuttaa ajattelutapa, että heti jos alaikäinen ja hieman vanhempi täysi-ikäinen seurustelee/tapailevat=hyväksikäyttö. Ja tottakai se on aina mies joka hyväksikäyttää!

takethat

Mielestäni teidän ikäero ei ole suuri!
Kun olin 15 vuotias minulla oli 28 vuotias miesystävä, joka ei todellakaan ollut minun suhteeni vakavissaan.
Minä olin se ihastunut osapuoli :)

Mutta ei teidän ikäero ole yhteen paha, kunhan vain ymmärrät sen että kun tapaat hänet niin älä heti sille tyypille anna itseäsi kokonaan..
Toisinsanoen ei seksiä.
Odottele, tutustukaa ja jos hän kärkkyy kokoajan seksiä niin voit epäillä häntä avoimesti.
Mutta jos hänkin on tyytyväinen odottamaan niin hyvä hiljaa tulee :)

Ja voitte onnistua. Kunhan maailmankuvanne on suht samanlainen.

Embo

Mun mielestä teidän ikäero ei ole mikään ongelma. Mutta muu, mistä kerroit, kuulostaa vähän epäilyttävämmältä. Se, että susta joskus tuntuu että poika haluaa vain "sitä" ja että hän on pannut noin älyttömän monia (ja jopa kertonut sen), kuulostaa siltä että ole ainakin varuillasi tyypin kanssa. Paneminen kuulostaisi olevan hänen top interest, eikä sitoutuminen ainakaan.

En tunne tilannettasi siis kovin hyvin, mutta sanoisin että älä anna pojan rikkoa sydäntäsi tai vain ja ainoastaan saada sinusta yhtä uutta sulkaa hattuunsa...

nele

Tyyppi vaikuttaa epäilyttävältä ja sen takia olisin itse huolissani, en ikäeron, vaikkakin se voi olla liian suuri. Tai sitten ei. Ei sitä voi kukaan muu sanoa onko ikäero liikaa kuin te kaksi.
Näin teidän tapauksessa koska ikäero ei ole kauhean merkittävä ja itse olet "jo" 16-vuotias, mutta kyllä minulle väistämättä tulee mieleen pedofilia jos alaikäisellä lapsella/teinillä on vaikka yli 30 vuotiaan kanssa säpinää.

kis22
nele
Tyyppi vaikuttaa epäilyttävältä ja sen takia olisin itse huolissani, en ikäeron, vaikkakin se voi olla liian suuri. Tai sitten ei. Ei sitä voi kukaan muu sanoa onko ikäero liikaa kuin te kaksi.
Näin teidän tapauksessa koska ikäero ei ole kauhean merkittävä ja itse olet "jo" 16-vuotias, mutta kyllä minulle väistämättä tulee mieleen pedofilia jos alaikäisellä lapsella/teinillä on vaikka yli 30 vuotiaan kanssa säpinää.

tähän oli pakko sanoa, että pedofilia tarkoittaa ihmistä jonka seksuaalinen suuntautuminen keskittyy seksuaalisesti kehittymättömiin lapsiin. Mielestäni 16-vuotiaalla on seksuaalisia muotoja ja haluja.

Harmillista miten pedofilia sekoitetaan aina vähän suurimpien ikäerojen kanssa..

lily
Kurai
... jutusta voisi tulla jopa vakavaa,eikä hän ole vain panojen perässä..Toisaalta hänen panolukunsa on n.50 joka taas puhuu hieman vastaan..

Ai hieman :roll:

Jos oikeesti miettii, että tyyppi olisi aloittanut seksielämänsä vaikka 16 vuotiaana, niin sillä ois ollut pyöreesti 7 muijaa per vuosi. Vaikeaa uskoa, että tollanen pleijeri yhtäkkiä olisi sitoutumassa, varsinkin ilman panonkuvia silmissä.
Mä olen jossain toisessakin ketjussa sitä sanonut, että ikä on vain numeroita, oleellisin asia suhteen onnistumisessa on elämäntilanne. Ja teidänkin tilanteessa molempien elämäntilanteet eroavat aika huomattavasti toisistaan.

Jaeniver

Ikäeroa enemmän minua huolestuttaa miehen tarkoitusperät. Kuka kumma hehkuttaisi tuollaisia panomääriä ihmiselle, josta välittää tai jonka kanssa on tosissaan? Vähän epäilyttää.

Itse en luottaisi ollenkaan. :roll:

tuke

itse tapasin mieheni kun olin juuri täyttämässä 16 ja mieheni oli silloin 27 nyt elämme avoliitossa ja meillä on lapsi, eli ei mielestäni tuo ikä-ero haittaa mitään mutta tuo mies kuulostaa silti jotenkin epäilyttävältä...

marika_

Ei se varsinaisesti tuo ikäero ole, mikä epäilyttää, vaan juuri tuo hmm.. miehen muu olemus.
Ei kuulosta kovin hyvälle, että on mainostanut tuota panokumppaniensa määrää sinulle, itse ainakin pitäisin sen ihan omana tietonani suhteen alussa (ehkä myöhemminkin..), jos olisi tuollainen luku takana.. Vaikea meinaan uskoa, että tuollainen pelimies yhtäkkiä haluaisi sitoutua.

Ja jos itteäkin epäilyttää, niin sanon, että unohda moinen miekkonen.. Oot kuitenkin niin nuori vielä ja ehit vielä tavata 100 ja 1 miestä, joten kehenkään jonka kanssa liikaa epäilyttää, ei kannata jäädä roikkumaan.

Tietysti jos itse haluat kuitenkin ottaa miehestä selvää, ni varovaisuus kehiin, kuten muutkin ovat sanoneet.. Eli tapaaminen mahdollisimman julkiselle paikalle, ekoilla kerroilla et mene miehen luo jne.

nele

Minä tiedän kyllä mitä pedofilia on. En väittänyt, että liikkeellä on pedofiili, jos ollaan kiinnostuneita 16-vuotiaasta teinistä.
Kirjoitin, että mieleen tulee pedofilia. Koska en pidä täysin normaalina niitä aikuisia ihmisiä, jotka kiinnostuvat alaikäisistä teineistä. Minulla on kaveri, joka jo nuoressa teini-iässä tapaili 30-vuotiaita ja vanhempia miehiä. Kaverini ei vielä 20-vuotiaanakaan ole kovin kehittynyt ja hän on nuoremman näköinen ja henkisesti varmaan 13-vuotiaan tasolla. Nämä miehet selkeästi hyväksikäyttivät häntä. Välillä painostivat seksiin ja muuta. Vaikka miehet eivät sanan varsinaisessa merkityksessä varsinaisesti pedofiilejä (ehkä yhtä lukuunottamatta) olletkaan, niin pedofiili-nimitys on tarpeeksi voimakas sana kuvaamaan heidän käyttäytymistään.

Mutta kuten on ehkä tullut ilmi, en viitannut Kurain tapaukseen, kun mainitsin pedofiliasta. Hänen muodoista ja seksuaalisesta kehityksestään en osaa sanoa mitään, mutta 16-vuotiaskin voi vielä olla muodoton ja rinnaton ja ruumiltaan kuin lapsi.

mirilya

kannattaa ottaa selvää ensin, onko mies petkuttaja vai vaan luonteeltaan tommonen höhlä, joka juttelee tommosia pervouksia ja panokaveri juttuja >.< Ikäeroon voisin sanoa, että se on suuri, mutta se ei kerro sitä, etteikö suhde olisi mahdollinen! Suuri ikäero tuo tiettyjä ehkä jopa hankalia juttuja omasta mielestäni suhteeseen. :P. Itse olen seurustellut nyt 2,5 vuotta ja ikäeroa on 8 vuotta. Minä olen 18 ja mies 26. Eli tavatessamme olin 15 ja mies 23... x) Onhan tää välillä ihan hullua, mutta kuha tota ikäeroa ei mieti niin... :) vitsi vitsi :D

kis22

[quote author="nele"]
Koska en pidä täysin normaalina niitä aikuisia ihmisiä, jotka kiinnostuvat alaikäisistä teineistä.[quote]

Eli mielestäsi ei ole normaalia rakastaa tai ihastua ihmiseen/ihmistä joka on nuorempi?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat