tuttuja jo lapsuudesta - Parisuhteet

jasmina

[color=black][/color][size=18][/size] Eli siis tä mun juttu on sellanen että oon tuntenut yhden jätkän pienestä asti ja hän on käynyt useasti meillä siis porukoiden luona. en hirveästi ole jutellut hänen kanssaan mitään mutta tänä jouluna oliki toisin. juttelin hänen kanssaan kaikenlaista. sitten kun hän oli lähtenyt tajusin että pidän hänestä tosi paljon. hän on tällä hetkellä armeijassa ja hänellä on tyttöystävä. mitä pitäisi tehdä kun hän oli sanonut siskoni miehelle pitävänsä ulkonäöstäni ja muutenki minusta? pitäisikö antaa vain olla vai?

Sivut

Kommentit (16)

Msuh

Pari hyvää vastausta on jo tullutkin ja niihin yhdyn. Vaikka olisitkin tuntenut pojan lapsesta saakka, ei se silti oikeuta sinua viemään häntä hänen omalta tyttöystävältään. Suoraan sanottuna minulta ei heru tippaakaan sympatiaa sellaisille, jotka pokailevat toisten seurustelukumppaneita :x

jasmina

Onneks en kuunnellut teitä. Mä oon tällä hetkellä sen jätkän kanssa yhdessä. Aloin juttelee sen kanssa ja siit se vaa lähti joten ei teiltä kannata kysyy neuvoo kun ootte iha väärässä.

Tapsu

Ei herraisä :lol:
Naurahdin. "ootte ihan väärässä". Kukaan väittänykkään että ollaan oikeessa, kaikkihan tääl on mielipiteitä vaan.
:lol: :roll:
Ja olin kyllä ihan samaa mieltä ylläolevien kanssa.

Msuh
jasmina
Onneks en kuunnellut teitä. Mä oon tällä hetkellä sen jätkän kanssa yhdessä. Aloin juttelee sen kanssa ja siit se vaa lähti joten ei teiltä kannata kysyy neuvoo kun ootte iha väärässä.

:lol::lol: Onnea vain kovasti, tuollainen toisten seurustelukumppaneiden vonkaaminen on todellakin naurettavaa ja kaiken lisäksi säälittävää. Mistä voit tietää, että me kaikki olimme väärässä? Loppujen lopuksi sinulle käy vielä ohraisesti.

Pennsylvania
Msuh
Loppujen lopuksi sinulle käy vielä ohraisesti.

Tuo oli tosi inhottavasti sanottu. Mitenniin käy? Luultavasti sinullekkin käy ja meille kaikille käy. Miksi et voi antaa tytön nyt olla onnellinen?

Poika ilmeisesti oli kiinnostuneempi tästä tytöstä kuin aiemmasta tyttöystävästään, ja teki itse päätöksensä. Te cosmotytöt pelkäätte vain niin neuroottisesti, että joku "vie" teidän poikaystävänne, että olette heti haukkumassa kaikki, joiden suhteitten alku ei ollut niin yksinkertainen. Ei kukaan ulkopuolinen koskaan pysty rikkomaan suhdetta, ilman että se suhteessaolija tekisi päätöksen suhteen lopettamisesta!

Sanotte myös, että pojan nytemmin eks-tyttöä kohtaan pitäisi tuntea jotain ihme lojaailutta, ja hänen tunteensa ovat tärkeämmät, kuin ihmisen omat tunteet, ja näinollen ei saisi ilmaista pojalle kiintymystään tähän, jottei poika intoutuisi eroamaan. Ajatus on järjettömän tekopyhä ja siitä huomaa loistavasti, että näin sanoneet eivät ole koskaan olleet oikeasti rakastuneita varattuun mieheen. Kukaan ei ole tosi tilanteessa kykenevä asettamaan tuntemattoman tytön tunteita omiensa yli, kun ei edes ole epäselvyyttä siitä, ettikö poikakin olisi kiinnostunut.

Haluatteko te todella, että miehenne pysyisivät kanssanne oli mikä oli? Vaikka he välittäisivät enemmän jostakuta toisesta, haluaisivat oikeasti olla hänen kanssaan, olisivat kanssanne vain jostain yrityksestä olla loukkaamatta? Minua tuollainen loukkaisi enemmän.

Aloittajalle, cosmon foorumi on ehdottomasti väärä paikka hakea tukea tuollaiseen tilanteeseen. Täällä huoritellaan ja haukutaan kaikki, jotka eivät ole kykeneviä vaikuttamaan siihen, kohdistuvatko heidän tunteensa varattuun vai vapaaseen ihmiseen. Nämä tytöt täällä ovat kaiketi jotain yli-ihmisiä, joille inhimillisyys ei ole tuttu käsite, ainoastaan mustasukkaisuus, neuroottisuus ja omistavuus ovat asioita, joilla heitä voi määrittää.

Amorous

Pennsylvania nyt meet pikkusen metsään. En miäkään hyväksy sitä että varattuja mennään iskemään. Mutta en mä rupea ketään moralisoimaan. Suhteessa pitää olla todellakin jotain ongelmia että mies lähtee toisen naisen mukaan. Ja mikäs siinä. Voihan Jasmina ja tää jätkä ollakki yhessä paljon onnellisempia kuin jätkä ja se ex.

Ja kyllä hyvä suhde kestää sen jos kumppania yritetään iskeä. Se on sitten kumppanin asia lähteekö leikkiin mukaan. Jos oikeasti rakastaa ja haluaa olla nykyisen kanssa voi sen sanoa iskijälle ja homma loppuu siihen toivottavasti.

Nää on vaikeita nää rakkausjutut. ;)

Msuh
Pennsylvania
Msuh
Loppujen lopuksi sinulle käy vielä ohraisesti.

Tuo oli tosi inhottavasti sanottu. Mitenniin käy? Luultavasti sinullekkin käy ja meille kaikille käy. Miksi et voi antaa tytön nyt olla onnellinen?

Poika ilmeisesti oli kiinnostuneempi tästä tytöstä kuin aiemmasta tyttöystävästään, ja teki itse päätöksensä. Te cosmotytöt pelkäätte vain niin neuroottisesti, että joku "vie" teidän poikaystävänne, että olette heti haukkumassa kaikki, joiden suhteitten alku ei ollut niin yksinkertainen. Ei kukaan ulkopuolinen koskaan pysty rikkomaan suhdetta, ilman että se suhteessaolija tekisi päätöksen suhteen lopettamisesta!

Sanotte myös, että pojan nytemmin eks-tyttöä kohtaan pitäisi tuntea jotain ihme lojaailutta, ja hänen tunteensa ovat tärkeämmät, kuin ihmisen omat tunteet, ja näinollen ei saisi ilmaista pojalle kiintymystään tähän, jottei poika intoutuisi eroamaan. Ajatus on järjettömän tekopyhä ja siitä huomaa loistavasti, että näin sanoneet eivät ole koskaan olleet oikeasti rakastuneita varattuun mieheen. Kukaan ei ole tosi tilanteessa kykenevä asettamaan tuntemattoman tytön tunteita omiensa yli, kun ei edes ole epäselvyyttä siitä, ettikö poikakin olisi kiinnostunut.

Haluatteko te todella, että miehenne pysyisivät kanssanne oli mikä oli? Vaikka he välittäisivät enemmän jostakuta toisesta, haluaisivat oikeasti olla hänen kanssaan, olisivat kanssanne vain jostain yrityksestä olla loukkaamatta? Minua tuollainen loukkaisi enemmän.

Aloittajalle, cosmon foorumi on ehdottomasti väärä paikka hakea tukea tuollaiseen tilanteeseen. Täällä **** ja haukutaan kaikki, jotka eivät ole kykeneviä vaikuttamaan siihen, kohdistuvatko heidän tunteensa varattuun vai vapaaseen ihmiseen. Nämä tytöt täällä ovat kaiketi jotain yli-ihmisiä, joille inhimillisyys ei ole tuttu käsite, ainoastaan mustasukkaisuus, neuroottisuus ja omistavuus ovat asioita, joilla heitä voi määrittää.

Kylläpäs sieltä tuli tekstiä. Aloittaja itse tuli tänne lapsellisesti väittämään, että olemme väärässä jne. joten vastasin yhtä lapsellisesti takaisin. Ne olivat vain meidän omia mielipiteitämme, emme väittäneet olevamme oikeassa. En ole neuroottinen. Et voi yleistää tällaista väitettä koskemaan minua, jota et edes tunne. Satun vain tuntemaan myötätuntoa henkilöitä kohtaan, joiden kumppani vikitellään ja vieläpä vedotaan siihen, että on tuntenut tämän lapsesta saakka. En myöskään kuvittele olevani yli-ihminen. Ihastumisen varattuun ihmiseen voi mielestäni taltuttaa ajan kanssa, jollei sitten tahallaan lietso tunnetta pitämällä henkilöön yhteyttä, flirttailemalla ym.

Itsekö sitten pystyisit suhtautumaan oman suhteesi rikkojaan vain olkiasi kohauttamalla? En usko.

Pennsylvania
Msuh

Itsekö sitten pystyisit suhtautumaan oman suhteesi rikkojaan vain olkiasi kohauttamalla? En usko.

Mulla on vähän kiire nyt, joten en ehdi muuhun puuttua, mutta suhteeni on aina ja poikkeuksetta rikkonut suhteeni jompikumpi osapuoli, minä tai mies, ei kukaan ulkopuolinen ihminen. Ei mun tarvitsisi suhtautua siihen kolmanteen milläänlailla (enkä puhu nyt hypoteettisesta tilanteesta, olen ollut tuollaisessa tilanteessa), yrittää tykätä hänestä tai olla ystävystyä hänen kanssaan, mutta ei hän siinä mun ymmärrykseni mukaan millääntapaa voi se pahantekijä olla. Ei parisuhde rikkoudu ilman parisuhteessaolevien vaikutusta siihen.

Tapsu

Mun mielestä, voi siitä kertoa jos tykkää jostakusta varatusta, mutta sen vois sitten jättää siihen :) Että ehkä silleen small talkia heittää sillon tällön mutta ettei ala roikkumaan että toinen saa rauhassa miettiä vaikuttaako se nyt sitten mitenkään jos tykkäät hänestä. Ja sitten se henkilö voi kertoa sulle että tuntuuko missään vai haluaako että jättäsit rauhaan.
Se on siinä vaiheessa jo vähän noloakin jos esim. tyttö kertoo pojalle pitävänsä hänestä, poika itsekseen toteaa että oma sen hetkinen tyttöystävä on kuitenkin rakkaampi, ja sitten tää "kolmas pyörä" kuitenkin alkaa roikkumaan siinä jätkässä.

Ja tuleehan täällä Cosmon foorumeilla välillä vähän sellasta ns. "negatiivista palautetta" ja muuta, mutta nekin on vaan mielipiteitä. Vaikka joku sattuis sanomaan jostain pahasti, että oot tekopyhä tjsp, se on silti vaan mielipide. Ite yrittäisin olla vetämättä hernettä nenään tollasesta kun ite kuitenkin aina tunnen itseni paremmin kuin kukaan täällä ja sen tilanteen missä sillä hetkellä olen tai olen ollut. Mutta ainahan sekään ei tietty helppoa oo, olla reagoimatta.

Mehän ei nyt kukaan tiedetä että alkoko tän ketjun alottaja pelkästään juttelemaan tän jätkän kanssa silloin tällöin vai oliko siinä muutakin mutta joka tapauksessa tilanne päätty miten päätty, ja ehkä se on sitten parempi niin. Ite en haluais pakottaa jätkääni olemaan mun kanssani jos hänen tunteensa ois suuremmat jotain toista kohtaan. Ei siinä olis tulevaisuutta.

Mä en nyt mitenkään yritä osotella sormilla ketään, kaikilla menee aina vähän joka paikassa (töissä ja muualla) mielipiteet ristiin ja sit siitä tulee sellasta kinaa ja loukkaantumista. :)
Mut oon kyllä ihan samaa mieltä Msuh:in kanssa että sympatiaa ei niille heru jotka väkisin vänkäämällä alkaa iskemään varattuja ihmisiä. Ja tässä tarkotan just sellasta roikkumista ja ettei ymmärretä vaikka sanottais Ei. Jutteleminen ei haittaa mutta jos alkaa flirttailemaan ja tyrkyttämään itteänsä ja sellasta niin on se jo vähän paksua ainakin mun mielestäni.

Joskus menee sanatkin sekasin näin kun pelkkiä viestejä lukee eikä voi kasvotusten selittää ja saatetaan ymmärtää väärin kun ei ookaan kaikkea tullu sanottua. Sellasta sattuu, ei oteta vakavasti :D

marika_

Tää on taas vähän niitä toisaalta-toisaalta juttuja..
Toisaalta en kyllä yhtään tykkäis jos joku silikoniblondi tulis aina kumarteleen miekkoseni eteen, eikä jättäis sitä rauhaan vaikka mies ensin sanois ettei kiinnosta, tiä mimmosiin kiusauksiin siinä vielä toinen joutus. heh.
Toisaalta taas en haluaisi että mies roikkuisi kanssani vaikka olisi enemmän kiinnostunut jostain muusta ja kyseessä olisi muutakin kuin pieni väliaikainen ihastus (niitä kun tulee kaikille).

Tää kai riippuu myös vähän siitä missä vaiheessa suhde on.. esim. jos oltas jo naimisissa asti, niin sillon musta pitää jättää se toinen aikalailla rauhaan.. Tietysti jos ihan sen varattu osapuoli tekis alotteen, ja olis itekin _oikeesti_ tositosi kiinnostunu, ni sitten en nyt tiedä voiko mennä hirveästi haukkumaan sitä tilaisuuteen tarttunutta..
Mut periaatteessa avioliitto on siinämäärin pyhä, et naimisissa olevat vois ainaki jättää rauhaan..

Msuh

Tapsu osasi pukea mielipiteeni sanoiksi paremmin kuin minä itse, kiitoksia :)

Itsellä palaa suhteellisen helposti käämit, kun on kyse tästä aiheesta. Ei siksi, että pelkäisin oman poikaystäväni menettämistä, vaan siksi, että olen vierestä seurannut kuinka ex-tyttöystävä aikansa vikitteli ystäväni miestä, vaikka oli monta kertaa saanut kieltävän vastauksen. Muijan touhu alkoi mennä niin härskiksi, että itseäkin todella suututti ystäväni puolesta.

Juu, avioliitto on pyhä asia, mutta niin minun mielestäni myös vakava seurustelusuhdekin. Ei sinne kahden ihmisen väliin tarvitse kenenkään mennä huseeraamaan, ei edes sillä "kyllä ne eroaisivat joka tapauksessa muutenkin" - verukkeella. Jos suhde kulkee alamäkeä, miksi heittää suolaa haavoihin ja alkaa vonkaamaan suhteen toista osapuolta? Varsinkin pitkän parisuhteen päättyminen on poikkeuksia lukuun ottamatta niin vaikea paikka, ettei siihen tarvita ulkopuolisia. Uskon, että vaikka suhde olisi kuinka huonossa jamassa, siitä on aina mahdollisuus nousta. Kolmanneksi pyöräksi meneminen edesauttaa parin eroamista.
[color=orange][size=9]
Nyt on taas sellainen tilanne, että päässä on ajatuksia vaikka millä mitalla, mutta en saa niitä sanalliseen muotoon[/size][/color] 8-[

marieh
Tapsu
Mut oon kyllä ihan samaa mieltä Msuh:in kanssa että sympatiaa ei niille heru jotka väkisin vänkäämällä alkaa iskemään varattuja ihmisiä. Ja tässä tarkotan just sellasta roikkumista ja ettei ymmärretä vaikka sanottais Ei. Jutteleminen ei haittaa mutta jos alkaa flirttailemaan ja tyrkyttämään itteänsä ja sellasta niin on se jo vähän paksua ainakin mun mielestäni.

komppaan.

ja vielä siitä, että eihän se suhteen rikkoutuminen tietenkään ole vain sen kolmannen osapuolen vika, todellakaan, suurin "vika" on aina parisuhteen toisessa osapuolessa, kun itse leikkiin ryhtyy. mutta itse ainakin olen sitä mieltä, että toisen parisuhdetta ei mennä rikkomaan, vaikka heillä kuinka huonosti menisikin ja vaikka kuinka olisi siihen toiseen ihastunut. sen verran minä ainakin toisten parisuhdetta, niin avioliittoa kuin seurusteluakin, arvostan.
tätä toivoisin tietysti myös muiltakin, vaikkakaan en tietenkään voi sitä muilta vaatia. tyylinsä ja arvonsa kullakin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat